Ahad, 19 Jun 2011

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Journey as an Occupational Therapist: : : hapPy faTher's day : :

Posted: 19 Jun 2011 06:52 AM PDT

mother is my soul, father is my strength..

u know what?? i'm the one who is a lucky person.. because i have a great father..

ayah ku, Yurozian Mohd Yusof, dilahirkan di Negeri Sembilan, membesar di kuala lumpur, berkerja sebagai seorang guru Kemahiran Hidup di Sekolah MenengahKebangsaan Gaal, Kelantan dari tahun 1980 sehingga sekarang.. bertemu jodoh dgn emak ku yg mana seorang pelajar nye dahulu di sekolah tempat die bekerja sekarang..

abah seorg yg sangat tegas dgn anak2, tetapi dalam ketegasan nye, die memberi peluang untuk kami adik beradik membuat keputusan sendiri dalam memilih jalan hidup kami.. abah akan memberi pendapat dan membantu kami dalam membimbing kami menuju masa depan yg lebih baik.. 

abah bukan tinggi pelajaran nye, die merupakan lepasan maktab perguruan cheras, tetapi pemikiran nye sgt jauh jika dibandingkan dgn kelulusan nye. memandang kan abah seorang guru kemahiran hidup, die mmg mahir dalam byk benda.. abah seorg yg sgt celik IT dan technologi.. aku yg tiap2 hari gune laptop pon x sepandai die.. malu gak bile kene tegur xpandai utilize kemudahan teknologi yg ada.. bab2 technology abah mmg x ketinggalan..

bukan setakat itu, bahagian elektrik, robotik, dan pengetahuan asas, abah mmg cekap. kl nak pasang ape2 kat umah, abah mmg bleh handle la.. byk jimat tau dari upah org buat.. setakat nak buat sistem perpaipan, pasang lampu keliling rumah, byk lagi la.. abah leh handle sume tu.. kacang je bagi abah.. hehe

abah ni cekal org nye.. die leh drive KL- klantan tiap2 bulan untuk jenguk kitorg kat KL ni.. drive sorg2 xde hal la.. jgn terkejut kl aku ckp yg aku hanya naik bas 2 kali je selama 4 tahun belajar di UiTM.. yang lain, abah akan datang amik and anta.. die risau keselamatan dan keselesaan anak manja die ni.. tau2 je la naik bas susah nak berenti gi toilet, duduk pon xslesa.. bg abah prisip die, biar die penat drive anta n amik anak die, jnji hati die x risau pasal keselamatan anak die..

abah mmg terkenal dgn kegarangannye.. sape x kenal Cikgu Yuro cikgu paling garang kat skolah tu.. tp abah sorang yg suke buat lawak.. die slalu buat aku gelak ng lawak kering nye.. abah slalu hibur kan hati aku.. kl aku monyok, die la org paling paham bile tgk raut wajah dan ape yg tersirat di sebalik senyuman ku.. abah sgt manja kan aku.. aku and along akan dapat ape saje wpon x diminta.. die akan pastikan anak2 die xkekang dari segi kewangan.. memandangkan aku sgt manja ng abah, abah la org yg selalu melayan aku menangis.. sorry to say, aku mmg senang menangis ng org yg aku manja.. hilang segala ego tegar aku dengan org yg aku manja..

skarang ni umur aku hampir mencecah 24 tahun, tp abah masih layan aku bagai anak kecil.. peluk aku, cium aku, selalu jenguk aku tdur x ubah macam die layan aku masa aku masih kecil.. kl keluar pon, mmg aku pimpin tgn abah.. mase kecik2 org x heran.. bile dah besar, org mmg heran la tgk abah aku berpimpin tgn jalan ng aku.. siap leh sound 'mak aihh, lelaki tua pon leh dapat awek muda???' diorg xtahu yg aku ni anak abah aku.. hahahaha.. sesetengah tu kate aku bini muda abah aku.. ye la, org kampung yg jarang tgk aku, x knl aku sgt.. sejak aku pindah dok situ, aku mmg xde kat umah sbb dok asrama.. sampai sekarang mmg xde kat umah.. bile dorg tgk mmg terkejut beruk la..

itu la serba sedikit pasal abah aku yg sgt aku bangga kan.. 

die adalah idola no 1 aku.. die rela berkorban ape sahaja termasuk masa depan die sendiri demi memastikan masa depan ahli keluaga die terjamin..

hari ini 19 june 2011, hari ahad minggu ketiga bulan jun.. aku ingin mengucap kan selamat hari bapa kepada abahku yg tersayang..

ya Allah ya Tuhan ku..

Kau limpahilah rahmat dan rezeki Mu ke atas kedua ibu bapa ku..

Kau sayangilah kedua ibu bapa ku sebagia mana mereka menyayangi ku tanpa batas nya..

Kau gembirakan lah hati mereka..

Kau makbulkan lah segala doa mereka..

Kau sampai kan lah segala hajat mereka..

Kau berikan lah mereka kesihatan  yg baik dan berpanjangan

Kau jauhi lah mereka dari kesusahan 

permudah kan lah urusan mereka..

Jangan lah Engkau lenyap kan senyuman, gembira dan tawa dari mereka, kerana sesungguh nya aku tidak mampu melihat kesedihan mereka..

sesungguh nya kedua ibu bapa ku adalah kekuatanku, semangatku, jiwaku, dan penyuluh hidup ku,

Kau ampun kan lah segala dosa2 mereka ya Allah..

amin ya Rabbalalamin..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads