Jumaat, 23 Mei 2014

di negeri kelantan - Google Blog Search

di negeri kelantan - Google Blog Search


<b>Kelantan Negeri</b> Paling Kotor <b>di</b> Malaysia VS Melaka <b>Negeri</b> Paling <b>...</b>

Posted: 19 May 2014 11:38 PM PDT

Kelantan Bersih

Berita Semasa mendapat aduan daripada kalangan pembaca Berita Semasa sendiri apabila kalangan mereka mula melahirkan rasa kesal melihatkan keadaan kebersihan di negeri yang cukup terkenal dengan jolokan "serambi Mekah" ini berada pada tahap menjengkelkan.

Sehinggakan kerajaan Kelantan sendiri ada mengakui sebenarnya kempen "Kota BHaru Bersih" masih tidak berjaya sehingga ke hari ini

Walaupun pemimpin negeri Kelantan telah menemui puncanya dan asbabnya mengapa perkara sebegini berlaku. Apa katanya?

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Takiyuddin Hassan berkata pada Persidangan Dewan Undangan Negeri :

  1. Pertambahan penduduk menyebabkan jumlah sampah yang dihasilkan semakin bertambah.
  2. Rakyat bertambah, sampah bertambah, kekotoran bertambah

Kelantan PASLagi satu Berita Semasa perhatikan masalah dengan Kelantan ini adalah kekurangan saliran seperti longkang menyebabkan air acapkali bertakung.

Nasihat Berita Semasa kepada kerajaan Kelantan, apabila amanah telah diberikan kepada anda jalankan tanggungjawab dengan jaya dan jangan dipulangkan semula kepada rakyat anda dengan seribu macam alasan. Apa yang mereka mahu prestasi & pencapaian semakin meningkat dan bertambah baik.

Kelantan Pasar Siti KhadijahBuatlah sesuatu, jangan biarkan masalah sebegini berpanjangan. Jangan sampai orang lain mendapat pandangan yang salah tentang Islam, kebersihan sebahagian daripada iman.

Berdasarkan pengamatan Berita Semasa dalam kebanyakan negeri di Malaysia, kerajaan melaka berjaya dalam kempen kebersihan mereka. Berita Semasa merasakan Melaka negeri paling bersih di Malaysia.. Ada orang Melaka di sini?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads