Selasa, 21 Jun 2011

03 di tanah merah - Google Blog Search

03 di tanah merah - Google Blog Search


68 pelajar <b>Tanah Merah</b> ditawar ke UiTM « Arkib Akhbar Pusat Sumber BTP

Posted: 08 Jun 2011 05:43 PM PDT

06/06/2011

TANAH MERAH: Seramai 68 pelajar di Parlimen Tanah Merah menerima surat tawaran melanjutkan pengajian peringkat diploma di Universiti Teknologi MARA (UiTM) yang disampaikan sendiri oleh Naib Canselor UiTM, Prof Datuk Dr Sahol Hamid Abu Bakar.
Ketua UMNO Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz, berkata lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang menerima tawaran ke UiTM itu perlu menggunakan peluang sebaiknya demi masa depan mereka yang menjadi generasi pelapis mewarisi kepimpinan negara.

"Oleh itu, bersyukur dan berterima kasih kerana kita mendapat peluang belajar di IPT, jangan dipersia-siakan peluang yang ada, jadilah manusia yang tidak menghampakan ibu bapa dan negara.

"Pelajar ditawarkan belajar di IPT disifatkan sebagai bertuah jika dibandingkan dengan rakan kita yang bilangannya masih ramai tidak mendapat peluang itu," katanya pada majlis anjuran Persatuan Mahasiswa Tanah Merah (PERMATA), di dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanah Merah 1, di sini.

Penubuhan PERMATA bertujuan mengumpulkan anak kelahiran Tanah Merah, Kelantan yang sedang menuntut di institusi pengajian tinggi di dalam dan luar Malaysia, dalam sebuah persatuan.

Sementara itu, seorang pelajar, Norfatihah Mohd Hashim, 18, bersyukur dan berterima kasih kerana diberi peluang melanjutkan pelajaran program diploma di UiTM Kampus Machang, Kelantan.

Beliau yang sememangnya mengharapkan tawaran belajar di kampus berkenaan, berazam meningkatkan potensi menjadi pelajar cemerlang sekali gus tidak menghampakan harapan keluarga dan negara.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/68pelajarTanahMerahditawarkeUiTM/Article/index_html

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads