Jumaat, 9 September 2011

03 di kelaboran - Google Blog Search

03 di kelaboran - Google Blog Search


Dun <b>Kelaboran</b>: ADUN <b>KELABORAN</b> & LIMBONGAN <b>DI</b> SEMINAR PAS SARAWAK (I)

Posted: 31 Jan 2009 10:02 PM PST

ADUN Kelaboran bersama ADUN Limbongan, YB.Drs. Zainuddin Awang Hamat ketika ini sedang mengadakan lawatan kerja ke Sarawak bermula pada 31 Januari hingga 3hb Februari 2009. Dalam rangka lawatan tersebut, beberapa aktiviti telah diatur oleh Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sarawak dan Badan Perhubungan PAS Sarawak bagi mengisi program siri lawatan tersebut.

Membentang Kertas Di Seminar Memahami Dasar Perjuangan PAS di salah sebuah hotel di Bandaraya Kuching.

Gimik penyerahan Akhbar Harakah kepada Ustaz Osman Mustafa, Pesuruhjaya PAS Sarawak. Pihak BBC Kelantan akan menaja akhbar Harakah sepanjang tahun 2009 kepada PAS Sarawak. Turut kelihatan dalam gambar ialah Pesuruhjaya PAS Sarawak (empat dari kanan), Tuan Hj Adam, Timbalan Pesuruhjaya (tiga dari kanan) & Sdr. Abang Eddy, Ketua Dewan Pemuda PAS Sarawak (dua dari kanan).

Berdasarkan pengamatan kami, bumi Kenyalang memang subur untuk menerima perjuangan Islam. Masyarakat Sarawak makin memahami bahawa syiar Islam yang dibawa oleh PAS bukanlah bersifat perkauman atau prejudis tetapi syiar yang dibawa adalah bersifat universal yang sepatutnya boleh diterima oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira batas agama, bangsa dan warna kulit.

Adalah menjadi harapan bersama agar bendera hijau putih akan terus berkibar tidak kira di mana arah, dan bakal menggamit cucu cicit, suku sakat Yusuf Merais, Kanang anak Langkau, Rosly Dhobi atau lain-lain pejuang dalam menongkah arus perjuangan menegakkan keadilan Islam di bumi Kenyalang ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads