Sabtu, 2 November 2013

03 di kuala krai - Google Blog Search

03 di kuala krai - Google Blog Search


Ummi Iman: Bermalam <b>di</b> hotel murah <b>Kuala Krai</b> kerana menunggu <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 08:06 PM PDT

Sepatutnya kami balik hari Ahad (raya ke-4). Tapi disebabkan menerima berita kemalangan yang meragut dua nyawa cucu angkat bapa mertua saya. Kami terpaksa tangguhkan perjalanan balik. Kebetulan hari Ahad tu pun jalan cukup sesak. Dari Kota Bharu ke Kuala Krai sahaja ambil masa 4 jam.
Cerita sedikit kemalangan yang berlaku ketika cucu angkat (sulung lelaki dan perempuan atas bongsu) bapa mertua saya bersama isteri yang sedang hamil 2/3 bulan yang dalam perjalanan balik dari Kuala Krai ke Rawang, Selangor.
Kemalangan berlaku berhampiran kawasan perumahan arwah. Keretanya berlanggar dengan lori 1 tan yang mengakibatkan bahagian pemandu dan penumpang belakang pemandu remuk teruk (ada gambarnya). Punca kemalangan tidak dapat dipastikan. Apa pun berita ni cukup membuatkan saya dan AI terkejut kerana kami sempat berjumpa dan bersembang dengan arwah (lelaki) di hari raya pertama. Semuanya kuasa Allah. Sekelip mata dua anak kepada anak angkat bapa mertua saya (yang dibela dari kecil dan kini masih tinggal bersama) pergi buat selama-lamanya. Saya kagum dengan ketabahan ibubapa arwah. Sabar dan redha dengan apa yang terjadi. Namun isteri arwah seperti dalam keadaan tertekan. Mujur kandungannya selamat. Mungkin terkejut dan trauma kerana dia ada bersama ketika kejadian berlaku.
Kejadian berlaku pukul 4 pagi. Mangsa dibawa ke hospital oleh rakan-rakan kerja (Perodua Rawang) yang ternampak kereta mangsa. Jenazah dimandikan dan dikapankan di hospital dan selamat tiba di Kuala Krai pada pukul 9 malam dan di kebumikan pada pukul 10 malam. Memang terharu melihat jenazah keduanya. Semoga Allah cucuri rahmat ke atas roh mereka.
Kerana tidak mahu menyusahkan sesiapa, kami mencari hotel yang paling hampir dengan rumah bapa mertua saya. Maka ternampak lah Hotel Damar yang terletak selepas trafik light dari Kuala Krai menuju ke Gua Musang, Kelantan (bahagian kanan jalan)

Harga bilik famili (join room) ni hanya RM100 untuk 1 malam. Air panas dan iron baju ada di letakkan di bahagian luar. Ada free kopi tapi tiada peti ais. Kelengkapan mandi pun ada. Cuma towelnya satu ok dan satu lagi melekat bulu benang bila lap :) Apa pun oklah. Yang penting selesa tidur.
Lepas bersiap pagi tu, kami sarapan di kedai makan yang terletak bersebelahan hotel. Ok juga masakannya. Sebelum balik singgah dulu rumah bapa mertua dan rumah arwah pakcik AI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads