Jumaat, 9 Mei 2014

03 di manek urai - Google Blog Search

03 di manek urai - Google Blog Search


PEMUDA KB: ULasan Kemerosotan Undi <b>Di Manek Urai</b> !!

Posted: 16 Jul 2009 08:33 PM PDT


PAS akan membuat post mortem dalam masa terdekat ekoran kemerosotan ketara undi diperolehi pada pilihan raya kecil Dun Manek Urai semalam.Disini sudah terbukti PAS tidak pernah ambil tahu akan kebajikan penduduk Manek Urai.Kerajaan BN telah dan sudah pun membantu serta menyumbang untuk rakyat Manek Urai tanpa membuat apa-apa post mortem.


Faktor janji bukanlah pilihan pengundi manek Urai, pengundi PAS sendiri semacam diabaikan oleh pemimpin mereka.20 tahun tiada yang datang menjengok atau bertanya khabar, cuma di datangi ceramah Nik Aziz supaya menerima pemberian dan seolah-olah menghasut untuk unsur rasuah dipraktikan sendiri dikalangan ahli PAS yang tanpa sedar supaya rasuah diutamakan.

Sedangkan Kerajaan BN sudah menjadi kewajipan dan tanggung jawab memberi hak rakyat dan membantu rakyat. Suruh ambil dengan BN sahaja, hak kamu bIla kamu bagi setelah 20 tahun menang di Kelantan? kemana hilang nya peruntukan untuk rakyat? Kalau nak bagi Royalti minyak pulak, betul dapat, tapi kemana akan hilang royalti itu? Masuk poket PKR plak? PAs terima tapi PKR yang Rasa!!

Rata-rata penyokong PAS di manek Urai bukan mengharapkan apa -apa sogokan dari pihak BN,kerana BN tidak pernah menyogok.Bantuan dan sumbangan adalah dari kerajaan yang telah lama diberi kepada rakyat melalui kementerian-kementerian dan juga agensi-agensi berkaitan dalam membela rakyat. En Baharuddin Abdullah , salah seorang ahli PAS di Chuchoh Puteri A merasa bangga kerana di lawati oleh petugas BN dan tiada kempen keatasnya, namun atas dasar perpaduan dan demi bangsa Melayu serta menegakkan agama Islam beliau terharu dengan kunjungan petugas BN yang perihatin atas dasar persahabatan sesama Islam.kerana Islam adalah untuk semua.Bangsa Melayu perlu dibela.

Katanya selama 5 tahun tiada seorang pun dari kalangan PAs menziarahi beliau atau bertanya khabar berita, bukan habuan yang di pinta, cukuplah sekadar bertanya khabar.Begitu juga dengan pasangan suami isteri, dikenali dengan nama pakda dan mak uda, yang sememangnya ahli PAs dan tanpa menafikan apa-apa mengaku dia ahli PAS dan terlibat dengan jentera pilihraya manek urai , merasa terharu dengan kehadiran petugas BN yang sememangnya mengambil berat pengundi disitu.Dia merasa terharu Pihak BN perihatin kepada ahli UMNO sendiri dan tiada pilih kasih dikalangan pengundi.

Semoga dengan cara mesra rakyat ini dapat diteruskan dan beliau yakin dengan pimpinan Dato Seri Najib era perubahan akan berlaku dan yakin rakyat akan bersama membantu demi satu Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads