Rabu, 27 Mac 2013

di negeri kelantan - Google Blog Search

di negeri kelantan - Google Blog Search


Rakan 1Klik: Kemajuan dan keindahan <b>Negeri Kelantan</b>….

Posted: 17 Mar 2013 06:38 PM PDT


Pada pertengahan bulan yang lalu saya bersama seorang sahabat telah pergi ke negeri Cik Siti Wan Kembang. Ketika dalam perjalanan kami melihat banyak pembangunan yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan untuk memajukan negeri tersebut.. Antaranya pembinaan jalan raya di daerah Gua Musang yang dilihat sedang dibangunkan. Setibanya di pekan Pasir Mas kami lihat begitu banyak kemudahan dan tempat  penginapan yang terdapat di sana dan kami tinggal di Zakinah Guest House bertempat di Tendong Pasir Mas. Lokasinya adalah terletak di jalan besar ke bandar Pasir Mas dan berhampiran dengan  RTC Wakaf Che Yeh yang menjadi pusat pengumpulan semua jenis perniagaan didalamnya dengan kadar harga yang sangat berpatutan. Bagi sesiapa yang inginkan kemudahan boleh lah untuk menyewa di Wisma Zakinah kerana tidak perlu menaiki kereta untuk mendapatkan makanan atau keperluan lain kerana di tingkat bawah bangunan tersebut terletak kedai makan yang beroperasi sehingga lewat pagi.
Tambahan pula pada hari setibanya saya di sana adalah hari di mana pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) fasa pertama dan saya dapat melihat sendiri bertapa gembiranya penduduk di sana mendapat bantuan daripada pihak kerajaan dalam masa-masa yang memerlukan. Selain itu, keesokan hari pula ada sebuah majlis perasmian yang disempurnakan Dato Mustapha Mohamad iaitu pembukaan laluan di Jambatan Sultan Yahya Petra yang kedua telah dibuka untuk memudahkan serta mengurangkan kesesakan lalu lintas menghala ke Kota Baru. 
Pelbagai program pembangunan yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan di negeri Kelantan. Hal ini membuktikan kesungguhan pemimpin dan kerajaan dalam memberikan kemajuan dan kemudahan yang selesa kepada semua rakyat di negara ini agar nikmat pembangunan turut di dikecapi secara menyeluruh.
Rashid: Jika ke negeri Kelantan jangan lupa untuk singgah di RTC Wakaf Che Yeh yang sememangnya terkenal dengan harga barangan yang murah serta pilihan yang pelbagai…

Dokumentari TV9 #JDAB2013 <b>Di Negeri Kelantan</b>. - jelajah destini <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 11:38 AM PST

Berikut adalah dokumentari singkat yang telah dirakam oleh TV9 sepanjang perjalanan Jelajah Destini Anak Bangsa di Kelantan pada 21 Februari 2013 lepas. Terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat dan pihak Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) turut mengucapkan tahniah kepada semua pelajar yang telah berjaya melanjutkan ke UiTM.

JAWATAN KOSONG <b>DI</b> PEJABAT SETIAUSAHA KERAJAAN <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 01:27 AM PST

Kerajaan Negeri Kelantan mempelawa WARGANEGARA MALAYSIA yang berkelayakan untuk menghadiri temuduga terbuka tapisan pertama bagi jawatan seperti berikut :

1. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29

MUAT TURUN IKLAN JAWATAN

Tarikh Tutup Permohonan: 24 Februari 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads