Khamis, 8 Ogos 2013

03 di kuala krai - Google Blog Search

03 di kuala krai - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di kuala krai</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 11:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Wanita maut, anak cedera parah dalam kemalang <b>di KUALA KRAI</b> <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 07:28 PM PDT

KUALA KRAI – Seorang wanita dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Selangor selepas menziarahi keluarga di Tok Uban, Pasir Mas, maut pada kemalangan jalan raya di Kilometer 94.1, Jalan Gua Musang-Kuala Krai, di sini, kelmarin.

Keadaan lori selepas merempuh pokok mempelam dan mengakibatkan kematian Salmah.foto-SH

Pada kejadian kira-kira jam 2.15 petang, Salmah Che Kub, 48, mati serta-merta selepas lori dipandu suaminya merempuh sebuah Toyota Hilux sebelum terbabas dan melanggar sebatang pokok mempelam.

Nahas berlaku ketika mangsa dan suami, Ishak Yaakob, 56, serta tiga anak mereka dalam perjalanan ke Kuala Lipis untuk menghantar anak getah sebelum pulang ke rumah mereka di Kuala Selangor, Selangor.

Akibat rempuhan itu, seorang anak mangsa berusia lima tahun, Izzah Irdina cedera parah dan dihantar di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian manakala Ishak tidak cedera.

Dua lagi anak mereka, Iffah Irdina, 9, cedera ringan dan dirawat di Hospital Kuala Krai (HKK), sementara Syaza Syahrain Shafin, 24, dirawat sebagai pesakit luar.

Kejadian dipercayai berlaku apabila Ishak dikatakan cuba memotong Toyota Hilux membawa getah beku sebelum merempuh kenderaan di hadapannya itu yang tiba-tiba membelok ke kanan.

Rempuhan menyebabkan Toyota Hilux terbabas ke bahu jalan manakala lori lima tan terbabit turut terbabas dan merempuh sebatang pokok mempelam,.

Salmah yang cedera parah terutama pada bahagian dada selain tangan kanan dan kaki kirinya hancur, mati di tempat kejadian dan mayat dihantar ke HKK untuk bedah siasat.

Jenazah kemudian diserahkan kepada ahli keluarga mangsa sebelum dikebumikan di kampung halamannya di Tok Uban, Pasir Mas, awal pagi semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah ini, Deputi Superintendan Nuraddin Wahab mengesahkan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Katanya, saksi kejadian diminta menghubungi Ketua Trafik Daerah, Cif Inspektor Wan Azizi Wan Ahmad atau tampil ke Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Krai bagi membantu siasatan.-sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads