Jumaat, 6 April 2012

03 di chiku - Google Blog Search

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki ...

SAINS: KHUTBAH hARI INI

Posted: 06 Apr 2012 06:56 AM PDT

Antara yang menarik mengenai tajuk Keluarga Bahagia Masyarakat Sejahtera khutbah Jumaat hari ialah perihalan hiruk pikuknya masyarakat islam hari ini. Setiap kaejadian dan peristiwa melanda yang dipaparkan atau tidak dipaparkan amat membimbangkan. Dari manusia yang pandai mengaku Islam dan beriman tercetuslah aneka cerita mengundang dosa kedestinasi neraka. Dari orang ternama hinggalah kepada golongan marhaem. Tipu sana tipu sini, rasuah, jenayah antara topik berbicara kini. Yang bodoh menjadi makanan yang cerdik, gara-gara tiada ada iman didada.

Maka panggilan khutbah hari ini menyeru agar setiap ketua keluarga memain peranan penting untuk membahagiakan anak keturunan mereka dengan berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.Jadikan kepimpinan keluarga ini soleh dan solehah dengan menyediakan makan minum dan segala keperluan dari sumber yang halal bermutu,tempat tinggal yang baik serta berkenderaan yang baik. Ingat setiap yang baik itu tidak semestinya bernilai wang yang mahal.

Jika semua unit kecil masyarakat ini bersatus demikian maka sejahteralah masyarakat setempat.Saling hormat menghormati tiada hasad dengki iri hati dendam kesumat yang membinasa diri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads