Ahad, 12 Jun 2011

03 di tanah merah - Google Blog Search

03 di tanah merah - Google Blog Search


408 pelajar cemerlang UPSR <b>di Tanah Merah</b> dirai - Utusan Malaysia <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2009 12:00 AM PST

408 pelajar cemerlang UPSR di Tanah Merah dirai

408 pelajar cemerlang UPSR di Tanah Merah dirai


Ikmal Hisham Abdul Aziz (barisan ketiga, kiri) bersama para pendidik dan murid-murid di majlis menghargai pencapaian cemerlang UPSR di SMK Belimbing, Tanah Merah, Kelantan, semalam.


TANAH MERAH 30 Nov. - UMNO bahagian Tanah Merah hari ini meraikan 408 murid dari sekolah-sekolah seluruh kawasan Parlimen itu yang mencatatkan kejayaan cemerlang dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).

Dalam majlis yang diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Belimbing itu, Ketua UMNO Bahagian, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz menyampaikan wang tunai dan alat tulis bernilai hampir RM50,000 kepada mereka.

Majlis meraikan murid cemerlang ini merupakan tradisi yang dimulakan sejak tahun 2000 yang turut menyaksikan peningkatan jumlah calon yang cemerlang setiap tahun.

Mereka adalah sebahagian daripada 5,259 calon di Kelantan yang memperoleh pencapaian 5A tahun ini.

Pada tahun lalu, sejumlah 329 calon dalam kawasan Parlimen Tanah Merah yang mencatatkan pencapaian itu.

Turut diraikan dalam majlis itu ialah Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) Tanah Merah yang baru iaitu Che Abdullah Mohd. Hadir sama Pengetua SMK Belimbing, Siti Khadijah Mohamad.

Menurut Ikmal, peningkatan pencapaian kali ini begitu membanggakan dan berharap dengan komitmen seluruh warga pendidik, ia akan berterusan pada masa depan.

''Saya juga berharap mereka ini yang akan melangkah ke sekolah menengah dapat meneruskan kecemerlangan demi masa depan mereka, keluarga dan juga bangsa.

''Inilah sebahagian daripada teras perjuangan UMNO yang tidak akan padam selama-lamanya kerana bangsa yang terdidik dan berilmu akan membantu mengangkat syiar agama dan maruah ummah,'' kata beliau kepada pemberita.

Katanya, meskipun kerajaan menyediakan pelbagai kemudahan, bantuan bagi membolehkan seluruh rakyat belajar tanpa sekarang kekangan, namun, pihaknya akan sentiasa berusaha merangsang pencapaian mereka.

''Kita juga akan membekalkan beg sekolah secara percuma kepada semua murid tahun satu apabila mereka melangkah ke alam persekolahan musim depan,'' katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads