ads

Jumaat, 25 Oktober 2013

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf bharu</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pondok Rahmat: <b>WAKAF</b> CHE YEH DALAM CEBISAN-CEBISAN <b>...</b>

Posted: 19 Aug 2013 06:26 PM PDT

WAKAF CHE YEH DALAM CEBISAN-CEBISAN MEMORI


Wakaf Che Yeh dari sebuah kampung telah bertukar wajahnya menjadi sebuah daerah perdagangan yang kian pesat membangun yang menjadi sebutan setiap rakyat Kelantan dan juga menjadi tumpuan pelacung-pelancung yang datang dari luar Kelantan untuk mencari berbagai-bagai keperluan yang mereka hajati.

Wakaf Che Yeh letaknya kira-kira 4 km dari bandar Kota Bharu, kini sedang berkembang pesat menjadi sebuah pusat perniagaan yang sedang berkembang. Letakya di tepian jalan raya Kota Bharu-Kuala Krai, dan KB- Pasir Mas. Bila  sampai ke simpang tiga trafik light Wakaf Che Yeh, kalau dari KB, dan mengambil simpang kanan, melalui Jalan Salor lama kita akan sampai ke Kampng Kota dan boleh balik semula ke KB melalui Kg. Sireh ataupun terus ke Pasir Mas atau ke Rantau Panjang, atau ke Tanah Merah, atau keTumpat menerusi Jalan Salor lama.















Dulunya semasa saya belajar di Sultan Ismail College di sekitar penghjung tahun 1960an dan awalan tahun 1970an setiap hari ketika mengayuh basikal untuk ke sekolah sejauh kira-kira 8 batu, saya melalui Kg. Wakaf Che Yeh. Pada masa itu ia hanya berupa sebuah kampung di tepi jalan yang sepi, hanya ada beberapa buah kedai, rumah kediaman dan kalau tidak silap saya sebuah pasar kecil tempat menjual berbagai-bagai jenis barangan keperluan harian. Sepajang belajar itu saya pernah beberapa kali berbasikal melalui Wakaf Che Yeh untuk balik ke rumah saya di Kg. Salor, seorang diri lewat malam dengan menunggang sebuah basikal tua yang tidak berlampu, di mana saya terpaksa menggunakan sebuah lampu picit yang diikat pada handel basikal untuk menerangi jalan.

Saya teringat juga, menurut seorang kawan saya, nama Wakaf Che Yeh itu adalah nama kepada salah seorang keluarganya yang terkenal pada suatu ketika dahulu. Untuk mengetahui lebih lanjut, nama Wakaf Che Yeh terpakasalah membuat penyelidikan yang khusus.














Salah seorang keluarga saya juga pernah menetap di Wakaf Che Yeh di seberang jalan di hadapan stesen Radio Malaysia  sebelum berpindah ke tempat baru, dan menjadikan rumah kediamanya itu sebagai rumah sewa sampai ke hari ini.

Sejak itu stesen Radio Malaysia Kota Bharu telah mengalami beberapa kali pertukaran namanya, seperti Radio 3 Kota Bharu [1993], Radio Malaysia Kelantan [1996], dan Kelantan FM [1 April 2005]. Nama yang akhir ini terus berkekalan hingga sekarang.

 
Pada suatu ketika dahulu hampir setiap minggu saya pergi ke Stesen Radio Malaysia Kota Bharu, kerana menemani isteri, Allahyarahmah Asiah Yaacob [semoga Allah cucuri rahmat ke atasnya] yang ada urusan di sana, terutama jika urusan itu pada waktu malam. Justeru itu pada peringkat awalannya itu, kami mempunyai ramai sahabat handai yang bertugas di situ, antaranya Ahammad Latif, Azhar Hj. Ahmad, Hussein Ibrahim, Rahim Hj. Ahmaed, Mahadi, Hasnah Muhammad, Rashid, Abdul Hadi dan ramai lagi. Di samping itu ramai para artis yang terdiri dari para pelakon radio  luar pula yang kami temui dan menjadi sahabat kami. Antara mereka ialah Zakaria [Pak Ya], Cik Gu Mustaffa, Cik Gu Latif, Cik Muda, Ismail Awang, Hamidah, Ustazah Zaleha, Habsah dan ramai lagi.

Malah kami juga pernah menyumbangkan skrip-skrip drama untuk siaran Radio Malaysia Kota Bharu. Pada masa itu selain daripada siaran drama yang biasa, terdapat sebuah drama daerah setiap minggu yang populer di kalangan penduduk di Kelantan, yang namanya telah saya lupa buat waktu ini.

Dengan adanya stesen Radio Malaysia ini, Kg. Wakaf Che Yeh menjadi terkenal bukan sahaja di Kota Bharu, tapi di seluruh Kelantan khasnya, dan di seluruh Malaysia amnya. Kemudian dibina pula sebuah klinik kerajaan, iaitu Klinik Kesihatan Wakaf Che Yeh di seberang jalan bangunan stesen Radio Malaysia itu, menambahkan lagi meriahnya kehidupan di Wakaf Che Yeh.

Ajaran Sesat

Saya masih ingat lagi sekitar tahun 1978, di Wakah Che Yeh telah gempar dengan kemunculan suatu ajaran agama yang bercanggah dengan ajaran Islam yang murni. Tegsnya ajaran sesat yang menyeleweng dari ajaran Islam yang sebenarnya.

Menurut dakwaan pengikut-pengikut ajaraan tersebut mereka adalah pengikut ajaran Tarikah Nasqabandiah konon. Antara ciri-ciri ajaran tersebut yang dikatakan bercanggah dengan ajaran Islam yang sebenarnya ialah:

-Segala amal ibadat yang dilakukan hendaklah melalui Maha Guru, tegasnya hendaklah diniatkan segala amal ibadat itu diserahkan kepada Maha guru, bukan kerana Allah.


-Sebelum solat hendaklah berniat kepada Maha Guru dan bersyukur kepadanya, bukan kepada Allah.

-Sembahayang sunat wuduk dan sunat taubat diwajibkan kepada pengikut-pengikutnya sebelum solat lima waktu.

-Qiblat kepada pengikut-pengikut ajaran ini ialah di Medan Indonesia, sementara Qiblat di Mekah kepada mereka tidak penting, dan dinggap hanya sebagai kulitnya sahaja. Justeru itu pengikut-pengikut ajaran ini pergi ke Medan untuk bersuluk, kerana bagi mereka pergi ke Medan lebih utama daripada pergi ke Mekah. Mana-mana daripada pengikut mereka yang telah pergi ke Mekah akan menyesali perbuatan mereka itu. Di mana tempat tumpuan mereka di Medan itu tidak dapat dipastikan.

-Kepada pengikut-pengikut ajaran ini ketika solat tidak perlu membaca mana-mana ayat al-Quran, baik secara nyata ataupun perlahan, hanya memadai dengan membaca dalam hati sahaja.

-Sebelum tidur, pengikut-pengikutnya terlebih dahulu diperlihatkan foto gurunya, dan dikehendaki sentiasa mengingatinya. Kemudian ketika tidur hendaklah tidur seperti orang mati, berselimutkan kain putih dan di hadapan khalifah mereka.

-Ketika seseorang dalam nazak hendak mati, tidak perlu diajar mengucap kalimah Syahadah, malah dibiarkan begitu sahaja.

-Pengikut-pengikutnya minum sejenis air yang dipanggil air tujuh bila hati mereka tidak tenteram. Air tujuh ini didakwa berasal daripada air basuhan pembedahan dada Nabi Muhammad saw. yang didakwa diperolehi secara turun menunrun menerusi Guru di Medan yang ke-35 waktu itu. Pada masa hendak minum air tujuh itu hendaklah diniatkan kepada Maha Guru.

-Pengikutnya-pengikutnya percaya di hari Kiamat Mahaguru mereka  membawa bendera dengan diikuti oleh pengikut-pengikut mereka ke hadapan Nabi Muhammad SAW.

-Pengajaran tarikah ini tidak boleh diberitahu kepada sesiapapun selain daripada ahli-ahlinya sahaja.

Masa mereka beramal ialah pada malam Selasa dan malam Jumaat selepas sembahayang Isyak, yang didakwa  serentak dengan amalan yang dibuat oleh khalifah di Rawang Selangor dan juga Mahaguru di Medan.

Tapi pada masa tersebut, pehak berkuasa tidak dapat mengambil apa-apa tindakan kerana tidak mempunyai cukup bukti dari segi perundangan.

Walau bagaimanapun, kita harap ajaran sesat ini telah lama berkubur dan pengikut-pengikutnya pun telah bertaubat dan kembali ke pangkal jalan sebelum mereka meninggal dunia. Cuma yang perlu diingati ialah jika bertemu dengan ajaran seperti itu ataupun seiras dengannya, maka berhati-hatilah, kerana ajaran-ajaran sesat itu sentiasa ada di sepanjang zaman dalam berbagai-bagai cara, bentuk dan nama.

Berkembang Pesat

Lagipun Wakaf Che Yeh hari ini telah berkembang dengan pesatnya dengan berbagai-bagai pembangunan, sebagai sebuah pusat perniagaan. Sedangkan sebelum itu Wakaf Che Yeh hanya mempunyai beberapa kedai di tepi jalan, sebuah setesen minyak, Sstesen Radio Malaysia  dan sebuah bangunan  Lee Rubber yang sekian lama menimbulkan masalah yang perit kepada penduduk di sekiar kerana mengeluar bau yang busuk. Tapi Lee Rubber sudah tidak ada lagi, sudah berpindah ke Ulu Kelantan  menyebabkan penduduk Wakaf Che Yeh dapat hidup lebih selesa tanpa bau busuk getah yang menganggu sepanjang masa, malam dan siang.







Sejak beberapa tahun yang lalu Wakaf Che Yeh mempunyai sebuah pasar terbuka yang mempunyai keluasan tapak suku ekar. Pagi dinamakan pasar borong, sebelah siang dinamakan pasar basah dan sebelah malam dinamakan pasar malam.

Berbagai-bagai aneka barangan dijual di sini, termasuk aneka makanan, makanan ringan, buah-ketuah, sayur-mayur, makanan laut dan darat, aneka pakaian lelaki dan perempuan, peralatan rumahtangga, aksesori kereta, kasut baru dan kasut bundel, aneka jam dan beg-beg orang lelaki dan perempuan.



Ia juga dilengkapi dengan prasarana hotel, premis perniagaan, kedai-kedai makan, klinik swasta dan sebagainya.

Pasar malamnya pula meriah, setiap malam ramai dikunjungi orang, termasuk orang-orang tempatan dan juga pelancung-pelancung dari luar Kelantan yang tidak mahu ketinggalan mengujungi pasar malam itu. Lebih meriah lagi pada setiap hujung minggu pasar malam itu dibuka hingga pukul 2 atu 3 pagi, malah menjelang Hari Raya setiap tahun pasar malam itu menjadi lebih meriah kerana dibuka sampai waktu subuh.

Waktu yang paling sibuk di pasar malam Wakaf Che Yeh ialah malam hujung minggu, musim cuti sekolah dan malam Hari Raya Puasa di mana manusia akan berjejal-jejal untuk berbelanja, membeli mana yang mereka sukai..

Saya teringat pada suatu malam, ketika saya berdiri di sebuah kaki lima menunggu anak-anak sedang membeli-belah, seorang anak muda mendekatii saya dan berpesan, "Pak Cik, hati-hati dengan kereta pak cik. Semalam sebuah kereta telah lesap di hadapan ini", dia menunjukan tangannya ke arah hadapan di mana kami berdiri. Dia juga menyebut jenama kenderaannya, dan mendakwa kereta yang hilang itu milik keluarganya yang diprkir di situ. Di mana-mmanapun ada orang jahat, yang sentiasa mengambil kesempatan untuk melakukan kejahatan, terutama di tempat-tempat kunjungan ramai seperti itu. Tanggungjawab kita ialah berhati-hati dan berwaspada dan mohon perlindungan kepada Allah.

Kita berharap pehak berkuasa hendaklah sentiasa awas dan waspada supaya segala kemudahan-kemudahan yang disediakan di situ tidak dipersalagunakan untuk tujuan-tujuan yang tidak bermoral dengan mengadakan kegiatan-kegiatan haram dan bercanggah dengan agama. Di tempat-tempat keramaian seperti inilah biasanya amat disukai oleh golongan tidak bermaruah untuk menangguk di air keruh walaupun menerusi cara dan dagangan yang haram.

Semoga kita sentiasa membangun bersama Islam, lahir dan batinnya dalam setiap urusan hidup kita, di sepanjang masa, siang dan malam.

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


<b>Dabong</b> lebih besar daripada Perlis - Utusan Online

Posted: 16 Jun 2013 10:06 AM PDT

Ab. Ramzi Ab. Rahman berucap di hadapan peserta program SMP-Utusan Malaysia baru-baru ini dan di sebelahnya Noraini Nordin dan wakil PPD Kuala Krai, Kelantan, Nik Rozman Nik Yaacob.

MEMANDANGKAN daerah Dabong lebih besar daripada negeri Perlis, maka Jabatan Majlis Pembangunan Dabong, Kelantan sedang dirancang penubuhannya, bagi membolehkan konsep kerjasama inklusif yang disarankan oleh perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak - dapat dilaksanakan sepenuhnya di kawasan itu.

Di bawah majlis itu nanti akan diletakkan Jawatankuasa Kampung dan semua jabatan penting, selain memperkenalkan sistem penzonan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

"Hal ini penting kerana Dabong lebih luas daripada Perlis," kata ADUN Dabong, Datuk Ramzi Ab. Rahman.

Secara berseloroh, kata Ramzi: "Bukan itu sahaja, jambatan di Dabong lebih baik daripada yang ada di Kota Bharu."

Tentang rutinnya, beliau kini kerap mengadakan pertemuan dengan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani bagi membantu membangunkan sektor nelayan sungai serta cuba mendapatkan subsidi baja untuk para petani di Dabong.

"Sektor nelayan sungai sangat berkembang maju dan menguntungkan kerana harga ikan sungai ini agak mahal dan semakin digemari," katanya.

Selain itu, lebih banyak publisiti akan diberikan kepada keindahan alam semula jadi di Dabong, khususnya air terjun Stong, Gua Ikan, Gunung ayam yang terkenal dengan aktiviti memanjat dan kesegaran udara dan kabus pada waktu pagi.

Sebelum ini, pihaknya juga telah membina bberapa kawasan rehat dan rawat (R&R) bagi memudahkan pengguna jalan raya singgah dan berehat, selain memberi pendapatan tetap atau tambahan kepada penduduk setempat.

"Kita juga memperuntukkan RM5 juta untuk menaik taraf jalan raya," katanya.

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


senarai lot kedai dan banglo untuk <b>di</b> jual - tanah <b>jeli kelantan</b>

Posted: 01 Oct 2013 01:09 PM PDT

UPDATED | OKTOBER 2013 |
SENARAI LOT KEDAI / BANGLO / TANAH EKAR  
UNTUK DI JUAL

TANAH MERAH|AYER LANAS|JELI
  1. TANAH SUKU EKAR DI BUKIT BUNGA TEPI JALAN BESAR HARGA DARI RM370,000.00.
  2. LOT BANGLO DI KAMPUNG GEMANG (Tangki Air) AYER LANAS HARGA DARI RM65,000.00
  3. TANAH LADANG,TANAMAN GAHARU DI GUNUNG STONG DABONG HARGA DARI RM90,000.00.
  4.  2 LOT BANGLO DEPAN UMK KELANTAN HARGA DARI RM68,800.00
  5. LOT KEDAI DI BUKIT BUNGA PONDOK MODEN HARGA DARI RM39,800.00 (PROMOSI) SEHINGGA NOVEMBER 2013
  6. LOT BANGLO PONDOK MODEN BUKIT BUNGA HARGA DARI RM40,000.00 (PROMOSI) SEHINGGA DISEMBER 2013
  7. LOT BANGLO KAMPUNG GEMANG BARU HARGA DARI RM59,000.00

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


BEN ASHAARI: Bom <b>di Tumpat</b> pulak ?

Posted: 11 Aug 2013 10:41 AM PDT

 

Tembak-menembak  ? Gengsterime ! Amuk ? Bunuh bayi ? Dan terbaru , bom pulak ?

Adik ipar aku bagitau tadi .. ada kejadian bom di Kuala Krai tapi berita tu belum dapat disahihkan lagi sbb tak keluar di media online atau tv ..

Tapi di JKKK FAN CLUB punya fan page ( FB ) , ada dah ..

Photo: Berita terkini BOM control yang diletakkan di bawah sebuah kereta diletupkan di taman sri periuk chbg 4 tumpat...1230 sakni... Seorang kerani sek keb guchil k krai mati dgn kedua tangan putus dan perutnya pecah... Dasyat Malaysiaku kini.... Berdoa dan bertawakkallah kita walau dimana berada.....

HASIL SIASATAN AWAL :

1. Menurut saksi mangsa keluar dari rumah ibu mertua utk melihat suatu benda atas kereta Naza Citra WNS 8721 (warna gold). Tiba2 dengar letupan kuat dan dapati mangsa terbaring atas jalan mengalami kecederaan teruk dan dapati meninggal dunia.

2. Mangsa alami kecederaan putus dua belah tangan dan perut terburai

3. Mangsa : Mohd Yusrizal bim Mat Zai
Kpt : 810618-03-5649 (32 thn)
Almt : Kg Kenor 18000 Kuala Krai,  Kelantan
Kerja : Kerani Sekolah Rendah Kebangsaan Manik Urai, Kuala Krai
Status: Berkahwin ank seorang (perempuan, 4bln)
4. Tempat kejadian: hadapan rumah No 127 Blok M Rumah JPN Kok Seraya, Tumpat, Kelantan

Sumber: whatsapp, mohon sahabat sahkan berita ini benar atau tidak.

GT

 " Berita terkini BOM control yang diletakkan di bawah sebuah kereta diletupkan di taman sri periuk chbg 4 tumpat...1230 sakni... Seorang kerani sek keb guchil k krai mati dgn kedua tangan putus dan perutnya pecah... Dasyat Malaysiaku kini.... Berdoa dan bertawakkallah kita walau dimana berada.....

HASIL SIASATAN AWAL :
1. Menurut saksi mangsa keluar dari rumah ibu mertua utk melihat suatu benda atas kereta Naza Citra WNS 8721 (warna gold). Tiba2 dengar letupan kuat dan dapati mangsa terbaring atas jalan mengalami kecederaan teruk dan dapati meninggal dunia.

2. Mangsa alami kecederaan putus dua belah tangan dan perut terburai

3. Mangsa : Mohd Yusrizal bim Mat Zai
Kpt : 810618-03-5649 (32 thn)
Almt : Kg Kenor 18000 Kuala Krai, Kelantan
Kerja : Kerani Sekolah Rendah Kebangsaan Manik Urai, Kuala Krai
Status: Berkahwin ank seorang (perempuan, 4bln)

4. Tempat kejadian: hadapan rumah No 127 Blok M Rumah JPN Kok Seraya, Tumpat, Kelantan "

Admin Fan Page tu pon tak boleh nak sahihkan berita tu tapi tadi aku tengok di Sinar Harian Online , berita tu pon ada gak .. ternyata berita ni benar belaka ..

Keluarga kongsi detik sebelum bom meletup di Tumpat

" TUMPAT - Mohd Yusrizal Mat Zain mengalihkan objek yang diletak di bumbung kenderaan pelbagai guna (MPV) tanpa disuruh sesiapa sebelum mangsa maut apabila objek itu meletup dalam kejadian di Tumpat, Kelantan hari ini.

Biras kepada Mohd Yusrizal, Norliana Nazihah Mohd Nasir, 28, berkata beliau ternampak objek mencurigakan itu pada kereta Naza Citra milik suaminya semasa menyelak langsir pintu hadapan rumah ibu mertuanya sejurus sebelum 11 pagi. ".

 

Al-Fatihah buat mangsa .. Semoga kes ni dapat segera diselesaikan .. Harapnya tiada kaitan dengan pengganas atau gengster ..

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 03:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 03:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2013 03:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 20 May 2013 03:24 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 03:48 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 03:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2013 03:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 03:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dun <b>Kelaboran</b>: IHTIFAL PUSAT ASUHAN TUNAS ISLAM (PASTI <b>...</b>

Posted: 20 Nov 2011 08:19 PM PST




 






DUN Kelaboran meneruskan tradisi menyemarakkan pendidikan pra persekolahan anak-anak berusia lima dan enam tahun bagi penanaman asas Islam yang kukuh sebelum menapak ke alam persekolahan.  PASTI, selaras dengan kebangkitannya selaku pemangkin pendidikan Islam telah mengadakan Ihtifal di mukim masing-masing bagi penyampaian sijil, hadiah pelajar terbaik dan persembahan menarik dari graduan-graduannya.
Setakat ini kesemua PASTI di dalam DUN Kelaboran telah pun mengadakan Majlis Ihtifal dengan jayanya dan telah disempurnakan penyampaiannya oleh YB ADUN Kelaboran, Saudara Mohd Zaki Hj Ibrahim.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 03:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Older Post - Chegu Zubir

Posted: 01 Aug 2012 01:26 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2012 03:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Adun <b>Kelaboran</b> Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan | info

Posted: 02 Aug 2012 04:53 PM PDT

Adun Kelaboran Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan : Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau bernikah dengan Abby Abadi dan beri amaran untuk ambil tindakan kepada orang yang memfitnah beliau.

Abby yang menyertai PAS pada bulan lalu dengan keanggotaan seumur hidup telah digosipkan bernikah dengan seorang Adun parti PAS.

Adun Kelaboran Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan

Bagaimanapun, wakil rakyat Pas itu menegaskan segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter pro-Umno sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.

Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

"Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana  isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Ketika ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki, 41, menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

"Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

"Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil  langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

Abby yang telah menjawab dakwaan mengenai perkara itu menggunakan laman sosial twitter menafikan beliau mempunyai sebarang hubungan dengan  Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

Adun Kelaboran Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan | Politik @ Forblogger

Connect Facebook

5.0

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 03:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ADUN <b>KELABORAN</b> & LIMBONGAN <b>DI</b> SEMINAR PAS SARAWAK

Posted: 31 Jan 2009 10:02 PM PST

ADUN Kelaboran bersama ADUN Limbongan, YB.Drs. Zainuddin Awang Hamat ketika ini sedang mengadakan lawatan kerja ke Sarawak bermula pada 31 Januari hingga 3hb Februari 2009. Dalam rangka lawatan tersebut, beberapa aktiviti telah diatur oleh Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sarawak dan Badan Perhubungan PAS Sarawak bagi mengisi program siri lawatan tersebut.

Membentang Kertas Di Seminar Memahami Dasar Perjuangan PAS di salah sebuah hotel di Bandaraya Kuching.

Gimik penyerahan Akhbar Harakah kepada Ustaz Osman Mustafa, Pesuruhjaya PAS Sarawak. Pihak BBC Kelantan akan menaja akhbar Harakah sepanjang tahun 2009 kepada PAS Sarawak. Turut kelihatan dalam gambar ialah Pesuruhjaya PAS Sarawak (empat dari kanan), Tuan Hj Adam, Timbalan Pesuruhjaya (tiga dari kanan) & Sdr. Abang Eddy, Ketua Dewan Pemuda PAS Sarawak (dua dari kanan).

Berdasarkan pengamatan kami, bumi Kenyalang memang subur untuk menerima perjuangan Islam. Masyarakat Sarawak makin memahami bahawa syiar Islam yang dibawa oleh PAS bukanlah bersifat perkauman atau prejudis tetapi syiar yang dibawa adalah bersifat universal yang sepatutnya boleh diterima oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira batas agama, bangsa dan warna kulit.

Adalah menjadi harapan bersama agar bendera hijau putih akan terus berkibar tidak kira di mana arah, dan bakal menggamit cucu cicit, suku sakat Yusuf Merais, Kanang anak Langkau, Rosly Dhobi atau lain-lain pejuang dalam menongkah arus perjuangan menegakkan keadilan Islam di bumi Kenyalang ini.

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Kelantan bina 487 rumah mampu milik <b>di Gua Musang</b> — KL <b>...</b>

Posted: 22 Oct 2013 12:48 AM PDT

KOTA BHARU: Selepas kejayaan membina rumah mampu milik (RMM) di Labok Machang, kerajaan negeri kini sedang merangka bagi membina rumah yang sama di Gua Musang. Program yang membabitkan pihak swasta itu berharga RM43,000 seunit.

Anggota exco kerajaan negeri, Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata, sebanyak 487 buah rumah akan dibina untuk keperluan rakyat khususnya dalam parlimen tersebut.

Beliau ketika ditemui di pejabatnya hari ini, memberitahu kediaman berkenaan akan dibina secepat mungkin bagi memenuhi keperluan rakyat.

Katanya, kerajaan negeri melalui anak syarikatnya juga akan membina kediaman yang sama di Bukit Gander, Tanah Merah dan Bunut Susu Pasir Mas.

"Kerajaan negeri akan berusaha sedaya mungkin mencari tapak tapak baru untuk projek perumahan demi untuk kemudahan rakyat," ujarnya.

Beliau turut memberitahu, hanya 10 orang pemohon yang layak untuk membeli RMM yang dibina di Kampung Labok, Machang.

Katanya, jumlah pemohon melebihi jumlah rumah hanya 24 buah rumah.

Bagaimanapun, jelasnya banyak permohonan terpaksa ditolak memandang pemohon tidak mempunyai syarat yang telah ditetapkan.

"Contohnya mereka telah mempunyai rumah, tempat bekerja begitu jauh jika diukur dari jarak rumah dan lain-lain lagi," katanya.

Terlaris & Terhebat !!! Wangian Pheromones Berkuasa Untuk Memikat Wanita… KLIK SINI
Stor Rumahtangga Terhebat & Terbaik Untuk Suami Dan Isteri… KLIK SINI
Vimax Original MyIdaman Malaysia & Pillsexpert Canada. Gunakan Dengan Yakin… KLIK SINI

03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


Nasi Air (Bubur nasi) special <b>di Pasir Mas</b> – updates… | cikjoi&#39;s Blog

Posted: 10 Sep 2013 01:37 AM PDT

There's this restaurant at Pasir Mas, Kelantan which served nasi air (bubur nasi) from noon to evening or until it sold out – I was told as early as 4pm… I really like the nasi air. Selalunya nasi air di Kelantan will be served with soup (separately or with soup poured into the nasi air); but this particular nasi air dont have soup as part of it's condiment/element. This is like the bubur nasi yang biasa dimakan di Pantai Barat – more like Chinese congee served in hotels for breakfast.

What I like about it is that the flavour is near perfect… buburnya memang berperisa, rencah atau condiment yang dicampur only enhanced the taste, flavour & texture. Makan as it is served dah sedap.. although they do have some cili in kicap and chilli flakes for added spicyness. Sedap la… Aku sanggup pegi sorang2 makan & tapau bawak balik lagi… hehe..

Image

The name – Restoran Kelantan Thai. Location? Just before Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), Pasir Mas – on your right. Ada 7-E jugak berdekatan.  It's easy to miss if you're not carefull. No pictures of the front of the restaurant tho…. Asyik terlupa nak amik gambar depan restoran ni…. Next time I will update with a photo … Close on Friday. Open before noon. Regular customers are actually the school kids..!! Budak2 sekolah rendah & menengah nearby… Itu yang pique my curiosity & made me order it the first time… I'm hooked ever since…

Upate: Here's a photo of the restaurant:

Bubur3

Restoran ni also served other hot dishes ala carte like tom yam, lauk-pauk & makanan goreng. Sedap juga lain-lain pon… I like their kerabu sotong… lembut sotongnya dan flavorful too.  But I usually only come for the nasi air/bubur.

Update: Here's a photo of other dishes there – udang goreng tepung… crispy thin crust on the outside and juicy on the inside. Nicee….

bubur4

Image

Yang gambar ni nasi air special. Ada tambahan udang, sotong & perfectly poached egg..!! Regular nasi air contains shredded chicken & ikan bilis. Price? Okay..special price for the regular customers – the school kids – only RM2.50. Regular nasi air – only RM3.00. And the special nasi air that I always ordered? Only RM4.00.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved