Selasa, 3 September 2013

03 di rantau panjang - Google Blog Search

03 di rantau panjang - Google Blog Search


*: Bercuti <b>di</b> Kelantan - <b>Rantau Panjang</b> - Pages

Posted: 02 Jun 2013 05:02 PM PDT

Hari pertama di Rantau Panjang - Bahagian I

Assalamualaikum...

1 Jun 2013 adalah hari pertama aku berada di Kelantan... aku bersama adik aku dengan dua buah kereta bertolak dari Johor pada jam 6.30 petang pada 31 Mei 2013... Aku memandu dari Kulai hingga ke Kuantan, sepanjang perjalanan agak sibuk dan sesak... ku lihat suami dan anak2 sedang lena tidur... kiri dan kanan gelap gilita... sunyi...sekali sekala menyanyi mengikut melodi radio yang berkumendang... walaupun suara dah memang sumbang... ahh ..tapi peduli apa, aku je yang dengar... (dari Kuantan hinga ke Rantau Panjang hubby yg memandu....... time aku berehat2 lah pulak gamaknya....).
Kita orang sampai di Rantau Panjang jam 7.00 pagi.. apa2 hal pun sebelum berjalan2.. kita orang berserapan dahulu....
Ambik kau.... nagert ayam bersadur...nyam..nyam..nyam... sedappppp.....
Kuih-muih yang popular di kelantan

 
Kalau ke Kelantan memang tak sah kalau tak penena Nasi Dagang..

Aku rasa.... kita oranglah antara orang yg terawal sampai di sini... hehehh... mcm nak tolong buka kedailah pulak....  


 Rantau Panjang...Masa bershoping2....
wahhh....si manja ku.... orang memilih..dia pun memilih.... "mama nak men...." (mama nak baju urtraman)....
hahh...kalau korang nak tahu kat sini Kacang Gajus dan Kacang Pistachio memang murah.....1 kg baru RM35.00 untuk Kacang Gajus dan Kacang Pistachia baru RM40.00 je.....
Cuba tengok..... terasa macam berada di Thailand...
Nantikan catatan Bahagian II.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads