Sabtu, 3 November 2012

03 di pasir puteh - Google Blog Search

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Terengganu My Heritage: &#39;Gear Box&#39; Restoran Pak Ya, <b>Pasir Puteh</b> <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2012 09:17 AM PDT

Kali ini blogger ingin berkongsi entry berkaitan makan-makan di negeri jiran Terengganu iaitu Kelantan Darul Naim. Destinasi kali ini adalah Restoran Pak Ya Gear Box di Pasir Puteh Kelantan. Ia terletak sebelum bandar Pasir Puteh di sebelah kanan jalan jika anda dari Bandar Jerteh.
Apa yang disajikan di sini pasti megujakan anda iaitu Sup Gear Box dan banyak lagi masakan tradisi Melayu Pantai Timur seperti Gulai Siput Sedut, Gulai Lemak Ikan Haruan, Daging Bakar, Ikan darat goreng, sayur cendawan dan macam-macam yang pasti mengecurkan air liur anda. 
Walau apapun lauk yang di pilih raja segala lauk iaitu 'budu' pasti menjadi keutamaan bersama ulam ulaman segar beserta kerabu mangga bersantan.
Tentang sup Gear Box pula, apa yang istimewa disini ia dibaluti dengan daging yang banyak, memang sedap dengan hirupan lemak dalam tulang bersama straw.. fuhh memang betul-betul 'belasah gear box.
Restoran ini antara pilihan ramai waktu tengahari. Jika anda ke Kota Bharu bolehlah singgah di sini. Boleh dikatakan kalau dikawasan Pasir Puteh - Kota Bharu mudah untuk mencari Nasi Sup atau gear box lagipun harganya amat berpatutan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads