Sabtu, 6 April 2013

03 di ketereh - Google Blog Search

03 di ketereh - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di ketereh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Feb 2013 03:40 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

yang ku dengar dan ku lihat: Ustaz Mat Harun dan Lembu UMNO

Posted: 21 Jan 2013 07:39 AM PST

Saya sempat menzairahi sahabat lama dalam UMNO iaitu Ustaz Mat Harun Ab.Rahman, di kampung Tegayung, Aril, Melor. Ustaz Mat Harun adalah Jawatankuasa UMNO Bahagian Ketereh yang mana Tan Sri Anuar Musa adalah Ketua UMNO Bahagian manakala YB. Haji Alwi adalah Timbalan Ketua UMNO Bahagian.
Kedua-dua orang pemimpin UMNO Bahagian Ketereh ini sedang giat menampilkan diri untuk dicalun sebagai calun  Parlimen Ketereh. Perlu diingat Parlimen Ketereh buat masa ini dipunyai oleh YB.Aziz Kadir dari parti Parti Keadilan Rakyat PKR yang mana pada pilihanraya umum ke 12 tahun 2008 Tan Sri Anuar Musa di kalahkan.
Tahun 2004 kerusi Parlimen Ketereh adalah milik UMNO apabila Haji Alwi mengalahkan Ustaz Mohamed Mustapha penyandang pada tahun 1999. Ustaz Mohamed Mustapha berjaya mengalahkan Tan Sri Anuar Musa yang mana pada waktu itu Anuar Musa adalah seorang menteri. 
Rakyat Ketereh masih menunggu berita, siapakah UMNO akan memberi tanggongjawab bagi mengalahkan YB.Aziz Kadir pada pilihanraya yang ke 13 nanti kerana UMNO sedang membuat ramalan bahawa salah satu kerusi yang mereka akan menang adalah kerusi Parlimen Ketereh. Dan apabila saya turun kebawah minggu lalu adalah didapati UMNO masih mengigau di Ketereh.
Cita-cita dan kerja keras UMNO untuk merampas kerusi Parlimen Ketereh hanya sebagai 'gembar gembur' sahaja kerana rakyat Ketereh sudah tahu akan berlaku permainan wayang oleh tokoh-tokoh UMNO di Ketereh apabila bermulanya penamaan calun pilihanraya. Kedudukan YB.Aziz Kadir tidak tergugat.
Kedudukan politik Ketereh seperti 'paund sembeleh lembu' apabila sampai masanya ahli-ahli UMNO yang berpihak kepada calun yang diangan-angan untuk bertanding tapi tidak dicalunkan oleh UMNO mereka akan bersedia untuk mengalahkan calun yang tidak disukainya ibarat lembu disembelah diatas paund.
Kisah lembu juga terjadi terhadap Ustaz Mat Harun yang mana beliau telah ditimpa 'kecelakaan' sebulan lalu apabila lembu yang dipelihiranya telah menjadi ganas dengan tiba-tiba dan 'merembah' beliau sehingga luka parah dipaha dan terpaksa dimasukkan ke wad di hospital HUSM.
Sebelum balik saya bersama beliau dan rakan2 saya yang lain dibawa kekandang lembu untuk melihat dari dekat lembu yang ganas itu yang mana lembu itu saya namakan lembu UMNO kerana mangsanya adalah ahli jawatankuasa UMNO., dan saya sempat berselora, lembu yang tak kenal orang ini patut disembeleh sepertilah pemimpin yang tak peduli kepada anak buahnya patut disembeleh dalam pilihanraya ini. Kami ketawa beramai-ramai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads