Ahad, 12 Januari 2014

03 di pasir puteh - Google Blog Search

03 di pasir puteh - Google Blog Search


(10 gambar) sekitar majlis kesyukuran fizo omar dan mawar <b>di pasir</b> <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2013 06:39 AM PST

Wah, meriah sungguh majlis menyambut menantu atau majlis kesyukuran sempena perkahwinan Fizo Omar dan Mawar. Majlis berkenaan berlangsung hari ini di kediaman kelaurga Fizo di Taman Sri Jawa, Selising, Pasir Puteh, Kelantan.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Memetik sumber berita, Fizo atau nama sebenarnya, Wan Hafizol Wan Omar, 28, bersyukur kerana majlis itu dihadiri kira-kira 15,000 tetamu sejurus rombongan keluarga isterinya, Mawar Abdul Rahman, 24, tiba dengan diiringi konvoi motosikal berkuasa tinggi. Pasangan pengantin yang berpakaian merah jambu ceria dan tidak jemu melayan tetamu serta peminat sepanjang majlis bertemakan seri taman berlangsung. Fizo berkata, kenduri yang diadakan khusus bagi meraikan warga Kelantan itu sebagai menghargai sokongan dan dorongan diberikan sehingga dia berjaya dalam dunia lakonan serta perniagaan.

"Alhamdulillah, saya gembira kerana hasrat meraikan orang ramai di tanah kelahiran saya tercapai. Saya berterima kasih kepada semua tetamu yang meluangkan masa ke majlis ini termasuk tetamu kehormat. Ini tanda terima kasih saya kepada mereka yang selama ini menyokong saya dalam bidang lakonan dan juga menyokong penglibatan saya serta Mawar dalam dunia perniagaan," katanya.

Sumber berita juga memaklumkan Fizo menumbangkan 10 lembu, tiga kambing dan 1,000 kilogram (kg) ayam untuk dihidangkan dalam majlis berkenaan. Selain itu, ada yang lebih istimewa. Fizo juga menyediakan dua gerai burger bakar `Hot Burger' milik syarikatnya untuk diberikan secara percuma kepada tetamu yang hadir.

Majlis berkenaan bertambah seri dan meriah apabila turut dihadiri bekas Menteri Besar Kelantan, YB Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Jom lihat beberapa foto sekitar majlis kesyukuran Fizo Omar dan Mawar dibawah:

majlis kesyukuran fizo omar dan mawar pasir puteh kelantan 28 disember 2013

majlis kesyukuran fizo omar dan mawar pasir puteh kelantan

Tahniah diucapkan kepada Fizo dan Mawar. Semoga berbahagia…

Tags: , , , , ,

Category: HIBURAN

Majlis Perkahwinan FIzo Omar dan Mawar <b>Di</b> Selising, <b>Pasir Puteh</b> <b>...</b>

Posted: 29 Dec 2013 08:38 PM PST

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM.

Majlis Perkahwinan Fizo Omar Dan Mawar Fareeda Di Selising, Pasir Puteh, Kelantan | Ecey. Buat heading macam blog retis dah blog picisan cek. Wakakaka. Straight to the point je. 28 Sabtu, 28 Disember 2013, Muja, Ida, Huda, Amir, dan Syakir pergi ke majlis perkahwinan Fizo Omar dengan Mawar Fareeda. Umi yang dapat kad jemputannya. Kita lak yang sibuk nak pergi -.-
Mulanya nak pergi pagi lagi tapi disebabkan kemalasan untuk mandi di musim sejuk ini, kami pergi dalam pukul 3.30 petang. Umi pergi dulu dengan abah. Rumah Fizo ni dalam 5 minit je kalau jalan raya lancar tanpa traffic jam dari rumah Muja. Satu kampung je. Adik Fizo yang nama Diana was my senior in Sekolah Kebangsaan Bukit Jawa dulu. Tak sempat jumpa Diana. Sedih :'(
On the way tu, depan kedai bahulu mak saudara pengantin lelaki, nak masuk jalan belakang kena sekat dengan Pasukan Rela. Tetiba, contact lens gua buat hal.  Dia berlipat. Mungkin sebab kering dalam air-conditioned situation. Pfftt. Terkedip-kedip gua cuba membaiki. Jalan lak jam. Hadoooi. Ramai juga peminat Fizomawar ni. Ingat tittew je yang excited. Kof3
Sampai je kat rumah Fizo, kitorang bukannya menerkam makanan, kami lebih berminat untuk snap gambar berkoyan-koyan. Target penuhkan memory kononnya. Kah2. Keinginan yang sememangnya disimpan dari rumah lagi terus kujadikan kenyataan. Merata tempat kusnap. Pantang nampak spot menarik di pandangan mata, laju je tekan Capture. Addiction tahap danger!
Kami memang bernasib baik sebab masa tengah beratur menunggu Hot Burger Fizo Omar, tetiba nampak pasangan mempelai keluar dari rumah menuju ke pentas persandingan. Terus tak ingat pasal nak makan burger. Sempat pulak snap gambar si suami berpegangan tangan berjalan. Sweet deh! Jelesy kot. Bila nak dapat yang halal pegang tangan kita ni.. Ahaks!
Then berjuang berhabisan dalam lautan manusia untuk bergambar dengan pasangan pengantin yang baru lepas honeymoon. Ok aloh la. Muja melting tengok Kak Mawar yang tersangatlah cantiknya. Kalau Muja yang perempuan ni pun cair, petah lagi Fizo si suami yang mencintai. Tenang je tengok tetiap hari. Kecik molek je orangnya. Fuhh. Nak gak selim river cam beliau. Sobbss T_T
Masa turn kami bergambar dengan pengantin, we were so very excited tau. Ingatkan akan dapat bergambar dengan puas hati walaupun masa pendek, tapi masuk mereka yang menghancurkan harapan. Tetiba tolak Huda yang dok tepi Fizo, mencelah. Yang sebelah Ida lak, tetiba gi melenyekkan Ida. Dah la dia sorang je berdiri. Kena anda sanggup hancurkan gambar gua???
Orang pakai cecantik nak bergambar, dia gi enter frame cenggitu. Cropped jadinya. Jadi tempat letak watermark. Puas hati cek. Sorry ye. Awak dah buat tittew tacim! Dalam kekalutan untuk bergambar dalam masa 5 saat yang diberikan oleh si DJ yang kalut ribut menjaga ketenteraman khalayak selaku pengira 1 2 3 4 5, sempat pulak berlaku sesi dialog Muja dan Fizo. Uhukz!

Muja: Nak duduk tepi Kak Mawar (bagitahu Ida yang dok tepi kanan)

Fizo: (Jelez kot budak comel tak nak dok tepi dia) Oloh awok, tok sey dok tepi saya. 

Muja: (Hanya mampu sengih-sengih lalu duduk tepi Kak Mawar)

Lepas dah siap bergambar, I managed to tell Mawar how beautiful she is. I said,"You are so beautiful!" Nampak dia pemalu je. Senyum tak terkata apa. Letih mungkin. Seriously, terkilan tak sempat korek produk apa dia guna yang jadi lawa overdose macam tu. Puff! Nasib baik rumah dekat, ti raya tittew gi rumah awak tittew korek naa. Jangan lupa balik Kelantan. :)

Menarik sungguh banner dia. Fizo Loves Mawar = Hot Burget Loves Fareeda. Kretip. Ekekeke

I just loved this lane. Penuh dengan bunga berjuraian. Imagine you and your beloved person, walking through the lane, hand in hand, eyes to eyes, smiling to each other, love is in the air. Ahh. It is just so romantic! Muja yang captured gambar ni dengan penuh rasa takjub malangnya gambar sendiri tak de. *Nangis :'(

Sempat captured gambar yang di atas ni je. Reramai di luar that lane. Tak pela. Kira ok la ni.... :(

Yang buat majlis perkahwinan Fizo Omar dengan Mawar sesi di Kelantan ni adalah kedatangan pendikir tersohor iaitu Saudara Halim Yazid. Sedap sungguh suaranya and that was my first time seeing him for real. Dulu Saudara Halim Yazid ni belajar di SK Kamil sama dengan Abah dan Huda. Huda la bangga. Senior dialah katakan. Booo :P
Teruskan perjalanan lagi then nampak 'tempat lelong motor besar'. Tough dan gagah berdiri di hadapan kami. Banyak motor besar kat sini. Tertarik sungguh. I just love kalau satu hari, dapat hubby suka motor besar gini. Dapat tunggang motor jadi passenger kat belakang. Perghh! Feeling angin menyapa muka, sambil orang tersayang dok kat depan kita. Lain feeling ngan naik kereta.

Eh! Apa cek mengarut nih??? -.-'

Kalau tak dapat motor kacak, kereta merah kacak ni pun hokay jugak. Comel sungguh kereta merah antik ni. Katanya sebagai persediaan untuk hujan bagi mereka yang bawak motor. Yang lelaki tu antara yang terlibat dengan konvoi motor dan kereta merah menyala ni. Baik orangnya. Layan je kami menggila. Siap bagi nombor telefon dia kat tittew. Hik3
Then, kami terlihat pulak tempat makan beradab tinggal ni. Mungkin digunakan sebelah pagi. Hahh terus buat muka tak malu snap gambar dengan harapan suatu hari nanti dapat gak makan beradab tempat cantik cenggini. Sambil tunggu Diana but dia tengah make up masa tu and masa dah lewat. Tak sempat jumpa my senior. Tak pela. Mungkin ada jodoh di lain masa. Kof3

Langsuir Menganggu Penduduk <b>Di Pasir Puteh</b>, Jerteh - Waazin

Posted: 25 Nov 2013 05:58 PM PST


Pasir Puteh - Cerita langsuir mengganggu penduduk yang sebelum ini hanya diketahui penduduk di beberapa kampung di sini dan Jerteh, Terengganu akhir-akhir ini menjadi perbualan hangat apabila isu itu tersebar melalui laman sosial.

Cerita itu menarik perhatian penduduk dari luar kawasan yang memasuki kampung terlibat seperti Kampung Gong Tinggi, Gong Pasir, Kampung Tasek, Gong Lapang (Pasir Puteh) dan Kampung Penaga Putar (Jerteh) secara berkumpulan.

Tinjauan Sinar Harian mendapati ada penduduk mengakui terserempak dengan lembaga berambut panjang yang berterbangan sambil mengilai dengan suara mengerikan tapi ada sesetengah penduduk menafikannya.

Rujuk mereka yang layak

Pegawai Agama Jajahan, Ahmad Talhah Ab Rahman berkata, beliau tidak jelas mengenai perkara itu kerana hanya mengetahui cerita mengenai langsuir itu melalui Facebook.

"Susah nak cakap sebenarnya. Tak nak percaya tak boleh juga kerana kita kena ingat Islam juga mengajar umatnya mempercayai perkara ghaib seperti wujudnya jin dan syaitan.

"Cuma jangan kita panik dan terlalu takut kerana ia boleh menjejaskan iman. Kena sama-sama jaga akidah dengan sentiasa merujuk kepada pakar atau orang yang layak membicarakannya," katanya.

Beliau tidak menafikan ada mendengar cerita mengenai bomoh yang berjaya 'menangkap hantu' namun katanya, perlu berhati-hati kerana jin juga mungkin menipu dengan berpura- pura terperangkap.

Ahmad Talhah berkata, sekali pun langsuir didakwa penduduk itu betul, makhluk itu tidak memudaratkan kerana ia mungkin jin yang mahu mengganggu manusia.

Suara mengerikan

Penduduk Kampung Penaga Putar, Tuan Muda Tuan Mat, 48, berkata, dia melihat kelibat lembaga yang berterbangan sambil mengilai panjang ketika pulang ke rumah dengan menunggang motosikal jam 12 tengah malam, minggu lalu.

Katanya, walaupun tidak nampak dengan jelas ketika dia memberhentikan motosikal, suara lembaga itu menyebabkan bulu romanya meremang dan memaksanya bergegas pulang.

Perasaan takut datang lagi ketika saya tersedar dari tidur pada malam itu. Sebelum ini saya ada dengar orang kampung cerita pasal langsuir tetapi saya tidak percaya sehinggalah saya berdepan dengannya.

"Saya pernah beberapa kali terserempak dengan hantu. Suara langsuir menyeramkan tapi saya tak endahkan,' katanya...

Sudah dipasung

Seorang bomoh dari Kampung Gong Manak, Ramli Yusof, 41, ketika ditemui mendakwa telah menangkap kesemua empat langsuir yang mengganggu penduduk iaitu dua di Gong Pasir, satu di Gong Tinggi dan satu di Gong Lapang.

Katanya, lembaga dengan ketinggian paras pinggangnya itu ditangkap dengan bantuan seorang rakan tidak sampai 10 minit dengan menggunakan ayat al-Quran...

"Saya 'memasungkannya' di satu tempat khusus dan akan 'menghantarnya balik ke tempat asal' selepas 40 hari ditangkap. Saya tidak tahu dari mana ia datang kerana inilah kali pertama saya menangkap langsuir.

"Sebelum menangkap, saya membaca jampi di rumah dan ketika itu, penduduk memberitahu terdengar langsuir berteriak seperti kesakitan, bukan lagi mengilai," katanya yang terlibat dengan aktiviti seperti itu sejak empat tahun lalu.

Wa Allahu'alam..

Zalora Women Shoes

UNTUK DIJUAL iPhone5 (Original from Apple Store) 16GB Warranty ada 5 bulan lagi. Berminat? Call/SMS/Whatsapp:Arshad, 016-7002170

Ditulis oleh: Admin Pada Tuesday, November 26, 2013
Perhatian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar blog yang diutarakan melalui laman sosial facebook. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads