Jumaat, 9 September 2011

03 di galas kelantan - Google Blog Search

03 di galas kelantan - Google Blog Search


PAS Gua Musang sedia hadapi PRU bila-bila masa <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2011 08:54 PM PDT

Oleh : Hasnan Yahya

Abdullah menyampaikan sumbangan duit raya kepada kanak-kanak

GUA MUSANG ( Galas ) 8.Sept – Biarpun tarikh sebenar Pilihanraya Umum ke 13 belum mendapat tandanya, namun persiapan bagi menghadapinya terus diperkemaskan oleh jentera PAS Kawasan Gua Musang.

Menurut Yang Dipertua PAS Gua Musang, Ustaz Abdullah Hussin PAS Gua Musang sudahpun membuat persiapan bermula dengan menyusun jentera parti di peringkat cawangan dan Unit Peti Undi (UPU).

Beliau ditemui di majlis Sambutan Hari Raya Aidil Fitri peringkat Kawasan Gua Musang di perkarangan Markaz PAS baru-baru ini.

Abdullah berkata dengan adanya 63 cawangan di tiga Dun dan 44 UPU, PAS Gua Musang kini semakin mantap dan bersedia menghadapi pelbagai isu yang dicanangkan oleh umno-BN.

" setakat ini, kita sentiasa bersedia untuk memberi penjelasan kepada rakyat di Gua Musang terutamanya dalam isu pengambilan tanah bagi pembangunan Ladang Rakyat dan begitu juga dalam isu pemilikan tanah oleh masyarakat orang asli"ujar beliau.

Adun Galas dari BN, Abdul Aziz turut hadir.

Beliau juga berkata di sepanjang bulan ramadhan baru-baru ini, jentera parti telah turun padang bertemu penduduk di keseluruhan cawangan dan sentiasa mendapat sambutan yang memberangsangkan.

Abdullah yang juga merupakan Penyelia Parlimen berkata kerajaan telah bersetuju untuk membuka ruang kepada peneroka di Tanah Rancangan Kesedar Jeram Tekoh, Renok dan Meranto untuk mengemukakan permohonan memiliki tapak penempatan yang diduduki sekarang.

" Alhamdulillah, ramai peneroka telah faham hasrat kerajaan negeri yang ingin membantu mereka bagi mendapat milik kekal tapak rumah tersebut dan sehingga kini sudah ramai diantara mereka yang mengemukakan permohonan di pejabat tanah Gua Musang"katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads