Khamis, 6 Jun 2013

03 di machang - Google Blog Search

03 di machang - Google Blog Search


Pentas Persada: <b>Machang</b>: Parlimen untuk BN, DUN untuk PAS

Posted: 17 May 2013 09:51 AM PDT

Selepas balik dari mengundi di Machang, ramai kawan-kawan yang terkejut bagaimana keputusan di Machang boleh jadi macam tu; Ketiga-tiga DUN Pulai Chondong, Kemuning dan Temangan dimenangi PAS tetapi BN berjaya merampas kerusi Parlimen Machang. Berdasarkan pemerhatian dan maklumat yang ada, saya menyimpulkan keadaan ini berlaku kerana faktor-faktor berikut:
Jadi kalau PKR memang nak menang di Machang silalah 'groom' bakal calon anda dari sekarang. Gerak kerja hendaklah dimulakan dari sekarang dan bukan main letak je menjelang PRU akan datang. Di Machang, "candidate really matters". PAS sendiri pun hakikatnya tidaklah terlalu kuat di Machang. Namun sejak dulu, saya kira UMNO pun tidak serius meletakkan calon yang benar-benar berkaliber di peringkat DUN.Isu dan rasa tak puas hati bukannya tiada langsung terhadap sesetengah ADUN Pas tetapi rakyat tidak ada alternatif yang lebih baik untuk memilih. Apatah lagi, pimpinan PAS di peringkat negeri ada yang cuba memilih 'anok beranok' masing-masing menjadi calon seperti yang berlaku di DUN Kemuning baru-baru ini. Nasib baik mereka akhirnya akur dengan bantahan akar umbi. Saya sendiri pun hairan mengapa Ustaz Pi yang punya reputasi yang sangat baik di Machang itu digugurkan. 
Sebagai anak jati Machang, saya mengaharapkan agar wakil-wakil rakyat yang terpilih dapat menjalankan amanah dengan penuh dedikasi. Ketepikanlah perbezaan politik anda dan lakukanlah tanggungjawab secara professional demi kami rakyat Machang. Kami mahu melihat Machang yang lebih maju dan sejahtera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads