Isnin, 15 Oktober 2012

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Adun <b>Wakaf Bharu</b> terus tabur bakti <b>di</b> bulan Ramadhan <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2012 09:20 PM PDT

Oleh : Zahrawani Ayu

Che Abdullah menyampaikan mesin proses air tebu kepada penduduk.

TUMPAT(Wakaf Bharu ), 7.Ogos – Kesibukan tugas sebagai Adun tidak terhenti biarpun berada di bulan Ramadhan, malah ia semakin sibuk terutamanya menghadiri majlis berbuka puasa di setiap pelusuk kampong dalam Dun Wakaf Bharu.

Che Abdullah Mat Nawi yang juga merupakan Exco negeri Kelantan baru- baru ini telah berkesempatan untuk menyampaikan sumbangan berbentuk mesin pemerah tebu dan mesin membuat air soya kepada penduduk setempat.

Penyampaian sumbangan diadakan di Pejabat Adun Wakaf Bharu, Kompleks Purnama.

Turut sama Isteri belia Saliha Yaakub dan petugas MTD.

Sementara itu penerima sumbangan mesin pemerah tebu, Ab.Ghani Talib,53 dari kampong Kebakat melahirkan rasa gembira di atas sumbangan mesin tersebut dan ia akan digunakan sebaik mungkin bagi menambah pendapatan keluarga.

" Saya amat berterima kasih kepada Che Lah yang begitu perihatin masalah rakyat di dun Wakaf Bharu dan ia seharusnya menjadi ikutan orang lain."ujar beliau.

Isteri Che Abdullah turut menyampaikan sumbangan kepada kaum ibu.

Bagi Che Som Abdullah yang menerima mesin proses kacang soya pula berkata penglibatan isteri adun Wakaf Bharu dalam masyarakat membolehkan golongan kaum ibu mendekati dengan lebih selesa lagi.

"Saya amat kenal isteri wakil rakyat kita ni, Kak Ha amat peramah dan amat memahami masalah kaum ibu di kawasan ini dan beliau sering turun padang bersama YB ke mana saja dan ini membolehkan kaum ibu mendekati dan menyampaikan secara terus masalah mereka"katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads