Selasa, 23 Oktober 2012

03 di chiku - Google Blog Search

03 di chiku - Google Blog Search


'Jangan jual saham FGVH' | n9kini.net

Posted: 15 Oct 2012 10:40 PM PDT

Gua Musang, 16 Okt. – Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menasihatkan pemegang saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) khususnya peneroka FELDA tidak menjual saham itu.

Bekas Menteri Kewangan itu berkata, turun naik harga saham FGVH selepas disenaraikan di Bursa Malaysia adalah biasa dan saham terbabit mempunyai potensi cerah untuk jangka panjang.

Katanya, peneroka amat beruntung dengan langkah kerajaan mentransformasi FELDA bagi memberi peluang kepada kumpulan sasar memiliki saham FGVH dan akhirnya mendapat keuntungan.

"Kita yakin pengurusan FELDA mampu menaikkan semula harga saham itu," – Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang

"Kita sedia maklum permainan saham terdedah kepada risiko, tetapi kita yakin pengurusan FELDA mampu menaikkan semula harga saham itu," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Program Janji Ditepati anjuran FELDA di Bandar Chiku, di sini, kelmarin.

Sempena majlis itu, Yayasan FELDA menyumbang dua ambulans masing-masing bagi kegunaan pesakit di Pusat Kesihatan Kecil Aring 1 dan Klinik Kesihatan Bandar Chiku.

Tengku Razaleigh juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, berkata kejayaan FELDA sehingga saham FGVH berjaya disenaraikan di Bursa Malaysia tidak boleh dipertikaikan.
"Terus pegang saham itu untuk tempoh beberapa tahun akan datang kerana kejatuhan harga saham FGVH di Bursa Malaysia sekarang bersifat sementara," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads