Selasa, 31 Disember 2013

03 di kok lanas - Google Blog Search

03 di kok lanas - Google Blog Search


pelajar tahfiz ditemui mati tergantung didalam tandas <b>di kok lanas</b>

Posted: 12 Dec 2013 10:49 PM PST

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ) | Berita yang sangat mengejutkan. Kejadian pula berlaku di sebuah sekolah agama di Kelantan. Semestinya kes ini disiasat dengan lebih terperinci. Berdasarkan komen-komen yang terdapat dalam internet, ada yang ragu-ragu dengan punca kematian arwah sebagaimana yang dilaporkan media.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Anda boleh baca laporan penuh Sinar Harian dibawah:

pelajar lelaki bunuh diri asrama kok lanas

Misteri bau busuk dalam tandas asrama di sebuah sekolah di Kok Lanas pagi semalam, terbongkar apabila penyelia asrama terbabit, menemui mayat seorang pelajar dalam keadaan tergantung dengan kain pelekat dalam tandas yang terkunci.

Penyelia terbabit, Zul Atfi Mohamad, 37, berkata, sebagai rutin setiap pagi dia melakukan pemeriksaan bersama pengetua sekolah bagi meninjau setiap keadaan kawasan sekitar sebelum pelajar memulakan kelas al-Quran pada setiap pagi selepas bermulanya cuti sekolah awal Disember lalu.

Menurutnya, hanya apabila sampai di kawasan bilik air di tingkat bawah, dia tercium bau yang amat busuk dan mendapati pintu salah sebuah tandas dalam bilik air asrama terkunci dari dalam.

"Curiga dengan keadaan itu, saya mengambil kerusi yang berada di luar dan cuba memanjatnya bagi meninjau keadaan dari dalam tandas yang terkunci itu. Ketika saya memanjat dinding bilik air berdekatan dengan siling tandas, saya mendapati mayat seorang lelaki separuh bogel dengan hanya memakai baju dan jaket manakala lehernya diikat dengan kain pelekat tergantung dalam tandas dan terdapat kesan darah dan najis di lantai bilik air itu," katanya.

Kata Zul Atfi lagi, sebelum ini sepanjang lima hari bertugas di situ, dia turut melakukan pemeriksaan di seluruh kawasan termasuk di bilik air ini hampir setiap hari bermula Selasa lalu, namun tidak pula tercium bau
busuk.

"Apa pun pihak sekolah menyerahkan kes ini kepada polis untuk tindakan lanjut bagi mengenal pasti identiti mangsa," katanya.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, sehingga ini pihaknya sudah mengenal pasti mayat mangsa dan hasil semakan yang dibuat melalui pengetua sekolah itu, mendapati salah seorang pelajar lelaki yang berusia 16 tahun tidak pulang ke rumah.

"Pihak sekolah telah menghubungi keluarga mangsa dan difahamkan pelajar itu tidak pulang ke kampungnya di Pasir Mas, selepas cuti bermula pada 7 Disember lalu," katanya.

Berdasarkan pengecaman yang dilakukan oleh kedua-dua ibu bapa mangsa, mereka sudah mengenal pasti dan mengecam pakaian serta cermin mata yang dijumpai di tempat kejadian.

"Dari hasil siasatan terhadap mayatnya, pelajar itu sudah tiga hari berada dalam keadaan demikian. Melalui pengamatan yang dijalankan, kejadian terbabit tiada kaitan dengan unsur jenayah dan kes diklafikasikan sebagai kematian mengejut," katanya.

Kini terserah kepada pihak polis untuk membuat siasatan. Manakala orang ramai yang berikan pelbagai andaian kerana ia mungkin boleh mengganggu siasatan polis. Kenapa keluarga arwah, diharapkan tabah dengan apa yang berlaku.

Tags: , , , , , ,

Category: INFO SEMASA

03 di pasir puteh - Google Blog Search

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Majlis Perkahwinan FIzo Omar dan Mawar <b>Di</b> Selising, <b>Pasir Puteh</b> <b>...</b>

Posted: 29 Dec 2013 08:38 PM PST

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM.

Majlis Perkahwinan Fizo Omar Dan Mawar Fareeda Di Selising, Pasir Puteh, Kelantan | Ecey. Buat heading macam blog retis dah blog picisan cek. Wakakaka. Straight to the point je. 28 Sabtu, 28 Disember 2013, Muja, Ida, Huda, Amir, dan Syakir pergi ke majlis perkahwinan Fizo Omar dengan Mawar Fareeda. Umi yang dapat kad jemputannya. Kita lak yang sibuk nak pergi -.-
Mulanya nak pergi pagi lagi tapi disebabkan kemalasan untuk mandi di musim sejuk ini, kami pergi dalam pukul 3.30 petang. Umi pergi dulu dengan abah. Rumah Fizo ni dalam 5 minit je kalau jalan raya lancar tanpa traffic jam dari rumah Muja. Satu kampung je. Adik Fizo yang nama Diana was my senior in Sekolah Kebangsaan Bukit Jawa dulu. Tak sempat jumpa Diana. Sedih :'(
On the way tu, depan kedai bahulu mak saudara pengantin lelaki, nak masuk jalan belakang kena sekat dengan Pasukan Rela. Tetiba, contact lens gua buat hal.  Dia berlipat. Mungkin sebab kering dalam air-conditioned situation. Pfftt. Terkedip-kedip gua cuba membaiki. Jalan lak jam. Hadoooi. Ramai juga peminat Fizomawar ni. Ingat tittew je yang excited. Kof3
Sampai je kat rumah Fizo, kitorang bukannya menerkam makanan, kami lebih berminat untuk snap gambar berkoyan-koyan. Target penuhkan memory kononnya. Kah2. Keinginan yang sememangnya disimpan dari rumah lagi terus kujadikan kenyataan. Merata tempat kusnap. Pantang nampak spot menarik di pandangan mata, laju je tekan Capture. Addiction tahap danger!
Kami memang bernasib baik sebab masa tengah beratur menunggu Hot Burger Fizo Omar, tetiba nampak pasangan mempelai keluar dari rumah menuju ke pentas persandingan. Terus tak ingat pasal nak makan burger. Sempat pulak snap gambar si suami berpegangan tangan berjalan. Sweet deh! Jelesy kot. Bila nak dapat yang halal pegang tangan kita ni.. Ahaks!
Then berjuang berhabisan dalam lautan manusia untuk bergambar dengan pasangan pengantin yang baru lepas honeymoon. Ok aloh la. Muja melting tengok Kak Mawar yang tersangatlah cantiknya. Kalau Muja yang perempuan ni pun cair, petah lagi Fizo si suami yang mencintai. Tenang je tengok tetiap hari. Kecik molek je orangnya. Fuhh. Nak gak selim river cam beliau. Sobbss T_T
Masa turn kami bergambar dengan pengantin, we were so very excited tau. Ingatkan akan dapat bergambar dengan puas hati walaupun masa pendek, tapi masuk mereka yang menghancurkan harapan. Tetiba tolak Huda yang dok tepi Fizo, mencelah. Yang sebelah Ida lak, tetiba gi melenyekkan Ida. Dah la dia sorang je berdiri. Kena anda sanggup hancurkan gambar gua???
Orang pakai cecantik nak bergambar, dia gi enter frame cenggitu. Cropped jadinya. Jadi tempat letak watermark. Puas hati cek. Sorry ye. Awak dah buat tittew tacim! Dalam kekalutan untuk bergambar dalam masa 5 saat yang diberikan oleh si DJ yang kalut ribut menjaga ketenteraman khalayak selaku pengira 1 2 3 4 5, sempat pulak berlaku sesi dialog Muja dan Fizo. Uhukz!

Muja: Nak duduk tepi Kak Mawar (bagitahu Ida yang dok tepi kanan)

Fizo: (Jelez kot budak comel tak nak dok tepi dia) Oloh awok, tok sey dok tepi saya. 

Muja: (Hanya mampu sengih-sengih lalu duduk tepi Kak Mawar)

Lepas dah siap bergambar, I managed to tell Mawar how beautiful she is. I said,"You are so beautiful!" Nampak dia pemalu je. Senyum tak terkata apa. Letih mungkin. Seriously, terkilan tak sempat korek produk apa dia guna yang jadi lawa overdose macam tu. Puff! Nasib baik rumah dekat, ti raya tittew gi rumah awak tittew korek naa. Jangan lupa balik Kelantan. :)

Menarik sungguh banner dia. Fizo Loves Mawar = Hot Burget Loves Fareeda. Kretip. Ekekeke

I just loved this lane. Penuh dengan bunga berjuraian. Imagine you and your beloved person, walking through the lane, hand in hand, eyes to eyes, smiling to each other, love is in the air. Ahh. It is just so romantic! Muja yang captured gambar ni dengan penuh rasa takjub malangnya gambar sendiri tak de. *Nangis :'(

Sempat captured gambar yang di atas ni je. Reramai di luar that lane. Tak pela. Kira ok la ni.... :(

Yang buat majlis perkahwinan Fizo Omar dengan Mawar sesi di Kelantan ni adalah kedatangan pendikir tersohor iaitu Saudara Halim Yazid. Sedap sungguh suaranya and that was my first time seeing him for real. Dulu Saudara Halim Yazid ni belajar di SK Kamil sama dengan Abah dan Huda. Huda la bangga. Senior dialah katakan. Booo :P
Teruskan perjalanan lagi then nampak 'tempat lelong motor besar'. Tough dan gagah berdiri di hadapan kami. Banyak motor besar kat sini. Tertarik sungguh. I just love kalau satu hari, dapat hubby suka motor besar gini. Dapat tunggang motor jadi passenger kat belakang. Perghh! Feeling angin menyapa muka, sambil orang tersayang dok kat depan kita. Lain feeling ngan naik kereta.

Eh! Apa cek mengarut nih??? -.-'

Kalau tak dapat motor kacak, kereta merah kacak ni pun hokay jugak. Comel sungguh kereta merah antik ni. Katanya sebagai persediaan untuk hujan bagi mereka yang bawak motor. Yang lelaki tu antara yang terlibat dengan konvoi motor dan kereta merah menyala ni. Baik orangnya. Layan je kami menggila. Siap bagi nombor telefon dia kat tittew. Hik3
Then, kami terlihat pulak tempat makan beradab tinggal ni. Mungkin digunakan sebelah pagi. Hahh terus buat muka tak malu snap gambar dengan harapan suatu hari nanti dapat gak makan beradab tempat cantik cenggini. Sambil tunggu Diana but dia tengah make up masa tu and masa dah lewat. Tak sempat jumpa my senior. Tak pela. Mungkin ada jodoh di lain masa. Kof3

03 di kuala krai - Google Blog Search

03 di kuala krai - Google Blog Search


[ Gambar ] 2 Maut motosikal diseret lori <b>di Kuala Krai</b> ! | BrotherSam®

Posted: 30 Dec 2013 04:18 AM PST

Kuala Krai : Dua maut dalam kemalangan petang tadi di jalan Kuala Krai Gua Musang berhampiran Sungai Peria,dalam kejadian tersebut penunggang dan pembonceng motosikal maut apabila motosikal yang di naiki mereka bergesel dengan lori dan diseret kira-kira seratus meter.
Kedua-dua mangsa meninggal di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan,identiti mangsa belum di kenal pasti, punca kejadian masih di siasat, kedua-dua mayat mangsa di hantar ke Hospital Kuala Krai. Al-fatihah 

03 di chiku - Google Blog Search

03 di chiku - Google Blog Search


Gerbang KBBRI: Tempias kewujudan Bandar <b>Chiku</b> - kbbri - Blogger

Posted: 28 Dec 2013 08:12 PM PST

GUA MUSANG: Peneroka di Tanah Rancangan Felda Chiku 3, dekat sini, bersyukur apabila diwujudkan sebuah bandar baharu dikenali sebagai Bandar Chiku sejak beberapa tahun lalu hingga keadaannya berubah dan jauh lebih maju berbanding sebelum ini.
Pembukaan bandar baharu itu juga membuka peluang kepada penduduk menjana pendapatan dengan membuka perniagaan.
Terletak di tengah perjalanan dari Gua Musang ke Kuala Krai dan lokasinya juga strategik, antara faktor lebih banyak projek pembangunan akan dilaksanakan kerajaan dan juga pengurusan Felda peringkat Pusat.
Tinjauan Sinar Harian mendapati, suasana Bandar Chiku kini jauh berubah dan sentiasa sibuk serta menjadi tumpuan terutama jika terdapat pasar sehari.
 Seorang peneroka, Zulkifli Yaacob, 58, berkata, dahulu peneroka terpaksa ke bandar Gua Musang, hampir 50 kilometer dari rumah semata-mata untuk membeli pelbagai barang keperluan.
 Namun katanya, selepas Bandar Chiku diwujudkan, ia memudahkan peneroka untuk mendapatkan barangan keperluan tanpa perlu lagi ke bandar Gua Musang.
"Pelbagai kemudahan disediakan di Bandar Chiku, sekali gus menjadi platform kepada peneroka menceburi dunia perniagaan, tidak lagi bergantung sepenuhnya kepada hasil ladang untuk menambahkan pendapatan keluarga.
 "Kami amat gembira dengan usaha kerajaan dan Felda yang memberi tumpuan ke arah membangunkan Bandar Chiku supaya lebih pesat lagi," katanya.
Seorang lagi peneroka, Alwi Yusoff, 57, berkata, ada juga orang luar yang mengambil peluang berniaga di Bandar Chiku dengan membuka perniagaan pada skala lebih besar.
"Memang banyak perubahan yang boleh dilihat. Dahulu kebanyakan peneroka yang berniaga di Bandar Chiku hanya membuka gerai kecil tetapi kini seiring dengan kemajuan yang ada, mereka sudah mampu membina bangunan kedai sendiri, sekali gus membesarkan perniagaan sedia ada.
"Kita sama-sama bersyukur dengan kewujudan Bandar Chiku yang memberi faedah, bukan sahaja kepada peneroka tetapi juga kepada generasi kedua Felda yang mempunyai minat dalam perniagaan," katanya.

Sumber: Sinar Harian | Edisi Kelantan | 29 Disember 2013

Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 02 Dec 2013 12:00 AM PST

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

03 di kota bharu - Google Blog Search

03 di kota bharu - Google Blog Search


Selesai Exam <b>Di</b> OUM <b>Kota Bharu</b> | Zamani 84

Posted: 21 Dec 2013 07:17 PM PST

Assalamualaikum dan selamat pagi. Alhamdulillah, Zam baru selesai menduduki exam untuk kertas  terakhir semester ni. Lega lah juga bila keluar dari dewan tadi, sebab beberapa hari dah tak dapat tidur dengan elok.. Campur dengan letih lagi..
Sekarang, tinggal satu tugasan lagi nak dihantar minggu depan..

di negeri kelantan - Google Blog Search

di negeri kelantan - Google Blog Search


Bilakah Hukum Hudud Akan DiLaksanakan <b>Di Negeri Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 07:47 PM PDT

Semenjak negeri Kelantan diperintah oleh PAS dua puluh tahun lalu, kita sering tertanya-tanya samada hukum hudud ini akan dilaksanakan atau tidak di negeri Cik Siti Wan Kembang ini. 20 tahun ia menjadi persoalan yang sekejap panas dan sekejap sejuk. Namun, hakikatnya ia tidak pernah dibentangkan di Dewan Undangan Negeri Kelantan (mahupun digubal?) untuk dijadikan undang-undang di sana. Dan apabila PAS menyertai Pakatan Rakyat dan mengumumkan pendirian bahawa negara Islam dan hukum hudud bukan lagi agenda utama mereka, maka ramai yang merasakan isu ini telah pun ditutup buat selamanya.

Hukum Hudud

Gambar Kredit Berita Harian

Namun, tiba-tiba Mursyidul-Am PAS, yang juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat tiba-tiba membuat kenyataan mengejut dan membangkitkan kembali isu ini. Menurutnya PAS komited dalam melaksanakan hukum hudud biarpun rakan parti dalam Pakatan Rakyat tidak menyokong mereka:

KOTA BHARU, Sept 22 – Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat said today it did not matter to him if the DAP wanted to quit the Pakatan coalition if PAS were to go ahead with its plans to implement hudud laws and turn Malaysia into a fully Islamic state, should it come into power."I am firm about this, implementing hudud laws has been talked about for some 50 years and is not something new. There has been endless dialogues on it."

"DAP had previously pulled out from the opposition pact Angkatan Perpaduan Ummah (APU) because of this (implementing hudud laws). If now they want to do the same (pull out from the Pakatan coalition because of hudud laws, that is their problem," he told reporters after attending a civic function at Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) here today.

Sumber: Bernama

Agak menarik bila perkataan "implement hudud laws and turn Malaysia into a fully Islamic state, should it come into power" digunakan? Bukankah PAS telah lama berkuasa di negeri Kelantan? Beberapa tahun di Terengganu? dan kini di Kedah juga? Perlukah PAS memerintah Malaysia dahulu (which unlikely kerana tanpa DAP, peluang mereka memenangi banyak kerusi agak menjadi tipis), barulah Hukum Hudud akan dilaksanakan?

Terdapat pelbagai pendapat tentang pelaksanaan Hukum Hudud di negeri-negeri di seluruh Malaysia. Bagi mereka yang rajin membaca jurnal undang-undang, pastinya tahu apakah isu-isu yang dibangkitkan. Namun, persoalan ini cuma akan terjawab apabila ia diletakkan pada ujian yang sebenarnya iaitu membentangkannya di Dewan Undangan Negeri dan seterusnya menjadikannya sebagai  satu undang-undang negeri tersebut.

Pastinya ada pihak yang akan menentang dan kerajaan negeri akan cuba mempertahankan bahawa ianya terletak di bawah kuasa negeri (Lihat  Jadual 9 Senarai 2 Perlembagaan Persekutuan). Di sini  mahkamah akan diberikan tugas untuk melihat samada perlaksanaan Hukum Hudud itu  "ultra virus" dengan perlembagaan. Sebarang keputusan mahkamah harus dihormati, namun bagi PAS, tanggungjawab sudah terlaksana, usaha sudah dibuat dan bukan sekadar omongan kosong sahaja.

Untuk cendiakawan Islam yang mahu melihat perlaksanaan hukum hakam Islam pasti boleh melihat ujian di atas dengan lebih positif dan idea yang jelas bagaimana untuk melaksanakannya di negara ini. Selagi ianya ditahap cakap-cakap kosong dan penuh dengan retorik politik semata, selagi itu ia akan jadi isu hangit yang semakin hangit dari sehari ke sehari.

- Bilakah Hukum Hudud Akan DiLaksanakan Di Negeri Kelantan?

03 di demit kelantan - Google Blog Search

03 di demit kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Sep 2013 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 11:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 11:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 11:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 11:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DIALOG RAKYAT: Setiausaha Pakatan Tanding <b>Di Demit</b>?

Posted: 24 Sep 2012 01:31 AM PDT

MSO

Setiausaha Pakatan Darulnaim, pertubuhan yang menghimpunkan anak-anak Kelantan di perantauan pro Umno, Roslan Mohamad disebut-sebut bakal diturunkan Umno untuk bertanding di salah satu Dun di Kelantan. Roslan kelahiran Kubang Kerian katanya akan diperuntukan Dun Demit yang terletak dalam Parlimen Kubang Kerian.

Sebelum ini Dun Demit ditanding oleh Mohamad Abdul Ghani yang tewas kepada Muhammad Mustafa dengan kekurangan undi sebanyak, 4,799.

Roslan yang juga merupakan pegawai eksekutif di Proton. Beliau seorang aktif dan mempunyai personaliti yang menarik serta seorang aktivis Ngo yang rajin.

Semasa bertemu dengan beliau dua hari kepas, Roslan tidak menolak desas desus itu dan berkata; "kalau parti berkehendakkan saya sedia untuk mengambil risiko."

Bagaimana pun katanya perbincangan lanjut dengan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan Mustapa Mohamed difahamkan masih belum diadakan lagi.

Sebelum ini Najib Razak mengatakan Umno akan meletak calon yang boleh menang tidak kira ianya merupakan pimpinan bahagian atau pun tidak. Kemungkinan Umno meletakkan Roslan juga dikira tepat dengan profesyen dan juga personaliti Roslan yang sedarhana dan seorang berhemat.

Sementara itu seorang lagi winneable candidate Dr Junaidi Abdu Bakar yang disebut-sebut kononnya akan diletak bertanding di Kuala Krai dikatakan sahamnya kini mulai merudum ekoran pemasangan posternya di sepanjang jalan sempena hari raya lalu. Pemasangan poster yang mengalu-alukan kepulangan anak perantau sekali gus untuk mempromosinya itu tidak disenang oleh orang ramai dan ada setengah menganggapnya yang tidak wajar dan satu perbuatan yang ganjil.

Orang ramai menganggap pemasangan papan tanda itu sebagai melampau dan tidak kena pada tempatnya sekaligus menyerlahkan akan keghairahan timbalan naib cencelor (hal ehawal pelajar dan alumni) UPSI. Dalam papan tanda itu beliau turut menyebut jawatan dan kedudukannya serta jawatan dalam pasukan awam. Lantaran itu ada yang mempersenda-sendakan bila pula UPSI membuka cawangan di Kuala Krai.

Sehubungan itu kerusi parlimen Kuala Krai besar kemungkinan Umno akan serahkan kepada Ketua Bahagian Ramzi Abdul Rahman untuk berhadapan dengan dengan calon Pas Dr Mohd Hatta Ramli. Selain Junaidi, Razmi juga berhajat untuk menjadi calon di parlimen Kuala Krai.

Sikap Ramzi yang dikatakan merendah dan tidak menonjolkan diri seperti mana Dr Junaidi mendapat perhatian pucuk pimpinan. Begitu juga dengan jasa dan bakti Ramzi lebih dirasai oleh rakyat Kuala Krai berbanding dengan Junaidi.

Selain itu pengalaman yang dilalui Umno dengan meletakkan Prof Che Musa Che Omar dalam pilihan raya menjadi Umno takut dan phobia untuk meletakkan seorang lagi tokoh akademik di Kuala Krai.

03 di perupok - Google Blog Search

03 di perupok - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Oct 2013 09:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2013 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2013 09:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Dec 2012 09:48 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dia buat dah: Remaja 13 tahun ditahan edar dadah

Posted: 07 Dec 2012 06:30 AM PST

Remaja 13 tahun ditahan edar dadah:
MUAR 6 Dis. - Seorang remaja berusia 13 tahun bersama dua lelaki ditahan ketika membungkus sejumlah dadah yang dianggarkan bernilai RM12,000 di sebuah rumah di Kampung Kelantan, Parit Perupok di sini kelmarin.
Ketika serbuan pukul 4.30 petang itu, remaja terbabit bersama dua lelaki berumur 53 dan 34 tahun itu sedang leka memasukkan dadah dalam peket-peket kecil untuk dijual.
Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Supritendan Sahadan Jaafar berkata, kesemua dadah tersebut terdiri daripada 4.4 gram (g) syabu, heroin (20.9 g) dan sebiji pil ekstasi yang kesemuanya boleh dibekalkan kepada 900 penagih.
"Kegiatan itu dilakukan dalam sebuah bilik di rumah tersebut. Pemeriksaan mendapati remaja itu berasal dari Kajang, Selangor dan tidak bersekolah serta mengaku sudah terlibat dengan aktiviti itu sejak enam bulan lalu.
"Kedua-dua suspek dewasa itu pula berasal dari kampung tersebut. Suspek berusia 53 tahun mempunyai lima rekod jenayah sejak 1991 dan seorang lagi ada empat rekod jenayah yang kesemuanya berkaitan dadah," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar di sini hari ini.
Beliau berkata, kesemua suspek termasuk remaja itu didapati positif dadah jenis heroin dan direman hingga 28 Disember ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.
Dalam satu lagi serbuan berkaitan dadah di sebuah rumah di Parit Perupok kira-kira pukul 1 pagi sehari sebelum itu, polis menahan dua lelaki berusia 18 dan 32 tahun kerana disyaki melakukan kegiatan sama.
Bagaimanapun, pihak polis tidak menemukan dadah dan hanya menjumpai sepucuk pistol jenis Colt tanpa peluru yang disimpan di bawah katil di bilik belakang dipercayai digunakan untuk merompak.
"Kedua-dua suspek juga didapati positif dadah jenis syabu. Salah seorang lelaki berkenaan ada rekod jenayah lampau berkaitan peras ugut.
"Pistol tersebut menggunakan peluru penabur," katanya sambil memberitahu, kedua-duanya direman hingga esok dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 36(1) Akta Senjata Api 1960 yang boleh didenda RM5,000 atau penjara setahun jika sabit kesalahan.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Johor/20121207/wj_02/Remaja-13-tahun-ditahan-edar-dadah#ixzz2ENP8jtM1
© Utusan Melayu (M) Bhd 


'via Blog this'

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2013 09:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 09:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 09:39 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - pusat rawatan islam <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

reunion sk.<b>perupok</b> - pengemis cint@ il@hi, perindu sy@hid @b@<b>di</b>...

Posted: 11 Nov 2012 09:56 PM PST

Day: Ahad = Hari Raya Haji ke-3
Place: Pantai Irama, Bachok
Xsabar menanti tarikh ini, planning untuk "Reunion" student sekolah rendah dulu...macam xpercaya tapi inilah realitinya. Tercetus idea ni sbb dah lama xjumpa kawan2 sekolah rendah dulu,,tapi akhirnya berkenalan kembali di laman sosial yg sangat famous semestinya ::FACEBOOK::. Nasib baik ada kawan lelaki aku yg sudi nak incharge utk reunion ni...thanks a lot my frenz.
Tibalah hari yg dinanti2kan:
Mula-mula sampai, malu r gak nak tegur (sbb lama xjumpa....huhuhu) tp beberapa seketika baru r berani. First aktiviti: Lelaki <barbeque = bakar daging>, Perempuan <siapkan air + hidangkan makanan>,,sementara menunggu lagi kehadiran kawan2 yg akan datang. Next: buat halaqah (bulatan) utk sesi "ice-breaking" utk m'perkenalkan balik diri sendiri (ada yg xingat nama...huhuhu),,,yang penting nak tahu sekarang belajar lagi @ dah bekerja. Antara kawan2 yang hadir ari tu, sorang baru kerja (NURSE melalui SPA),,sorang laki bakal kerja (dgn SPA gak)...TAHNIAH2X my frenzs!!!
Yang lain semua smbung study ag ke peringkat IJAZAH (br hbs Diploma),,salah sorang drpd kami bakal sambung MASTER dalam bidang yg sama kat UMT...TAHNIAH gak (^_^). Yang mengejutkan,,ada sorang antara kami yg dah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak...barakallahulaku =). Dalam sesi ni,,kami akan b'tukar nombor fon masing2 utk kemudahan jika ada nk buat event ag. Sambil2 itu kami menikmati makanan yang ada,,walaupOm simple tapi mengeyangkan (alas perut jer).
Selesai sesi "Ice-Breaking",,so apa lagi sesi "Bergambar"....sesi paling penting dalam setiap event sbg kenangan kami2 utk masa2 depan...he5
Selesai bergambar,,kami bersalam-salaman dan bersurai dengan gembira. Syukran sahabat utk event ni yg penuh dgn "SwEet MemorY". Semasa bersama kalian ari tu,,teringat kenangan2 masa sekolah darjah 1 - 6 kat Sekolah Kebangsaan Perupok,,,byk kenangan Manis & Pahit bersama kalian. Klu diingatkan balik,,pelbagai perasaan yg hadir (GEMBIRA + LUCU + KETAWA + SEDIH + MARAH krn t'lalu byk peristiwa2 yg telah berlaku).
p/s: InsyaALLAH panjang umur "WE ALLs" akan jumpa lagi...semuanya menjadi kenangan kita bersama!!!

 Juadah (Keropok + Ketupat + Colek buah + Kek + Nuget + Daging Bakar + Air Batu Sirap)
::: Berkawan biar berbilion2x :::

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Aug 2013 09:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 09:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2013 09:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2013 09:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2013 09:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 09:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 09:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - team darussyifa&#39; jasin

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peruntukan RM1 Juta Baikpulih Rumah Nelayan Miskin | Detik <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 09:15 AM PDT


Awang Adek (kiri) meletakkan bata sebagai simbolik perasmian projek baikpulih rumah nelayan di Perupok.

Oleh IZZ MIQAEL

BACHOK – Kerajaan memperuntukan RM1 Juta bagi projek baikpulih rumah nelayan miskin untuk Jajahan Bachok dan Pasir Puteh yang telah memulakan fasa pertama, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Awang Adek berkata, daripada jumlah tersebut, sebanyak RM459,000 diperuntukan bagi 53 rumah nelayan di daerah Bachok.

Beliau berkata, projek pertama melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang dominan mempunyai penempatan nelayan.

"Kebanyakan projek baikpulih ini melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang terletak di pinggir pantai dan mempunyai bilangan nelayan paling ramai.

"Selain Bachok daerah lain yang terlibat ialah Kota Bharu, Tumpat dan Pasir Puteh yang memerlukan kos kira- kira RM5 juta bagi 500 buah rumah nelayan di empat daerah terbabit," katanya kepada pemberita ketika melancar program baikpulih rumah nelayan, Amran Ramli, di Perupok, hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Pengarah Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kelantan, Wan Mohd Adnan Wan Ibrahim.

Awang Adek berkata, nelayan yang terpilih bakal memperolehi peruntukkan di antara RM7,000 hingga RM10,000 untuk membaikpulih rumah dapur, dinding dan atap yang rosak.

"Seperti kita maklum kebanyakan nelayan berada di bawah paras kemiskinan dan mereka ini perlu dibantu.

"Saya percaya bantuan seperti ini amat diperlukan nelayan terutama mereka yang mempunyai keluarga besar dengan rumah yang usang," katanya.

Sementara itu, Amran ketika ditemui berkata, beliau bersyukur dan berterima kasih terhadap kerajaan persekutuan yang prihatin dengan nasib keluarganya.

"Tanpa bantuan kerajaan persekutuan saya bersama lapan ahli keluarga terpaksa bersesak dalam rumah sempit dengan atap bocor sejak beberapa tahun lalu.

"Untuk membaikinya sendiri saya tidak mampu kerana pendapatan saya sebagai nelayan tidak menentu sekitar RM300 hingga RM600 sebulan. Saya amat berterima kasih di atas bantuan yang diberikan ini," katanya.

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 09:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jul 2013 09:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 09:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2013 09:09 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 09:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 09:46 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 09:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2013 09:17 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PAPA GOMO: PHONE SEKS 18 SX - Bukti Adun PAS <b>Perupok</b> <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2011 10:30 PM PST

Gambar Asli

Bukanlah Niat nak mengaibkan Adun Perupok dan Pasangannya dalam siri pendedahan ini, namun menjadi Kewajipan buat Kami Team Nadi Rakyat dalam mendedahkan kepada umum bahawasanya PAS bukanlah benar benar menyelami Islam dan mereka ini juga bukanlah parti yang berlandaskan Islam.

Pemimpin mereka penuh dengan Aktiviti aktiviti maksiat yang merangkumi bermacam macam hal baik dari meraba, Kaki Blue Filem, Khalwat, Zina dan paling keji bila MENUTOH ISTERI ORANG.

Gambar di atas terpaksa di SENSORED kan memandangkan Puting yang ada amatlah tidak baik buat kesihatan para pembaca, jadi usahlah membayangkan Puting dalam gambar di atas itu kerana ianya sudah menjadi milik Adun PAS Perupok.

Gambar di atas merupakan gambar Tubuh Badan seorang Wanita yang telah di hantar melalui talifon bimbitnya kepada Talifon Bimbit Adun PAS Perupok berserta dengan Mesej yang menghairahkan dan membuatkan sesiapa yang membaca pastinya terangsang.


Ini lah di namakan PHONE SEKS yang selalu kita lihat waktu ini, emmm tak sangka lah pulak yang Pemimpin PAS pun gemar dengan Aktiviti sebegini.

Untuk makluman anda Wanita yang di paparkan Berbogel di atas adalah SKANDAL Adun Perupok yang mana wanita ini pada waktu kejadian adalah Isteri kepada orang lain dan akibat dari Terkantoinya hubungan Intim antara Isterinya dan Adun Perupok maka si Suami telah Menceraikan Isterinya.

Bagaimana kami Nadi rakyat boleh mengetahui bahawa Gambar di atas adalah milik Wanita yang mempunyai Skandal dengan Adun PAS Perupok? Ops...Jangan kata kami Fitnah kerana Talifon Bimbit Wanita itu berada di dalam tangan kami dan di situ jelas nama dan no talifon Adun Perupok tertera dan No talifon Adun Perupok juga telah di sahkan sendiri oleh beberapa orang Ketua PAS dalam parlimen Bachok.

Untuk makluman semua di tangan kami Bukan sahaja Gambar Bogel Wanita ini yang kami ada bagi membuktikan akan Maksiat yang berlaku malah gambar Adun PAS Perupok juga ada di dalam tangan kami. Gambar apa? Jeng jeng jeng....

Apabila si Wanita menghantar MMS Gambar Bogel nya berserta ayat ayat Lucah yang merangsang nafsu maka di balas pula oleh Adun PAS Perupok dengan menghantar MMS Gambar Kemaluannya berserta Ayat ayat Lucah. Hebat adengan MMS ni, boleh jadi Blue Filem gamaknya.

Dan seperti biasa Gomo dan juga Team Nadi Rakyat serta para Blogger akan mendedahkan Satu persatu Gambar Gambar Adengan TERLAMPAU yang ada di dalam Talifon Bimbit Wanita ini berserta SMS Lucah dari Wanita dan juga Adun PAS Perupok.

So nantikan Siri Terbaru Adun PAS Perupok Kaki PHONE SEKS!!!

Psssttt...hebat PAS..benarlah bagai di kata PAS FOR ALL

GAMBAR PANAS AKAN DATANG

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Feb 2013 09:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentera Maya: #SKT2013 : KEMBARA #TukarKelantan SERANG <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2013 08:07 PM PST

Skuad Kembara TUKAR (SKT2013) semalam kembali meneruskan kembara seluruh Kelantan. Selepas menjelajah Parlimen Kota Bharu dan Parlimen Kubang Kerian pada hari pertama, mereka bergerak pula ke Parlimen Pengkalan Chepa dan Parlimen Bachok.

Kawasan-kawasan yang dituju pada sesi pagi adalah Panchor, Kijang dan Chempaka. SKT2013 bermula di perkarangan bangunan UMNO Negeri Kelantan dan melalui Jalan Pekeliling, Sg. Budor, To' Sadang, belakang Kem Tentera Kijang, Padang Tempak, dan Panchor.

Di Parlimen Pengkalan Chepa sahaja, lebih 1300 buah motosikal mengiringi SKT2013 menjelajah seluruh kawasan parlimen.

Pada sesi petang, SKT2013 bergerak ke Tawang, Perupok dan Jelawat melalui Beris Kubur Besar, Bandar Bachok, Badak, Gunong dan Peringat. Lebih 900 buah motosikal mengiringi SKT2013 di Parlimen Bachok.

Seperti biasa, SKT2013 berhenti di beberapa tempat di sepanjang laluan mereka untuk bertemu rakyat dan menyampaikan agenda TUKAR. Beberapa barangan seperti tshirt, VCD dan fliers juga turut diedarkan kepada orang ramai.

Di Bachok, SKT2013 turut berhenti di Dewan Serbaguna Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Kampung Tangok. Di sana berlangsungnya Majlis Penyampaian Elaun Sara Hidup Secara Tunai Kepada Nelayan PNK Bachok. SKT2013 mengambil peluang untuk bertemu para nelayan di sana untuk menyampaikan agenda TUKAR. Majlis tersebut dirasmikan oleh Timbalan Menteri Kewangan, YB Dato Dr. Awang Adek bin Hussin.

SKT2013 menamatkan sesi kembara pada hari kedua di Pekan Jelawat. Saksikan gambar-gambar di sekitar hari kedua kembara SKT2013.

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 09:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 09:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - team darussyifa&#39; jasin

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peruntukan RM1 Juta Baikpulih Rumah Nelayan Miskin | Detik <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 09:15 AM PDT


Awang Adek (kiri) meletakkan bata sebagai simbolik perasmian projek baikpulih rumah nelayan di Perupok.

Oleh IZZ MIQAEL

BACHOK – Kerajaan memperuntukan RM1 Juta bagi projek baikpulih rumah nelayan miskin untuk Jajahan Bachok dan Pasir Puteh yang telah memulakan fasa pertama, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Awang Adek berkata, daripada jumlah tersebut, sebanyak RM459,000 diperuntukan bagi 53 rumah nelayan di daerah Bachok.

Beliau berkata, projek pertama melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang dominan mempunyai penempatan nelayan.

"Kebanyakan projek baikpulih ini melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang terletak di pinggir pantai dan mempunyai bilangan nelayan paling ramai.

"Selain Bachok daerah lain yang terlibat ialah Kota Bharu, Tumpat dan Pasir Puteh yang memerlukan kos kira- kira RM5 juta bagi 500 buah rumah nelayan di empat daerah terbabit," katanya kepada pemberita ketika melancar program baikpulih rumah nelayan, Amran Ramli, di Perupok, hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Pengarah Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kelantan, Wan Mohd Adnan Wan Ibrahim.

Awang Adek berkata, nelayan yang terpilih bakal memperolehi peruntukkan di antara RM7,000 hingga RM10,000 untuk membaikpulih rumah dapur, dinding dan atap yang rosak.

"Seperti kita maklum kebanyakan nelayan berada di bawah paras kemiskinan dan mereka ini perlu dibantu.

"Saya percaya bantuan seperti ini amat diperlukan nelayan terutama mereka yang mempunyai keluarga besar dengan rumah yang usang," katanya.

Sementara itu, Amran ketika ditemui berkata, beliau bersyukur dan berterima kasih terhadap kerajaan persekutuan yang prihatin dengan nasib keluarganya.

"Tanpa bantuan kerajaan persekutuan saya bersama lapan ahli keluarga terpaksa bersesak dalam rumah sempit dengan atap bocor sejak beberapa tahun lalu.

"Untuk membaikinya sendiri saya tidak mampu kerana pendapatan saya sebagai nelayan tidak menentu sekitar RM300 hingga RM600 sebulan. Saya amat berterima kasih di atas bantuan yang diberikan ini," katanya.

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 09:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2013 09:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 09:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 09:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - team darussyifa&#39; jasin

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peruntukan RM1 Juta Baikpulih Rumah Nelayan Miskin | Detik <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 09:15 AM PDT


Awang Adek (kiri) meletakkan bata sebagai simbolik perasmian projek baikpulih rumah nelayan di Perupok.

Oleh IZZ MIQAEL

BACHOK – Kerajaan memperuntukan RM1 Juta bagi projek baikpulih rumah nelayan miskin untuk Jajahan Bachok dan Pasir Puteh yang telah memulakan fasa pertama, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Awang Adek berkata, daripada jumlah tersebut, sebanyak RM459,000 diperuntukan bagi 53 rumah nelayan di daerah Bachok.

Beliau berkata, projek pertama melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang dominan mempunyai penempatan nelayan.

"Kebanyakan projek baikpulih ini melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang terletak di pinggir pantai dan mempunyai bilangan nelayan paling ramai.

"Selain Bachok daerah lain yang terlibat ialah Kota Bharu, Tumpat dan Pasir Puteh yang memerlukan kos kira- kira RM5 juta bagi 500 buah rumah nelayan di empat daerah terbabit," katanya kepada pemberita ketika melancar program baikpulih rumah nelayan, Amran Ramli, di Perupok, hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Pengarah Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kelantan, Wan Mohd Adnan Wan Ibrahim.

Awang Adek berkata, nelayan yang terpilih bakal memperolehi peruntukkan di antara RM7,000 hingga RM10,000 untuk membaikpulih rumah dapur, dinding dan atap yang rosak.

"Seperti kita maklum kebanyakan nelayan berada di bawah paras kemiskinan dan mereka ini perlu dibantu.

"Saya percaya bantuan seperti ini amat diperlukan nelayan terutama mereka yang mempunyai keluarga besar dengan rumah yang usang," katanya.

Sementara itu, Amran ketika ditemui berkata, beliau bersyukur dan berterima kasih terhadap kerajaan persekutuan yang prihatin dengan nasib keluarganya.

"Tanpa bantuan kerajaan persekutuan saya bersama lapan ahli keluarga terpaksa bersesak dalam rumah sempit dengan atap bocor sejak beberapa tahun lalu.

"Untuk membaikinya sendiri saya tidak mampu kerana pendapatan saya sebagai nelayan tidak menentu sekitar RM300 hingga RM600 sebulan. Saya amat berterima kasih di atas bantuan yang diberikan ini," katanya.

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2013 09:03 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 09:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2013 09:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 09:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 09:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - team darussyifa&#39; jasin

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peruntukan RM1 Juta Baikpulih Rumah Nelayan Miskin | Detik <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 09:15 AM PDT


Awang Adek (kiri) meletakkan bata sebagai simbolik perasmian projek baikpulih rumah nelayan di Perupok.

Oleh IZZ MIQAEL

BACHOK – Kerajaan memperuntukan RM1 Juta bagi projek baikpulih rumah nelayan miskin untuk Jajahan Bachok dan Pasir Puteh yang telah memulakan fasa pertama, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Awang Adek berkata, daripada jumlah tersebut, sebanyak RM459,000 diperuntukan bagi 53 rumah nelayan di daerah Bachok.

Beliau berkata, projek pertama melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang dominan mempunyai penempatan nelayan.

"Kebanyakan projek baikpulih ini melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang terletak di pinggir pantai dan mempunyai bilangan nelayan paling ramai.

"Selain Bachok daerah lain yang terlibat ialah Kota Bharu, Tumpat dan Pasir Puteh yang memerlukan kos kira- kira RM5 juta bagi 500 buah rumah nelayan di empat daerah terbabit," katanya kepada pemberita ketika melancar program baikpulih rumah nelayan, Amran Ramli, di Perupok, hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Pengarah Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kelantan, Wan Mohd Adnan Wan Ibrahim.

Awang Adek berkata, nelayan yang terpilih bakal memperolehi peruntukkan di antara RM7,000 hingga RM10,000 untuk membaikpulih rumah dapur, dinding dan atap yang rosak.

"Seperti kita maklum kebanyakan nelayan berada di bawah paras kemiskinan dan mereka ini perlu dibantu.

"Saya percaya bantuan seperti ini amat diperlukan nelayan terutama mereka yang mempunyai keluarga besar dengan rumah yang usang," katanya.

Sementara itu, Amran ketika ditemui berkata, beliau bersyukur dan berterima kasih terhadap kerajaan persekutuan yang prihatin dengan nasib keluarganya.

"Tanpa bantuan kerajaan persekutuan saya bersama lapan ahli keluarga terpaksa bersesak dalam rumah sempit dengan atap bocor sejak beberapa tahun lalu.

"Untuk membaikinya sendiri saya tidak mampu kerana pendapatan saya sebagai nelayan tidak menentu sekitar RM300 hingga RM600 sebulan. Saya amat berterima kasih di atas bantuan yang diberikan ini," katanya.

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2013 09:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2013 09:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 10:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 09:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2013 09:48 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PAPA GOMO: PHONE SEKS 18 SX - Bukti Adun PAS <b>Perupok</b> <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2011 10:30 PM PST

Gambar Asli

Bukanlah Niat nak mengaibkan Adun Perupok dan Pasangannya dalam siri pendedahan ini, namun menjadi Kewajipan buat Kami Team Nadi Rakyat dalam mendedahkan kepada umum bahawasanya PAS bukanlah benar benar menyelami Islam dan mereka ini juga bukanlah parti yang berlandaskan Islam.

Pemimpin mereka penuh dengan Aktiviti aktiviti maksiat yang merangkumi bermacam macam hal baik dari meraba, Kaki Blue Filem, Khalwat, Zina dan paling keji bila MENUTOH ISTERI ORANG.

Gambar di atas terpaksa di SENSORED kan memandangkan Puting yang ada amatlah tidak baik buat kesihatan para pembaca, jadi usahlah membayangkan Puting dalam gambar di atas itu kerana ianya sudah menjadi milik Adun PAS Perupok.

Gambar di atas merupakan gambar Tubuh Badan seorang Wanita yang telah di hantar melalui talifon bimbitnya kepada Talifon Bimbit Adun PAS Perupok berserta dengan Mesej yang menghairahkan dan membuatkan sesiapa yang membaca pastinya terangsang.


Ini lah di namakan PHONE SEKS yang selalu kita lihat waktu ini, emmm tak sangka lah pulak yang Pemimpin PAS pun gemar dengan Aktiviti sebegini.

Untuk makluman anda Wanita yang di paparkan Berbogel di atas adalah SKANDAL Adun Perupok yang mana wanita ini pada waktu kejadian adalah Isteri kepada orang lain dan akibat dari Terkantoinya hubungan Intim antara Isterinya dan Adun Perupok maka si Suami telah Menceraikan Isterinya.

Bagaimana kami Nadi rakyat boleh mengetahui bahawa Gambar di atas adalah milik Wanita yang mempunyai Skandal dengan Adun PAS Perupok? Ops...Jangan kata kami Fitnah kerana Talifon Bimbit Wanita itu berada di dalam tangan kami dan di situ jelas nama dan no talifon Adun Perupok tertera dan No talifon Adun Perupok juga telah di sahkan sendiri oleh beberapa orang Ketua PAS dalam parlimen Bachok.

Untuk makluman semua di tangan kami Bukan sahaja Gambar Bogel Wanita ini yang kami ada bagi membuktikan akan Maksiat yang berlaku malah gambar Adun PAS Perupok juga ada di dalam tangan kami. Gambar apa? Jeng jeng jeng....

Apabila si Wanita menghantar MMS Gambar Bogel nya berserta ayat ayat Lucah yang merangsang nafsu maka di balas pula oleh Adun PAS Perupok dengan menghantar MMS Gambar Kemaluannya berserta Ayat ayat Lucah. Hebat adengan MMS ni, boleh jadi Blue Filem gamaknya.

Dan seperti biasa Gomo dan juga Team Nadi Rakyat serta para Blogger akan mendedahkan Satu persatu Gambar Gambar Adengan TERLAMPAU yang ada di dalam Talifon Bimbit Wanita ini berserta SMS Lucah dari Wanita dan juga Adun PAS Perupok.

So nantikan Siri Terbaru Adun PAS Perupok Kaki PHONE SEKS!!!

Psssttt...hebat PAS..benarlah bagai di kata PAS FOR ALL

GAMBAR PANAS AKAN DATANG

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 09:46 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Rakyat <b>Di</b> Sapu Oleh Puak PAS Kelantan? | Keris 7 Lok

Posted: 02 Dec 2012 10:12 PM PST

Pendedahan oleh Timbalan Ketua Bahagian UMNO Ketereh, YB Md Alwi Che Ahmad berhubung pemilikan lot-lot tanah atas nama Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat dan isterinya di Selatan Kelantan yang terlibat dengan projek Ladang Rakyat sememangnya cukup mengemparkan ramai rakyat Kelantan.

Tambah mengejutkan mereka apabila persoalan yang dibangkitkan oleh YB Mat Alwi dalam sidang dewan Undangan Negeri Kelantan sebelum ini gagal mendapat kepastian dari MB Kelantan mahupun wakil-wakilnya.

Lebih menimbulkan tanda tanya ramai bila mana peserta Ladang Rakyat yang sekian lama menantikan hak pemilikan tanah hingga sekarang tidak kesampaian, sebaliknya pemimpin berserban dan berjubah yang berkereta mewah seperti Nik Aziz pula terlebih dahulu memiliki tanah-tanah tersebut.

Selain daripada Nik Aziz dan isterinya, adakah sudah menjadi polisi PAS untuk membahagi-bahagikan tanah milik anak syarikat Kerajaan Negeri kepada para wakil rakyatnya? Atau semua tanah-tanah itu semua dianggap seolah-olah bagaikan harta rampasan perang maka rakyat tiada hak untuk mempersoalkannya?




Dato' Nik Aziz Nik Mat
- Lot 51 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM40,000 pada 20 Disember 2000
- Lot No.31 dari kawasan Lojing yang bernilai RM35,000 pada 15 Disember 1997

Datin Tuan Sabariah
- Lojing 1, Lot 29, Gua Musang pada 21 Disember 1997

Dato' Abdul Halim Abdul Rahman

- Lot 99 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000 pada 18 Disember 2000

Datin Aminah Abdullah (isteri Abdul Halim)
- Lot 100 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000

Adlina Abdul (anak Abdul Halim)
- Lot 102 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000

YB Zulkifli Yaakob (ADUN Guchil)
- Lot 105 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM44,000

YB Abdullah Yaakub (ADUN Air Lanas)
- Lot B08 di kawasan Jeli bernilai RM25,000

YB Omar Muhammad (ADUN Perupok)
- Lot B35 di kawasan Jeli bernilai RM36,000

YB Nasharuddin Daud (ADUN Meranti)

- Lot A120 di kawasan Jeli bernilai RM20,000

Penceramah Pas, Razak Abas

- Lot 37 di kawasan Jeli bernilai RM35,000

Baca sepenuh di MyKMU

K7L : 1 Malaysia #TolakFitnah

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2013 09:45 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2012 09:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pegawai SPRM Bersekongkol Penyelewengan Tanah Ladang <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 12:58 AM PST

December 1, 2012   ·   9 Comments

Ladang Rakyat Tanah Untuk Pemimpin PAS

Pendedahan oleh Timbalan Ketua Bahagian UMNO Ketereh, YB Md Alwi Che Ahmad berhubung pemilikan lot-lot tanah atas nama Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat dan isterinya di Selatan Kelantan yang terlibat dengan projek Ladang Rakyat sememangnya cukup mengemparkan ramai rakyat Kelantan.

Tambah mengejutkan mereka apabila persoalan yang dibangkitkan oleh YB Mat Alwi dalam sidang dewan Undangan Negeri Kelantan sebelum ini gagal mendapat kepastian dari MB Kelantan mahupun wakil-wakilnya.

Lebih menimbulkan tanda tanya ramai bila mana peserta Ladang Rakyat yang sekian lama menantikan hak pemilikan tanah hingga sekarang tidak kesampaian, sebaliknya pemimpin berserban dan berjubah yang berkereta mewah seperti Nik Aziz pula terlebih dahulu memiliki tanah-tanah tersebut.

Selain daripada Nik Aziz dan isterinya, adakah sudah menjadi polisi PAS untuk membahagi-bahagikan tanah milik anak syarikat Kerajaan Negeri kepada para wakil rakyatnya? Atau semua tanah-tanah itu semua dianggap seolah-olah bagaikan harta rampasan perang maka rakyat tiada hak untuk mempersoalkannya?

Dato' Nik Aziz Nik Mat
- Lot 51 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM40,000 pada 20 Disember 2000
- Lot No.31 dari kawasan Lojing yang bernilai RM35,000 pada 15 Disember 1997

Datin Tuan Sabariah
- Lojing 1, Lot 29, Gua Musang pada 21 Disember 1997

Dato' Abdul Halim Abdul Rahman
- Lot 99 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000 pada 18 Disember 2000

Datin Aminah Abdullah (isteri Abdul Halim)
- Lot 100 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000

Adlina Abdul (anak Abdul Halim)
- Lot 102 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000

YB Zulkifli Yaakob (ADUN Guchil)
- Lot 105 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM44,000

YB Abdullah Yaakub (ADUN Air Lanas)
- Lot B08 di kawasan Jeli bernilai RM25,000

YB Omar Muhammad (ADUN Perupok)
- Lot B35 di kawasan Jeli bernilai RM36,000

YB Nasharuddin Daud (ADUN Meranti)
- Lot A120 di kawasan Jeli bernilai RM20,000

Penceramah Pas, Razak Abas
- Lot 37 di kawasan Jeli bernilai RM35,000

Pendedahan ini sepatutnya dapat menarik perhatian para pegawai SPRM untuk menyiasat penyelewengan yang berlaku, lebih-lebih lagi sebahagian besar daripada lot-lot tanah itu diperolehi secara percuma.

Sebetulnya isu ini sudah lama dalam pengetahuan SPRM Kelantan, tapi dengarnya ada segelintir pegawai SPRM Kelantan dipercayai turut terlibat menyembunyikannya dari pengetahuan umum.

Jika tidak kerana usaha sekumpulan kecil rakyat Kelantan yang anti rasuah membawa isu ini ke pengetahuan UMNO tentunya sampai kiamatlah khalayak umum percaya tiada seinci tanah pun di Ladang Rakyat yang menjadi milik pemimpin PAS.

Jika pembaca masih ingat, semasa Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berceramah di Seksyen 24, Shah Alam lebih seminggu lalu antara jaminan yang ditekankannya ialah polisi Pakatan Pembangkang untuk menghalang mana-mana pemimpin dan wakil rakyat DAP, PKR atau PAS daripada memiliki walau seinci pun tanah.

Persoalan sekarang, apa pula komen anak perempuan Ketua Umum PKR itu bila mana terdedahnya penyelewengan tanah Ladang Rakyat serta penganugerahan tanah kepada pemimpin-pemimpin PAS? Ada tak jawapan untuk pengecualian?

By


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 09:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Feb 2013 09:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentera Maya: #SKT2013 : KEMBARA #TukarKelantan SERANG <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2013 08:07 PM PST

Skuad Kembara TUKAR (SKT2013) semalam kembali meneruskan kembara seluruh Kelantan. Selepas menjelajah Parlimen Kota Bharu dan Parlimen Kubang Kerian pada hari pertama, mereka bergerak pula ke Parlimen Pengkalan Chepa dan Parlimen Bachok.

Kawasan-kawasan yang dituju pada sesi pagi adalah Panchor, Kijang dan Chempaka. SKT2013 bermula di perkarangan bangunan UMNO Negeri Kelantan dan melalui Jalan Pekeliling, Sg. Budor, To' Sadang, belakang Kem Tentera Kijang, Padang Tempak, dan Panchor.

Di Parlimen Pengkalan Chepa sahaja, lebih 1300 buah motosikal mengiringi SKT2013 menjelajah seluruh kawasan parlimen.

Pada sesi petang, SKT2013 bergerak ke Tawang, Perupok dan Jelawat melalui Beris Kubur Besar, Bandar Bachok, Badak, Gunong dan Peringat. Lebih 900 buah motosikal mengiringi SKT2013 di Parlimen Bachok.

Seperti biasa, SKT2013 berhenti di beberapa tempat di sepanjang laluan mereka untuk bertemu rakyat dan menyampaikan agenda TUKAR. Beberapa barangan seperti tshirt, VCD dan fliers juga turut diedarkan kepada orang ramai.

Di Bachok, SKT2013 turut berhenti di Dewan Serbaguna Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Kampung Tangok. Di sana berlangsungnya Majlis Penyampaian Elaun Sara Hidup Secara Tunai Kepada Nelayan PNK Bachok. SKT2013 mengambil peluang untuk bertemu para nelayan di sana untuk menyampaikan agenda TUKAR. Majlis tersebut dirasmikan oleh Timbalan Menteri Kewangan, YB Dato Dr. Awang Adek bin Hussin.

SKT2013 menamatkan sesi kembara pada hari kedua di Pekan Jelawat. Saksikan gambar-gambar di sekitar hari kedua kembara SKT2013.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 09:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 09:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - team darussyifa&#39; jasin

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peruntukan RM1 Juta Baikpulih Rumah Nelayan Miskin | Detik <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 09:15 AM PDT


Awang Adek (kiri) meletakkan bata sebagai simbolik perasmian projek baikpulih rumah nelayan di Perupok.

Oleh IZZ MIQAEL

BACHOK – Kerajaan memperuntukan RM1 Juta bagi projek baikpulih rumah nelayan miskin untuk Jajahan Bachok dan Pasir Puteh yang telah memulakan fasa pertama, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Awang Adek berkata, daripada jumlah tersebut, sebanyak RM459,000 diperuntukan bagi 53 rumah nelayan di daerah Bachok.

Beliau berkata, projek pertama melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang dominan mempunyai penempatan nelayan.

"Kebanyakan projek baikpulih ini melibatkan rumah nelayan di Dun Perupok yang terletak di pinggir pantai dan mempunyai bilangan nelayan paling ramai.

"Selain Bachok daerah lain yang terlibat ialah Kota Bharu, Tumpat dan Pasir Puteh yang memerlukan kos kira- kira RM5 juta bagi 500 buah rumah nelayan di empat daerah terbabit," katanya kepada pemberita ketika melancar program baikpulih rumah nelayan, Amran Ramli, di Perupok, hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Pengarah Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kelantan, Wan Mohd Adnan Wan Ibrahim.

Awang Adek berkata, nelayan yang terpilih bakal memperolehi peruntukkan di antara RM7,000 hingga RM10,000 untuk membaikpulih rumah dapur, dinding dan atap yang rosak.

"Seperti kita maklum kebanyakan nelayan berada di bawah paras kemiskinan dan mereka ini perlu dibantu.

"Saya percaya bantuan seperti ini amat diperlukan nelayan terutama mereka yang mempunyai keluarga besar dengan rumah yang usang," katanya.

Sementara itu, Amran ketika ditemui berkata, beliau bersyukur dan berterima kasih terhadap kerajaan persekutuan yang prihatin dengan nasib keluarganya.

"Tanpa bantuan kerajaan persekutuan saya bersama lapan ahli keluarga terpaksa bersesak dalam rumah sempit dengan atap bocor sejak beberapa tahun lalu.

"Untuk membaikinya sendiri saya tidak mampu kerana pendapatan saya sebagai nelayan tidak menentu sekitar RM300 hingga RM600 sebulan. Saya amat berterima kasih di atas bantuan yang diberikan ini," katanya.

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Aug 2013 09:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Aug 2013 09:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - pusat rawatan islam <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

YM Paduka Ayahnda Uda: Berada <b>di perupok</b> Bachok kelantan

Posted: 09 Feb 2010 11:14 PM PST


Menjlis perkahwin Abg Long samurai bergambar ayahanda pak uda, ayahandaPutra,ayahanda Sedi Lipan ,Ayahanda Pak Nik askar,Ayahanda Lee Tanah MerahDan Kanda Udi

ads