Ahad, 18 September 2011

03 di tanah merah - Google Blog Search

03 di tanah merah - Google Blog Search


From <b>Tanah Merah</b> To KL | Aku ~ HALIMUNAN

Posted: 17 Sep 2011 08:45 PM PDT

Hari ni citer pasal raya kat kampung yang tak abis2 lagi tu… tak boleh tangguh2 dah, banyak giler entry raya yang tak ber publish lagi…. So meh, lassssssssssssst entry raya for kampung erk…. sambungan dari entry INI

256

Ada jugak sekeping gambar kami kat rumah sana….  Biasalah, bila pergi ke side hubby, saya menjadi insan biasa.  Bukan lagi seorang blogger aouuccchh!~

My 3rd day hari raya, about 2pm bertolak dari KT ke KB.  Jalan tak jem tapi tersangkut2 gak kat jalan2 kampung yang ada kenduri kawen or simpang, bersusun dan terkedek2 gak laa membawak kereta.

So sampai KB umah MokSu hubby dah maghrib.  Mandi kan budak siap2 pakai baju tidur [aku pun sekali harung] pastu dinner kat sana.  After 10pm, kitorang gerak ke Tanah Merah plak umah Mek [makcik hubby yang tertua].  Memang mostly kami kalau ke Kelantan akan tidur di Tanah Merah.

Sampai Tanah Merah lebih kurang pukul 12midnite, aku terus sambung kababomm, tidur!

Esok paginya, kitorang dah siap2 nak gerak balik KL.  Ya, tak beraya ke mana2 pun, hanya beraya ke 2 biji rumah ni jer.  Pastu beraya ke pasar.  Kekekeke

261

Eh.  aku suka lah Ika buat muka pelik gitu.  Rasa macam cuteeeeeeeeeeee sangat! Hehehehe [pengsan puji anak sendiri melambung2]

OK. orang meramai di pasar.  Jadi, mari menapak…!

267

269

Syiok aarrr ada personal camerawoman.  Feeling artis uols!!  Gud job, Rohmah. Lenkali ingat tugas macam ni, tak payah disuruh2… Heheheehe

270

Ehhh rasa macam terlebih ayu plak kat sini,kan kan kan?  Hahahahahaha apasal aku senyum simpul gitu weiihh?? Geli aaaaahhh!~

271

dah kembali ke van.  Let's balik!!~

Perjalanan balik very smooth & relax… Rasanya rata2 pemandu tak pressure nak sampai awal.  Maklumlah, baru hari Jumaat. Masih ada Sabtu dan Ahad untuk kita rehat2 kat rumah sebelum kembali bertugas.  Plus, masih ramai yang tak balik lagi.

Tapi aku geram sungguh kat pemandu yang bukan beraya ni.  Geram sungguh2… Kau dah besar bagak, nak tunjuk lagak plak tuuuu!

272

Apa kes ko terkejar2 potong kereta??  Double line plak tu!!

279

Tak nampak plate dia? AHA 9669!!  Berbiji2 kereta dia potong.  Bawak pun laju memang lahabauuuuuu!!

Suku jalan, hubby suruh aku drive sebab dia dah ngantuk plus penat nak melepaskan jem keluar dari Tanah Merah.  Biasalah Kelantan, kalau dah namanya raya, merata2 ceruk pun jem!

277

Aku yang memandu anak gajah [kia pregio]

Rasa tak cool laaa pulak pakai tudung tapi tough giler bawak anak gajah, hilang keayuan kuuu, hokeeehhh!~

Tapi sebenarnya memang favourite aku drive long journey ni… Aku boleh drive sorang2 KL-KT tak payah tukar driver kalau tak jem.  [Adakah aku ptut tukar profession jadi pemandu bas plak lepas ni?]

Time aku kereta,sedang elok anak2 semua tidur.  Time hubby awak, letih aku nak melayan dorang membuas dalam kereta, jap nak ke depan, jap nak ke belakang.   Haaisssh ini tidak adil!

287

Singgah di Masjid Gua Musang kalau tak silap aku.  Berhenti solat dan makan tengahari yang dah hampir petang.

290

294

Lepas tu hubby take turn balik drive kereta.  Lepas tu sampai kat mana ntah, dia serahkan balik anak gajah kat aku huhuhuhuu….  Dia memang suka mengambil kesempatan ke atas saya.

Aku drive balik sampai ke rumah dalam pukul 8pm.  Watammat cerita raya ku di kampung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads