Ahad, 8 Disember 2013

03 di kuala krai - Google Blog Search

03 di kuala krai - Google Blog Search


Layanan buruk jururawat <b>di</b> Hospital <b>Kuala Krai</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 17 Nov 2013 06:10 PM PST

Saya ingin membuat aduan mengenai sikap tidak bertanggungjawab staff nurse di wad rajawali, Tingkat 2, Hospital Kuala Krai. Ayah saya telah dimasukkan ke wad pada hari Khamis,7 November 2013. Ayah saya merupakan pesakit strok sejak 3 bulan yang lalu. ayah saya dimasukkan ke wad kerana masalah jangkitan kuman pada saluran pernafasan yang menyebabkn bengkak pada kerongkong, jangkitan kuman pada saluran urinari, masalah kurang haemoglobin dan luka di bahagian punggung (bedsore/ kudis tekanan).

Apa yang membuatkan saya tidak puas hati adalah layanan yang diberikan oleh kebanyakan staff nurse di wad tersebut yang tidak ikhlas bekerja, bersikap nkuarng sopan dan kasar pada pesakit. Mereka bekerja seperti terpaksa.

Pada keesokan hari, doktor yang bertugas untuk telah membuka balutan pada bedsore ayah saya dan hanya melapik dengan kain sahaja. Doktor berkenaan telah mengarahkan nurse melakukan dressing(mencuci luka). Namun begitu, tiada tindakan yang diambil walaupun beberapa kali diberitahu oleh saya dari tengahi sehingga waktu malam.Hal ini boleh menjadi punca infeksi pada luka ayah saya. Apabila staff nurse bertukar shif pada waktu malam, saya memberitahu staff nurse supaya dressing, dengan muka masam dan nada suara yang agak keras dia memberitahu saya mereka tidak melakukannya pada waktu malam dan menyatakan hanya staff nurse shif pagi sahaja ditugaskan melakukan prosedur tersebut. Staff nurse memberitahu saya jika dia tiada kerja baru akan datang. Saya menunggu sehingga pukul 11 malam tapi tiada seorang pun staff nurse yang datang.

oleh itu, saya meminta abang saya datang ke wad bersama barang2 untuk dressing dari rumah dan melakukan prosedur tersebut sendiri. Sehingga keesokan pagi masih tiada staff nurse yang datang bertanya pada saya tentang ayah saya. Ini menunjukkan betapa tipisnya sikap tanggungjawab dalam diri staff nurse di sana walhal sebelum mereka diambil bekerja mereka telah mengangkat sumpah akan berkhidmat kepada masyarakat yang memerlukan kepakaran mereka.

By: nor asiahadayu

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan (di atas) dan komen (di bawah) yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads