Selasa, 2 April 2013

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Stor simpan ubat perangsang seks <b>di Wakaf Che Yeh</b> diserbu ABN <b>...</b>

Posted: 08 Feb 2013 01:59 AM PST

KOTA BAHARU – Cawangan Penguatkuasa Farmasi Jabatan Kesihatan Kelantan menahan seorang lelaki berumur 62 tahun ketika sedang memunggah keluar ubat-ubatan perangsang seks dipercayai tiruan dan tidak berdaftar, dari sebuah stor di Wakaf Che Yeh di sini semalam.

Pengarah Jabatan Kesihatan Kelantan Datuk Dr Ahmad Razin Ahmad Mahir berkata stor itu dipercayai menjadi tempat penyimpanan utama dan terbesar ubat-ubatan perangsang seks tiruan dan tidak berdaftar serta peralatan seks, bagi pasaran negeri ini.

Hasil pemeriksaan, pasukan serbuan berjaya merampas 63 item pelbagai jenama ubat perangsang seks tiruan dan tidak berdaftar serta beberapa peralatan seks bernilai kira-kira RM15,706, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dr Ahmad Razin berkata lelaki terbabit dipercayai sedang memunggah ubat-ubatan itu untuk dipasarkan di sekitar kawasan Wakaf Che Yeh yang menjadi pusat tumpuan orang ramai membeli-belah khususnya di waktu malam.

Beliau berkata serbuan yang dilakukan pukul 7.28 malam itu melibatkan 12 pegawai penguatkuasa farmasi dengan kerjasama anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan.

Katanya peniaga yang menjual ubat-ubatan tidak berdaftar dengan Kementerian Kesihatan melakukan kesalahan mengikut Peraturan 7(1)(a) Peraturan-Peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1984 dan boleh dihukum menurut Seksyen 12(1) Akta Jualan Dadah 1952 yang sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM25,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali.

Mereka juga boleh didakwa atas kesalahan memiliki untuk tujuan jualan racun berjadual mengandungi 'Sildenafil dan analognya' tanpa memiliki lesen yang sah mengikut Akta Racun 1952 (Disemak 1986).

Perbuatan itu menyalahi Seksyen 13(a) Akta Racun 1952 (Disemak 1989) yang boleh dihukum mengikut Seksyen 32(2) akta sama, yang memperuntukkan hukuman didenda sehingga RM5,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali, katanya.

Dr Ahmad Razin berkata ubat-ubatan dan peralatan seks bernilai RM41,858 dirampas hasil lima serbuan yang dilakukan di beberapa lokasi di negeri ini sepanjang tahun lepas.

"Pada tahun lepas juga, empat kes didakwa di mahkamah dengan jumlah denda sebanyak RM4,500. Dalam satu daripada kes itu, pesalah turut dipenjara dua hari oleh Mahkamah Majistret Kota Baharu," katanya.

Beliau berkata pihaknya memandang serius kegiatan penjualan ubat-ubatan perangsang seks tiruan dan tidak berdaftar serta peralatan seksual, yang memberi imej buruk kepada bandar Kota Baharu dan masyarakat.

Katanya penggunaan ubat-ubatan peransang seks yang mengandungi "sildenafil" tanpa kawalan doktor atau ahli farmasi boleh mengakibatkan kesan sampingan amat berbahaya seperti tekanan darah rendah, sakit otot, gangguan pada perut, gangguan penglihatan, radang pundi kencing dan sesak nafas yang boleh membawa kematian. – BERNAMA

fendi tazkirah: <b>WAKAF CHE YEH DI</b> KOTA BHARU

Posted: 28 Mar 2013 05:49 AM PDT

Wakaf Che Yeh is a small town in Kelantan, Malaysia. Located about 7 kilometres from Kota Bharu town.
The town is famous for its daily and weekly market. Wakaf Che Yeh has been progressing well for the last ten years. A small supermarket can also be found at the area. The Lee Rubber which used to be a landmark for Wakaf Che Yeh ( because of the smell) has been relocated to South of Kelantan. Radio Television Malaysia ( Kelantan ) is located at the area.
Sebut sahaja pasar malam Wakaf Che Yeh, pasti terbayang pekikan peniaga menjual barangan dan urusan tawar menawar yang sememangnya menggamit suasana malam hari di sini. Malah ada yang mengatakan kalau datang ke Kelantan tidak sah kalau tidak pergi ke Pasar Malam Wakaf Che Yeh ini. Sebenarnya, apa yang menarik dan apa yang ada di pasar ini? Kawasan Wakaf  Che Yeh ini adalah pasar borong pada sebelah siang yang menjual barangan basah dan barangan asas, manakala pada waktu malam adalah berkonsep pasar malam yang menjual pelbagai jenis barangan. Sebagai simbol pelancongan, pihak Kerajaan Negeri telah melakukan banyak pembangunan prasarana di kawasan pasar ini seperti penambahbaikan kawasan pasar, pembukaan hotel-hotel baru, bangunan-bangunan perniagaan dan kedai-kedai makan. Malah Restoran McDonald dan stesen minyak yang berdekatan juga turut diwujudkan.
Pasar malam Wakaf Che Yeh ini adalah sebenarnya sebuah pasar malam biasa. Ya, pasar malam yang boleh dikatakan sangat meriah kerana terlalu ramai yang datang ke sini dan ia dibuka sehingga lewat malam. Pada hujung minggu pasar ini dibuka sehingga jam 2-3 pagi dan pada musim menjelang Hari Raya, ia dibuka sehingga subuh. Pada waktu inilah, ramai penduduk tempatan yang sanggup menunggu harga runtuh yang ditawarkan peniaga yang hendak menghabiskan stok barangan menjelang pagi raya.
Pelbagai jenis barangan yang boleh diperolehi disini seperti pelbagai jenis baju dan pakaian siap, tudung, jersi bola sepak, aksesori rumah, kereta, perfume, kasut bundle,  cd, dvd, jam tangan, beg tangan, tuala, toto dan pelbagai lagi. Dan semua barangan yang dijual pula adalah kebanyakan barang tiruan ataupun replika seperti jam tangan, wangian, dan lain-lain. Jangan tertipu dengan pelbagai jenama yang ada kerana ia hanyalah replika. Walaubagaimanapun, anda boleh belikan jam tangan replika berjenama 'Casio' dengan harga RM10-RM20 sahaja kepada anak anda.
Waktu puncak atau pengunjung yang ramai adalah pada waktu malam hujung minggu dan cuti sekolah. Paling sesak teruk adalah pada malam Hari Raya Puasa. Jika masuk melalui pintu gerbang dengan kenderaan, pihak Sensatimur akan mengenakan bayaran RM2 untuk setiap kali masuk. Pada waktu malam, anda dinasihatkan tidak masuk melalui pintu gerbang untuk mengelakkan kesesakan. Seeloknya parking diluar jika jem teruk, ataupun alternatif adalah parking di seberang jalan. Tetapi pastikan kereta dikunci sebaiknya dan mempunyai steering lockkerana banyak juga kes kecurian kenderaan di sini.
Memandangkan pelbagai barangan dijual disini, pastikan anda senaraikan barang yang ingin dibeli, membuat perbandingan harga dan fikir masak-masak sebelum membeli sesuatu barang. Jika tidak, silap-silap satu malam sahaja boleh habis beratus-ratus ringgit untuk barangan yang bukan keperluan dan tidak penting.

Tips di Pasar Malam Wakaf Che Yeh

  1. Jika ingin merasai pemandangan pasar malam yang sangat meriah, memang disyorkan ke sini.
  2. Pelbagai ragam penjual dan pembeli boleh dilihat. Barangan yang dibeli biasanya konsep "see and buy" dan tiada barangan spesifik yang boleh didapati di pasar ini memandangkan ia berkonsep pasar malam.
  3. Purata harga di pasar ini tidaklah terlalu murah, malah ada juga barangan yang boleh dikatakan lebih mahal berbanding ditempat lain seperti jersi bola, tudung bawal asli dan toto.
  4. Tetapi anda boleh membeli belah di sini jika tidak ke tempat lain. Contohnya jika anda tidak ke Rantau Panjang atau ke Pengkalan kubor untuk membeli barangan seperti toto, boleh lah dapatkan di sini.
  5. Jika ingin membeli tudung bawal asli atau pelbagai jenis kain, selain di pasar malam ini,  tempat yang terbaik adalah di butik tudung yang beroperasi di lot bangunan di kawasan pasar malam ini serta di Bazar Tok Guru, atau Pasar Siti Khadijah kerana lebih banyak pilihan dan lebih selesa untuk tawar menawar berbanding di pasar malam.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Mar 2013 03:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel <b>di</b> sekitar <b>Wakaf Che Yeh</b> | Hotel <b>di</b> Kelantan

Posted: 11 Sep 2011 11:45 PM PDT

Hotel di Wakaf Che Yeh Kelantan

Hotel-hotel di sekitar Wakaf Che Yeh merupakan hotel yang masih lagi baru dan sangat dicadangkan. Sesuai jika anda mempunyai jadual percutian yang padat dan ingin menikmati penginapan yang masih baru dan selesa.

Kelebihan menginap di sini kawasannya merupakan pasar Wakaf Che Yeh yang popular serta lokasinya yang strategik. Jika menginap di sini, boleh bersiar-siar di pasar malam Wakaf Che Yeh selepas keluar dari pintu hotel, hanya berjalan kaki sahaja.

Jarak Wakaf Che Yeh dengan pusat bandar Kota Bharu adalah lebih kurang 3 km. Untuk ke Kubang Kerian,  Pasir Mas dan Rantau Panjang juga mudah. Terdapat banyak pilihan hotel di sini. Antara hotel yang terdapat betul-betul di kawasan membeli-belah Wakaf Che Yeh adalah seperti di bawah.

Anda sangat digalakkan untuk membuat tempahan hotel secara online di laman web seperti Agoda.com, Booking.com atau LateRooms.com kerana kadar online adalah lebih murah dari walk-in dan tempah online adalah lebih mudah lagi menjimatkan.

Hotel Polyland

Hotel Polyland Wakaf Che Yeh

Polyland Hotel & Apartment

Hotel Ridel Cawangan Wakaf Che Yeh

Hotel Ridel Wakaf Che Yeh

Ridel Boutique Hotel

Seroja Inn (Hubungi 09-741 6767)

Sri Seroa Inn Wakaf Che Yeh

Sri Seroja Inn

Ombak Inn

Ombak Inn Wakaf Che Yeh

Ombak Inn

Khalifa Inn

Khalifa Inn Wakaf Che Yeh

Khalifa Inn

Dynasty Inn

Dynasty Inn Wakaf Che Yeh

Dynasty Inn

Penuh Inn (09-7412490 / 7412491)

Penuh Inn Wakaf Che Yeh

Penuh Inn

Holiday Villa Hotel and Suites (09-7474004)

Holiday Villa Hotel & Suites Wakaf Che Yeh Kota Bharu

Holiday Villa Hotel & Suites. Hotel 4 bintang yang baru dibuka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads