Jumaat, 15 Februari 2013

di negeri kelantan - Google Blog Search

di negeri kelantan - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Kes demam denggi <b>di Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2013 03:02 AM PST

Oleh kerana amat terdesak untuk merampas negeri Kelantan dari pentadbiran PAS/Pakatan Rakyat, UMNO/BN sekali lagi cuba memburuk-burukkan negeri Kelantan.

Melalui Lidah Rasmi mereka iaitu Utusan Malaysia mereka cuba menimbulkan persepsi negatif terhadap negeri Kelantan melalui satu laporan yang diputar belit bagi menampakkan keburukkan Kerajaan Negeri Kelantan.

Bukan saja Utusan Malaysia malah TV3 juga telah menyiarkan isu ini dalam siaran berita mereka tengahari tadi..

Ianya mengenai demam denggi dimana Lidah Rasmi UMNO telah melaporkan kes demam denggi di Kelantan terus berada di tahap membimbangkan..


Dengan peningkatan kes sebanyak 22% media-media tunggangan UMNO/BN melaporkan kes di Kelantan membimbangkan..

Dalam laporan mereka hanya kes di negeri Kelantan dilaporkan mereka tetapi langsung tidak disentuh tentang peningkatan kes demam tersebut di Sarawak dan juga Perak yang dikuasai oleh UMNO/BN..

Dari kenyataan media oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, tiga (3) negeri telah menunjukkan peningkatan kes berbanding minggu sebelumnya, iaitu Sarawak 25 kes (60%), Kelantan 6 kes (22%) dan Perak 4 kes (10%).

Ini sebahagian dari petikan kenyataan media tersebut..

Pada minggu ke 3 tahun ini, iaitu bagi tempoh 13 hingga 19 Januari, sejumlah 545 kes Demam Denggi telah dilaporkan di seluruh negara. Tiga (3) negeri telah menunjukkan peningkatan kes berbanding minggu sebelumnya, iaitu Sarawak 25 kes (60%), Kelantan 6 kes (22%) dan Perak 4 kes (10%) .

Dengan itu, jumlah kumulatif kes Denggi yang dilaporkan dalam tempoh 3 minggu tahun 2013 adalah sebanyak 1,580 kes, berbanding 1,380 kes bagi tempoh yang sama pada tahun 2012, iaitu peningkatan sebanyak 14 % (200 kes).

Sepanjang minggu lepas tiga (3) kematian dilaporkan, iaitu satu (1) kematian dari negeri Sabah dan dua (2) dari Sarawak.

Jumlah kumulatif kematian Denggi adalah sebanyak lima (5) kematian, berbanding empat (4) kematian bagi tempoh yang sama tahun 2012. 


Berikut adalah seluruh kenyataan media oleh Kementerian Kesihatan Malaysia..

Sampai bila agaknya media-media tunggangan UMNO/BN itu mahu memperbodohkan rakyat?..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads