Jumaat, 12 April 2013

03 di tumpat - Google Blog Search

03 di tumpat - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di tumpat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 09:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MIK: DOSA Besaar Nik Aziz <b>Di Tumpat</b>...! Kisah Benar <b>...</b>

Posted: 17 Mar 2013 07:53 PM PDT

Keluarga Allahyarham Mohd Ramli mengambil masa lebih dua jam menadah air untuk memandikan jenazah berikutan tekanan air rendah bagi mempercepatkan proses pengebumian di Kampung Atas Kok, Simpangan, Tumpat. 
PAS bernafsu besar mahu sertai Pakatan kunuunnya mereka layak memerintah kerajaan pusat maka bercita-cita menawan Putrajaya...
23 tahun memerintah Kelantan masih belum mampu mentadbir kerajaan negeri dengan baik, ayuh kita saksikan dibawah ini Kisah Benar yang berlaku di negeri Cik Siti Wan Kembang dibawah pemerintahan Nik Aziz Wali Terompah Jamban....!!
Akibat tekanan air rendah, sebuah keluarga dari Kampung Atas Kok, Simpangan di sini, terpaksa memecahkan meter paip dan menadah air selama dua jam bagi memandikan jenazah, semalam.
Keluarga itu terpaksa berbuat demikian untuk mempercepatkan proses pengebumian jenazah Mohd Ramli Awang Min, 58, yang meninggal dunia petang kelmarin, akibat serangan jantung.
Walaupun sudah meminta bantuan mendapatkan air daripada Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB), syarikat itu gagal berbuat demikian dengan alasan kemudahan lori tangki air terhad.
Selepas menadah air dari jam 8 hingga 10 pagi, jenazah dapat dimandikan dan selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Bunohan, kira-kira jam 11.30 pagi.
Anak Allahyarham Mohd Ramli, Nor Amira, 21, berkata sepatutnya urusan pengebumian jenazah bapanya boleh disempurnakan lebih awal, tetapi disebabkan masalah air, ia terpaksa ditangguhkan.
Katanya, apabila mendapati tekanan air rendah sehingga memberikan masalah untuk memandikan jenazah, saudaranya menghubungi AKSB untuk meminta bantuan supaya dihantar bekalan air.
"Bagaimanapun, jawapan yang diberikan AKSB mengecewakan apabila memberitahu lori tangki air adalah terhad yang menyebabkan mereka tidak dapat menghantar bekalan air pada waktu itu," katanya.
Nor Amira berkata, disebabkan tiada pilihan, keluarganya sepakat memecahkan meter paip berhampiran rumah dan menadah air dengan baldi selama dua jam, sebelum memandikan jenazah.
"Saya kecewa dengan kejadian seperti ini dan sepatutnya AKSB bertindak profesional dalam menangani masalah ini. Mereka sepatutnya menyediakan perkhidmatan terbaik untuk rakyat negeri ini," katanya.
Nor Amira berkata, bagi melancarkan urusan majlis tahlil arwah bapanya, dia bersama keluarga terpaksa juga menadah air dari meter yang dipecahkan itu.
Katanya, lebih 1,000 penduduk di kampung itu berdepan masalah air sejak lebih lima tahun lalu sehingga terpaksa menggunakan air dari tali air yang keruh serta berbau lumpur.
"Sehingga kini, tiga kes berkaitan dengan urusan memandikan jenazah terpaksa ditangguhkan sementara di kampung ini berikutan masalah air," katanya.

kanak-kanak 5 tahun maut didera ibu tiri <b>di tumpat</b> <b>...</b> - ammboi dot com

Posted: 25 Mar 2013 02:00 AM PDT

Kanak-Kanak 5 Tahun Maut Didera Ibu Tiri Di Tumpat, Kelantan | Al-Fatihah untuk mangsa. Tak sangka dalam zaman serba moden ni masih ada sikap ibu dan bapa tiri yang kejam. Menurut laporan Utusan Malaysia, seorang kanak-kanak berusia lima tahun maut dipercayai setelah didera oleh ibu tirinya dalam kejadian di Kampung Jubakar Pantai, Tumpat semalam.

Kanak-kanak malang itu, Ummi Amilia Azman meninggal dunia kira-kira pukul 8.56 pagi ketika dalam perjalanan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), selepas tidak sedarkan diri.

murder bunuh

Sehingga kini tidak pasti status ibu tirinya itu samada sudah ditahan atau belum. Namun amat diharapkan suspek dikenakan hukuman yang setimpal dengan perilaku kejamnya itu jika disabitkan bersalah.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

CARIAN BERKAITAN

  • ummi amilia azman (7)
  • GAMBAR UMMI AMILIA AZMAN (5)
  • tumpat kanak (5)
  • berita mengenai kecederaan elektrik (4)
  • Ibu tiri mendera kanak2 di kelantan (2)

Tags: , , , , , , , , , ,

Category: INFO SEMASA

Blog Dunia Mistik 1001: Buluh <b>Tumpat</b>

Posted: 20 Mar 2013 08:49 AM PDT

BULUH TUMPAT... anugerah ALLAH 
untuk dikongsi dengan seluruh UMAT MANUSIA... 
Insya-ALLAH

 Gambar: Buluh Tumpat

 Gambar: Buluh Tumpat... kelihatan  tiada lubang 
ditengahnya. Sudah kira Orii...  / Aslilah tuuu...
 Gambar: Buluh Tumpat... masih belum dipotong
 kecil-kecil untuk dijual / dimaharkan...
 bergantung pada hajat / permintaan.
 Gambar: Buluh Tumpat... akan dipotong ikut hajat / permintaan, 
harga / mahar mampu milik... boleh runding 
harga siap penghantaran.  Gambar: Buluh Tumpat yang sudah dipotong Gambar: Buluh Tumpat yang sudah dipotong mudah
 untuk disimpan dan dibawa. Gambar: Buluh Tumpat yang sudah dipotong mudah
untuk simpan dan dibawa. Gambar: Buluh Tumpat yang telah dipotong senang untuk
dibawa dan disimpan..., tunggu apa lagi cepat Telefon / SMS saya
sementera stok Buluh Tumpat niii masih ada...
siapa cepat dia dapat, Harga / Maharnya mampu milik
siap Kos Penghantaran. Salam...

Buluh Tumpat... perkongsian tentang Keistemewaannya, dengan Izin-ALLAH.

Assalammualaikum... Apa khabar Sahabat?  Di harap kalian berada di dalam lindungan ALLAH. Perkongsian kita pada kali ini adalah berkenaan Buluh Tumpat. Jika dirujuk pada   Blog-blog Tempatan dan Nusantara Keistemewaan Buluh Tumpat, adalah 1001 khasiaat. Untuk mengetahui kelebihannya  kita sendiri menggunakannya, dan kita sendiri akan dapat menceritakan keistemewaan yang  kita perolehi, satu persatu. Walaubagaimanapun...  Usaha, doa dan bertawakal pada ALLAH perlu kita lakukan.

Buluh Tumpat tuuu sebagai penyebab sahaja tidak lebih dari itu. Seperti baju yang basah untuk mengeringkannya, salah satu dari usahanya piii... jemur di tengah panas matahari. Insya-ALLAH jika tidak hujan, panas sepanjang petang kering lerrrr baju tadi dengan Izin-ALLAH. Begitu juga BULUH TUMPAT tadi sebagai penyebab sahaja, jangan percaya pada BULUH  TUMPAT tuuuu..., memang lerrr  SYRIKKK jadinya. Percaya pada ALLAH.... BULUH TUMPAT  hanya sebagai penyebab sahaja.

Untuk dikongsi sahaja di sini salah satu dari KEISTEMEWAAN... BULUH TUMPAT.
Semasa saya kecil lagi...  kelebihan Buluh Tumpat menjadi bualan orang pada masa itu. Kalau tidak silap  umur saya hampir tujuh ( 7 ) tahun, orang tua-tua pada masa itu ada menceritakan tentang waktu perang dahulu ketika Kapal Terbang Menjatuhkan Bom, banyak petempatan dan rumah yang hancur. Tapi ada sebuah rumah kampung yang Beratapkan Rumbia, Berbatangkan Leban dan Buluh biasa rumahnya dengan Izin-ALLAH tidak menghadapi, keadaan seperti rumah-rumah yang lain pada ketika itu.

Bila ditanya apakah RAHSIA yang telah diamalkan oleh tuan punya rumah itu. Ia menceritakan secara kebetulan ketua keluarga rumah itu ada menyisipkan Buluh Tumpat di gulung-gulung rumahnya. Alhamdulillah dengan Izin-ALLAH,  ketika kapal terbang  menjatuhkan Bom pada masa itu, walaupun berhampiran dengan rumah mereka, rumahnya tidak BINASA / HANCUR  seperti rumah-rumah yang lain. Itu cerita mereka pada orang-orang yang  bertanyakan tentang kenapa rumahnya tidak hancur... ketika bom jatuh semasa zaman perang dahulu.

Semasa sedang sibuk memilih Buluh Tumpat untuk disimpan sebagai STOK JUALAN.
Ada seorang HAMBA ALLAH...yang sama sedang memilih teras kayu, turut sama berkongsi tentang KEISTEMEWAAN BULUH TUMPAT..., cuma pesanannya ringkas sangat. Buluh Tumpat niiii... BAGUS jika disimpan dalam kenderaan. Soal samada sedikit atau banyak Buluh Tumpat tuuu disimpan tidak menjadi soal, yang penting BAGUS jika dalam kenderaan disimpan BULUH TUMPAT... itu pesanan ringkas dari HAMBA ALLAH ni.... saya tidak sempat nak berbual panjang tentang hal ini. Apa yang penting jika kita merasakan ini, juga merupakan suatu USAHA kita untuk menjaga Keselamatan Diri Kita dan Keluarga apa yang hendak difikirkan terlalu banyak sangat. Jika ianya kearah kebaikan ambil sahaja.


Yang penting kita bertuhankan ALLAH, Buluh Tumpat itu hanya sebagai Penyebab / Asbab
sahaja. Seperti membawa penyembur NYAMUK RIDSECT dalam kereta, tujuannya jika ada semut, nyamuk atau serangga dalam kereta senang nak sembur pada makhluk nii... supaya mati atau tidak mengganggu kita dan keluarga  dalam kereta. Jadi persediaan awal telah dibuat, sediakan payung sebelum hujan... SOOOooo buat apa perlu tunggu lama-lama untuk buat keputusan memiliki  BULUH TUMPAT... sebagai suatu USAHA untuk kebaikan DIRI & KELUARGA, sementara STOK BULUH TUMPAT masih ada pada saya. Harga / Maharnya mampu milik, berminat hubungi
Abang  Mad... Telefon atau SMS di talian H/P: 013-7456936  /  019-7803973.   Email: matbpyp@gmail.com. Sekian, terima kasih... sampai jumpa lagi. Salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads