Ahad, 4 November 2012

03 di pasir puteh - Google Blog Search

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Anak bekas ahli Parlimen <b>Pasir Puteh</b> parah ditetak

Posted: 04 Nov 2012 04:39 AM PST

KUALA LUMPUR - Anak bekas Ahli Parlimen Pasir Puteh, Wan Mohd Faizal Wan Mohd Najib, cedera parah di kepala, tengkuk dan tangan akibat ditetak oleh tiga lelaki bersenjatakan parang di Wangsa Maju di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 10.30 pagi itu, mangsa berusia 24 tahun terpaksa berlari sejauh kira-kira 30 meter menyelamatkan diri dalam keadaan berlumuran darah sebelum rebah di sebuah restoran.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Superintendan Othman Abu Bakar berkata, ketika kejadian mangsa yang bekerja sebagai jurujual kereta berjalan berseorangan dan didatangi tiga lelaki.

"Dipercayai dua lagi rakan suspek menunggu di dalam kereta jenis Proton Perdana warna hitam, berlaku pergelutan antara mangsa dan tiga lelaki berkenaan, mangsa terkena beberapa tetakan di kepala, tengkuk dan tangan" katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian melarikan diri dan rebah di restoran.

"Orang awam dan pelayan di restoran kemudian menghubungi polis dan ambulans, mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk menerima rawatan, difahamkan mangsa kini ditempatkan di wad unit rawatan rapi," katanya.

Othman berkata, pihaknya masih menyiasat motif sebenar kejadian. Kamera litar tertutup di lokasi kejadian tidak dapat memberi sebarang petunjuk.

"Kami juga mendapati beberapa barang berharga milik mangsa tidak diambil oleh tiga lelaki berkenaan," katanya.

sumber:http://www.sinarharian.com.my/semasa...tetak-1.100838

KERENGGA: Anak bekas MP Parlimen <b>Pasir Puteh</b> parah ditetak

Posted: 04 Nov 2012 08:47 AM PST

Anak lelaki bekas anggota Parlimen Pasir Puteh, Kelantan cedera parah selepas ditetak dengan parang oleh seorang daripada tiga lelaki yang menyerangnya berhampiran deretan kedai makan di Seksyen 6, Wangsa Maju, hari ini.
Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul Supt Othman Abu Bakar berkata dalam kejadian 10.30 pagi ini, anak kepada Wan Mohd Najib Wan Mohamad iaitu Wan Mohd Faizal, 24, cedera di bahagian belakang kepala, tengkuk dan tangan.
"Ketika kejadian, mangsa berjalan bersendirian melalui deretan kedai makan sebelum dia diserang tiga lelaki terbabit manakala salah seorang daripada suspek telah bertindak menetak mangsa menggunakan sebilah parang.
"Mangsa kemudiannya berjalan ke sebuah kedai makan untuk meminta pertolongan," katanya kepada pemberita selepas majlis penutup program keselamatan jalan raya 'Reuniting Families-Child Safety Road Show' di ibunegara hari ini.
Othman berkata, dipercayai terdapat dua lagi suspek yang ketika itu sedang menunggu di dalam sebuah kereta jenis Proton Perdana berwarna hitam berhampiran lokasi kejadian.
Motif kejadian masih lagi disiasat, katanya.
Beliau berkata Wan Mohd Faizal yang bekerja sebagai jurujual kereta kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur.

Kerabu Bersuara: Gambar Program Abby Abadi <b>Di Pasir Puteh</b> <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2012 07:55 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads