Rabu, 25 April 2012

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Perkhemahan Kor Kadet Bomba PPD PP « Sekolah Menengah <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2012 10:38 PM PDT

Photobucket

Selamat Datang ke Weblog Sekolah Menengah Kebangsaan Gaal, 16800 Pasir Puteh, Kelantan. Blog ini sebenarnya bukan blog atau laman rasmi sekolah. Blog ini dibina oleh Zainuddin Bin Mahmod,Guru Penyelaras Bestari SMKG. Blog ini dibina hanyalah atas dasar minat dan uasaha sendiri. Sekiranya ada apa-apa maklumat di blog ini yang kurang tepat, itu hanyalah kelemahan saya sendiri dan tidak melibatkan pihak pentadbir SMKG. Saya akan cuba memaparkan apa-apa sahaja aktiviti dan maklumat berkaitan SMKG. Semoga sesiapa sahaja boleh mendapat sedikit sebanyak info tentang SMKG.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

ezza-exprnc: <b>Di</b> Matteo dan Pep Pernah Saling Jegal 12 Tahun Silam

Posted: 24 Apr 2012 10:15 PM PDT

Ezza-exp - Kamis (19/4) dini hari nanti Josep Guardiola akan kembali berhadapan dengan Roberto di Matteo, namun kali ini bukan sebagai pemain, tetapi sebagai pelatih. Kembali ke 12 tahun silam, baik Guardiola dan Di Matteo pernah saling berhadapan saat Chelsea menghadapi Barcelona di babak perempat final Liga Champions musim 1999-2000. Kala itu Barca secara dramatis melaju ke babak semifinal.

Azulgrana yang saat itu dilatih oleh Louis van Gaal dalam keadaan terjepit setelah menuai kekalahan 3-1 pada leg pertama di Stamford Bridge. Tetapi Barca kemudian berhasil membalikkan keadaan di Camp Nou dengan menang telak 5-1. Hasil itu membawa Barca melaju ke babak semifinal meski akhirnya dikalahkan Valencia.

Rivaldo, mencetak dua gol untuk Barca (24' dan 99'), sedangkan gol lainnya dicetak oleh Luis Figo (45'), Dani (83') dan Patrick Kluivert (104'). Satu-satunya gol Chelsea dicetak oleh Flo, yang memaksa laga berlanjut hingga babak tambahan waktu. Di Matteo, yang tampil sejak menit awal, tidak bisa berbuat banyak untuk bisa menghentikan dominasi Barca yang dipimpin Josep Guardiola.

Tak hanya Guardiola, Puyol juga dimainkan pada laga 12 tahun silam. Kapten Barca saat ini itu masuk pada menit ke-86 untuk menggantikan Abelardo, dan ditugaskan mengawal ketat Flo di sisa pertandingan.

Dalam sesi wawancara dengan Revista Barca di tahun 2005, Puyol menggambarkan atmosfer yang impresif di Camp Nou. Tak hanya itu, Puyol juga menjelaskan bagaimana dirinya akhirnya diberi tugas pelatih untuk mengawal Flo.

"Saya ingat bagaimana duel dengan Flo," ucap Puyol seperti yang dimuat di situs resmi klub. "Pada mulanya saya tidak akan bermain di laga itu, tetapi Van Gaal usai sesi latihan dimana saya harus menjaga Kluivert berkata: 'Kamu bisa menjaga pemain yang lebih tinggi darimu dengan menggunakan teknik bertahan milikmu.'."

"Saya tidak berkata jika saya sanggup melakukannya, tetapi tentu saja saya ingin mencobanya. Dua hari sebelum laga dia (Van Gaal) memberi tahu jika saya bakal dimainkan dan saya harus menjaga Flo," pungkas Puyol.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads