Sabtu, 23 November 2013

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2013 03:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Harian Detik: <b>Wakaf Che Yeh</b>: Suasana Malam Raya

Posted: 08 Aug 2013 01:56 PM PDT

WAKAF CHE YEH: SUASANA MALAM RAYA
KOTA BHARU, KELANTAN: SETIAP kali musim perayaan khususnya malam Hari Raya Aidilfitri di Wakaf Che Yeh dekat sini, orang ramai ramai khususnya perantau dari luar Kelantan akan bertumpu di kawasan ini untuk membeli pelbagai barangan persediaan hari raya yang akan jatuh keesokkannya. Keadaan ini akan menyebabkan pekan Wakaf Che Yeh hiruk-pikuk dengan suara pengunjung apatah lagi keadaan lalu lintas jalan juga menjadi sendat dan sesak.
Di antara barangan yang dijual di Wakaf Che Yeh meliputi pelbagai jenis pakaian dengan harga yang agak murah kerana barangan berkenaan didatangkan khusus dari negara jiran, selain makanan khususnya kek, biskut untuk hari raya, kuih-muih dan nasi serta lauk-pauk. Bukan itu sahaja, barangan pinggan mangkuk, sarung telefon bimbit dan pelbagai lagi turut dijual di sini dengan harga yang berpatutan.
Walaupun situasi yang sama ada di pusat bandar khususnya di Jalan Parit Dalam, namun pengunjung lebih mengenali Wakaf Che Yeh sebagai destinasi kunjungan utama kerana sejak awal mereka telah dimaklumkan oleh keluarga berada di negeri ini tentang tempat yang paling sesuai untuk membeli-belah dengan harga yang agak murah.
Orang ramai mula membanjiri Wakaf Che Yeh sejak waktu berbuka puasa lagi.
Keadaan lalu lintas jalan menjadi sesak di Wakaf Che Yeh di malam Hari Raya Aidilfitri.
Pelbagai jenis biskut hari raya ditawarkan dengan harga yang agak murah.
Foto ini dirakam di malam Hari Raya Aidilfitri 2013 di Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan pada 7.8.2013.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads