ads

Selasa, 14 Jun 2011

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Pistol dan peluru dirampas dari dua individu <b>di Kuala Krai</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2011 01:47 AM PDT

Polis Kelantan menahan dua lelaki dan merampas sepucuk pistol bersama 38 butir peluru hidup di sebuah bengkel
kenderaan di Simpang Empat Sungai Sam di Kuala Krai.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, ACP Lai Yong Heng berkata kedua-dua lelaki terbabit iaitu seorang pekerja bengkel berumur 20 tahun dan majikannya berumur 30 tahun ditahan pada Sabtu kira-kira pukul 9.10 malam.

"Kedua-dua lelaki penduduk tempatan itu kemudian membawa anggota polis ke sebuah bengkel di mana senjata api dan peluru itu ditemui. Setelah diperiksa polis mendapati pistol itu jenis Revolver .38 SPL bersama 38 butir peluru dan sebutir kelongsong peluru," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya, hari ini.

Lai berkata pistol itu dipercayai dari sebuah negara jiran. Katanya kedua-dua suspek itu mempunyai rekod lampau melibatkan kes jenayah membabitkan dadah serta curi kenderaan.

Bagaimanapun, polis masih menyiasat beberapa kes jenayah lampau melibatkan suspek itu yang kini ditahan reman dan akan didakwa di mahkamah Isnin ini.

Lai berkata kedua-dua lelaki itu akan didakwa mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1960 yang sabit kesalahan boleh membawa hukuman penjara antara tujuh hingga 14 tahun.

- Bernama

Related article

KomunitiKini

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


~MUMMY ROKIAH: Tu dia....<b>di Kota Bharu</b>

Posted: 09 Jun 2011 02:37 AM PDT

A SUPERMARKET carpark in Kota Baru, Malaysia, has turned into a meeting point for couples to have sex during their lunch break, reported Harian Metro.

The couples need only pay RM2 (S$0.82) per entry and they usually arrive in separate vehicles to avoid being spotted by acquaintances before engaging in sexual acts inside their cars in dimly-lit areas of the carpark.

Supermarket workers could view what was going on through CCTVs installed at strategic spots in the carpark.

'I have seen couples having sex in their cars,' a source said. -- THE STAR/ANN

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

shameel iskandar: Skuad negara menentang Myanmar <b>di Kota Bharu</b>

Posted: 08 Jun 2011 03:34 AM PDT


Assalamualaikum, buat semua. Mohon maaf banyak2 sebab sudah lama tidak BW, maklumlah sekarang ni saya masih bercuti di kampung dan kat kampung pula saya tidak menggunakan streamyx(entah betul entah salah ejaannya, saya tak pasti) mahupun broadband. Ni pun saya kat kopitiam bersebelahan Universiti Malaysia Kelantan (UMK) Pengkalan Chepa Kelantan. Anggaplah entry ni sekadar untuk mengelakkan blog saya dari bersawang. Jutaan maaf kerna tidak mampu mnegunjungi blog sahabat2 blogger sbb internet terlampau perlahan, sebagaimana perlahannya pergerakkan kenderaan di Kota Bharu sekarang ini, gara-gara cuti persekolahan.

SKUAD bola sepak kebangsaan kendalian Datuk K Rajagobal akan berkunjung ke Kota Bharu bagi mengharungi perlawanan persahabatan antarabangsa menentang Myanmar, 18 Jun ini selepas FAM bersetuju mengadakan perlawanan itu di luar Lembah Klang.
Menurut Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad keputusan dibuat selepas mempertimbangkan permohonan rasmi Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) untuk menganjurkan perlawanan itu di Stadium Sultan Mohamed ke-IV.

"Keputusan ini akan memberi peluang kepada penyokong skuad kebangsaan di Pantai Timur melihat aksi pemain negara. Malah selepas perbincangan dengan Tuanku Presiden (Sultan Ahmad Shah), selepas ini mana-mana persatuan negeri yang mahu menjadi tuan rumah perlawanan persahabatan antarabangsa boleh berbuat demikian asalkan stadium yang digunakan menepati standard yang ditetapkan," katanya kepada pemberita dalam sidang media semalam.
Azzuddin berkata, Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) sudah memberikan kelulusan bagi perlawanan itu diadakan di stadium yang mempunyai kapasiti penonton sebanyak 18,000.

Skuad kebangsaan Myanmar yang dibimbing jurulatih Milan Zivadenovic akan tiba di Kota Bharu pada 16 Jun sementara skuad Malaysia akan berkumpul pada 15 Jun bagi sesi latihan pusat di Wisma FAM Kelana Jaya sebelum bertolak ke venue perlawanan pada 17 Jun.

Perlawanan persahabatan itu antara rangka persiapan Rajagobal dalam menyediakan skuad terbaik menjelang perlawanan pusingan pertama kelayakan Piala Dunia menentang Taiwan di Stadium Nasional Bukit Jalil 29 Jun ini dan akan bertandang ke gelanggang lawan pada 3 Julai.
Tiket bagi perlawanan di Kota Baharu berharga RM15 bagi tempat duduk terbuka, RM30 hingga RM50 bagi Grand Stand dan RM5 untuk kanak-kanak.


Sumber : Metro

www.tips-fb.com Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


UMNO ARAH GURU KAFA TUKAR ALAMAT IC

Posted: 14 Jun 2011 04:51 PM PDT

KOTA BHARU, 13 Jun: Impian Umno mahu merampas Kelantan rupa-rupanya berselindung di sebalik agenda sulit dengan memperalat Jabatan Pelajaran Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD).

Difahamkan PPD diminta menyenaraikan nama-nama guru Kelas al Quran dan Fardhu Ain (Kafa) yang mengajar di sekitar Kota Bharu untuk ditukar alamat kad pengenalan (IC) ke kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Bunut Payong.

Setiausaha Majlis Tindakan Dun Bunut Payong, Shaari Mat Yaman (gambar) berkata, seramai hampir 50 guru Kafa dilihat berada di sebuah wakaf dalam kawasan Wisma Persekutuan antara jam 9 hingga 11 pagi 28 Mei lalu.

Katanya, seorang lelaki mengaku bertanggungjawab membekalkan borang pertukaran alamat kepada setiap guru Kafa yang datang.

"Kemudian seorang demi seorang guru Kafa diminta lelaki terbabit naik ke pejabat Jabatan Pendaftaran Negara untuk menyerahkan borang yang telah diisi di wakaf.

"Lelaki itu memberitahu alamat-alamat baru yang diisi guru Kafa terbabit menggunakan alamat milik anggota jawatankuasa Umno Kota Bharu yang tinggal di Dun Bunut Payong," katanya di sini.

Menurutnya guru Kafa yang selesai urusan di pejabat JPN kemudian dilihat turun semula ke wakaf  menemui lelaki terbabit.

Difahamkan juga guru Kafa yang sedia menukar alamat diberi sedikit habuan.

Sementara itu tinjauan Harakahdaily di perkarangan Wisma Persekutuan dan pejabat JPN pagi tadi tidak lagi kelihatan kelibat agen berkenaan.

Difahamkan juga Umno cuba mempengaruhi pegawai di JPN bagi membolehkan pertukaran alamat dilakukan secara berkumpulan bagi mempercepatkan urusan pertukaran alamat kad pengenalan pemohon.

Satu sumber memberitahu pemimpin Umno terbabit datang merayu kepada pegawai kanan di JPN bagi membolehkan proses pertukaran alamat dipercepatkan.

Bagaimanapun rancangan itu gagal memandangkan JPN Kelantan tidak melayan kerana menyalahi peraturan.

Difahamkan pertukaran alamat kad pengenalan pemohon hanya boleh dibuat di pejabat JPN bukan melalui agen tertentu.

(ikuti pembongkaran sendikit tersebut dalam Harakah edisi cetak keluaran akan datang)

 Dari Harakahdaily.net

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

MalaysiaDaily: Strategi PRU 13 : Guru Kafa diarah tukar alamat IC?

Posted: 13 Jun 2011 06:54 AM PDT

Posted by malaysiadaily | Monday, 13 June 2011 | 0 comments

Impian Umno mahu merampas Kelantan rupa-rupanya berselindung di sebalik agenda sulit dengan memperalat Jabatan Pelajaran Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD).

Difahamkan PPD diminta menyenaraikan nama-nama guru Kelas al Quran dan Fardhu Ain (Kafa) yang mengajar di sekitar Kota Bharu untuk ditukar alamat kad pengenalan (IC) ke kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Bunut Payong.

Modus operandi sulit tersebut berjaya dikesan pada 28 Mei lalu apabila ramai guru Kafa dilihat berada di perkarangan Wisma Persekutuan bagi menukar alamat kad pengenalan.

Setiausaha Majlis Tindakan Dun Bunut Payong, Shaari Mat Yaman (gambar) berkata, seramai hampir 50 guru Kafa dilihat berada di sebuah wakaf dalam kawasan Wisma Persekutuan antara jam 9 hingga 11 pagi 28 Mei lalu.

Katanya, seorang lelaki mengaku bertanggungjawab membekalkan borang pertukaran alamat kepada setiap guru Kafa yang datang.

"Kemudian seorang demi seorang guru Kafa diminta lelaki terbabit naik ke pejabat Jabatan Pendaftaran Negara untuk menyerahkan borang yang telah diisi di wakaf.

"Lelaki itu memberitahu alamat-alamat baru yang diisi guru Kafa terbabit menggunakan alamat milik anggota jawatankuasa Umno Kota Bharu yang tinggal di Dun Bunut Payong," katanya di sini.

Shaari berkata, beliau bersama empat lagi jawatankuasa MTD Bunut Payong dan penghulu melihat sendiri tindak tanduk agen yang mungkin dilantik Umno bagi membekalkan borang pertukaran alamat kad pengenalan kepada guru Kafa.

Menurutnya guru Kafa yang selesai urusan di pejabat JPN kemudian dilihat turun semula ke wakaf menemui lelaki terbabit.

Difahamkan juga guru Kafa yang sedia menukar alamat diberi sedikit habuan.

Sementara itu tinjauan Harakahdaily di perkarangan Wisma Persekutuan dan pejabat JPN pagi tadi tidak lagi kelihatan kelibat agen berkenaan.

Difahamkan juga Umno cuba mempengaruhi pegawai di JPN bagi membolehkan pertukaran alamat dilakukan secara berkumpulan bagi mempercepatkan urusan pertukaran alamat kad pengenalan pemohon.

Satu sumber memberitahu pemimpin Umno terbabit datang merayu kepada pegawai kanan di JPN bagi membolehkan proses pertukaran alamat dipercepatkan.

Bagaimanapun rancangan itu gagal memandangkan JPN Kelantan tidak melayan kerana menyalahi peraturan.

Difahamkan pertukaran alamat kad pengenalan pemohon hanya boleh dibuat di pejabat JPN bukan melalui agen tertentu. -HD

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Selepas 5 hari tiada entry. | Fazlinil Irma Mohamed Aki

Posted: 04 Jun 2011 09:56 AM PDT

» Selepas 5 hari tiada entry.

Assalamualaikum wbt.

Salam pada blog yang lama ditinggalkan. 5 hari yang memang tak sempat nak menulis.

Hari Isnin saya sibuk dengan urusan di dapur. Dari membasuh pinggan mangkuk untuk kenduri sampailah menyediakan dua biji kek karamel dan 100 biji apam polka dot. Pukul 3 pagi baru selesai semuanya.

Selasa, kenduri kesyukuran sempena meraikan anak sulung Pak Uda saya dapat memasuki asrama penuh. Sekali lagi seharian ligat di dapur menolong apa yang patut. Tak sempat menunggu malam. Jam 4 petang saya dah tak larat. Nak buka mata pun payah. Letak kepala terus lena. Nikmatnya tidur masa ni memang tak terhingga.

Tak habis lagi mengemas rumah dan periuk memasak, Rabu pagi kami dah bertolak ke Kelantan. Konon nak bertolak jam 7 pagi. Akhirnya jam 9.30 juga baru selesai semua masuk dalam kereta.

Perjalanan di siang hari memang menyeronokkan. Mata dihidangkan dengan pemandangan alam yang sangat mengasyikkan. Satu masa, mata saya mengantuk sangat. Pejam sekejap. Bila buka saja mata, saya terus pandang luar tingkap. Zoom... pemandangan sawah padi dan bukit yang sedang menghijau. Apalagi, terus tangan menggagau mencari kamera. Klik.

Sampai di Kelantan jam 6 lebih juga lah. Sesat mencari Wakaf Bharu. Berpusing-pusing kami dalam bandar Kota Bharu. Sampai satu ketika, saya turun bertanya pada seorang pemilik kedai mesin photostat. Syukur dengan bantuan dia, akhirnya kami sampai juga di Wakaf Bharu.

Malam pertama di Kota Bharu kami sepakat memulakan langkah menghulurkan duit di Wakaf Che Yeh. Satu tragedi terjadi di sini. Sedih. Geram. Apa pun pengajaran dari kejadian yang perlu diambil kira.

Hari kedua kami ke Pasar Khadijah dan Pantai Cinta Bulan. Dalam panas terik mentari kami menunggu sampai teduh untuk bermain layang-layang. Sempat membeli satar dan otak-otak untuk dimakan di rumah tumpangan.

Hari Jumaat di mana hari terakhir saya di Kelantan. Seawal pagi hari kami keluar dari rumah bertolak ke Pengkalan Kubor. Kemudian siap membeli belah kami bergerak pulang untuk berkemas dan terus pulang ke Perak. Hari masih awal, selepas berbincang kami meneruskan perjalanan ke Rantau Panjang. Kononnya mahu melengkapkan perjalanan percutian kami di Kelantan. Alang-alang dah berjalan biar puas hati. 

Tak cukup dengan Pengkalan Kubor dan Rantau Panjang. Kami singgah lagi sebentar di Bukit Bunga. Tujuannya untuk membeli keropok lekor sahaja. Saya pula menambah bilangan ole-ole untuk diberikan pada keluarga. 

Destinasi terakhir kami ialah singgah menunaikan solat Maghrib dan Isya' di Hentian Puncak Banjaran Titiwangsa. Pertama kali saya sampai di sini. Subhanallah. Cantiknya pemandangan senja di sini. Udara segar. Pemandangan yang indah. Terasa betapa kerdilnya diri bila berada di sana. 

Kami sampai rumah lewat jam menghampiri angka 12 tengahmalam. Letih. Penat semestinya adat bila bermusafir. Yang penting, kesan dari musafir ini yang perlu dihayati. Alhamdulillah, selain dari berjalan. Saya berjaya menjadi penunjuk arah yang baik. Walaupun sesat pada hari pertama. Tak kenal jalan, maka tak cinta. :)

Hari ini kami sambung mengemas rumah yang ditinggalkan. Alhamdulillah. Selesai. 

Esok hari terakhir saya di kampung. Sedihnya. Isnin nak kena balik KL. Sedar tak sedar dah 2 minggu saya di kampung. Rasa tak nak balik pun ada. Bila fikirkan mak. Kena balik juga. Ada rindu dalam hati. :)

Kata Pak Uda, tiga tahun lagi boleh la panggil saya balik kampung lagi. Buat kenduri. Lepas tu pergi bercuti. Kata saya, 'Kita plan pi Bandung pulak.' :D

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


SiasahDaily: Piala FA: <b>Kelantan</b> PAS atau <b>Kelantan</b> Umno?

Posted: 10 Jun 2011 11:10 AM PDT

Oleh HARIS ZALKAPLI
Pasukan bola sepak Kelantan akan bertemu Terengganu pada perlawanan akhir Piala FA di Kuala Lumpur malam ini.

Dalam suasana politik yang menyentuh dan menyelinap ke seluruh pelusuk kehidupan pada masa kini, perlawanan ini menjadi satu isu sentral dalam wacana politik popular negara ini.

Seperti juga perlawanan akhir Piala Malaysia pada 2009 dan 2010, simbol politik akan dapat diperhatikan secara meluas menjelang, semasa dan selepas perlawanan Kelantan dan Terengganu malam ini.

Penyokong PAS umumnya mengaitkan Kelantan dengan parti itu, disebabkan penguasaan PAS lebih 20 tahun di negeri itu.

Tetapi, seperti yang disaksikan pada tahun lalu, perlawanan akhir Piala Malaysia melibatkan Kelantan dengan Negeri Sembilan berjaya dimanfaatkan oleh Umno untuk menumpang imej positif.

Perlawanan yang diadakan selepas pilihan raya kecil di Dewan Undangan Negeri Galas di Kelantan menyaksikan usaha kedua-dua pihak menggunakan perlawanan itu untuk mendapat manfaat politik.

Secara sedar, kedua-dua PAS dan Umno menggunakan sentimen menuju perlawanan itu untuk menyumbang kepada imej positif masing-masing.

Umno, walaupun kurang dikaitkan dengan Kelantan, berjaya memanfaatkan sentimen sekitar perlawanan itu dan kemenangan pasukan Kelantan melalui beberapa tindakan yang dilakukan, termasuk menyediakan pengangkutan untuk penonton.

Selepas perlawanan, Tan Sri Annuar Musa dilapor meraikan kejayaan dengan memakai baju korporat Persatuan Bola Sepak Kelantan dalam majlis politik, dan sambutan Piala Malaysia yang dibawa ke Kelantan disesuaikan untuk memberi manfaat kepada Umno.

Annuar kekal sebagai orang kuat Umno Kelantan walaupun ada usaha memasukkan tokoh lain ke negeri itu, seperti pada pilihan raya umum 2008.

PAS, untuk tidak ketinggalan membalas dengan memberikan anugerah kepada pemain-pemain Kelantan, mengikat kejayaan pasukan bola sepak itu dengan kerajaan PAS negeri Kelantan.

Hal yang sama dapat diperhatikan ekoran kejayaan pasukan negara menjuarai Piala Suzuki akhir tahun lalu, apabila kedua-dua kumpulan pembangkang dan pemerintah bersaing mendekatkan diri dengan kejayaan itu.

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional kelihatan cuba mengatasi satu sama lain memberikan ucapan tahniah dan anugerah kepada pasukan negara.

Kelantan, yang seorang pemainnya menjadi salah seorang pemain kebangsaan yang cemerlang, mendapat manfaat imej positif hasil kemenangan itu.

Menteri besar Kelantan muncul di media dalam upacara memberikan anugerah kepada pemain cemerlang itu, Khairul Fahmi Che Mat.

Dalam perlawanan hari ini, Kelantan akan menemui Terengganu, negeri yang juga mudah dikaitkan dengan Umno kerana dikuasai parti itu sejak memenanginya semula pada 2004.

Terengganu pernah diangkat sebagai pasukan PAS dan simbol kejayaan parti itu apabila memenangi Piala Malaysia pada 2001, semasa masih di bawah pemerintahan PAS.

Sentimen politik kepartian membentuk wacana popular penyokong-penyokong PAS pada masa itu, tidak lama selepas sentimen reformasi 1998 menghasilkan perubahan kerajaan di Terengganu pada pilihan raya umum 1999.

Dalam perlawanan di Bukit Jalil malam ini, Terengganu ialah "negeri Umno" bagi penyokong PAS, seperti juga Negeri Sembilan dalam perlawanan Piala Malaysia dengan Kelantan selama dua tahun lalu.

Sentimen ramai penyokong PAS yang mengikuti sukan bola sepak ialah sokongan untuk Kelantan, simbol paling jelas parti itu dalam sukan negara ini.

Semasa, dan paling utama selepas perlawanan malam ini, simbol-simbol politik akan dapat diperhatikan lagi, digunakan semua pihak berkepentingan untuk membina imej positif.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Ahmad Nordin muncul wira atasi <b>Kelantan di</b> final - Muhamad Helmi <b>...</b>

Posted: 11 Jun 2011 07:08 PM PDT

TERENGGANU mengakhiri penantian 11 tahun apabila bergelar juara Piala FA 2011 selepas menewaskan Kelantan 2-1 dalam permainan 120 minit di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.

Bergelar juara kali pertama pada 2000 dan gagal mengulanginya pada 2004 selepas tewas kepada Perak, Ahmad Nordin Alias bergelar wira apabila tolakannya ketika permainan masa tambahan berbaki 10 minit memastikan trofi berprestij itu mutlak milik Terengganu.

Suasana final luar biasa dapat disaksikan beberapa jam sebelum bermula dan sebaik wisel ditiup, rentak pantas dipamerkan kedua-dua pasukan dengan Kelantan bimbingan Datuk M Karathu lebih banyak mendominasi babak awal dan beberapa kali melepasi benteng Terengganu tetapi tiada penyudah berkesan termasuk peluang baik Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-42 yang ditepis Sharbinee Allawee Ramli.

Skuad kendalian Irfan Bakti Abu Salim mencari peluang menerusi serangan balas kilat dan Abdul Hadi Yahya hampir memecah kebuntuan pada minit ke-22 tetapi rembatan penyudahnya dibaca penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat.

Memasuki babak kedua, permainan rancak kedua-dua pasukan terganggu hampir lima minit apabila api suar dibaling berhampiran gawang Terengganu ketika Kelantan melakukan asakan tetapi sebaik permainan disambung, Khairul Fahmi sekali lagi menjadi penyelamat apabila menepis cubaan leret Joseph Kallang Tie pada minit ke-56.

Cubaan berterusan Kelantan berhasil ketika permainan berbaki 10 minit apabila gerakan solo dan sepakan lambung mengelirukan Nurul Azwan Roya memperdaya Sharbinee tetapi usaha berterusan Terengganu memaksa permainan ke masa tambahan apabila Daudsu Jamaluddin tertanduk ke gawang sendiri di hujung masa tambahan.

Ketika kedua-dua belah pasukan mula menunjukkan tanda-tanda keletihan, Ahmad Nordin yang berada pada posisi tepat ketika sepakan sudut, mematahkan semangat juang The Red Wrriors dan puluhan ribu penyokongnya dengan rembatan jarak dekat untuk memastikan trofi berprestij diarak pulang ke Kuala Terengganu.

Kelantan pula terus kempunan untuk menamatkan penantian 22 tahun dengan peluang dua tahun lalu dikecewakan juara lima kali, Selangor menerusi penentuan penalti selepas permainan masa sebenar terikat 1-1.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


Perwakilan DMP <b>Pengkalan Chepa di</b> Muktamar Muslimat ke-51

Posted: 02 Jun 2011 02:10 AM PDT

Alhamdulillah, tahun ini kita bermuktamar di Dewan Jubli Perak, Shah Alam, Selangor dan DMP Pengkalan Chepa turut menghantar wakil ke sana. Penyertaan aktif para perwakilan kita, amatlah dibanggakan. Tahniah! Semoga kita sama-sama mendapat manfaat berkali ganda dari penyertaan ini.

Selamat Bermuktamar!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


<b>Kelantan</b> lawan Petronas, mahkamah tetapkan 30 Jun | Free Malaysia <b>...</b>

Posted: 29 May 2011 09:33 PM PDT

Kelantan akan memfailkan permohonan itu di Mahkamah Persekutuan dalam beberapa minggu ini.

KUALA LUMPUR: Kerajaan Negeri Kelantan akan memfailkan permohonan untuk kebenaran merayu terhadap keengganan Mahkamah Rayuan membenarkan rayuannya untuk menghalang kerajaan persekutuan dari mencampuri dalam saman melanggar kontrak terhadap Petroliam Nasional Bhd (Petronas) berhubung royalti minyak.

Peguam Rishwant Singh yang mewakili Petronas memberitahu media bahawa kerajaan negeri Kelantan akan memfailkan permohonan itu di Mahkamah Persekutuan dalam beberapa minggu ini.

Kerajaan negeri juga akan memfailkan permohonan bagi kebenaran merayu terhadap keengganan Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan keduanya berhubung keputusan Mahkamah Tinggi tidak memindahkan semula saman itu ke Mahkamah Komersial Baru (NCC).

Fail permohonan

Rishwant menyatakan demikian selepas pertemuan dengan Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof, bila kes itu muncul untuk urusan hari ini.

Pada 26 Mei, Mahkamah Rayuan menolak rayuan kerajaan negeri, kerana berpendapat kehadiran kerajaan persekutuan dalam saman itu adalah perlu bagi menentukan semua perkara yang dipertikaikan dalam kes itu dapat diadili sepenuhnya.

Mahkamah Rayuan juga mengekalkan perintah Mahkamah Tinggi supaya saman itu dibicarakan di Mahkamah Sivil Baru (NCVC) dan bukan di mahkamah komersial, di mana saman itu difailkan.

Kerajaan negeri menyaman Petronas kerana dikatakan melanggar kontrak berhubung bayaran tunai yang wajar dibayar kepada Kelantan atas hasil minyak.

Dalam kenyataan tuntutannya, kerajaan negeri menuntut Petronas melunaskan bayaran tunai yang tertangguh dan bayaran masa depan atas minyak yang dihasilkan di luar pantai Kelantan sebagaimana termaktub dalam perjanjian petroleum.

-Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gempa dirasakan area Seksyen 7 Shah Alam - CariGold Forum

Posted: 13 Jun 2011 05:41 PM PDT

Forum Jump

Hujung minggu <b>di Jeli</b>, walaupun <b>kelantan</b> kalah kita tetap cuti <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2011 01:03 AM PDT

Pertama sekali tahniah buat skuad The Red Warriors..walaupun sekadar naib juara. Tahniah sebab dapat menarik anak kelantan dari ceruk rantau untuk turun pamirkan semangat kesukanan.TRW dah macam besi berani aku tengok.

Tengok rakan kita ni punya semangat..

sumber: dari fb abu burn

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Pasar Borong <b>Wakaf Che Yeh</b> | GloryDays

Posted: 24 May 2011 06:55 AM PDT

Wakaf Che Yeh adalah sebuah pasar malam terbuka yang terletak kira-kira 4km di luar bandar Kota Bharu. Mempunyai keluasan suku ekar, ia adalah tempat untuk membeli makanan ringan tempatan, buah-buahan dan sayur-sayuran segar serta makanan laut. Terdapat juga deretan warung peniaga yang menjual aneka pakaian lelaki dan juga pakaian wanita.

Wakaf Che Yeh beroperasi sepanjang masa dengan fungsi yang berbeza-beza ia merupakan pasar borong di waktu pagi, pasar basah diwaktu siang dan berubah menjadi pasar malam pula setelah matahari terbenam. Disini situasi tawar-menawar dan teriakan peniaga-peniaga mempromosikan barangan jualan mereka sambil berbual mesra sesama mereka

Pasar Wakaf Che Yeh menjadi simbol perniagaan dan budaya kehidupan penduduk, menjadikan ia tidak pernah lekang daripada pengunjung. Kemeriahan yang wujud di pasar ini menjadikan ia tempat meluangkan masa bersama keluarga pada waktu malam buat penduduk di negeri ini.Bagi masyarakat tempatan, mereka mungkin sekadar 'mencuci mata' dan berjalan-jalan melihat pelbagai jenis barang jualan yang dipamerkan untuk pilihan.Bagi pengunjung yang jarang datang ke Kota Bharu terutamanya yang luar dari Kelantan, Wakaf Che Yeh adalah tempat yang 'wajib' dilawati. Jika pandai dalam tawar-menawar, barang yang boleh dibeli mungkin banyak berbekalkan modal sedikit.

Keadaan bertambah sesak jika menjelang musim cuti perayaan dan musim cuti persekolahan,memandangkan ramai yang bercuti dan mengambil kesempatan untuk membeli belah.Bagi yang ingin berkunjung ke Kelantan ataupun yang belum sampai ke Kelantan,jadikan Wakaf Che Yeh sebagai tempat yang wajib dilawati.

Wakaf Che Yeh 'Pasar Yang Tak Pernah Tidur'

_________________________________________________________

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


PERAKITE: Ramai weh pok katak kumpul <b>di Pasir Mas</b>:

Posted: 10 Jun 2011 05:45 PM PDT

Zahrain sampai 10.15pm, kena tunggu ore kampung


ramai  weh

Jul Kulim tiba 11.00pm..tak jumpa Dataran Tok Him. Rupernya takde dalam GPS apa tah lagi Google maps.

 kerusi semakin ramai....

yang adepun kat anjung rumah je...

Tak berganjak... kerusi la...wakakakaka

Jam 11.50 malam.. para hadirin maih tidak berganjak dari kerusi plastik.... memang satu program yg berjaya... To Him sendiri tak muncul2 .. kalau ikut hari ini dalam sejarah sebelum isytihar Dataran Diri sendiri (Tok Him)... takda sapa dah nok ceramah tok him. Itulah import rakan2 seangkatan.. jura lompat dari Kedah ngan Penang.. But still xde orang... apa pun tahniah sebab promosi memang hebat... hampir 50 banner dan lebih 50k poster diedarkan di seluruh Pasir Mas....wakakakakaka/dppwm.blog
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM: FOTO - SAMBUTAN <b>DI PASIR MAS</b> - ZUL KULIM <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2011 09:45 AM PDT

(GAMBAR) 10K DENGAR CERAMAH BRAHIM KATAK & ZUL KT TMPT ANA

Zahrain menyampaikan 'pidato'nya agak lewat pada jam 10.15... kerana menunggu hadirin memenuhkan kerusi yang disediakan


Hadirin pakat memenuhkan kerusi .... tak nampak? cam nak mati....

Zul katak tiba pada jam 11.00 malam agak lewat sedikit kerana tersesat... maklum la... Dataran Tok Him takde dalam GPS apa tah lagi Google maps.

Hadirin semakin ramai memenuhi kerusi.... tak nampak gak...? sah memang nak mati le korg nie...

Kawasan yang ade orang iaitu di bawah anjung halaman rumah tersebut...

Tak berganjak... kerusi la...wakakakaka

Jam 11.50 malam.. para hadirin maih tidak berganjak dari kerusi plastik.... memang satu program yg berjaya... toBrahim katak terus tak muncul2 .... sebab pengalaman sebelum nie kat ini jgk tapi sebelum isytihar Dataran Diri endiri... xde org nak dengar ceramah dia...tue yg import 2 ekor katak dari kedah ngan Penang... tapi still xde orang... apa pun tahniahkan sebab promosi memang hebat... hampir 50 banner dan lebih 50k poster diedarkan di seluruh Pasir Mas....wakakakakaka/dppwm.blog
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!: FOTO - SAMBUTAN <b>DI PASIR MAS</b> - ZUL KULIM <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2011 10:13 AM PDT

(GAMBAR) 10K DENGAR CERAMAH BRAHIM KATAK & ZUL KT TMPT ANA

Zahrain menyampaikan 'pidato'nya agak lewat pada jam 10.15... kerana menunggu hadirin memenuhkan kerusi yang disediakan
Hadirin pakat memenuhkan kerusi .... tak nampak? cam nak mati....Zul katak tiba pada jam 11.00 malam agak lewat sedikit kerana tersesat... maklum la... Dataran Tok Him takde dalam GPS apa tah lagi Google maps.Hadirin semakin ramai memenuhi kerusi.... tak nampak gak...? sah memang nak mati le korg nie...Kawasan yang ade orang iaitu di bawah anjung halaman rumah tersebut...
Jam 11.50 malam.. para hadirin maih tidak berganjak dari kerusi plastik.... memang satu program yg berjaya... toBrahim katak terus tak muncul2 .... sebab pengalaman sebelum nie kat ini jgk tapi sebelum isytihar Dataran Diri endiri... xde org nak dengar ceramah dia...tue yg import 2 ekor katak dari kedah ngan Penang... tapi still xde orang... apa pun tahniahkan sebab promosi memang hebat... hampir 50 banner dan lebih 50k poster diedarkan di seluruh Pasir Mas....wakakakakaka

Sumber: http://dppwm.blogspot.com/

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved