Isnin, 29 Julai 2013

03 di manek urai - Google Blog Search

03 di manek urai - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jul 2013 09:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RAKYAT MARHAEN: PRK Kuala Besut ulangi <b>Manek Urai</b>?

Posted: 12 Jul 2013 02:59 AM PDT


BESUT: Pilihan raya kecil Dun Kuala Besut dilihat ramai seperti mengulangi apa yang pernah berlaku pada pilihan raya kecil (PRK) di Manek Urai pada 2009.  Ketika itu BN juga menurunkan calon lulusan ijazah,  bertugas pengurus di Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar).

Dan pilihan raya Kuala Besut sekali lagi BN memperjudikan nasib seorang jurutera Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) bagi mempertahankan Dun terbabit.

Di Manek Urai dan Kuala Besut, calon diketengahkan PAS lulusan SPM, namun berjaya dalam perniagaan. Mohd Fauzi Abdullah (kanan), seorang tauke ikan di Pasar Kuala Krai.

Begitu juga di Kuala Besut, PAS meletak seorang peniaga yang berjaya, Che Long atau nama sebenar Azlan @ Endut Yusof memiliki perniagaan di Kota Bharu.

"Betulkah ada persamaan di antara saya dengan calon PAS di Kuala Besut. Saya pun tidak tahu apabila ada orang kata begitu. Boleh jadi kerana kita sama-sama tidak memiliki sijil tinggi seperti calon BN.

"Kalau begitu baguslah, setidak-tidak boleh mengulangi apa yang berlaku di Manek Urai biar pun menang dengan undi yang tidak besar," kata Mohd Fauzi ketika ditemui di luar dewan penamaan calon di Kampung Raja, hari ini.

Isu persamaan antara calon PAS di Kuala Besut mulai dilihat orang ramai mungkin kerana kedua-duanya ahli perniagaan yang berjaya, biar pun tidak mendapat pendidikan tinggi.

PRU Ke -13 @ Seri Aman N30 & <b>Manek Urai</b> N41 - aLkiSah iTu iNi <b>...</b>

Posted: 05 May 2013 11:42 AM PDT

Hari ahad, 050513 pilihan raya umum kali ke-13 telah di adakan ...pukul 8.00 pagi sehingga 5.00 petang tempoh masa pegundian .
Suasana pada hari mengundi dah rasa macam menyambut hari raya..meriah betul....pukul 9:00 pagi siap-siap untuk hantar ummi dan family ke tempat pembuangan undi di Smk Seri Aman ......mujur semuanya tempat yang sama...ummi dah kali kedua mengundi, k.ngah dan k.chik kali pertama ...tok ma & tok bah dah berkali-kali.....Mereka mengundi untuk N30 Dun Limbongan dan P28 Parlimen Pasir Puteh ....

 posing dulu sebelum mengundi
Lepas semua siap mengundi, bawa family sarapan kat bandar pasir puteh.... aku pun dah tak sabar juga untuk mengundi, kali nie pilihanraya ke tiga aku mengundi termasuk masa piliharanraya kecil sblm ni.... Lepas siap makan terus bertolak balik ..
Keadaan jalan yang agak sibuk sepanjang perjalanan.....pukul 3 lebih baru sampai dan terus pergi buang undi di sek keb manek urai baru...family aku semua dah mengundi ...kali ni tok ayoh jadi wakil SPR, tu nampak hensem semacam ...sue kali pertama mengundi..aku, pokteh , pokcik, pok long dan ayoh mengundi di tempat yang sama di SkmuB.... cikla ,k.sal ,sue dan mok mengundi di sek keb manek urai lama,... kami mengundi untuk Dun Manek Urai N41 dan P31 Parlimen Kuala Krai . lepas mengundi pergi pusing tengok jambatan baru yang di janjikan pada piliharaya kecil dulu..Alhamdulillah dah siap.. 




 Sebelah malam , temankan ayoh ammar dan pok teh ke tempat pengiraan undi di Smksyp1....ramai orang berkumpul sambil menanti  pengumuman dari SPR ...masa berkumpul dapat jumpa dengan cgu dan kawan2 yang lama tak jumpa lepas habis sekolah dulu....orang kampung pun ramai juga yang datang untuk dengar pengumuman secara langsung....Alhamdulillah Kerajaan Kelate masih Kekal di bawah kepimpinan ulamak walaupun kali nie agak lewat di umumkan secara rasmi ......Allahuakbar ...Allahuakbar..Allahuakbar..

keputusan rasmi PRU13

N41 Dun Manek Urai - Pas menang Majoriti 1,633 Abe Uji

P31 Parlimen Kuala Krai - Pas Menang Majoriti 2,043 Dr Hatta .

N30 Limbongan - Pas Menang 1,042 Ust Nazlan

P28 Parlimen Pasir Puteh - Pas Menang majoriti 1,888 Nik Mazian

DATUK NIK SAPEIA: PRU 13 PPP mendapat DUN <b>Manek Urai</b>

Posted: 28 Mar 2013 09:44 PM PDT

PPP diberi kepercayaan kepimpinan Barisan Nasional untuk meletak calon di DUN Manek Urai untuk mewakili Barisan Nasional dalam PRU 13. Penghargaan ini diberi berdasar segala usaha yang telah dilakukan oleh peminpin dan ahli PPP khususnya di Parlimen Kuala Krai untuk menambat sokongan rakyat tempatan. Berkat kerja dan program2 yang dilaksanakan oleh PPP Kelantan mendapat sambutan yang hangat oleh rakyat Kuala Krai terutama di DUN Manek Krai. Oleh itu PPP Kelantan diberi kepercayaan untuk mengetengahkan calon untuk DUN Manek Urai dan PPP telah menyerah tugas itu kepada Ketua Wanita PPP Kelantan , Datin Dr Suriani Yahya.

Datin Dr Suriani binti Yahya atau dikenali dikalangan penduduk Manek Urai sebagai Datin Su atau Dr Su, tidak asing bagi penduduk Manek Urai. beliau sentiasa bersama sama mengendali program 2 PPP yang di adakan di Kuala Krai khususnya di Manek Urai bersama Datuk Nik Sapeia Nik Yusof , Naib Presiden PPP Malaysia merangkap Ketua perhubungan PPP Kelantan.

Buat julung kali PPP kelantan mendapat sebuah kerusi untuk bertanding di Negri Kelantan. Memadangkan Dr Su merupakan calon boleh menang atau winnable candidate maka dengan semangat juang yang tinggi dan doa kehadrat Illahi agar mendapat restu PPP Kelantan melancar kempen pilihan raya dengan merasmi Pusat Bantuan PPP/BN DUN Manek Urai di Kg Laloh  pada 3/3/13 dibanjiri oleh sekitar 4000 penduduk DUN Manek Urai.

Beberapa program susulan telah diadakan di beberapa kampung termasuk Kg Peria Baru Kg Manek Urai Lama, Kg Peria. Kehadiran disetiap majlis perjumpaan amat memuaskan dengan kehadiran melebihi 500orang , dan mereka memberi sokongan padu pada Datuk Nik Sapeia dan Datin Su. Insya Allah PPP kelantan akan berusaha hingga berjaya menawan DUN Manek Urai sebagai usaha untuk Barisan Nasional memerintah Negri Kelantan Negri Tuanku Cik Siti Wan Kembang.























Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads