Khamis, 2 Februari 2012

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Adun <b>Wakaf Bharu</b> rai masyarakat Tionghua | GegarKelantan.net

Posted: 10 Jan 2012 05:20 PM PST

Oleh Hasnan Yahya

Che Abdullah dan isteri menyampaikan sumbangan buah Limau untuk masyarakat Tionghua

TUMPAT ( Wakaf Bharu ), 11.Jan – Kemeriahan untuk menyambut Tahun Baru Cina tahun ini semakin terasa bagi penduduk di Perumahan Sri Kebakat, Wakaf Bharu setelah menerima kunjungan dari Adun mereka Che Abdullah Mat Nawi petang semalam.

Kehadiran Che Abdullah bersama isterinya Saliha Yaacob di taman tersebut menggambarkan keperihatinan wakil rakyat terhadap kehidupan masyarakat tionghua bagi meraikan tahun baru cina yang akan disambut pada minggu depan.

Menurut Che Abdullah, semenjak beliau menjadi Penyelia Dun tahun 2004 hinggalah menjadi wakil rakyat, tradisi menyampaikan buah limau dan meraikan masyarakat tionghua sempena tahun baru cina sentiasa diadakan.

Penyampaian buah limau adalah tradisi bagi Adun Wakaf Bharu sempena Tahun Baru Cina

" Lebih 600 keluarga dari kaum Tionghua berada dalam Dun Wakaf Bharu dan mereka ini sentiasa dilayan sebaik mungkin, program hari ini juga boleh memeriahkan lagi sambutan tahun baru cina di wakaf bharu"ujar beliau.

" Bagi sambutan tahun ini, kita ubah sedikit iaitu dengan menyampaikan buah limau terlebih dahulu sambil menziarahi mereka terus ke rumah dan sambutan di peringkat dun pula akan diadakan bertempat di Pejabat Dun Wakaf Bharu jumaat ini."katanya lagi.

Beliau juga berkata dari segi program kerajaan seperti skim Al-It'am, Kifaalah dan Az-Ziwaaj, masyarakat Tionghua juga mendapat menafaat sepenuhnya dan mereka ini memahami keadaan negeri Kelantan yang berada di bawah kepimpinan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan dasar Membangun Bersama Islam.

Full content generated by Get Full RSS.

Nazira&#39;s Secret Garden: Jem yang teruk <b>di</b> bulatan <b>WAKAF BHARU</b>

Posted: 04 Jan 2012 11:14 PM PST

Kejadian pagi tadi.. Lepas hantar Izzaty tadika.. Tetiba nampak line kereta panjang tak bergerak. Elok jalan 2 line, sudah jadi 3 line. Aikkk??! Ni le peel org kita.. Akibat kurang sabar, padan muka hampa.. Langsung x boleh gerak.

Kesian siapa yang nak pergi sekolah mesti lambat. Jam sudah 7.45am.. Terhenggot henggot. Sampai aku nampak lampu lip lap lip lap polis trafik dah sampai. Baru boleh gerak.

Masing masing dah punch card merah la tuuuu

Finally jam 8.00 baru sampai rumah..

Punca kesesakan: ADA LORI PANJANG SUDAH ROSAK ATAS JALAN.

Full content generated by Get Full RSS.

Komunitikini – Sambutan Tahun <b>Baru</b> Cina DUN <b>Wakaf Bharu</b>

Posted: 13 Jan 2012 06:50 PM PST

Program Sambutan Tahun Baru Cina DUN Wakaf Bharu 2012 telah diadakan di Kampung Kulim, Wakaf Bharu baru-baru ini.

Program ini di anjurkan olih AJK Pusat Khidmat Masyarakat DUN Wakaf Bharu, yang turut di hadhiri olih ADUN Wakaf Bharu Hj Che Abdullah bin Mat Nawi dari PAS.

Program ini mendapat sambutan ramai dari perbagai lapisan masyarakat dan perbagai kaum termasuk Melayu, India, Cina dan Siam. Antara aktiviti-aktiviti yang diadakan termasuk permainan singa tradisional, pemberian wang kepada yang memerlukan dan cabutan bertuah.

Suasana menjadi lebih meriah apabila Hj Che Lah menyampaikan ang-pau kepada kanak-kanak dari perbagai kaum. Turut disumbangkan ialah sekotak limau mandarin kepada setiap hadhirin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads