Selasa, 29 April 2014

03 di manek urai - Google Blog Search

03 di manek urai - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2014 09:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2014 09:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2014 09:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2014 09:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 09:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2013 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 09:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Selamat "menoreh" UMNO <b>di manek Urai</b> | :: cina islam | 2013 ::

Posted: 30 Jun 2009 11:59 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT Datang Umno ke Manek Urai dan selamat juga diucapkan kepada jentera-jentera Umno yang akan menjadi `orang susah serta fakir miskin' di Manek Urai untuk beberapa minggu ini. Kepada yang bakal menjadi `penoreh sambilan' di Manek Urai, kita harap akan dapat bekerja dengan baik, telus dan berdisiplin tanpa melukakan pokok-pokok getah nanti. Jangan lupa kepada penduduk-penduduk di Manek Urai khususnya kepada penoreh-penoreh getah, anda boleh lah mengambil `cuti' tahun untuk beberapa minggu ini kerana anda akan dapat `penoreh' sementara untuk menyara keluarga anda.

Satu lagi strategi terbaik Umno akan dipamerkan di Manek Urai bagi membuktikan Umno sentiasa membela nasib orang-orang Melayu. Saya tidak pasti samada di masa akan datang terutamanya di Sarawak, apakah Umno/Bn akan turun `bercawat' atau memasang tindik besar di telinga sewaktu turun berkempen di kawasan pengundi orang-orang Penan. Begitulah keadaannya jika pemimpin sudah kehabisan idea bagaimana untuk membantu rakyat bawahan sehinggakan sanggup melakukan perbuatan aneh lagi melucukan.

Apakah pengundi-pengundi di Manek Urai akan menjadi `bodoh' selepas melihat aksi lawak antarabangsa Umno nanti? Kembali kita kepada pesanan Tuan Guru Nik Aziz yang juga MB Kelantan, apabila `diberi gula kita ambil, diberi kain kita pakai, diberi kerbau kita seret, tetapi undi PAS". Kini, kita tambah satu lagi ayat tersebut iaitu `apabila diminta pisau toreh, kita asahkan dan beri pada dia dan kita tidor di rumah, tetapi undi tetap PAS". Saya merasa khuatir bila mengingatkan bagaimana keadaan pokok-pokok getah itu nanti bila berebut-rebut puak-puak Umno dari jauh ini datang untuk menunjukkan kebolehannya menoreh. Lebih dikhuatirkan lagi apabila mereka bercadang pula untuk tidor di rumah-rumah penduduk di Manek Urai. Tidak dapat dibayangkan sekiranya tuan rumah mengajak mereka yang tidor di rumahnya itu sembahyang berjemaah dan menyuruh mereka ini menjadi Imam. Kalau sembahyang Zohor atau Asar boleh berkira juga, tetapi kalau sembahyang Maghrib, Isyak atau Subuh kena lah si Imam berkuat sedikit suaranya. Bayangkan jika yang datang menumpang tidor itu tidak pernah menjadi Imam, tentu melucukan.

Apa pun memang baik sangat Umno berbuat demikian. Maklumlah dengan cara apa lagi Umno nak buktikan kepada pengundi-pengundi di Manek Urai bahawa Umno sekarang ini sanggup bersusah payah bersama rakyat walaupun seminggu dua. Biarkan sahaja Umno dengan gelagatnya itu. Itulah kelebihan Ketua Penerangan Umno yang baru dan diharapkan beliau juga akan turut menoreh bersama nanti. Menteri Penerangan pun boleh turun ke Manek Urai untuk menoreh kerana Rais Yatim adalah orang Jelebu yang kawasannya sendiri pun penuh dengan hutan bukit bakau yang tentunya sudah menjadi kebiasaannya.

Kepada pengundi-pengundi di Manek Urai, gunakanlah peluang ini untuk anda melihat sandiwara semasa oleh Umno. Apa yang penting, selepas Umno `menoreh' di kawasan anda, tentukan kita `toreh' pula Umno di peti undi nanti. Selamat `menoreh' Umno di Manek Urai.

Lain-lain artikel sila klik ---> wfauzdin.blogspot.com


BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 09:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO SELAMAT DITALKINKAN <b>DI MANEK URAI</b> - MANDOR <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2009 12:07 PM PDT

Oleh: Mandor.blogspot.com
ALFATIHAH. Maka, secara sahnya Umno berjaya juga ditalkinkan di Manek Urai walaupun mengalami `kecederaan ringan' hasil pertarungan dengan Pas, namun sudah cukup untuk membuatkan Umno bersemadi di kawasan majoriti Melayu Islam itu. Kecederaan parah atau tidak tidak lagi penting, yang penting Umno berjaya ditamatkan riwayatnya sepertimana yang dijanjikan oleh Pas dan PR di Manek Urai. Maka, lengkaplah jaringan kemenangan 6 - 0 buat Pas memalukan Umno di Semenanjung termasuk di Penanti yang mana Umno langsung tidak `berketik' untuk melawan. Kemenangan dengan hanya majoriti 65 undi sudah cukup untuk Pas mencacakkan batu nisan Umno di Manek Urai.

Kemenangan Pas di Manek Urai lebih bergaya kerana ramai yang terfikir mana mungkin Pas boleh mempertahankan kerusi Dun Manek Urai kerana hampir 100 % pengundi di sana adalah Melayu yang Umno dakwa semakin menyokong parti tersebut. Bertambah lagi Pas sebenarnya bukan sahaja berdepan dengan Umno tetapi turut berdepan dengan jentera kerajaan. Saban hari siang dan malam media kerajaan digunakan berkempen untuk Umno dan memburukkan Pas di Kelantan sehinggakan RTM terpaksa mengadakan satu siri atau slot khas tentang Pakatan Rakyat yang dikatakan semakin retak itu. Akhir sekali, Umno terpaksa memainkan air liur mereka untuk berjanji bermacam janji kepada penduduk-penduduk di Manek Urai sehinggakan terpaksa menyogok sebuah jambatan bernilai 7 ke 10 juta jika Umno menang. Itulah yang dihadapi oleh Pas dan PR di Manek Urai.

Dari segi lojik mustahil Pas boleh menewaskan Umno dengan keadaan sedemikian, apatah lagi Umno mengemukakan calon mereka yang bertaraf profesional dan bijak pandai itu. Manakala Pas mengambil risiko dengan menampilkan calon rakyat biasa yang hanya berpengalaman di dalam perniagaan sebagai Peraih Ikan. Maka, pada awal kempen Umno di Manek Urai calon Pas ini telah diperlekehkan. Tidak cukup dengan itu, sehinggakan MB Kelantan juga turut diperlekehkan oleh mereka serta dibantu juga oleh raja katak dari Pasir Mas yang tidak mengenang budi itu. Tidak lupa kita bagaimana Shahrizat Jalil memperlekehkan Kelantan dengan menyatakan Kelantan adalah negeri termiskin di negara ini sedangkan semua mengetahui bahawa Kelantan bukan berada di tangga pertama, kedua atau ketiga termiskin.

Atas semua tekanan ini, Pas masih mampu bertahan dengan mengharapkan bantuan dari Allah SWT di samping mengharapkan sokongan rakyat yang masih mempunyai harga diri dan maruah mereka untuk menyokong Pas di dalam pilihanraya kecil ini. Ternyata usaha Pas berbaloi kerana majoriti rakyat di Manek Urai tidak `lapar' kepada bayang-bayang `jambatan emas' tersebut. Jika Pas menang walau hanya kelebihan 1 undi sekali pun sudah cukup untuk membuat Umno derita sepanjang hayat. Umno sudah tidak mampu hidup tanpa talian hayat mereka iaitu `3 M' (Material, Machinery, Media). Tetapi di Manek Urai kali ini, talian hayat mereka hanya sekadar cukup untuk meringankan luka yang dialaminya daripada cedera yang lebih parah. Apabila ajal sudah sampai, ianya tidak kira samada luka itu parah atau ringan.

Esok, pastinya media mereka akan heboh memperkatakan Umno sudah semakin kuat kerana berjaya mengurangkan majoriti Pas di Manek Urai. Ibarat orang bertinju di dalam gelanggang, jika dahulu Umno tumbang di pusingan pertama, kali ini Umno hanya tumbang di pusingan kedua setelah dibantu dengan senjata-senjata dari luar yang dibenarkan pula oleh pengadil perlawanan untuk dibawa masuk ke gelanggang. Itukah yang dikatakan Umno semakin kuat? Jika Umno yakin sememangnya parti tersebut sudah betul-betul hebat dan kuat, ayuh, bubarkan Dun Perak pula selepas ini. Adakah Umno berani berbuat demikian? Jawapannya, kirim salam kalau Umno berani.

HERO KECIK: Jambatan Baru <b>Manek Urai</b>... Kalah pun Janji tetap <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2013 10:47 PM PST

Pembinaan jambatan bagi menghubungkan Kampung Manek Urai Lama dan Baru di sini akan siap sepenuhnya pada April ini.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, perkembangan itu sekali gus membuktikan kesungguhan Barisan Nasional (BN) dalam melaksanakan janji yang dibuat.
Beliau berkata, kerja-kerja pembinaan jambatan yang melibatkan kos RM15 juta itu berjalan dengan lancar walaupun mengalami beberapa masalah teknikal yang perlu diselesaikan.
"Tiga bulan lagi penduduk di kawasan ini akan dapat mengunakan jabatan itu sekali gus menyangkal tuduhan pemimpin Pas sebelum ini yang mendakwa projek itu hanya janji palsu BN ketika kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai.
"BN tetap melaksanakan janji biarpun kita tewas pada pilihan raya kecil itu. BN terus komited membantu rakyat di kawasan itu setelah sekian lama diabaikan oleh Pas," katanya selepas Majlis Jamuan Rakyat di Kampung Manek Urai Lama, di sini semalam.
Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan Ketua Pemuda Bahagian, Tuan Aziz Tuan Mat.Dalam majlis itu, Mustapa turut meluangkan masa beramah mesra dengan kira-kira 2,000 penduduk setempat yang hadir.
Ketika kempen Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai pada 2009, BN menjanjikan pembinaan jambatan baru bagi menghubungkan Kampung Manek Urai Baru dan Lama, pengubahsuaian Masjid Temalir dengan kos RM600,000 dan pembinaan pusat sukan dan rekreasi di Manjor sebanyak RM300,000.
Kesemua janji itu dilaksanakan walaupun calon BN, Tuan Aziz tewas dalam pilihan raya kecil itu dengan majoriti 65 undi, biarpun sebelum ini kawasan DUN itu merupakan kubu kuat Pas.
Sementara itu, Ramzi berkata, segala janji yang dibuat BN di kawasan itu dilaksanakan, sekali gus menutup mulut mereka yang sering menabur fitnah mengatakan BN membuat janji palsu.
Katanya, Pas sepatutnya berasa malu kerana tidak dapat membantu penduduk di kawasan itu biarpun diberi mandat untuk memerintah selama 22 tahun.
"Semua janji yang dibuat ditunaikan, ini membuktikan kita tidak bercakap kosong untuk membantu rakyat di sini," katanya. Utusan

Janji <b>di Manek Urai</b> belum selesai | :: cina islam | 2012 ::

Posted: 18 Oct 2010 07:15 AM PDT

11 Zulkaedah 1431 H
Oleh : M Faqih

PENDUDUK di kampung Manek Urai hairan tiba-tiba dua papan iklan projek Barisan Nasional (BN) didirikan berhampiran jambatan menuju ke Kampung Manek Urai Lama.
Pada awalnya hanya di sebelah kampung baru dipasang papan tanda projek tertera gambar dacing. Tidak lama kemudian dipasang pula papan projek BN di Kampung Manek Urai Lama.

Namun papan tanda yang didirikan di Kampung Manek Urai Lama tidak tertera nama kontraktor, sedangkan di kampung baru ada nama kontraktor iaitu Salabumi (M) Sdn Bhd.

Kata orang kampung mengapa seperti tergesa-gesa sangat sehingga ada kepincangan di sana-sini. Lebih mengelikan lagi apabila rumah kontena pula diangkut ke tanah milik penduduk tidak jauh dari jambatan sedia ada Sabtu lepas.

Kemungkinan besar pemilik tanah tersebut pun belum dimaklumkan mengenai penggunaan tanahnya dijadikan tapak pejabat kontraktor.

Lebih menghairankan segala permohonan ke Pejabat Tanah dan Jajahan Kuala Krai bagi pengambilan tanah belum dibuat sehingga sekarang.

Malah difahamkan cadangan projek berkenaan juga tidak dibawa ke pejabat JKR Kuala Krai.

Menurut sumber mesyuarat mengenai cadangan membina jambatan baru yang dijanjikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin Julai 2009 dibincang pada mesyuarat di JKR Kesedar di Tanah Merah, semalam.

Perbincangan itu katanya hanya melibatkan Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) dan JKR Kesedar.

Adun Manek Urai, Mohd Fauzi Abdullah berkata, jelas kelihatan projek jambatan baru di Manek Urai dibuat dalam keadaan tergesa-gesa sehingga kelihatan banyak kecacatan.

"Orang kampung sedar pada awalnya papan tanda projek pembinaan jambatan tidak dilekatkan nama kontraktor, tetapi beberapa hari kemudian baru ditampal.

"Penduduk yang tinggal berdekatan dengan projek pun belum diberitahu pengambilan tanah yang akan dibuat. Ini betul-betul projek mee segera kerana pilihan raya kecil di Galas," katanya di sini.

Bagaimanapun kata beliau sekiranya projek itu benar-benar menjadi kenyataan, ia dapat memberi keselesaan kepada penduduk kerana jalan di atas jambatan menjadi dua lorong.

Namun hairannya mengapa baru ketika kehangatan kempen pilihan raya di Galas JPP tergesa-gesa mahu memberitahu penduduk janji membina jambatan baru tetap ditunaikan.

Agak melucukan juga cadangan pembinaan kompleks sukan di Manjor yang disebut menteri sudah siap 20 peratus, rupa-rupa baru diratakan tanah.

Kerja-kerja menyodok pula baru dilakukan seminggu dua ini. Jauh sekali untuk sampai 5 peratus.

Bahan-bahan binaan seperti kayu atau besi pun tidak kelihatan. Ini keanehan yang dipamerkan Umno dalam suasana menghadapi pilihan raya kecil Galas.

Belum sempat segala janji di Manek Urai menjadi kenyataan tiba-tiba dinukil pula janji baru di Gua Musang.

Projek perumahan rakyat bernilai RM300 juta ditabur pula di Gua Musang. Projek itu dijangka akan dilancarkan Timbalan Perdana Menteri pada 24 Oktober ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerjaraya, Utiliti, Alam Sekitar, Mejar (B) Md Anizam Abdul Rahman berkata, sebelum menabur janji-janji baru lebih baik kerajaan pusat mempercepatkan pembinaan jambatan Sultan Yahya kedua yang sudah melewati tempoh.

Isu yang cuba digimikkan di Gua Musang hanya terbeban di bahu pengarah pilihan raya BN di Galas, Tengku Razaleigh Hamzah.

Banyak pihak hairan dengan kemunculan Ku Li secara tiba-tiba.

"Mengapa tiba-tiba baru sekarang pemimpin tertinggi Umno mahu cari Tengku Razaleigh Hamzah," tulis veteran Umno, Tan Sri Abdullah Ahmad dalam sebuah akhbar baru-baru ini.

Abdullah juga menulis seorang pegawai tadbir memberitahunya, dahulu Umno berpeluang baik tetapi perkembangan muktahir dalam situasi Kelantan nampaknya tidak memihak kepada Ku Li dan Umno.

Ku Li galas beban Umno

Nampaknya percaturan Umno menghadapi pilihan raya kecil diletak sepenuhnya di bahu anggota parlimen Gua Musang.

Ada pihak berhujah taktik tersebut menjadi penyambung hayat kepada Ku Li dalam karier politik.

"Menang Ku Li di Galas bermakna masa depan politik masih ada, tetapi kalau sebaliknya, 'hayat' politiknya berakhir di situ," kata seorang penduduk dari Kampung Batu Papan.

Kampung tersebut merupakan kubu kuat Umno di Gua Musang. Namun pada pilihan raya umum Mac 2008, PAS mendapat kedudukan agak selesa dengan sokongan 54.03 peratus.

PAS mendapat kelebihan 92 undi di ketiga-tiga saluran mengundi di kubu tradisi Umno di Batu Papan.

Sedangkan sebelum itu PAS sukar menembusi kubu tersebut. Malah tenaga pengkuliah agama kerajaan negeri juga tidak mendapat ruang untuk mengajar di masjid dan madrasah kampung berkenaan.

Penempatan terbabit mempunyai kira-kira 500 rumah.

Seorang pendakwah, Mohd Zaki Mat Zin, 38 berkata, guru agama dari Unit Dakwah Halaqat, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan belum mendapat ruang mengajar di kampung tersebut.

"Sehingga sekarang Unit Dakwah Halaqat tidak diberi peluang biar pun di tempat-tempat lain masalah seperti itu tidak timbul," katanya ketika ditemui sini.

Seorang warga emas Harun Majib, 67 mengakui Batu Papan menjadi kubu tradisi Umno sejak zaman berzaman.

Katanya, kawasan itu sukar ditembusi PAS kecuali pada pilihan raya umum lalu apabila Chek Hashim Sulaima menang.

"Itu merupakan satu sejarah. Pakcik melihat itu kelebihan yang ada pada Chek Hashim sehingga mudah diterima penyokong Umno," katanya.

Bagaimanapun di tujuh peti undi lain terutamanya membabitkan pengundi di kalangan Orang Asal, kekuatan PAS di bawah 40 peratus, kecuali di Unit Peti Undi (UPU) Hau.

Kekuatan PAS juga agak seimbang berbanding Umno/Barisan Nasional (BN) di UPU Kampung Pulai iaitu 47 peratus.

PAS juga mempunyai kedudukan agak selesa di kawasan pengundi bercampur Melayu dan Cina.

Umno benar-benar mengharapkan sentuhan Ku Li bagi mendapat kekuatan baru di Galas, selepas tercicir ke tangan PAS pada Mac 2008.

Malah Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin meletakkan pengharapan sepenuhnya kepada Ku Li.

Sebaik sahaja Chek Hashim meninggal dunia, Muhyiddin membuat kenyataan melantik Ku Li sebagai pengarah pilihan raya BN di Galas.

Biar pun kenyataan itu melukakan perasaan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed, namun dalam situasi Gua Musang, pemimpin Umno di Kuala Lumpur belajar 'melutut' semula kepada Ku Li.

Mustapa perlu menerima hakikat Gua Musang bukannya Jeli yang menjadi kubunya sejak dua penggal lalu.

Namun dalam konteks Gua Musang Mustapa perlu membisu dan hanya akur segala arahan Ku Li sebagai pengarah pilihan raya BN.

Bagaimanapun mengapa pula tiba-tiba Ku Li menafikan mempunyai hubungan dingin dengan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri terbabit.

Ku Li vs Mustapa

"Saya tidak ada masalah bekerja dengan Mustapa bagi memastikan kemenangan BN pada pilihan raya kecil Galas," kata Ku Li sekembali dari bercuti di London.

Penafian Ku Li itu mengundang rasa pelik. Kata orang kalau tidak ada angin masakan pokok boleh bergoyang.

Inilah realiti yang berlaku di Kelantan sekarang. Ku Li pernah dilantik semula sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan ketika menghadapi pilihan raya umum 1999.

Namun tidak lama selepas Ku Li gagal mengulangi kejayaan merampas Kelantan pada 1978, Mustapa pula menggantikan Ku Li di Perhubungan Umno.

Peristiwa lama Mustapa 'merebut' tempat Ku Li menyebabkan luka lama berdarah kembali. Maka tidak hairanlah tiba-tiba Ku Li menyebut hubungan dengan Mustapa elok.

Kecamuknya dapat juga dilihat apabila Ku Li Isnin lalu memberitahu pucuk pimpinan Umno belum lagi membincangkan soal siapakah calon BN pada pilihan raya kecil Galas.

"Belum ada sebarang keputusan dibuat, tiada perbincangan mengenainya," kata Ku Li selepas mengadakan pertemuan dengan Najib di parlimen.

Malah katanya calon yang bakal mewakili BN akan diumumkan selepas Perhimpunan Agung Umno yang akan berakhir 23 Oktober nanti.

"Pengumuman itu akan dibuat Perdana Menteri," ujar Ku Li kepada media.

Konflik menentukan calon BN di Galas lebih ketara berbanding pilihan raya kecil Manek Urai pada Julai tahun lepas.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishamuddin Hussien memberitahu pucuk pimpinan parti menyerah kepada Ku Li untuk memutuskan sama ada bersedia menjadi calon atau sebaliknya.

Penglibatan langsung Ku Li di Galas juga memberi ruang isu royalti minyak geger semula. Namun, kata Ku Li tiada siapa berhutang dengan sesiapa pun dalam isu royalti.

"Saya ke depan dalam isu itu kerana Allahyarham Tun Abdul Razak mahu rakyat di Pantai Timur memperoleh manfaat dari pendapatan minyak," katanya.

Pusingan awal ini menampakkan isu calon menjadi stigma agak kronik bagi Umno.

Ku Li juga sedia mempertaruhkan anak didiknya iaitu setiausaha bahagian, Abdul Aziz Yusof atau Naib Ketua Pemuda Gua Musang, Zamzani Harun boleh menjadi galang ganti dirinya di Galas.

Apa yang seakan pasti Ketua Pemuda, Bazlan Baharudin atau Ketua Wanita, Datuk Hazani Mohd Nor bukan pilihan Ku Li.

Sebaliknya situasi berlainan berlaku dalam PAS. Tidak kedengaran ribut kecuali sekadar kocakan air dalam cawan.

PAS Gua Musang tidak ketandusan tokoh muda. Pemangku Yang Dipertua (YDP) kawasan, Dr Zulkifli Muhamad, 44, (kiri) Naib YDP, Husin Embong, 45, (tengah) dan Ketua Dewan Pemuda PAS, Ustaz Abdullah Husien, 38 boleh menjadi pilihan terbaik.

Kesemua mereka lulusan universiti dalam dan luar negara. Dr Zulkifli lulusan perubatan Universiti Malaya. Pernah berkhidmat di Hospital Kota Bharu dan terakhirnya di Pusat Kesihatan Ciku 3. Sekarang mengendali klinik sendiri di Cikuu 3.

Hussin pula lepasan bidang kejuruteraan di England. Kini seorang ahli perniagaan yang berjaya di Gua Musang.

Ustaz Abdullah pula lepasan Universiti Al Azhar, Mesir. Selama lima tahun beliau belajar agama di Mesir. Pernah menekuni ilmu di Pondok Kandis Bachok.

Sekarang berkhidmat tenaga pengajar di Unit Dakwah Halaqat. Isterinya, Ramlah Abu Samah juga lepasan Al Azhar.

Biar apa pun calon PAS dijangka diketahui pada malam 21 Oktober ini. Ceramah perdana pengisytiharan calon tersebut turut menampil Penasihat Keadilan, Datuk seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Apa yang pasti pusingan awal memperlihatkan Umno tenggelam dengan masalah dalaman. Silap percaturan misi Umno gagal lagi di bawah Ku Li.

Harakahdaily/-


BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2014 09:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Muslimeen United: Mohd Fauzi calon PAS <b>di Manek Urai</b>

Posted: 26 Jun 2009 08:29 AM PDT

fauzi abdullah manek urai by election 260609Mohd Fauzi Abdullah dipilih sebagai calon PAS dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai 14 Julai ini.

Fauzi yang berusia dalam lingkungan 40-an adalah seorang peniaga ikan dan anak tempatan.

Selain jawatan bendahari, beliau juga bertanggungjawab sebagai pengerusi Majlis Tindakan DUN (MTD) Guchil - juga terletak dalam parlimen Kuala Krai.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga menteri besar Kelantan telah mengumumkan sebentar tadi di Markaz PAS Kampung Manek Urai Baru.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2014 09:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2014 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2014 09:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2013 09:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Dec 2013 09:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2013 09:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;Perubahan bermula <b>di Manek Urai</b>&#39; - Utusan Online

Posted: 12 Jul 2009 04:38 PM PDT

'Perubahan bermula di Manek Urai'

PUTRAJAYA 12 Julai - Sokongan dan kesedaran pengundi di Manek Urai terhadap Barisan Nasional (BN) merupakan langkah permulaan ke arah usaha membela nasib rakyat Kelantan pada masa depan.

Menurut Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, BN dan UMNO akan bersama-sama dengan seluruh rakyat Kelantan untuk memulakan langkah pembaharuan itu.

''Ini adalah masa yang tepat untuk membuat perubahan kerana di tangan penduduk Manek Urai, kesemua pembaharuan ini akan bermula.

''Manek Urai boleh menjadi tempat bermulanya perubahan itu kerana rata-rata pengundi sedar dengan politik sempit kepimpinan Pas yang tidak mungkin dapat membawa mereka ke mana-mana," ujarnya dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan di sini hari ini.

Menurut beliau, jentera kempen UMNO menerima pelbagai keluhan rakyat Manek Urai yang tidak melihat sebarang peningkatan hidup sepanjang diperintah Pas.

''Apabila saya bertemu sendiri dengan pengundi, ramai menyatakan keadaan ini perlu berubah dan rakyat tidak boleh lagi digula-gulakan.

''Jauh di sudut hati mereka tertanya-tanya apakah kerajaan Kelantan sedar bahawa ramai rakyat di pedalaman masih hidup dalam keadaan yang jauh tertinggal dan semakin hari peluang mereka semakin tertutup," ujarnya.

Beliau berkata, saban hari penduduk Manek Urai dan sekitarnya melihat kekayaan hasil bumi dari Kelantan khususnya kayu balak dibawa keluar.

Jelasnya, hasil bumi bernilai jutaan ringgit itu adalah milik negeri dan rakyat Kelantan berhak menikmati pulangan daripadanya.

''Mereka tertanya-tanya apakah tidak mungkin kerajaan negeri dapat membuat perubahan dan berkongsi kekayaan dengan rakyat secara lebih telus," ujarnya.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 09:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 09:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DATUK NIK SAPEIA: PRU 13 PPP mendapat DUN <b>Manek Urai</b>

Posted: 28 Mar 2013 09:44 PM PDT

PPP diberi kepercayaan kepimpinan Barisan Nasional untuk meletak calon di DUN Manek Urai untuk mewakili Barisan Nasional dalam PRU 13. Penghargaan ini diberi berdasar segala usaha yang telah dilakukan oleh peminpin dan ahli PPP khususnya di Parlimen Kuala Krai untuk menambat sokongan rakyat tempatan. Berkat kerja dan program2 yang dilaksanakan oleh PPP Kelantan mendapat sambutan yang hangat oleh rakyat Kuala Krai terutama di DUN Manek Krai. Oleh itu PPP Kelantan diberi kepercayaan untuk mengetengahkan calon untuk DUN Manek Urai dan PPP telah menyerah tugas itu kepada Ketua Wanita PPP Kelantan , Datin Dr Suriani Yahya.

Datin Dr Suriani binti Yahya atau dikenali dikalangan penduduk Manek Urai sebagai Datin Su atau Dr Su, tidak asing bagi penduduk Manek Urai. beliau sentiasa bersama sama mengendali program 2 PPP yang di adakan di Kuala Krai khususnya di Manek Urai bersama Datuk Nik Sapeia Nik Yusof , Naib Presiden PPP Malaysia merangkap Ketua perhubungan PPP Kelantan.

Buat julung kali PPP kelantan mendapat sebuah kerusi untuk bertanding di Negri Kelantan. Memadangkan Dr Su merupakan calon boleh menang atau winnable candidate maka dengan semangat juang yang tinggi dan doa kehadrat Illahi agar mendapat restu PPP Kelantan melancar kempen pilihan raya dengan merasmi Pusat Bantuan PPP/BN DUN Manek Urai di Kg Laloh  pada 3/3/13 dibanjiri oleh sekitar 4000 penduduk DUN Manek Urai.

Beberapa program susulan telah diadakan di beberapa kampung termasuk Kg Peria Baru Kg Manek Urai Lama, Kg Peria. Kehadiran disetiap majlis perjumpaan amat memuaskan dengan kehadiran melebihi 500orang , dan mereka memberi sokongan padu pada Datuk Nik Sapeia dan Datin Su. Insya Allah PPP kelantan akan berusaha hingga berjaya menawan DUN Manek Urai sebagai usaha untuk Barisan Nasional memerintah Negri Kelantan Negri Tuanku Cik Siti Wan Kembang.

UMNO AKAN BUAT KEJUTAN <b>DI MANEK URAI</b>? - Angkasanuri

Posted: 12 Jun 2009 04:03 PM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 09:59 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 09:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 09:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Selamat "menoreh" UMNO <b>di manek Urai</b> | :: cina islam | 2013 ::

Posted: 30 Jun 2009 11:59 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT Datang Umno ke Manek Urai dan selamat juga diucapkan kepada jentera-jentera Umno yang akan menjadi `orang susah serta fakir miskin' di Manek Urai untuk beberapa minggu ini. Kepada yang bakal menjadi `penoreh sambilan' di Manek Urai, kita harap akan dapat bekerja dengan baik, telus dan berdisiplin tanpa melukakan pokok-pokok getah nanti. Jangan lupa kepada penduduk-penduduk di Manek Urai khususnya kepada penoreh-penoreh getah, anda boleh lah mengambil `cuti' tahun untuk beberapa minggu ini kerana anda akan dapat `penoreh' sementara untuk menyara keluarga anda.

Satu lagi strategi terbaik Umno akan dipamerkan di Manek Urai bagi membuktikan Umno sentiasa membela nasib orang-orang Melayu. Saya tidak pasti samada di masa akan datang terutamanya di Sarawak, apakah Umno/Bn akan turun `bercawat' atau memasang tindik besar di telinga sewaktu turun berkempen di kawasan pengundi orang-orang Penan. Begitulah keadaannya jika pemimpin sudah kehabisan idea bagaimana untuk membantu rakyat bawahan sehinggakan sanggup melakukan perbuatan aneh lagi melucukan.

Apakah pengundi-pengundi di Manek Urai akan menjadi `bodoh' selepas melihat aksi lawak antarabangsa Umno nanti? Kembali kita kepada pesanan Tuan Guru Nik Aziz yang juga MB Kelantan, apabila `diberi gula kita ambil, diberi kain kita pakai, diberi kerbau kita seret, tetapi undi PAS". Kini, kita tambah satu lagi ayat tersebut iaitu `apabila diminta pisau toreh, kita asahkan dan beri pada dia dan kita tidor di rumah, tetapi undi tetap PAS". Saya merasa khuatir bila mengingatkan bagaimana keadaan pokok-pokok getah itu nanti bila berebut-rebut puak-puak Umno dari jauh ini datang untuk menunjukkan kebolehannya menoreh. Lebih dikhuatirkan lagi apabila mereka bercadang pula untuk tidor di rumah-rumah penduduk di Manek Urai. Tidak dapat dibayangkan sekiranya tuan rumah mengajak mereka yang tidor di rumahnya itu sembahyang berjemaah dan menyuruh mereka ini menjadi Imam. Kalau sembahyang Zohor atau Asar boleh berkira juga, tetapi kalau sembahyang Maghrib, Isyak atau Subuh kena lah si Imam berkuat sedikit suaranya. Bayangkan jika yang datang menumpang tidor itu tidak pernah menjadi Imam, tentu melucukan.

Apa pun memang baik sangat Umno berbuat demikian. Maklumlah dengan cara apa lagi Umno nak buktikan kepada pengundi-pengundi di Manek Urai bahawa Umno sekarang ini sanggup bersusah payah bersama rakyat walaupun seminggu dua. Biarkan sahaja Umno dengan gelagatnya itu. Itulah kelebihan Ketua Penerangan Umno yang baru dan diharapkan beliau juga akan turut menoreh bersama nanti. Menteri Penerangan pun boleh turun ke Manek Urai untuk menoreh kerana Rais Yatim adalah orang Jelebu yang kawasannya sendiri pun penuh dengan hutan bukit bakau yang tentunya sudah menjadi kebiasaannya.

Kepada pengundi-pengundi di Manek Urai, gunakanlah peluang ini untuk anda melihat sandiwara semasa oleh Umno. Apa yang penting, selepas Umno `menoreh' di kawasan anda, tentukan kita `toreh' pula Umno di peti undi nanti. Selamat `menoreh' Umno di Manek Urai.

Lain-lain artikel sila klik ---> wfauzdin.blogspot.com


program i want n hari strok 1 malaysia <b>di manek urai</b> lama <b>...</b> - Bal Ex

Posted: 20 Apr 2013 08:29 PM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2014 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2014 09:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2014 09:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2014 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2014 09:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2013 09:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Dec 2013 09:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2013 09:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;Perubahan bermula <b>di Manek Urai</b>&#39; - Utusan Online

Posted: 12 Jul 2009 04:38 PM PDT

'Perubahan bermula di Manek Urai'

PUTRAJAYA 12 Julai - Sokongan dan kesedaran pengundi di Manek Urai terhadap Barisan Nasional (BN) merupakan langkah permulaan ke arah usaha membela nasib rakyat Kelantan pada masa depan.

Menurut Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, BN dan UMNO akan bersama-sama dengan seluruh rakyat Kelantan untuk memulakan langkah pembaharuan itu.

''Ini adalah masa yang tepat untuk membuat perubahan kerana di tangan penduduk Manek Urai, kesemua pembaharuan ini akan bermula.

''Manek Urai boleh menjadi tempat bermulanya perubahan itu kerana rata-rata pengundi sedar dengan politik sempit kepimpinan Pas yang tidak mungkin dapat membawa mereka ke mana-mana," ujarnya dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan di sini hari ini.

Menurut beliau, jentera kempen UMNO menerima pelbagai keluhan rakyat Manek Urai yang tidak melihat sebarang peningkatan hidup sepanjang diperintah Pas.

''Apabila saya bertemu sendiri dengan pengundi, ramai menyatakan keadaan ini perlu berubah dan rakyat tidak boleh lagi digula-gulakan.

''Jauh di sudut hati mereka tertanya-tanya apakah kerajaan Kelantan sedar bahawa ramai rakyat di pedalaman masih hidup dalam keadaan yang jauh tertinggal dan semakin hari peluang mereka semakin tertutup," ujarnya.

Beliau berkata, saban hari penduduk Manek Urai dan sekitarnya melihat kekayaan hasil bumi dari Kelantan khususnya kayu balak dibawa keluar.

Jelasnya, hasil bumi bernilai jutaan ringgit itu adalah milik negeri dan rakyat Kelantan berhak menikmati pulangan daripadanya.

''Mereka tertanya-tanya apakah tidak mungkin kerajaan negeri dapat membuat perubahan dan berkongsi kekayaan dengan rakyat secara lebih telus," ujarnya.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 09:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 09:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DATUK NIK SAPEIA: PRU 13 PPP mendapat DUN <b>Manek Urai</b>

Posted: 28 Mar 2013 09:44 PM PDT

PPP diberi kepercayaan kepimpinan Barisan Nasional untuk meletak calon di DUN Manek Urai untuk mewakili Barisan Nasional dalam PRU 13. Penghargaan ini diberi berdasar segala usaha yang telah dilakukan oleh peminpin dan ahli PPP khususnya di Parlimen Kuala Krai untuk menambat sokongan rakyat tempatan. Berkat kerja dan program2 yang dilaksanakan oleh PPP Kelantan mendapat sambutan yang hangat oleh rakyat Kuala Krai terutama di DUN Manek Krai. Oleh itu PPP Kelantan diberi kepercayaan untuk mengetengahkan calon untuk DUN Manek Urai dan PPP telah menyerah tugas itu kepada Ketua Wanita PPP Kelantan , Datin Dr Suriani Yahya.

Datin Dr Suriani binti Yahya atau dikenali dikalangan penduduk Manek Urai sebagai Datin Su atau Dr Su, tidak asing bagi penduduk Manek Urai. beliau sentiasa bersama sama mengendali program 2 PPP yang di adakan di Kuala Krai khususnya di Manek Urai bersama Datuk Nik Sapeia Nik Yusof , Naib Presiden PPP Malaysia merangkap Ketua perhubungan PPP Kelantan.

Buat julung kali PPP kelantan mendapat sebuah kerusi untuk bertanding di Negri Kelantan. Memadangkan Dr Su merupakan calon boleh menang atau winnable candidate maka dengan semangat juang yang tinggi dan doa kehadrat Illahi agar mendapat restu PPP Kelantan melancar kempen pilihan raya dengan merasmi Pusat Bantuan PPP/BN DUN Manek Urai di Kg Laloh  pada 3/3/13 dibanjiri oleh sekitar 4000 penduduk DUN Manek Urai.

Beberapa program susulan telah diadakan di beberapa kampung termasuk Kg Peria Baru Kg Manek Urai Lama, Kg Peria. Kehadiran disetiap majlis perjumpaan amat memuaskan dengan kehadiran melebihi 500orang , dan mereka memberi sokongan padu pada Datuk Nik Sapeia dan Datin Su. Insya Allah PPP kelantan akan berusaha hingga berjaya menawan DUN Manek Urai sebagai usaha untuk Barisan Nasional memerintah Negri Kelantan Negri Tuanku Cik Siti Wan Kembang.

UMNO AKAN BUAT KEJUTAN <b>DI MANEK URAI</b>? - Angkasanuri

Posted: 12 Jun 2009 04:03 PM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 09:59 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 09:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 09:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Selamat "menoreh" UMNO <b>di manek Urai</b> | :: cina islam | 2013 ::

Posted: 30 Jun 2009 11:59 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT Datang Umno ke Manek Urai dan selamat juga diucapkan kepada jentera-jentera Umno yang akan menjadi `orang susah serta fakir miskin' di Manek Urai untuk beberapa minggu ini. Kepada yang bakal menjadi `penoreh sambilan' di Manek Urai, kita harap akan dapat bekerja dengan baik, telus dan berdisiplin tanpa melukakan pokok-pokok getah nanti. Jangan lupa kepada penduduk-penduduk di Manek Urai khususnya kepada penoreh-penoreh getah, anda boleh lah mengambil `cuti' tahun untuk beberapa minggu ini kerana anda akan dapat `penoreh' sementara untuk menyara keluarga anda.

Satu lagi strategi terbaik Umno akan dipamerkan di Manek Urai bagi membuktikan Umno sentiasa membela nasib orang-orang Melayu. Saya tidak pasti samada di masa akan datang terutamanya di Sarawak, apakah Umno/Bn akan turun `bercawat' atau memasang tindik besar di telinga sewaktu turun berkempen di kawasan pengundi orang-orang Penan. Begitulah keadaannya jika pemimpin sudah kehabisan idea bagaimana untuk membantu rakyat bawahan sehinggakan sanggup melakukan perbuatan aneh lagi melucukan.

Apakah pengundi-pengundi di Manek Urai akan menjadi `bodoh' selepas melihat aksi lawak antarabangsa Umno nanti? Kembali kita kepada pesanan Tuan Guru Nik Aziz yang juga MB Kelantan, apabila `diberi gula kita ambil, diberi kain kita pakai, diberi kerbau kita seret, tetapi undi PAS". Kini, kita tambah satu lagi ayat tersebut iaitu `apabila diminta pisau toreh, kita asahkan dan beri pada dia dan kita tidor di rumah, tetapi undi tetap PAS". Saya merasa khuatir bila mengingatkan bagaimana keadaan pokok-pokok getah itu nanti bila berebut-rebut puak-puak Umno dari jauh ini datang untuk menunjukkan kebolehannya menoreh. Lebih dikhuatirkan lagi apabila mereka bercadang pula untuk tidor di rumah-rumah penduduk di Manek Urai. Tidak dapat dibayangkan sekiranya tuan rumah mengajak mereka yang tidor di rumahnya itu sembahyang berjemaah dan menyuruh mereka ini menjadi Imam. Kalau sembahyang Zohor atau Asar boleh berkira juga, tetapi kalau sembahyang Maghrib, Isyak atau Subuh kena lah si Imam berkuat sedikit suaranya. Bayangkan jika yang datang menumpang tidor itu tidak pernah menjadi Imam, tentu melucukan.

Apa pun memang baik sangat Umno berbuat demikian. Maklumlah dengan cara apa lagi Umno nak buktikan kepada pengundi-pengundi di Manek Urai bahawa Umno sekarang ini sanggup bersusah payah bersama rakyat walaupun seminggu dua. Biarkan sahaja Umno dengan gelagatnya itu. Itulah kelebihan Ketua Penerangan Umno yang baru dan diharapkan beliau juga akan turut menoreh bersama nanti. Menteri Penerangan pun boleh turun ke Manek Urai untuk menoreh kerana Rais Yatim adalah orang Jelebu yang kawasannya sendiri pun penuh dengan hutan bukit bakau yang tentunya sudah menjadi kebiasaannya.

Kepada pengundi-pengundi di Manek Urai, gunakanlah peluang ini untuk anda melihat sandiwara semasa oleh Umno. Apa yang penting, selepas Umno `menoreh' di kawasan anda, tentukan kita `toreh' pula Umno di peti undi nanti. Selamat `menoreh' Umno di Manek Urai.

Lain-lain artikel sila klik ---> wfauzdin.blogspot.com


program i want n hari strok 1 malaysia <b>di manek urai</b> lama <b>...</b> - Bal Ex

Posted: 20 Apr 2013 08:29 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads