Rabu, 27 Mac 2013

03 di gua musang - Google Blog Search

03 di gua musang - Google Blog Search


PKR Perlu Letak Calon <b>Di Gua Musang</b> — Suara Pakatan Rakyat

Posted: 23 Feb 2013 02:35 AM PST

UKK_3479

TELAH sampai ke pengetahuan suarapakatanrakyat.com bahawa sebahagian dari usaha PAS untuk memastikan Tengku Razaleigh Hamzah berjaya dilantik sebagai Perdana Menteri sementara jika Pakatan Rakyat berjaya memerintah negara selepas PRU 13, ialah dengan membenarkan bekas Menteri Kewangan itu menang mudah di kawasannya di Gua Musang.

Menang mudah dalam erti kata, memberikan kemenangan percuma kepada Tengku Razaleigh!!  Kalau ada pertandingan sekalipun, cabaran datang dari calon Bebas yang tidak ada kredebiliti.

Formula PAS untuk melantik Tengku Razaleigh sebagai Perdana Menteri sementara ini tidak pernah dibincangkan di peringkat Majlis Presiden Pakatan Rakyat.  Tapi perkembangan muktahir ini menyaksikan PAS lebih gemar membuat keputusan sendiri walaupun yang berlawanan dengan pendirian rasmi Pakatan Rakyat.

Terutama dalam soal penggunaan kalimah Allah di dalam Bible berbahasa Melayu.

Walaupun kami boleh mengesahkan disini bahawa Tengku Razaleigh belum memberi kata putus ke atas cadangan PAS tersebut, tapi keputusan PAS untuk memberikan kemenangan percuma kepadanya di Gua Musang adalah satu mesej yang jelas untuk memujuk Tengku Razaleigh  "PAS telah berbudi kepada kamu".

Berbudilah, tanpa cabaran dari PAS, Tengku Razaleigh tidak perlu menggerakkan jenteranya untuk mempertahankan kerusi tersebut, jimat duit, masa dan sebagainya.

Suarapakatanrakyat.com berpendapat, adalah lebih baik pimpinan berhenti berdolak dalik tentang perkara ini dan mula menerima hakikat tentang keputusan PAS untuk menamakan Tengku Razaleigh sebagai Perdana Menteri sementara dan keputusan-keputusan uniliteralnya untuk memastikan perkara tersebut.

Bak kata orang, busuk bangkai gajah, tidak boleh ditutup dengan daun pisang.  PAS semakin berada di luar kawalan dan seharusnya ada campur tangan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat untuk memastikan Gua Musang tidak dimenangi BN secara percuma.

Maka itu cadangan PKR Gua Musang untuk mencalonkan Ketua Cabangnya, Hanafi Abdullah mewakili Pakatan Rakyat untuk menentang Tengku Razaleigh di kawasan tersebut memang sangat kena dan tepat pada waktunya.

Walaupun ramai yakin Tengku Razaleigh akan menang juga di Gua Musang, tidak kira ada pertandingan atau tidak, tapi berlawan adalah 1,000 kali lebih baik dari membiarkan kerabat diraja Kelantan tersebut menang percuma.

PAS sudah tentu menolak cadangan ini kerana berasa tercabar kerusi yang diperuntukkan kepada mereka diserahkan kepada PKR.  Tapi ego PAS tidak penting, yang penting sekarang ialah memastikan Pakatan Rakyat.  Buat apa diperuntukkan kerusi kalau mereka tidak mahu bertanding?

Gagal menentang Tengku Razaleigh di Gua Musang bermaksud dua DUN (Galas & Paloh) di kawasan itu akan turut dimenangi BN dengan mudah.  Tak sebut lagi domino impact akibat dari perkara tersebut di seluruh Kelantan dan Malaysia!!

Suarapakatanrakyat.com dengan ini mendesak campur tangan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat dalam hal ini dengan mengenepikan PAS dari bertanding di Gua Musang.

Isu Projek Tanah <b>Di Gua Musang</b> : Pemimpin UMNO Sila Bertanya <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 11:07 PM PST

Saya merujuk kepada beberapa laporan akhbar yang masih lagi memainkan isu berkenaan sekeping tanah seluas tanah 10,526 hektar milik kerajaan negeri Kelantan yang didakwa sebagai habuan kepada pemimpin DAP Perak agar mereka sudi menyerahkan kerusi Menteri Besar Perak kepada PAS selepas pilihanraya umum 2008. Sekalipun penjelasan telah diberikan panjang lebar dalam kenyataan sebelum ini, tetapi kelihatan pemimpin UMNO bersama beberapa NGO pro UMNO masih belum faham atau 'berpura-pura untuk tidak faham'.

Hari ini, 25 Disember 2012, dilaporkan di dada-dada akhbar desakan NGO Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK), Wira PERKASA dan Pertubuhan Minda Orang Muda (MOM) agar penjelasan dibuat oleh YAB Tuan Guru Menteri Besar Kelantan. Begitu juga akhbar semalam 24 Disember 2012 di mana Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Haji Mohd Fatmi Haji Che Salleh juga turut mengeluarkan kenyataan yang sama nadanya.

Kenyataan-kenyataan ini seolah-olah ingin menyebut bahawa projek yang dilaksanakan oleh syarikat ini ialah rahsia sehingga ia terdedah dengan laporan blog pisau.net. Dalam hal ini, suka untuk saya nyatakan bahawa projek ini telah dimaklumkan kepada Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Malaysia dan satu surat kelulusan telah dihantar kepada pihak Upayapadu Plantation Sdn Bhd pada 12 Oktober 2005 dan ditandatangani sendiri oleh Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia pada masa itu iaitu Datuk Peter Chin Fah Kui.

Manakala surat kedua pula ialah daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah Malaysia  kepada Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Malaysia bertarikh 16 Januari 2006 yang turut menyokong permohonan syarikat tersebut bagi tujuan meningkatkan lagi kegiatan ekonomi negeri Kelantan. Surat tersebut ditandatangani olah Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar & Wilayah Malaysia pada masa itu iaitu Dato Dr Awang Adek bin Hussin. Salinan surat-surat tersebut saya kepilkan bersama untuk rujukan.

Justeru, saya kira semua pihak di Kelantan terutama pemimpin UMNO dan NGO-NGO boleh bertanya terus kepada Dato Dr Awang Adek berkenaan isu ini. Menyentuh kenyataan Pengerusi OMBAK agar YAB Tuan Guru Menteri Besar mendakwa blogger pisau.net jika benar ia merupakan satu fitnah, saya kira OMBAK boleh bersabar. Mana tau, jika nasib baik, OMBAK pun boleh dimasukkan bersama dalam senarai defendan nanti.

Yang menjalankan tugas,

AHMAD FADHLI BIN SHAARI,

Setiausaha Akhbar,

YAB Menteri Besar Kelantan.

Bertarikh : 25 Disember 2012

D&#39;Qaseh Cookies: CLASS PERTAMA <b>DI GUA MUSANG</b>

Posted: 03 Feb 2013 03:02 AM PST














Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads