Isnin, 3 Disember 2012

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


~CiNtA HaTi Ku~: Jalan-jalan <b>di Wakaf Che Yeh</b> (Kelantan)

Posted: 01 Dec 2012 08:30 PM PST

Setelah berehat dari kepenatan meredah awan, aku pun keluar dari hotel untuk mencari makanan... (baru terase lapar setelah memengsankan diri buat seketika.... huhuhu~~) Oleh disebabkan kedudukan hotel yang aku menginap betul-betul di Wakaf Che Yeh, so tak payah la nak drive kereta jauh-jauh untuk cari makanan... Turun bawah sikit dah ada gerai-gerai makanan....
Dah alang-alang turun tu kiteorang pun cuci-cuci mate jap sekitar Wakaf Che Yeh ni... Kat sini jualannyer didominasi sepenuhnyer oleh orang tempatan... Cume lorat die gune lorat negeri dieorang, sape yang faham boleh la nak bercakap riuh rendah dengan dieorang... Nak tawar menawar pun senang, tapi aku takde la pandai nak cakap lorat bahasa dieorang tapi aku faham ape yang dieorang cube nak sampaikan cume aku tak boleh nak balas balik dalam lorat bahasa yang sama.... Nama je emak ayah orang pantai timur, tapi sepatah haram aku tak boleh cakap lorat bahasa dieorang...
kuikuikui ~~~

Besar giler Wakaf Che Yeh ni, macam uptown kat Shah Alam tapi yang ni lagi besar..... Barisan kedai-kedai banyak giler, memang tak terlarat nak habiskan dalam satu malam... Memang tak puas berjalan kalau hanya satu malam kat sini... Macam-macam ade jual kat sini, ade sutera batik cantik2, songket, tudung mengerlip-ngerlip, baju kelawar batik dan pelbagai... Banyak sangat la, tak tertulis rasenyer cume sediakan duit je... Beli dan bawak balik... Settle.... Tapi aku takde la berbelanja sakan pun sebab memikirkan balik ke KL nanti kiteorang naik flight jugak, kalau beli banyak-banyak macam mane nak bawak balik... Nanti kena extra luggage lak... Dapat tengok je la.... hukhukhukhuk ~~~

Psst : Memang tak puas sebenarnyer berada di Kelantan cume 2 hari 1 malam... Banyak tempat yang tak sempat dilawati.... Lepas ni aku plan nak pergi Kelantan lagi, kalau bercuti dengan family lagi seronok rasenyer... Kali ni nak banyak duit berbanyak... nak shopping sakan, Yahoooo ~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads