Selasa, 12 Julai 2011

03 di rantau panjang - Google Blog Search

03 di rantau panjang - Google Blog Search


mazni rahim || me.myself.and.i: Lawatan II : <b>Rantau Panjang</b> dan <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 06:11 PM PDT

 Kami bertolak dari Taman Tamadun Islam ke Rantau Panjang pada pukul 11.30 pagi. Kami tiba di Rantau Panjang pada pukul 3.30 petang Aku rasa semua orang tahu apa yang bestnya kat Rantau Panjang ni. Banyak jugak barang yang aku beli. Selain baju, beg dan aksesori untuk diri sendiri, aku belikan untuk mak aku barang-barang dapur. 2 jam meround macam tak cukup je kan...apa taknya aku shopping dengan Cikgu Rahimah (kaunselor SMKBT2) dan kamilah orang terakhir yang naik bas.



Pukul 5.30 petang kami bertolak ke Kota Bharu dan kami makan malam di rumah Cikgu Fadli (guru sains sukan SMKBT2). Selesai makan malam, kami bertolak ke homestay untuk mandi dan solat. Di awal perancangan, kami ke wakaf che yeh pada pukul 9.00 malam. Tetapi disebabkan bilik air cuma ada dua (satu untuk lelaki dan satu untuk perempuan), kami hanya dapat bergerak pada pukul 11 malam.

Wakaf Che Yeh juga terkenal dengan syurga membeli-belah. Disebabkan petang tadi aku dah berhabis kat Rantau Panjang, jadi di sini aku hanya membeli 2 helai baju jersi, kasut sukan serta makan-makan. Apa yang boleh diperhatikan, harga barang di Rantau Panjang dan Wakaf Che Yeh agak ketara juga bezanya. Contohnya, toto dijual pada harga RM32 di Rantau Panjang dan di Wakaf Che Yeh toto yang sama harganya RM60. Yelah, peniaga-peniaga di Wakaf Che Yeh sendiri memborong barang-barang yang mereka jual di Rantau Panjang.


Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads