Isnin, 30 Disember 2013

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di gaal kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2013 03:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di gaal kelantan - Google Blog Search

JKM <b>Kelantan</b> Sasar Daftar 10,000 OKU - MyNewsHub

Posted: 14 Dec 2013 10:51 PM PST


PASIR PUTEH – Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kelantan menyasar untuk mendaftarkan seramai 10,000 Orang Kurang Upaya (OKU) di negeri itu, sepanjang tahun depan.

Pengarahnya, Mohd Noor Chik berkata, mereka yang mendaftar akan memperoleh pelbagai skim bantuan bulanan daripada Kerajaan Pusat bagi meringankan beban hidup mereka.

"Gerakan mengenainya akan dilancarkan menerusi pelbagai kaedah termasuk di 40 rumah Pemulihan Dalam Komoditi (PDK) di seluruh Kelantan," katanya kepada pemberita pada majlis jom daftar OKU peringkat Parlimen Pasir Puteh di Kampung Pulai Lima di sini, hari ini.

Majlis disempurnakan anggota Dewan Undangan Negeri (Dun) Semerak, Zawawi Othman dengan dihadiri lebih 300 OKU dari empat Dun di kawasan Parlimen berkenaan iaitu Limbongan, Semerak, Gaal dan Selising.

Mohd Noor berkata, sehingga ini seramai 5,000 OKU menerima bantuan bulanan membabitkan peruntukan berjumlah RM15 juta setahun.

Beliau berkata, gerakan mendaftar itu dijalankan kerana masih terdapat ramai OKU di negeri ini yang layak diberi bantuan tidak berbuat demikian mereka mungkin tidak mengetahui tentang bantuan antara RM150 hingga RM300 sebulan yang disediakan Kerajaan Pusat.

Katanya, selain mendaftar dengan PDK mereka juga boleh berbuat demikian dengan Penyelia Pembangunan Mukim (PPM), di Pejabat-pejabat Kebajikan Masyarakat berdekatan dengan mendapat pengesahan doktor perubatan.

Mohd Noor berkata, Kerajaan Persekutuan menyediakan peruntukan lebih RM110 juta setahun bagi membiayai pelbagai skim bantuan termasuk orang tua, mereka yang terlantar sakit, bantuan alat pendengaran, kerusi roda dan bantuan cermin mata. – BERNAMA

JKM Kelantan Sasar Daftar 10,000 OKUhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/JKM.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/JKM-150x150.jpgMyNewsHub Terkini,

PASIR PUTEH - Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kelantan menyasar untuk mendaftarkan seramai 10,000 Orang Kurang Upaya (OKU) di negeri itu, sepanjang tahun depan. Pengarahnya, Mohd Noor Chik berkata, mereka yang mendaftar akan memperoleh pelbagai skim bantuan bulanan daripada Kerajaan Pusat bagi meringankan beban hidup mereka. 'Gerakan mengenainya akan dilancarkan menerusi pelbagai...

<p style="text-align: left;">PASIR PUTEH - Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kelantan menyasar untuk mendaftarkan seramai 10,000 Orang Kurang Upaya (OKU) di negeri itu, sepanjang tahun depan.</p> <p style="text-align: left;">Pengarahnya, Mohd Noor Chik berkata, mereka yang mendaftar akan memperoleh pelbagai skim bantuan bulanan daripada Kerajaan Pusat bagi meringankan beban hidup mereka. "Gerakan mengenainya akan dilancarkan menerusi pelbagai kaedah termasuk di 40 rumah Pemulihan Dalam Komoditi (PDK) di seluruh Kelantan," katanya kepada pemberita pada majlis jom daftar OKU peringkat Parlimen Pasir Puteh di Kampung Pulai Lima di sini, hari ini. Majlis disempurnakan anggota Dewan Undangan Negeri (Dun) Semerak, Zawawi Othman dengan dihadiri lebih 300 OKU dari empat Dun di kawasan Parlimen berkenaan iaitu Limbongan, Semerak, Gaal dan Selising. Mohd Noor berkata, sehingga ini seramai 5,000 OKU menerima bantuan bulanan membabitkan peruntukan berjumlah RM15 juta setahun.</p> <p style="text-align: left;">Beliau berkata, gerakan mendaftar itu dijalankan kerana masih terdapat ramai OKU di negeri ini yang layak diberi bantuan tidak berbuat demikian mereka mungkin tidak mengetahui tentang bantuan antara RM150 hingga RM300 sebulan yang disediakan Kerajaan Pusat. Katanya, selain mendaftar dengan PDK mereka juga boleh berbuat demikian dengan Penyelia Pembangunan Mukim (PPM), di Pejabat-pejabat Kebajikan Masyarakat berdekatan dengan mendapat pengesahan doktor perubatan. Mohd Noor berkata, Kerajaan Persekutuan menyediakan peruntukan lebih RM110 juta setahun bagi membiayai pelbagai skim bantuan termasuk orang tua, mereka yang terlantar sakit, bantuan alat pendengaran, kerusi roda dan bantuan cermin mata. - BERNAMA</p>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads