Sabtu, 4 Februari 2012

03 di tumpat - Google Blog Search

03 di tumpat - Google Blog Search


Kereta Meletup Kena Peluru Berpandu <b>di Tumpat</b> | Oyak!

Posted: 05 Jan 2012 05:55 AM PST

Tumpat, 5 Januari 2012. Sebuah kereta meletup di Tumpat apabila terkena peluru berpandu.

Ketika kejadian, dua kanak-kanak, Wan Ariq Ulwan dan Wan Damia Ulwan sedang bermain di tepi kereta ketika peluru berpandu menghentam kereta terbabit.

Walau bagaimana pun, nasib kedua kanak-kanak tersebut amat baik kerana sempat diajar ilmu kebal. Jadi keduanya keluar dari letupan dengan hanya sedikit cedera di hidung dan hanya Wan Ariq yang hilang selipar apabila Ariq terpijak tahi lembu, akibat tiada air untuk basuh, maka selipar terpaksa ditinggalkan.

Mereka terus pulang ke rumah Tok We dan Tok Che untuk makan nasi dan claim daripada Tok We untuk selipar baru.

Laporan, acoms.

Related posts:

  1. Bermain di Pantai Seri Tujuh
  2. Ariq dan Damia
  3. Pelukis Jalanan
  4. Dapur Damia
  5. Ariq digoda??
  6. Eeeee……
  7. Pertandingan Mewarna
Full content generated by Get Full RSS.

Ambo Ore Kelate: Patung buddha <b>di Tumpat</b>

Posted: 21 Jan 2012 03:24 PM PST





di kelantan terdapat sesuatu yang kita jarang dapat lhat di mana-mana negeri di malaysia iaitu patung buddha. salah satu patung buddha tersebut merupakan patung beddha terbesar di asia tenggara iaitu patung ""the sitting buddha'".

salah faham konsep agama di kelantan?
banyak patung buddha di kelantan tidak semestinya menunjukkan pihak kerajaan lemah atau salah konsep agama . ia menunjukkan di kelantan mempunyai nilai hak kebebasan beragama yang kuat dan bersih yang perlu ada di setiap hati masyarakat di malaysia.
 kita perlu menghormati agama lain di mana jua. ia mudah ditonjolkan oleh nabi muhammad S.A.W sendiri menerima apa jua agama di bawah tempat pemerintahan beliau termasuk sektor perniagaan dan lain-lain.

Full content generated by Get Full RSS.

margi: reunion bikar 2000 <b>di tumpat</b>

Posted: 14 Dec 2011 04:28 PM PST

masa tahun 1999/2000 dulu, aku menetap di sebuah kampung terpencil di hujung kota kaherah, belah utara. kalau naik metro (macam komuter) kira stesen paling last. bersempadan dengan muhafazah (negeri/wilayah) al-Qalyubiyyah. nama kampung tu elmarg. maksudnya padang ragut. kat situ la aku banyak bergaul dengan arab, melihat lebih dekat kehidupan arab. banyak pohon kurma kat situ so aku nisbahkan diriku dengan perkataan tu, tambah huruf ya kat belakang jadilah elmargi. aku abadikan nama margi / elmargi di dalam blog ni sebagai kenangan, penghargaan, n terima kasih kepada semua khasnya di elmarg yang banyak membantu semasa blaja dulu

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads