Rabu, 19 September 2012

03 di pasir mas - Google Blog Search

03 di pasir mas - Google Blog Search


Nik Aziz Tidak Tahu Krisis Air <b>Di Pasir Mas</b> | Detik Perubahan

Posted: 03 Aug 2012 05:30 AM PDT

KOTA BHARU – "Kalau khusus pasal masalah di Pasir Mas itu wallahu a'lam, kalau tempat tertentu itu tidak kerja saya, itu kerja pihak dan pegawai yang berkenaan yang jaga tempat itu bertanggungjawab."

Itu reaksi 'biasa' Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika ditanya mengenai krisis air yang melanda daerah Pasir Mas sejak kira-kira lima hari lalu selepas kuliah mingguannya di depan Pejabat Pas Kelantan di sini hari ini.

Malah Nik Abdul Aziz juga tidak mahu ambil pusing mengenai ancaman saman yang dibuat oleh Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali terhadap kerajaan Pas Kelantan dan Air Kelantan Sdn Bhd sekiranya masalah air masih belum selesai.

"Itu dia punya pasal (saman), kita sudah ikhtiar habis- habisan untuk jaga air dan kita sekarang buat jawatankuasa

khusus bagi tiap-tiap jajahan, ada jawatankusa masing-masing.

"Ikhtiar kita habis-habisan, baki lagi mungkin kerana tidak cukup kakitangan, itu nanti kita tengoklah keadaan," katanya,

Daripada kenyataan ini amat jelas menunjukkan bahawa Nik Abdul Aziz tidak ambil peduli tentang masalah yang dihadapi oleh rakyat.

Biarpun mempunyai pegawai dan kakitangan sewajarnya Musyidul Am Pas itu ambil tahu apa yang berlaku dan berusaha untuk mencari jalan yang terbaik untuk menyelesaikannya.

Sekiranya perkembangan politik tanah air Nik Aziz boleh ambil tahu jadi apa salahnya masalah rakyat juga diambil tahu.
Jangan terlalu sibuk berpolitik sehingga rakyat terus diabaikan.

Memang benar fenomena alam adalah faktor penyebab krisis air di Pasir Mas tetapi sekiranyan Nik Aziz dan pegawai cekap mengurus, mereka boleh merancang lebih awal dan masalah ini sudah tentunya dapat diselesaikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads