Ahad, 26 Februari 2012

03 di perupok - Google Blog Search

03 di perupok - Google Blog Search


AMBO ORANG KAMPUNG: ORANG KAMPUNG <b>PERUPOK</b> NAK <b>...</b>

Posted: 09 Jan 2012 09:22 PM PST

Dalam suatu ketika dahulu, telah gempar tentang cerita adun yang gila seks menyimpan  gambar lucah di dalam telefon bimbitnya . Apo nak di kata akhlak pemimpin PAS ni. 
Kalau ada yang nak cuba mengenali adun ini, ni ambo sertakan gambarnya. 
YB Dato Hj Omar bin Mohammed
Adun Perupok N21 dari PAS
Dalam kesibukan rakyat Kelantan menghadapi musim banjir ini,  ambo dapati rata-rata tok wakil daripada PAS sedang sibuk memberi kebajikan pada bang AnuWar Ibrahim. Tahniah !!! perjuangan jihad ahli-ahli PAS sudah menjadi semakin unik dan di hiasi oleh fitnah dan janji-janji palsu.
Selama beberapa tahun lalu, tok wakil Perupok amat jarang sekali turun untuk menjengok bertanyakan khabar permasalahan penduduk Bachok khususnya Perupok. Walhal rakyat merintih sedih dan mengeluh kecewa setelah beberapa lama hujan tidak berhenti di Kelantan telah menyebabkan air bertakung akibat TIDAK ADA sistem perparitan yang sempurna di situ. Hal ini berlaku di kawasan di Masjid Perupok dan di sepanjang jalanrayanya . Amat menyedihkan kerana rakyat terpaksa melalui keadaan ini walaupun sedah beberapa hari negeri Kelantan tidak di landa hujan.  
Perkarangan Masjid Perupok Bachok. 
AOK di sini bukannya berpolitik sangat tapi bagi ambo satu persoalan yang timbul di fikiran  yakni Apakah PAS ini betul-betul menjaga kebajikan rakyat?? . Sedangkan perkataan kebajikan sendiri pun di lacurkan demi penipuan untuk mempertahankan kuasa memerintah negeri Kelantan dan rakyat Malaysia  . Akhlak Islamkah ini? Bila berjanji mungkir ... tidakkah ini merupakan salah satu tanda-tanda orang MUNAFIK. Maaflah ambo tok reti jugak agama ni , ambo bagi tahu ni setakat ambo tahu sahaja. Ko lagu mana?
Apakah orang yang berpolitik sekarang sudah lupa cara orang-orang dulu berpolitik. Apakah orang di namakan tok wakil tu? dan apakah kegunaan dia pada masyarakat? Apakah  fungsi tok wakil sekarang telah berubah dari menjaga rakyat kepada pendebat mantik  pencari skandal dan kesalahan orang lain bagi menutup kelemahan diri sendiri ? Fikir??? Tuhan bagi aqal untuk guna bukan untuk tidor atas jalan.

Dalam keadaan sedemikian rupa apakah kita masih membatukan hati bahawa keadaan ini adalah salah kerajaan Barisan Nasional atau salahkan Allah Taala yang menurunkan air hujan.? Pemimpin PAS hanya pandai bermain kata apatah lagi di saat-saat tibanya plihanraya. Semuanya di janjikan, semuanya di rayu atas nama Islam. Walhal kamu sendiri  adalah pendusta agama yang sebenarnya. Kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat , persoalan ambo apakah pemimpin yang sebegini rupa layak untuk mendapat syurga Allah Taala. Apakah dengan memangkah undi PAS telah menjadikan orang ini berada pada jalan  jihad fisabilillah?

Oleh yang demikian , kita ni selaku orang kampung yang serba kurang amat mengharap jika  kali ini puak-puak kita bersatu hati untuk pilih pemimpin tempatan yang buleh buat kerja. Buleh harap. Tanya khabar sokmo. Buleh buat Imam tapi kalau tak reti sekalipun jadi jong tadah doa pun sudah tidak apa satu yang penting kehadiran. Insyaallah . Rakyat akan buleh senyum sampai ke telinga.

Marilah kita semua orang kampung kali ni pakat berubah . Cukuplah kita selama 21 tahun ini kita di tabur dengan janji kosong dan gagal perlaksanaannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads