Rabu, 28 September 2011

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


Karnival Rakyat Usahawan <b>Kelantan di Jeli</b> 15 September ini <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2011 07:23 PM PDT

Bagi mempromosi barangan keluaran usahawan Kelantan, satu karnival – Karnival Rakyat dan Transformasi Halal – akan diadakan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) di Jeli pada 15 sehingga 17 September ini.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata karnival itu adalah satu usaha untuk membantu memperkenalkan pelbagai produk usahawan di Kelantan, terutama produk halal seterusnya membantu meningkatkan taraf ekonomi usahawan terbabit.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri majlis jamuan Raya warga Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti) Kelantan dan usahawan, Bersama Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

Katanya 150 gerai akan disediakan pada karnival itu yang menyediakan pelbagai barangan dan produk termasuk makanan, kraftangan serta kosmetik halal.

Aktiviti lain yang akan diadakan termasuk kenduri rakyat, forum perdana, seminar dan bengkel untuk para usahawan, program mewarna untuk kanak-kanak dan pameran burung ketitir.

Sebelum itu, Mustapa, yang ditemui pada majlis jamuan Hari Raya Aidilfitri di Pejabat Umno Pasir Mas di sini berkata Umno Kelantan yakin mampu memenangi sekurang-kurangnya 23 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan pada pilihan raya umum akan datang dan seterusnya mendirikan kerajaan baru di negeri ini dengan syarat jentera parti yang ditubuhkan dapat berjalan dengan lancar.

"Semalam, kita bermesyuarat peringkat Badan Perhubungan Umno negeri dan saya mengulangi keyakinan sasaran kita boleh memenangi sekurang-kurangnya 23 kerusi sekiranya kita mantapkan jentera."

"Itu keyakinan kita tetapi jangan leka dan terlalu yakin diri, yang penting kita kena rapat dengan rakyat," katanya.

– BERNAMA

Larian CreaNova mewarnai Karnival Rakyat <b>di Jeli</b> dan Pesta <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 09:51 PM PDT

Sempena dengan penganjuran Karnival Rakyat dan Transformasi Halal MITI-HDC pada 15-17 September  2011, MPC telah berjaya melaksanakan aktiviti Larian CreaNova di kampus MRSM Jeli.  YB Dato Sri Mustapa Mohamad, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri telah merasmikan pelepasan Larian ini yang dihadiri lebih kurang 500 peserta.  Acara ini merupakan acara kemuncak pada hari terakhir Karnival dan peserta-peserta adalah terdiri dari pelajar Sekolah Menengah, pelajar Kolej/IPTA/IPTS/Persatuan Belia serta wakil dari Jabatan/Agensi Kerajaan dan masyarakat tempatan.  Turut hadir dalam Majlis Pelepasan ini ialah YBhg Dato Abd Ghafar Musa, Pengarah Kanan MITI selaku Pengerusi Karnival dan En Mohd Razali Hussain, Ketua Pengarah MPC.  Hadiah Pemenang telah disampaikan oleh Ketua Pengarah MPC.  Pihak MPC juga telah di beri kepercayaan untuk memimpin 54 peserta Larian untuk membawa bendera Malaysia dan membarisi perarakan sempena dengan Sambutan Kemerdekaan kali ke 54 serta mengiringi ketibaan YB Menteri untuk Majlis Perasmian Penutup.

Pada hari keesokan juga, program yang sama di buat di Kampus Cawangan Universiti Malaysia Kelantan (UMK) Bachok.  Ia di jalankan sempena dengan Pesta Konvokensyen pertama UMK dan dianjur bersama dengan Jabatan Sukan dan Kebudayaan UMK.  Seramai 250 pelajar baru telah menyertai Larian ini.  Hadiah pemenang telah disampaikan oleh Pengarah Wilayah MPC Pantai Timur, En Kamaruzzaman Kassim.  Turut hadir sama ialah Pengarah Jabatan Sukan dan Kebudayaan UMK, En Ngadiso Darus.

Program CSR dan Majlis Berbuka Puasa MPC <b>Kelantan di Jeli</b>

Posted: 23 Aug 2011 10:25 PM PDT

Dari 22 sehingga 23 Ogos 2011 bertempat di Parlimen Jeli, MPC Kelantan telah berjaya menganjurkan dua program majlis penyampaian sumbangan dan duit raya kepada golongan miskin, ibu tunggal dan anak yatim serta majlis berbuka puasa di dua buah kawasan di bawah Dewan Undangan Negeri Kuala Balah iaitu di Pusat Komuniti Ummah Kuala Balah dan Kampung Sungai Long.

Kedua-dua program ini telah berjaya mengumpulkan penduduk hampir 300 orang semasa majlis berbuka puasa manakala sumbangan diberikan kepada 30 penerima di mana untuk setiap kawasan, 15 orang penerima sumbangan barangan telah dikenalpasti.

Program pada 22 Ogos 2011 telah berlangsung di PKU Kuala Balah di mana sumbangan telah disampaikan sendiri oleh ADUN Kuala Balah, Dato' Abdul Aziz Derashid sementara program pada 23 Ogos 2011 telah berlangsung di Surau Kampung Sungai Long di mana sumbangan telah disempurnakan oleh Pengarah MPC  Wilayah Pantai Timur, En. Kamaruzzaman Kassim.

22 Ogos 2011 - PKU Kuala Balah

 23 Ogos 2011 - Surau Kampung Sungai Long

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads