ads

Isnin, 2 April 2012

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


indah.com: Hebat ! Tanah rizab Melayu <b>di</b> Kelantan kekal sejak 1930

Posted: 02 Apr 2012 02:00 AM PDT

KOTA BHARU, 2 Apr: Pada 1960 negeri-negeri di Semenanjung mewujudkan Enakmen Tanah Rizab Melayu bertujuan menyekat orang Melayu menjual tanah mereka sewenang-wenangnya kepada bangsa lain.

Sedangkan di Kelantan Enakmen Tanah Rizab Melayu diwujud pada 4 November 1930 semasa di bawah pentadbiran Inggeris.

Sejak tempoh itu tanah rizab Melayu di Kelantan kekal seperti mula diwujudkan iaitu seluas 1,309,153.38 hektar atau 85 peratus, manakala bukan rizab Melayu seluas 195,197 hektar (15 peratus).

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, di Kota Bharu ada kawasan digazet sebagai tanah rizab Melayu dan bukan rizab Melayu sejak 1930.

"Tanah di kawasan tebing Sungai Kelantan di bandar ini termasuk dibangunkan hotel adalah bukan tanah rizab Melayu," katanya ketika membentang kertas kerja pada Seminar Masa Depan Tanah Rezab Melayu di Kota Bharu, kelmarin.

Program tersebut dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan diadakan di Kelantan Trade Centre. Mantan Ketua Setiausaha Kementerian Tanah, Datuk Prof Dr Nik Mohd Zain Nik Yusof turut membentang kertas kerja.

Baru-baru ini akhbar milik Umno mendakwa Kelantan menggadai tanah rizab Melayu kepada bukan Bumiputera sehingga melibatkan ribuan hektar asalnya berstatus tanah pertanian.

Malah Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamad dilaporkan mendakwa kerajaan Kelantan menggadai tanah rizab Melayu kepada sebuah syarikat bukan Melayu di Mengkebang.

Bagaimanapun Husam menjelaskan tanah di daerah Mengkebang yang dimaksudkan pemimpin terbabit bukan tanah rizab Melayu yang digazet sejak 1930.

Sedangkan kata beliau tanah-tanah rizab Melayu di negeri-negeri lain semakin berkurangan kerana kerajaan BN tidak berminat menjaga kepentingan orang Melayu.

"Walhal menurut Enakmen Tanah Rizah Melayu secara jelas menyebut mana-mana tanah yang diambil hendaklah diganti di tempat lain menurut nilai harga tanah yang diambil," katanya.

Sementara itu Dr Nik Mohd Zain berkata, beberapa negeri di bawah BN tidak berminat mengganti kawasan tanah rizab Melayu yang diambil untuk projek awam.

RAKYAT MARHAEN: Tanah rizab Melayu <b>di</b> Kelantan kekal sejak <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 01:59 AM PDT

KOTA BHARU, 2 Apr: Pada 1960 negeri-negeri di Semenanjung mewujudkan Enakmen Tanah Rizab Melayu bertujuan menyekat orang Melayu menjual tanah mereka sewenang-wenangnya kepada bangsa lain.

Sedangkan di Kelantan Enakmen Tanah Rizab Melayu diwujud pada 4 November 1930 semasa di bawah pentadbiran Inggeris.

Sejak tempoh itu tanah rizab Melayu di Kelantan kekal seperti mula diwujudkan iaitu seluas 1,309,153.38 hektar atau 85 peratus, manakala bukan rizab Melayu seluas 195,197 hektar (15 peratus).

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, di Kota Bharu ada kawasan digazet sebagai tanah rizab Melayu dan bukan rizab Melayu sejak 1930.

"Tanah di kawasan tebing Sungai Kelantan di bandar ini termasuk dibangunkan hotel adalah bukan tanah rizab Melayu," katanya ketika membentang kertas kerja pada Seminar Masa Depan Tanah Rezab Melayu di Kota Bharu, kelmarin.

Program tersebut dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan diadakan di Kelantan Trade Centre. Mantan Ketua Setiausaha Kementerian Tanah, Datuk Prof Dr Nik Mohd Zain Nik Yusof turut membentang kertas kerja.

Baru-baru ini akhbar milik Umno mendakwa Kelantan menggadai tanah rizab Melayu kepada bukan Bumiputera sehingga melibatkan ribuan hektar asalnya berstatus tanah pertanian.

Malah Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamad dilaporkan mendakwa kerajaan Kelantan menggadai tanah rizab Melayu kepada sebuah syarikat bukan Melayu di Mengkebang.

Bagaimanapun Husam menjelaskan tanah di daerah Mengkebang yang dimaksudkan pemimpin terbabit bukan tanah rizab Melayu yang digazet sejak 1930.

Sedangkan kata beliau tanah-tanah rizab Melayu di negeri-negeri lain semakin berkurangan kerana kerajaan BN tidak berminat menjaga kepentingan orang Melayu.

"Walhal menurut Enakmen Tanah Rizah Melayu secara jelas menyebut mana-mana tanah yang diambil hendaklah diganti di tempat lain menurut nilai harga tanah yang diambil," katanya.

Sementara itu Dr Nik Mohd Zain berkata, beberapa negeri di bawah BN tidak berminat mengganti kawasan tanah rizab Melayu yang diambil untuk projek awam.

Dewan Pemuda Pas Kawasan Machang: Tanah rizab Melayu <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 04:58 PM PDT

KOTA BHARU, 2 Apr: Pada 1960 negeri-negeri di Semenanjung mewujudkan Enakmen Tanah Rizab Melayu bertujuan menyekat orang Melayu menjual tanah mereka sewenang-wenangnya kepada bangsa lain.

Sedangkan di Kelantan Enakmen Tanah Rizab Melayu diwujud pada 4 November 1930 semasa di bawah pentadbiran Inggeris.

Sejak tempoh itu tanah rizab Melayu di Kelantan kekal seperti mula diwujudkan iaitu seluas 1,309,153.38 hektar atau 85 peratus, manakala bukan rizab Melayu seluas 195,197 hektar (15 peratus).

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, di Kota Bharu ada kawasan digazet sebagai tanah rizab Melayu dan bukan rizab Melayu sejak 1930.

"Tanah di kawasan tebing Sungai Kelantan di bandar ini termasuk dibangunkan hotel adalah bukan tanah rizab Melayu," katanya ketika membentang kertas kerja pada Seminar Masa Depan Tanah Rezab Melayu di Kota Bharu, kelmarin.

Program tersebut dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan diadakan di Kelantan Trade Centre. Mantan Ketua Setiausaha Kementerian Tanah, Datuk Prof Dr Nik Mohd Zain Nik Yusof turut membentang kertas kerja.

Baru-baru ini akhbar milik Umno mendakwa Kelantan menggadai tanah rizab Melayu kepada bukan Bumiputera sehingga melibatkan ribuan hektar asalnya berstatus tanah pertanian.

Malah Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamad dilaporkan mendakwa kerajaan Kelantan menggadai tanah rizab Melayu kepada sebuah syarikat bukan Melayu di Mengkebang.

Bagaimanapun Husam menjelaskan tanah di daerah Mengkebang yang dimaksudkan pemimpin terbabit bukan tanah rizab Melayu yang digazet sejak 1930.

Sedangkan kata beliau tanah-tanah rizab Melayu di negeri-negeri lain semakin berkurangan kerana kerajaan BN tidak berminat menjaga kepentingan orang Melayu.

"Walhal menurut Enakmen Tanah Rizah Melayu secara jelas menyebut mana-mana tanah yang diambil hendaklah diganti di tempat lain menurut nilai harga tanah yang diambil," katanya.

Sementara itu Dr Nik Mohd Zain berkata, beberapa negeri di bawah BN tidak berminat mengganti kawasan tanah rizab Melayu yang diambil untuk projek awam.

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Gambar Ceramah Mat Sabu tidak mendapat sambutan <b>di Pasir Puteh</b>

Posted: 02 Apr 2012 02:41 AM PDT

1 MALAYSIA: Gambar Ceramah Mat Sabu tidak mendapat sambutan di Pasir Puteh Kelantan...Sudah Nampak PAS Jatuhhhhh

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


oh! umno : pemimpin umno <b>kuala krai</b> sampai merayu rayu! | KRAI <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2012 10:22 PM PST

Share
Semalam gua pegi tengok bola kat umah kawan gua, kelantan lawan negeri semilan yang nasib baiknya memihak kepada negeri gua kan, tahniah la kat penyumbat gol tu ya. Bagi rakyat n9 lu orang jangan lemah semangat, biasa aje kalah menang adatla dalam sukan ni, korang tabah aje laaa...ya. Korang pon tau kelantan bukan hebat sangat malam tu tapi nasib je..lain kali lu orang menang pulak he3. Apa pun makan keropok memang best bila saja di cecah dengan sos tomato ya tak, lagi sedap bila diserikan dengan air teh o nipis kurang manis di saat permainan pasukan yang kita sokong menjadi, kalau tak rasa nak "rembas" saja tivi 32 lcd kawan tu. kalau kelantan kalah malam tu gua rasa tak best mana pon kopok tu tuh, macam makan kayu cecah sos aje.
Dan dalam sedap2 layan bola tu terbit lah cerita bulan jatuh keriba kawan gua tu....oooo rupanya dia lagi best sebab dlm2 hepi kelantan menang dia dah dapat duit lima ratus hasil sumbangan datuk najib, duit yang ada gambar agung pertama tu jugak macam korang selalu pakai tapi ni dapat free hasil budi baik datuk najib.
katanya majlis serahan di adakan di sebuah sekolah di kuala krai, penyampai duit itu tak silap orang umno bahagian, gua malas nak sebut siapa namanya, ada sedikit meluat dan kesian.
korang nak tau kenapa ada sikit kesian, kawan gua cakap bukan senang nak dapat duit tu, bengkak telinga dengar pemimpin umno tu dok ceramah mau tak bengkak dua tiga jam dia ceramah, bukan kata daftar,amik duit, balik. yang sakit hatinya dia ingat itu duit umno....ingat duit najib ke?.
dan yang sebenor membuat gua kasihan ialah masa penyampaian duit tu kepada penerima pemimpin umno tu siap merayu rayu suruh pangkah umno dlm pru akan datang, kata kawan gua tu lebih kurang cakap macamni : tolong pakoh ambo la sekali ni, tolong la deh merayu rayu macam budak nak suruh bapak dia beli lolipop bentuk katun angrybird huuuue3 siap buek muko sedih seposen jerk :-p.

nampak sangat umno dah kek ujung tanduk, tu pon ujung tanduk kambing kurap haaaaa blah la dari umno pesan gua kat member2 gua sebelum kitaorang dah xlayan korang hu7.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki ...

SAINS: Taklimat Penataran PBS SPM 2012

Posted: 02 Apr 2012 04:04 AM PDT

Pada hari ini bertempat di Dewan BTPN Kelantan berlangsung Taklimat Penataran Khas mengenai PBS bagi mata pelajaran SPM untuk tahun 2012. Taklimat yang dianjurkan oleh Sektor Penilaian dan Peperiksaan ini disikan dengan ucapan serta penerangan PBS mata pelajaran yang berkaitan di bawah SPM tahun 2012. Kesempatan yang diberikan selama 30 minit bermula jam 11.00 pagi, telah saya gunakan dengan sebaik mungkin bagi menerangkan beberapa perkara berikut:

1. Intergriti dalam pengurusan dan pelaksanaan PBS di sekolah oleh Pentadbir, Guru Mata Pelajaran dan SUP
2. Penolong Kanan Pentadbiran adalah Ketua Pentaksir sekolah - orang penting dalam menjayakan PBS di mana pelaksanaannya jujur dan ikhlas
3. Pelaksanaan PBS yang ditambahbaik ini diharapkan tidak sepertimana PEKA SAINS yang sentiasa dipertikaikan keabsahahnya.
4. Peranan PKP selaku pengerak utama dalam menjayakan SPI 3/1999, SPI 3/1987 dan SPI 4/1986.
5. Pemantauan P & P berterusan untuk setiap guru dengan KPI seorang guru dipantau sekurang-kurangnya 1 kali setahun berbantukan instrumen e-Cakna yang telahpun dibekalkan sebelum ini. laporan pemantauan 'wajib' dihantar ke PPD untuk digabungkan sebelum diserah kepada JPN.
6. Pemantapan peranan panitia mata pelajaran dalam PBS

Taklimat yang diberikan oleh Ketua Pentaksir Negeri ini berlangsung hingga jam 4.00 petang, walau bagaimanapun tak dapat bersama kerana perlu balik ke JPN bagi mengendalikan mesyuarat Badan Kebajikan SPA buat kali ke 3 di Bilik Gerakan VIP.

Gembira dapat bertemu dengan majoriti PKP yang merupakan sahabat lama dalam majlis ini.
Inilah peluang untuk bersua muka bertegur sapa kira bicara profesional maupun personel.

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Warga emas diculik, disamun | Radio Malaysia KELANTANfm

Posted: 02 Apr 2012 06:24 PM PDT

BACHOK–Seorang warga emas terpaksa menempuh hari yang ngeri dalam hidupnya apabila dia diseret dari rumah ke sebuah kereta sebelum disamun dan akhirnya dicampak dalam semak di Kampung Kuchelong, tengah hari kelmarin.

Mek Mat Dam, 70-an berkata, sebelum diseret masuk ke sebuah kereta, dia terpaksa bergelut dengan salah seorang penyamun yang memasuki rumahnya sehingga mereka berdua terjatuh.

Melihat keadaan itu, dua lagi rakan suspek meluru ke arah Mek dan mengusungnya terus ke dalam mereka yang di parkir di jalan berdekatan rumahnya.

"Kejadian berlaku kira- kira jam 12 tengah hari kelmarin, selepas makcik baru pulang dari menjemput cucu, Mohd Afiq Fakhrul Anuar,5, di tadika berdekatan.

Sejurus tiba di rumahnya, makcik ke dapur untuk mengambil masakan tengah hari Mohd. Afiq. Ketika itu Mohd Afiq memanggil makcik mengatakan ada orang mahu berjumpa.

"Apabila makcik keluar ke ruang tamu, suspek terus meluru ke arah makcik dan mencekik leher makcik," katanya kepada Sinar Harian.

Selepas dibawa menaiki kereta tersebut, suspek mengambil semua barang kemas mangsa yang terdiri daripada seutas rantai leher, tiga utas gelang tangan, cincin dan anting-anting.

Mek berkata, barang kemas itu sememangnya dipakai setiap masa sejak dari usia mudanya sehingga kini.

"Selepas mengambil barangan tersebut, mereka berhenti di tepi jalan dan mencampakkan makcik dalam semak.

"Makcik tidak tahu di mana tetapi makcik gagahi juga berjalan sehingga bertemu sebuah kedai kopi di kampung tersebut," katanya yang kerugian bernilai RM30,000.

Mek berkata, dia kemudiannya memberitahu pekedai tersebut mengenai kejadian samun dan penduduk di Kampung Kuchelong itu menghubungi penduduk di Gunong untuk meminta bantuan sebelum dibawa pulang oleh salah seorang penduduk.

Menurut suaminya, Mat Yusof Che Lah,75, ketika kejadian dia berada di kedai kopi kira- kira 150 meter dari rumahnya, manakala, anak bongsu, Nurul Azita, 34, dan menantunya, Mat Zulkifli Mat Zin,40, yang tinggal bersama mereka keluar ke pekan Jelawat.

"Selepas cucu kami melihat neneknya dicekik dan dilarikan penyamun itu, dia terus berlari ke kedai menjual ayam untuk memberitahu orang ramai. Salah seorang penduduk yang berada di situ terus berlari ke rumah dan sempat menyergah salah seorang suspek yang cuba memasuki semula rumah kami.

Suspek dikatakan melarikan diri sejurus terkejut melihat orang ramai menyedari kejadian itu," katanya yang membuat laporan polis dibuat di Balai Polis Gunong.

Menurutnya dia percaya, suspek terdiri daripada empat lelaki termasuk pemandu kereta yang menaiki kereta Proton Inspira berwarna hitam dengan cermin gelap.

Menurutnya, ketika itu anak sulungnya, Siti Zabidah,54, yang dalam perjalanan dari pekan Jelawat berselisih dengan kereta tersebut yang dipandu laju dari arah Gunong dalam keadaan mencurigakan dan lampu kecemasan dinyalakan.

Akibat kejadian itu, keadaan Mek trauma dan demam sehingga perlu diberikan suntikan di klinik berhampiran untuk mengurangkan kesakitan pada badannya akibat bergelut dengan suspek.

Sementara itu, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

"Kita sudah mengenal pasti suspek dan sedang memburu mereka," katanya.

sumber berita…sinar harian

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


Ku Li Dan Gelombang Merah

Posted: 02 Apr 2012 05:01 AM PDT

Ku Li sebagai MB pelengkap misi Gelombang Merah

Bagi sesetengah pemerhati politik, kelibat Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) dalam dunia politik nasional mungkin dilihat telah berakhir namun tiada siapa yang dapat menafikan pengaruh pemimpin berdarah raja itu masih memainkan peranan penting dalam arena politik tempatan negeri Kelantan.

Menyedari pengaruh Ku Li masih berbekas di kalangan rakyat Kelantan dan kekuatan peribadinya masih berupaya menggugat kekuasaan Pas telah membawa kepada usul untuk membina hubungan mesra antara Pas negeri dengan Ku Li khususnya melalui perkongsian pandangan dalam isu royalti minyak.

Sejak itu ramai pemimpin Pas seboleh mungkin cuba mengelakkan diri daripada mengkritik atau menghentam secara terbuka keperibadian Ku Li dengan harapan langkah sedemikian mampu mempengaruhi penyokong-penyokong Ku Li untuk mendekati Pas sekaligus membantutkan percubaan UMNO untuk menawan kembali Kelantan.

Gelombang Merah

Pilihanraya kecil DUN Galas tahun 2010 merupakan titik tolak penting dalam sejarah politik Kelantan khasnya UMNO apabila buat pertama kalinya semua warlords UMNO negeri telah mengetepikan kepentingan masing-masing dan bersatu hati di atas semangat Gelombang Merah untuk menumbangkan penguasaan PAS.

PAS yang pada mulanya begitu yakin strategik mengumpan Ku Li berkongsi pentas dalam isu royalti minyak sebelum itu akan menyebabkan UMNO mengetepikan peranan Ku Li dalam pilihanraya kecil DUN Galas bagaimanapun terpaksa berputih mata apabila perkara sebaliknya berlaku dan calon BN berjaya menawan kembali DUN tersebut dengan undi dan majoriti kemenangan yang lebih besar.

Suka atau tidak, PRK Galas menjadi saksi penting betapa pengaruh Ku Li masih berbisa dan keberkesanan peranannya dalam mengendalikan jentera pilihanraya nyata berjaya menyatukan semua kekuatan warlords UMNO Kelantan yang sebelum ini kerap kali saling cah keting sesama sendiri.

Merintis Kejayaan

Mungkin mengambil teladan dari situ telah membawa kepada desas desus yang menyebut kemungkinan Ku Li diangkat sebagai calon MB mewakili BN pada pilihanraya umum akan datang yang jika benar menjadi kenyataan ianya adalah pelengkap untuk misi UMNO menawan kembali Kelantan dari PAS.

Sementelah lagi kejatuhan Kelantan ke tangan PAS pada 1990 itu sendiri banyak bersangkut paut dengan sejarah politik Ku Li semasa mengetuai gabungan pembangkang dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU).

Sebagai orang lama & otai politik yang sudah masak dengan sepak terajang politik, Ku Li ternyata calon MB yang tepat dan sesuai dalam usaha UMNO menandingi kekuatan PAS yang banyak bergantung kepada pengaruh peribadi Nik Aziz.

Kekuatan Ku Li tidak terhad pada pengaruh peribadinya yang dekat dengan khalayak dan sikapnya yang cakna rakyat, lebih dari itu perwatakannya yang mudah mesra dengan kawan mahupun lawan merupakan satu aset berharga yang boleh menyatukan semua pihak berkepentingan dalam UMNO Kelantan untuk fokus kepada misi menjayakan Gelombang Merah.

Tambahan pula di saat kekuatan pengaruh Nik Aziz dan PAS yang kian merudum sejak kekalahan mereka di PRK Galas tempohari, sekurang-kurangnya memberi satu kelebihan tambahan kepada Ku Li untuk merintis jalan ke arah memacu kejayaan untuk UMNO menawan kembali Kelantan dari PAS.

Kesilapan akibat perpecahan dalam UMNO sekitar tahun 1988-1990 yang memberi ruang kepada PAS merampas Kelantan dari BN perlu menemui noktahnya demi kebaikan rakyat.

Selama 22 tahun pemerintahan PAS dan Nik Aziz di Kelantan sudah lebih dari mencukupi bagi rakyat menilai kelemahan urus tadbir PAS dan Nik Aziz yang ternyata hanya lebih banyak retorik berbanding kerja buat bermanfaat untuk rakyat.

Ku Li sebagai Menteri Besar Kelantan adalah jawapan terbaik untuk merealisasikan hasrat Gelombang Merah, pastinya jika ianya benar menjadi kenyataan sebagaimana hangat diperkatakan ramai di negeri Cik Siti Wan kembang sekarang ini,  tentu sahaja peluang untuk menghumban PAS jauh ke dasar laut bakal terbentang luas di depan mata.

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


Gangguan bekalan air <b>di Machang</b>, Pasir Putih dan Kota Bharu |

Posted: 29 Mar 2012 12:27 AM PDT

KOTA BHARU: Jajahan Machang, Pasir Puteh dan beberapa kawasan di ibu negeri ini akan mengalami gangguan bekalan air berikutan kerja penyelenggaraan dan pemasangan pam di muka sauk di Loji Rawatan Air Merbau Chondong dalam tempoh tiga hari mulai Sabtu ini.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Portal Rasmi Pejabat Pegawai Kebajikan Pelajar <b>Kelantan</b> Mesir (P <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 12:40 AM PDT


Ustaz Nik Hamdi bersama Encik Mohamed Bakhit Ahmed Hasan, Pengawal Keselamatan yang menjaga Bangunan Wisma Sultan Muhammad Ke V. Pihak Yayasan Kelantan Darulnaim (YAKIN) telah bersetuju untuk menempatkan Pengawal Keselamatan di Kolej Kediaman Wisma Sultan Muhammad Ke V. Pegawai KPKM, Ustaz Nik Hamdi bin Ghani sebagai wakil YAKIN telah menandatangai kontrak dengan Syarikat TIBA 2000 Security Services & Cash Services selama setahun untuk khidmat kawalan tersebut yang bermula pada Ahad, 09 Jamadil Awal 1433 bersamaan 01 April 2012.

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


freebooterrambo: Aktiviti Memelihara Kuda <b>Di Negeri Kelantan</b>

Posted: 09 Mar 2012 04:56 PM PST

Berkuda Adalah Sunnah Nabi Muhammad S.A.W.
1. Di kawasan perkampungan orang Melayu di Semenanjung Malaysia, aktiviti memelihara kuda adalah sesuatu yang tidak lazim dilakukan dan sukar dilihat di mana-mana.
2. Walau bagaimanapun, dalam tahun 2010, saya telah melihat terdapat kuda-kuda yang ditambat di tengah-tengah padang untuk meragut rumput, ketika melalui sebuah kawasan perkampungan orang Melayu di Negeri Kelantan.
3. Ketika itu, saya telah menyaksikan bagaimana salah seekor kuda yang ditambat berhampiran sebuah kawasan sawah padi yang digenangi air, telah masuk berendam di dalam petak sawah yang dipenuhi air.
4. Kelakuan kuda tersebut menarik perhatian saya kerana saya percaya tidak banyak spesies kuda yang gemar, atau mampu berkubang di dalam petak sawah padi. Tambahan pula, dengan kehadiran lintah yang banyak didapati di dalam petak-petak sawah padi.  
5. Setelah melayari internet, saya terjumpa satu pautan yang menceritakan tentang sejarah aktiviti memelihara kuda di Negeri Kelantan. Rupa-rupanya, sejarah aktiviti memelihara kuda sudah lama berlangsung di Negeri Kelantan Darul Naim. Malahan baka spesies kuda yang dipelihara di negeri tersebut, sebenarnya terdiri daripada kacukan pelbagai jenis spesies asal kuda. http://fakulti0.tripod.com/kudapadi/id5.html


Markaz Siswazah <b>Kelantan</b>: <b>KELANTAN Negeri</b> &#39;TERMISKIN&#39; <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2012 01:08 AM PST

Baru- baru ini perdana menteri Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak telah mengeluarkan kenyataan bahawa Kelantan merupakan negeri paling miskin di Malaysia. Penyataan ini menyebabkan ramai rakyat Kelantan merasa tersinggung dengan kenyataan tersebut kerana pernyataan ini tidak sepatutnya di keluarkan oleh perdana menteri yang memimpin negara. Kenyataan ini juga menyebabkan rakyat yang bukan dari negeri Kelantan menyalah tafsir keadaan negeri Kelantan.

Tidak dinafikan isu kemiskinan sentiasa ada di Kelantan walhal di negeri lain pun. Namun perbandingan kemiskinan di setiap negeri berbeza bergantung kepada hasil negeri tersebut. Jika ingin dibandingkan kemiskinan negeri Sabah dengan Kelantan, kenapa baru sekarang kenyataan menyatakan negeri sabah bukan lagi negeri termiskin. Walhal sabah merupakan salah sebuah negeri yang mengeluarkan petroleum dan gas asli terbesar di Malaysia. Jika diamati logiknya, sememangnya negeri Sabah tidak boleh diletakkan sebagai negeri termiskin sebelum ini.

Manakala di Kelantan, walaupun hak rakyat Kelantan banyak di diskriminasikan oleh kerajaan pusat terutama sekali berkenaan royalti petroleum di Kelantan. Namun, kadar kemiskinan tidaklah terlalu kritikal dan membimbangkan berbanding negeri-negeri lain di Malaysia. Bilangan isi rumah di dalam kategori miskin tegar di Perak, Kedah, Terengganu, Sabah dan Sarawak, ternyata lebih besar dari negeri Kelantan. Angka ini terkandung dalam kertas EPU, Jabatan Perdana Menteri yang ditaklimatkan kepada negeri-negeri, di bawah tajuk 'Program Pembasmian Kemiskinan RMK 9'.
Bilangan isu rumah dalam kategori miskin tegar mengikut negeri-negeri adalah seperti berikut;
Perhatikan, Terengganu, dengan kekayaan minyak yang demikian besar dan dengan jumlah penduduk yang kecil, mempunyai bilangan sis rumah miskin tegar yang lebih tinggi dari negeri-negeri lain. Mengikut kertas tersebut, peratus kemiskinan Terengganu ialah 15. 4%, berbanding Kelantan 10.6%. Walaupun statistic ini diambil pada 2006 di laman sesawang Dato Husam Musa, namun jika dikaji dan diteliti kita dapat membuat perbandingan tentang kadar kemiskinan di negeri-negeri yang di perintah oleh kerajaan UMNO dan kerajaan PAS.

Akhir sekali jika ingin mengenali Kelantan, datanglah ke Kelantan dan bandingkan dengan mata hati.

WALAUPUN NEGERIKU NEGERI MISKIN TAPI......

=-> Kelantan negeri miskin tiket Bola terMAHAL di Malaysia tetapi stadium sentiasa penuh
=-> Kelantan negeri miskin Baju TRW lengan pendek Rm 80,lengan panjang Rm 100 tetap di beli juga
=-> Keuntungan Tesco di kelantan antara yang TERTINGGI di Malaysia
=-> Cuba di ketuk pintu 10 biji rumah Banglo di kelantan, 9 melayu 1 cina je, tapi di Kuala Lumpur?
=-> Masa tiba tahun baru cina di kelantan, operasi kedai tetap berjalan seperti biasa,tapi di Johor dan Kuala Lumpur sunyi sepi sebab di kuasai golongan bukan melayu
=-> Kelantan negeri miskin di Malaysia tapi rakyatnya makan beras IMPORT dari Thailand
=-> Kelantan negeri miskin tapi ramai kaum hawanya yg mampu miliki EMAS sampai ke siku
=-> Kelantan negeri miskin tp produk bijak pandai datang dari negerinya
=-> Kelantan negeri miskin tapi dalam penerbangan tak kira Airasia, MAS dan Fireflyz selalu penuh!
=-> Kelantan negeri miskin tapi rakyatnya memiliki RUMAH SENDIRI bukan rumah sangkar burung (flat).
Hanya orang yang pernah pergi ke kelantan jer tahu siapa monopoli perniagaan dan cara hidup orang kelantan
Ya Allah,Jadikanlah Negeri Kami Negeri Beragama, Tempat Istirehat Orang-Orang Miskin Dan Memerlukan.
penulis adalah Timb Exco Lajnah Media & ICT Baru.

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


My Kerjaya Online: Kerjaya <b>di</b> MRSM <b>Pengkalan Chepa</b>

Posted: 26 Mar 2012 11:33 PM PDT

Kekosongan di Maktab Rendah Sains Mara Pengklan Chepa

1. Pegawai Perkhidmatan Pendidikan  Siswazah (DG41) - sambilan 3 bulan

Tarikh Tutup: 2 April 2012

2. Juruteknik (J17)

Tarikh Tutup: 5 April 2012

Sila hantar surat permohonan,salinan sijil,kad pengenalan dan sekeping gambar passport terbaru beserta butir peribadi kepada: Pengetua, MRSM Pengkalan Chepa, 16100 Kota Bharu, Kelantan.

Maklumat lanjut lawati http://www.jobsmalaysia.gov.my

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


Najib tidak didera selepas BN kecundang <b>di</b> Putrajaya

Posted: 31 Mar 2012 04:43 PM PDT

KOTA BHARU, 31 Mac: Datuk Seri Najib Razak usah risau Pakatan Rakyat tidak akan mendera atau membalas dendam terhadapnya sekiranya pembangkang menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 tidak lama lagi.

"Kita tidak akan dera atau mengambil sikap untuk membalas dendam biar pun pelbagai perkara dan ancaman dihadapkan kepada saya dan rakan-rakan sekarang.

"Sama seperti saya lakukan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad biar pun menyebabkan saya dipenjarakan, namun selepas keluar saya tidak mengambil sikap membalas dendam terhadap perbuatannya," kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya kita akan tanya Najib dengan berhemah dan bersopan tidak kasar biar pun sekarang mereka melakukan pelbagai perbuatan agresif dan kebudakan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat.

Kata beliau semasa berceramah di Johor keretanya dilontar dan ditendang kumpulan yang disyaki diupah Umno, begitu juga ketika Nurul Izah berceramah di tempat lain hampir terkena  tumbukan  samseng.

"Malah ketika saya datang ke sini tadi ada kumpulan budak-budak samseng diupah melontar batu terhadap kereta saya. Di Kelantan pun mereka berani buat begitu. Ini kerja-kerja orang bodoh yang tidak tahu duit mereka dirompak pemimpin Umno.

"Kamu ingat saya takut ke..  Ingat biar pun saya dipenjara sekali pun saya tetap lawan. Lawan tetap lawan," katanya memulakan ucapan membakar emosi puluhan ribu rakyat Kelantan yang berhimpun di Padang Perdana malam tadi.

Ribuan anak-anak muda yang memenuhi setiap ruang padang menyahut cabaran sehingga ada yang menyebut kita akan lanyak mereka.

Difahamkan rombongan Anwar ketika melalui simpang tiga menghala ke Jalan Mahmood didatangi kumpulan pemuda samseng yang dipercayai diupah melontar batu terhdap kenderaannya.

Sebelum itu beliau berceramah di Pengkalan Kubur dan pada sebelah siang mengadakan perjumpaan dengan penduduk di Paloh, Gua Musang dan Guchil Kuala Krai.

Program ceramah perdana dan solat hajat di Padang Perdana bermula dengan solat Maghrib berjemaah diimamkan Adun Demit, Ustaz Mohamad Mustafa. Kemudian diikuti kuliah Maghrib oleh Speaker Dun Kelantan, Datuk Nasuruddin Daud. Selepas solat Isya' diadakan solat hajat.

Doa solat hajat yang dibaca Ustaz Mohamad begitu syahdu sehingga ramai yang sebak di dada. Malah orang ramai yang hadir ke pesta buku di Dewan Jubli Perak yang terletak bersebelah turut menadah tangan berdoa.  Ruang padang tempat ceramah begitu padat sehingga melimpah ke jalan raya.

Hadir sama Menteri Besar, Tuan  Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Naib Presiden, Datuk Husam Musa, Timbalan Pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw dan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Sementara itu Timbalan Presiden PAS berkata, Kelantan menjadi pangkalan kepada kebangkitan rakyat di negara ini bagi menjejaki usaha menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13.

Katanya rakyat Kelantan membuktikan sejak 1959 mereka sudah berani memilih parti yang berlambang bulan bintang  dan menolak parti kapal layar (Perikatan) hanya selepas dua tahun Tanah Melayu mencapai kemerdekaan.

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


Di Nibong Tebal Bendera PAS Dibakar, <b>Di Tanah Merah</b>, Petugas <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2012 02:15 AM PDT

Ahli kesal bendera Pas kena bakar

NIBONG TEBAL – Seluruh ahli Pas di kawasan Nibong Tebal melahirkan perasaan kecewa dan kesal apabila bendera milik parti politik itu dibakar oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Dalam kejadian yang berlaku selama dua hari berturut-turut itu, sembilan daripada 20 bendera Pas yang dipasang pada 24 Mac lalu telah dibakar dengan masing-masing empat pada 29 Mac, manakala lima lagi pada 30 Mac lalu.

Difahamkan, 20 bendera berkenaan dipasang di sebuah rumah ahli Pas di Tanjung Berembang bertujuan menjadikan rumah terbabit sebagai Bilik Gerakan Unit Peti Undi Pas Tanjung Berembang, di sini.

Yang Dipertua Pas kawasan Nibong Tebal, Abdul Rahman Ramjan, berkata, kejadian terbabit disedari oleh salah seorang ahli Pas pada awal pagi 29 Mac lalu.

"Kita amat kecewa dan kesal dengan apa yang berlaku. Kami percaya pada hari itu (29 Mac) ia dilakukan sekitar jam 3 pagi sehingga jam 5 pagi kerana sebelum waktu itu kami melihat keadaan bendera masih elok.

"Kami sangka kejadian itu akan berakhir pada malam berkenaan sahaja, namun jangkaan kami meleset kerana ahli Pas kawasan ini sekali lagi dikejutkan dengan kejadian sama pada 30 Mac. Kali ini, bendera Pas dibakar lebih awal iaitu sekitar jam 8 malam dan seorang ahli Pas menyaksikan sendiri kejadian terbabit," katanya.

"Perbuatan berkenaan dipercayai dilakukan oleh beberapa remaja lelaki, bagaimanapun mereka sempat melarikan diri selepas seorang ahli Pas menjerit sejurus melihat tindakan itu," katanya.

Abdul Rahman berkata, pihaknya tidak mahu menuduh sesiapa yang menjadi dalang di sebalik perbuatan itu, tetapi hanya menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menyelesaikannya.

Menurutnya, pihaknya percaya, tindakan yang dilakukan oleh mereka tidak bertanggungjawab itu merupakan perbuatan terdesak kerana ramai anak muda kini mula bangkit menyertai parti politiknya.

"Ini merupakan kali pertama kejadian bendera parti dibakar dan berharap pihak polis akan segera menangkap dalang di sebalik tindakan terbabit.

"Meskipun bendera Pas ini dibakar, ia tidak mematahkan semangat ahli Pas malah kami akan menjadikannya sebagai pembakar semangat untuk terus berjuang dalam pilihan raya ini," katanya.

Abdul Rahman turut memberitahu, pihaknya akan mengerah semua ahli untuk menjadi jentera penggerak sebagai persediaan bahang pilihan raya di samping terus memantau agar perbuatan tidak bertanggungjawab itu tidak lagi berulang.

Sejurus kejadian itu, Setiausaha Pas Kawasan Nibong Tebal, Nor Zamri Latiff bersama Ketua Penerangan Pas Kawasan Nibong Tebal, Nazir Arshad telah membuat laporan polis di Balai Polis Nibong Tebal supaya tindakan yang sewajarnya dapat dikenakan kepada pihak tidak bertanggungjawab terlibat. -SH

Ulasan GB

Berlakui hampir serentak. Di Nibong Tebal bendera PAS dibakar oleh pihak tidak bertanggungjawab. Bersykurlah kerana hanya bendera yang terbakar. Di satu kejadian berasingan, di Tanah Merah pula, takziah kepada BN kerana petugas bendera BN mati terbakar kena renjatan elektrik seperti dikisahkan di bawah ini.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca



03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


Wutdafish!! <b>Pasir Mas</b> Kilang Jelitawan??? - Blog Prasan Best..

Posted: 15 Mar 2012 06:58 AM PDT

Assalamualaikum dan Selamat Malam kepada semua Penduduk Bumi !
Tajuk entri pada malam ini adalah berkenaan dengan satu keratan akhbar yang telah lame bersawang di belog belog yang sangat hebat tidak lama dahulu.
Aku kan jenis suka nak "highlight" balik cerita yang dah tahap arkib ni..haha (senang citer ko ni jenis ketinggalan bas le ni).
Umumnya bagi orang Kelantan , mereka telah lama mendengar kenyataan stereotaip sejak mereka di bangku sekolah dengan hingus penuh meleleh kat hidung yang tak berapa tak mancung tu. 
Pasir Mas Kilang Jelitawan...hmm, adakah ianya satu mitos atau auta semata mata?
Bagi aku, ianya secara kebetulan sahaja. Kebetulan? ye la kebetulan je ramai retis retis cam Nora, Danny X Factor, Fizo Omar , Noniswara dan Neelofa yang dilaporkan berasal dari daerah Pasir Mas di Negeri Cik Siti Wan Kembang. 
Hokay itu bab artis, bagi pengalaman aku sendiri yang ada kawan dari Pasir Mas dan pernah tangkap cintun dengan orang Pasir Mas sendiri...depa ni memang spesis orang kelantan yang sangat "rare". Orang Kelantan memang berlambak yang cantik dan hensem tapi I told you la kan kecantikan dan kehenseman mereka ini sangat unik jika dibandingkan dengan kecantikan dan kehenseman orang yang berasal daripada daerah lain dalam Kelantan. 
Kalau nak sembang pasal kulit depa..putih merah dan gebu lain macam. Secara kebetulan mengikut sejarah ramai orang di Pasir Mas mengamalkan kawin campur. Melayu kawin dengan Siam, Melayu kawin Pakistan (at the end called as Tok Sheikh) or Barra) dan banyak lagi la. 
Akan tetapi, orang di daerah lain seperti Kota Bharu, Rantau Panjang dan lain lain bukan takde yang kawin campur, tapi secara relatif aku boleh cakap cantik orang Pasir Mas lain daripada yang lain.
Secara kesimpulannya, Cantik dan Hensem tu agak subjektif. Merata tempat di Kelantan ada jelitawannya tersendiri, for those yang nak cari kelainan boleh la usha usha awek dan Pakwe yang bersalak dari Pasir Mas. Oh ya, kita juga mesti ingat bahawa dalam setandang pisang tu mesti ada yang buruk kan, so Kelantan juga ada yang terkeluar dari Spec atau Troll generation dia sendiri..uppss..longkang betol mulut!!
P/S: Syukurilah dengan kelebihan dan kekurangan yang dianugerah Illahi, kita semua sama di sisi-Nya. 
Sekian, Assalamualaikum wth

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Tengku Razaleigh tetap disayangi <b>di Gua Musang</b>

Posted: 01 Apr 2012 06:27 AM PDT

Desakan beberapa orang budak Umno Gua Musang supaya Tengku Razaleigh Hamzah berundur atau tidak dipilih menjadi calon tidak memberi bekas apa-apa kepada Ahli Parlimen Gua Musang itu. Bahkan beliau tidak pun mahu komen bila ditanya mengenai hal itu.

Beliau sendiri sudah mengtehui ada 'semut-semut gatal' di Gua Musang yang mahu mengigit kakinya. Semut-semut itu tanpa disembor racun atau pun dihalau, ia akan lari dengan sendiri kerana kehebatan dan pengaruh peribadinya di Gua Musang. Budak-budak itu tidak pun berani untuk berhadapan dengan Tengku Razaleigh.

Terbukti desakan itu tidak memberi bekas. Setiap kali pulang ke Gua Musang beliau disambut seperti biasa oleh rakyat Gua Musang. Kewujudan beliau begitu lama di Gua Musang tidak memungkinkan untuk beliau akan diundur atau pun mengundurkan diri. Sebabnya mudah.. beliau berada di Gua Musang bukan untuk dirinya tetapi untuk rakyat jelata. Kenapa beliau memilih Gua Musang bukan Kota Bharu menjelaskan akan pengorbanan dan keprihatinan beliau kepada rakyat.

Semasa bersembahyang Jumaat di masjid Razaleigh (masjid yang dinamakan dengan namanya) di bandar Gua Musang saya dapat merasai akan kasih dan sayang rakyat kepada beliau. Kerendahan diri beliau dalam berhadapan dan melayani kerenah rakyat menyebabkan rakyat merasakan kewujudannya di mana-mana di bumi Gua Musang.

Paling merujakan bagaimana Tengku merendah diri dan tidak merasai yang beliau seorang anak raja atau pun wakil rakyat yang perlu dilayani dengan istimewa. Beliau boleh duduk bersela bersama rakyat di mana-mana saja seperti orang lain juga untuk berbincang dan menyelesaikan apa-apa masalah baik masalah umum atau masalah peribadi.

Pintu rumahnya juga senantiasa terbuka dan menjadi sebagai pejabat kebajikan. Sesiapa pun boleh datang menemuinya dan mengadu sebarang masalah.

Di masjid Gua Musang Jumaat itu saya tengok sendiri bagaimana pembawaan beliau yang tidak hipokrit dan rengkas. Tengku Razaleigh duduk bersela untuk mengadakan mesyuarat mini dengan para jawatankuasa masjid Razaleigh dan juga jemaah membincang cadangannya untuk membesar dan membaiki masjid berkenaan yang sudah berumur lebih 50 tahun.

Saya percaya beliau boleh membuat keputusan sendiri kalau pun tanpa merujuk kepada rakyat. Tetapi beliau membelakngkan kuasa itu sebaliknya mahu kata putus dari jawatankuasa dan jemaah.

"Amba ada cadangan hendak besarkan masjis ini dan memperbaiki memandangkan keadaanya sudah agak uzur dan selalu dilanda banjir. Jadi ambo hendak tanya tuan-tuan apakah yang sebaiknya untuk dilakukan.

"Apakah kita hendak perbaiki masjid ini atau pun kita bina yang baru. Untuk membina masjid baru tapaknya di tengah bandar dan tidak jauh dari sini," begitu kira-kira Tengku mengemukakan cadangannya.

Menurutnya wang untuk tujuan pembinaan itu sudah pun ada. Tidak pula dijelaskan dari mana sumbernya, namun ramai mengira wang itu adalah wangnya sendiri. Sudah menjadi rasmi dan amalannya beliau berbuat kebajikan secara senyap dan tidak menguar-uarkan kalau dia bertelor emas sekali pun.

Beliau duduk selimpuh bersama ahli jawatankuasa masjid dan mendengar pandangan balas. Beliau tidak pun membantah dan menyerah seratus peratus atas pilihan dan kehendak rakyat. Akhirnya qirah masjid bersetuju agar dibina masjid baru sambil mengekalkan masjid sedia ada untuk digunakan oleh qariah berdekatan.

Kehadiran beliau ke masjid itu petang itu tidak diketahui oleh kebanyakan ahli jawatankuasa. Pengumuman atau pun cadangan itu mengejutkan ahli qariah masjid.

Saya sempat bertanya beberapa orang tua yang menjadi jemaah di masjid berkenaan. Semuanya terkejut dan merasa syukur. "Begitulah perangai Tengku Razaleigh sejak dulu hingga sekarang Tengku tidak suka menunjuk-nunjuk apa yang diberikan kepada rakyat," kata salah seorangnya.

Saya bertanya kepada salah seorang yang lain mengenai tindakan budak-budak Umno yang tidak mahu kepada Tengku Razaleigh... jawabnya, biarlah budak-budak itu masuk ke dalam Gua Musang dulu dan tilik muka mereka di dinding gua. Lepas berbuat begitu dia akan kenal dan tahu siapa dia Tengku Razaleigh berbanding dengan dirinya. Saya rasa budak-budak jenis budak cabuk yang makan cacing," katanya.

Saya tak faham apa maksud makan cacing itu.

Tidak diumum berapa peruntukan membina masjid baru itu tetapi ia dipercayai kalau tidak menandingi masjid Kesedar tetapi tentu ia sama taraf dengan masjid berkenaan. Pembinaan katanya akan dimulakan secepat mungkin. - http://www.msomelayu.blogspot.com/

1 MALAYSIA: JANJI DATO SERI NAJIB <b>DI GUA MUSANG</b> <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2012 05:37 AM PDT


Kerajaan persekutuan meluluskan peruntukan sebanyak RM3 juta untuk membuka ladang kayu gaharu di kawasan perkampungan Orang Asli di Gua Musang dalam masa terdekat ini, kata Anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah.Tengku Razaleigh berkata peruntukan permulaan itu diluluskan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika beliau mengunjungi Perdana Menteri di pejabatnya di Putrajaya Ahad lepas (25 Mac).Tengku Razaleigh juga Ketua Umno bahagian itu berkata peruntukan itu sebagai permulaan projek dan menyerahkan perkara itu kepada JAKOA untuk mengadakan perbincangan dengan jabatan serta agensi berkaitan. Beliau berkata JAKOA juga perlu mengadakan perbincangan dengan kerajaan negeri bagi mendapatkan kelulusan tanah untuk tujuan itu.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved