Ahad, 21 Ogos 2011

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Masjid pun tak mampu bina.., hebat sangat kah PAS <b>di Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2011 11:13 PM PDT

Di Kelantan, terdapat lebih kurang 1.5 juta orang penduduk.. Kaum Melayu merupakan kaum yang terbesar dengan 95%, diikuti dengan kaum Cina 3.8%, kaum India 0.3% dan lain-lain kaum 0.9%..

Jumlah penduduk Siam di Kelantan pula seramai 13,000 orang yang mendiami 30 kampung. Apa yang saya tahu.., penduduk Siam tinggal di kampung-kampung di daerah Tumpat, Bachok, Pasir Puteh, Tanah Merah, Pasir Mas dan Kota Bharu.

Tapi satu perkara menarik yang patut anda tahu ialah.., di Kelantan terdapat patung Buddha tidur yang kedua terbesar di dunia.. Selain itu, ada juga patung Buddha duduk yang kedua terbesar di Asia Selatan.

Semua itu dibina dibawah pentadbiran Nik Aziz… Hebat tak Kerajaan PAS Kelantan..?

Yang menjadi peliknya.., tak ada satu pun Masjid yang dibina oleh kerajaan PAS sejak mereka memerintah selama 20 tahun lebih di negeri tersebut.. Inilah yang dipersoalkan.., kerajaan PAS di Kelantan itu kerajaan siam atau kerajaan Isle?

Satu-satunya masjid yang dibina kerajaan PAS Kelantan yang saya tahu ialah sebuah Masjid di Rantau Panjang.. Yang bestnya.., Masjid itu masih lagi terbengkalai sejak tiga tahun lepas biarpun duit peruntukan RM 1 juta sudah diluluskan… Ajaib tak?

Jadi…, anda semua mesti hairan.., kenapa Nik Aziz yang mendabik dada kononnya pejuang Islam tapi agak kurang penekananuntu buat Masjid… Saya ada jawapan untuk menjawab kehairanan anda semua..

Pada tahun 2008.., Nik Aziz sendiri mengaku bahawa PAS tidak membina masjid sepanjang 18 tahun pemerintahannya di Kelantan. Ini bukan rekaan sebab kenyataan Nik Aziz ini dinyatakan sendiri dihadapan wartawan

Dia berkata.., kerajaan negeri hanya membina masjid sekiranya penduduk menyediakan tapak atau membinanya terlebih dahulu.

"Kalau beri, kita tak beri semua (peruntukan), kita beri yang padan (mampu) dengan kita saja. Demo (rakyat) buat dulu masjid, beli tanah dulu baru kita beri (peruntukan)," katanya ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Gaal di Kampung Telosan di Pasir Putih.

Inilah jawapan mengapa Kerajaan negeri PAS Kelantan selama ini mengabaikan pembinaan rumah Allah tersebut.

Jadi.., harap kepada sesiapa yang ada kawan-kawan dikalangan pengikut PAS di Kelantan, ceritakanlah kepada mereka bahawa masjid yang mereka beribadat di Kelantan sekarang ni adalah hasil usaha UMNO/BN..

Tempat sujud dan Mimbar yang menjadi pentas mereka menghentam kerajaan selama ini di masjid Kelantan tu pun adalah hasil jerit perih UMNO/BN…

Kalau nak rasa hasil usaha PAS.., bolehlah "sujud" di Tokong Siam Slepping Buddha atau Sitting Budha di negeri yang sama.. Itu saja lah yang PAS boleh berbangga pun….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads