Khamis, 22 Ogos 2013

03 di ketereh - Google Blog Search

03 di ketereh - Google Blog Search


Addin: Nik Amar Melenting Ucapan Husam <b>Di</b> Black505 <b>Ketereh</b>?

Posted: 15 Jun 2013 04:56 PM PDT

Antara Petikan Ucapan Dato' Paduka Haji Husam Musa dalam Perhimpunan #Blackout505 Ketereh.
Kenapa kita kalah..? Dari segi undi, undi kita lebih besar daripada undi Barisan Nasional... Kenapa kita tak boleh tadbir Putrajaya..? Kerana penipuan Pilihanraya. Jadi yang kecewa adalah Rakyat Jelata... Mereka kecewa kerana Pakatan Rakyat (PAS, DAP, PKR) tidak boleh membentuk Kerajaan bagi mem, mahu Malaysia yang lebih baik. 
Bila mereka kecewa... Apa salahnya kita meraikan kekecewaan mereka dengan berhimpun beramai-ramai dan berikan ucapan dan berhimpun bersama..?
Kalau ada mana-mana Pemimpin kita bawa "suara sumbang" nak berhimpun macam ni pun x boleh... Saya yakin dan percaya orang ini bawak suara UMNO dalam PAS dan PKR dan DAP. 
Malam ini saya nak bercakap terus-terang... Berterus-terang dengan semua Pimpinan kita...
Saya ucap Tahniah pada Kerajaan Kelantan... Kepada Rakyat Kelantan yang berhimpun malam ini... Walaupun di Kelantan antara Negeri terakhir yang berhimpun... Kita tidak ketinggalan dalam arus kebangkitan anak muda dan kekecewaan masyarakat berbagai kaum seluruh Negara untuk sama-sama menyatakan pendirian kita, Penipuan Pilihanraya telah berlaku dalam PRU ke-13. 
Bayangkan kalau Kelantan tak buat... Kita akan dianggap sebagai "angkuh", membelakangkan saudara-saudara kita. Kalau dalam Perang saudara-saudara kita telah berlumuran darah hasil penipuan ini dan kita hanya berdiam diri kerana kita telah menang dan menguasai Kerajaan, kita Pengkhianat pada perjuangan ini. 
Alhamdulillah kita berhimpun, Dato' MB hadir... Saya ucap Tahniah, Terima Kasih pada semua Pimpinan PAS Kelantan dan Rakyat Negeri Kelantan. 
Kita yang mencetuskan perubahan Politik Negara... Jangan kerana kita baru menang Kerusi Parlimen, baru mentadbir Negeri, kita telah lupa pada asal-usul Perjuangan kita."


Merujuk pada Petikan Ucapan Dato' Haji Husam Musa diatas yang dirakam di Ketereh dan menjadi rujukan Timbalan Menteri Besar Negeri Kelantan yang baru Dato' Haji Nik Amar... 
Pada bahagian manakah dalam Ucapan tersebut yang buat Timbalan Menteri Besar Kelantan yang baru; Dato' Haji Nik Amar berasa TIDAK SELESA sehingga keluarnya kenyataan dalam Akhbar Utusan Malaysia yang mana Beliau meminta supaya Dato' Haji Husam Musa berhenti menyindir Pimpinan PAS Negeri Kelantan..?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads