ads

Isnin, 19 November 2012

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


AR RISALAH الــرســالـة: 50 ahli PAS sertai UMNO <b>di Kelantan</b>

Posted: 18 Nov 2012 03:30 PM PST

Sekumpulan 50 penyokong PAS di Kampung Pak Mali, Bakong di Bachok menyerahkan borang permohonan untuk menyertai Umno malam tadi.
Ketua Umno Bahagian Bachok Datuk Dr Awang Adek Hussin menerima borang dari kumpulan terbabit yang diketuai Syed Zain Syed Hassan, 48, dengan disaksikan lebih 300 penduduk kampung.
"Ini bermakna Umno berjaya menembusi kubu kuat PAS yang sukar dimasuki sejak 20 tahun lepas," kata Awang Adek kepada pemberita selepas menerima borang itu di majlis bongkar isu semasa di kampung berkenaan.
Awang Adek yang juga timbalan menteri kewangan berkata tindakan mereka akan membantu Umno dalam usaha menawan Parlimen Bachok dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan berkenaan iaitu Jelawat, Perupuk dan Tawang dalam pilihanraya umum akan datang.

Mat Usof Mat Junoh, 57, berkata kegagalan PAS membangunkan Kelantan mendorongnya mengambil keputusan meninggalkan parti yang disertainya sejak 20 tahun lepas.
Katanya, usaha akan dibuat untuk menarik kira-kira 60 lagi penyokong dan anggota PAS di kawasan itu untuk menyertai Umno.

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


Muslimeen United: Janji Bandar Baru <b>Dabong</b> jadi kenyataan

Posted: 09 Oct 2012 06:56 AM PDT



KUALA KRAI: Bukan sekadar mengingatkan rakyat terhadap tuntutan agama, sebaliknya ulama juga berjaya membawa Kelantan ke era baru dengan kemunculan bandar-bandar baru yang semakin bertambah.

Hampir semua jajahan di Kelantan memiliki kawasan pertumbuhan baru dengan pembangunan yang lebih terancangan dan tersusun.

Bermula dari Tumpat sehingga ke Gua Musang bandar-bandar baru boleh dilihat di merata tempat.

Tidak ketinggalan juga Dabong yang suatu ketika dahulu tempat buangan bagi guru-guru yang menyokong pembangkang, sekarang sudah jauh berubah.

Tidak lama lagi lanskap Dabong juga bakal berubah dengan pembangunan bandar baru yang terletak di Kampung Stong.

Kawasan seluas 45.6 hektar bakal dibangunkan taman perumahan yang lengkap dengan bangunan pejabat, rumah kedai, masjid, tadika, dewan orang ramai, taman permainan, pasar raya dan stesen minyak.

Kedudukannya di hadapan kilang papan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK), di tengah-tengah perjalanan Jeli-Gua Musang. Berlatarbelakangkan banjaran Gunung Stong yang menempatkan air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Suasana persekitarannya begitu nyaman, awam yang kedudukan agak rendah seumpama berada di Tanah Tinggi Lojing.

Bandar Baru Dabong bakal menjadi kenyataan apabila majlis perletakan batu asas disempurnakan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.

Bandar baru itu akan menempatkan 48 unit rumah teres kos sederhana rendah, 196 unit rumah teres kos sederhana, 56 unit rumah berkembar, 106 (banglow) dan 20 unit (rumah kedai).

Fasa pertama melibatkan pembinaan 12 unit rumah teres kos sederhana rendah, 29 unit (kos sederhana) dan seunit rumah banglow akan dibangunkan tidak lama lagi.

Projek tersebut dilaksanakan KPK dengan kerjasama DPS Group of Companies dibangunkan tiga fasa. Projek berkenaan membabitkan pelaburan lebih RM40 juta.

DPS sebuah syarikat yang berpangkalan di Melaka juga akan membina sebuah kilang perabot dengan pelaburan sebanyak RM15 juta, bakal menyediakan 100 peluang pekerjaan.

Pengerusi KPK, Zulkifli Mamat berkata, Bandar Baru Dabong dibangunkan mengambil masa kira-kira lima tahun.

"Bandar Baru Dabong di Stong akan menjadi bandar berkembar dengan pekan Dabong yang sedia ada. Dabong lama yang menempat stesen kereta api tidak lagi dapat menampung pembangunan baru memandangkan kawasannya agak terhad.

"Pekan lama mempunyai keistimewaan tersendiri dengan stesen kereta api yang menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi Taman Negeri Stong," katanya selepas majlis perletakan batu asas dan perasmian pejabat baru KPK.

Adun Dabong, Arifabillah Ibrahim berkata, janji kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah Bandar baru di Dabong akhirnya menjadi kenyataan.

Kata beliau perkara itu terkandung dalam manifesto pilihan raya PAS Kelantan 2008.

"Saya antara orang yang paling gembira kerana janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu kini semakin menjadi kenyataan.

"Inilah yang dinamakan sebagai janji yang ditetapi. Kita juga mampu menepati janji-janji yang dibuat bagi manfaat rakyat," katanya. -Hrkh

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


KERENGGA: 23 Cawangan Umno Bachok Menolak Awang Adek?

Posted: 19 Nov 2012 04:50 AM PST

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2010/06/awang_adek.jpg
Agensi berita yang tidak boleh dipercayai melaporkan 50 orang penyokong Pas dalam kawasan Bachok telah menyertai Umno. Upacara penyertaan penyokong Pas itu turut disaksikan oleh 300 orang ramai dan ia diraikan oleh ketua Umno Bachok Awang Adek Hussein.


Lapor agendi berkenaan penyokong itu berasal dari kampung Pak Mali, Bakong yang merupakan kubu kuat Pas dan tidak dapat ditemubusi Umno sejak 20 tahun lalu. Awang Adek yakin dengan penyertaan 50 penyokong Pas itu memberi peluang untuk Umno menawan Bachok.
Dalam pilihan raya lalu ke empat-empat kerusi di Bachok tiga Dun dan satu parlimen dimenangi oleh Pas. Awang Adek sendiri yang bertanding di dua kerusi parlimen dan Dun Perupok, disumbat dua gol, kalah dikedua-dua kerusi yang ditandingi.
Nampaknya Awang Adek begitu gembira atas penghijran 50 penyokong Pas itu. Tetapi apakah jumlah itu sudah mencukupi untuk merampas semua kerusi di Bachok? Rasanya tidak semudah itu kerana Awang Adek memang menghadapi masalah di Bachok. Kalau beliau hendak menang, jangan diharap kepada penghijrahan penyokong Pas itu semata-mata tetapi yang penting memastikan 23 cawangan Umno tetap bersamanya.
Ketika ini sebanyak 23 cawangan Umno di Bachok dilaporkan bersiapa sedia untuk tidak menyokong Awang Adek di dalam pilihan raya akan datang. Sekiranya tidak kena cara ke semua 23 cawangan Umno akan dibubarkan dan diganti dengan cawangan pareti mewakili Pakatan Rakyat.
Sebelum selesa dengan peghijarahan penyokong Pas itu Awang Adek perlu menyelesaiakan apa yang berlaku dalam 23 cawangan Umno itu. Jumlah daripada 23 cawangan itu mungkin suku daripada jumlah pengundi Umno di Bachok.
Kalau ini menjadi kenyataan bermakna angan-angan Awang Adek untuk menang di kerusi parlimen Bachok hanya mimpi disiang hari saja. Penentangan terhadap Awang Adek bukan saja dari 23 cawangan Umno tetapi ia juga datang dari beberapa tokoh Umno dan penjawat jawatan politik dilantik Umno seperti Pegawai Penyelia Mukim (PPM).
Selain dari itu rakyat Bachok sukar untuk menerima cara timbalan menteri kewangan itu mendekati rakyat kerana lagaknya lebih merupakan pegawai kerajaan daripada pemimpin politik yang sedia untuk sama-sama mengukur kepala atau memecut beruk panjat nyiru dengan rakyat

Nasib berbeza dua pemandu Proton Iswara - The Borneo Post Online

Posted: 16 Nov 2012 05:25 PM PST

Posted on November 17, 2012, Saturday

TRAGIS: Keadaan kereta Proton Iswara milik mangsa yang belum diketahui identitinya.

KUCHING: Seorang juru-teknik rentung manakala seorang lagi melecur separuh badan selepas kedua-dua kereta yang dipandu mereka terbakar dalam dua kemalangan jalan raya yang berasingan semalam.

Kemalangan yang me-ngorbankan Francis Linco Rinden, 29, dilaporkan berlaku di Tondong, Bau apabila kereta Proton Iswara yang dipandunya terbakar selepas terlibat dalam kemalangan melibatkan sebuah lori sekitar jam 2 petang semalam.

Pemandu lori tersebut, Kend Kandong semasa di-temui pemberita memberitahu dia semasa kemalangan tersebut dalam perjalanan menuju ke Batu Kitang, Bau sebelum kereta yang dipandu mangsa tiba-tiba memasuki laluannya.

"Saya terus memberikan isyarat lampu kepadanya, tetapi dia tidak berganjak membuatkan saya terpaksa memandu ke tepi jalan untuk mengelak daripada merempuh keretanya," katanya.

Bagaimanapun, menurutnya, kereta mangsa telah merempuh bahagian tepi lori yang dipandunya sebelum api mula marak dari bahagian hadapan kereta mangsa.

"Saya bersama beberapa lagi orang awam kemudian berusaha menyelamatkannya namun api merebak dengan cepat dan belum sampai se-minit rasanya kereta tersebut habis dijilat api," kata Kend lagi.

Sepasukan anggota bomba dan penyelamat dari Balai Bomba, Bau bergegas ke tempat kejadian sejurus menerima laporan berhubung kejadian.

Mayat mangsa telah dihantar ke Hospital Daerah Bau untuk tujuan bedah siasat.

Ketua Polis Daerah Bau DSP Mohd Sabri Zainol semasa dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

Sementara itu, dalam satu lagi kemalangan, seorang lelaki berjaya diselamatkan daripada rentung selepas kereta Proton Iswara yang dipandunya terbakar dalam kemalangan di Jalan Batu 6 di sini, awal pagi semalam.

Mangsa, 36, berasal dari Perupok, Gita semasa kemalangan tersebut dpercayai dalam perjalanan pulang sebelum keretanya terbabas lalu terbalik di hadapan sebuah stesen minyak.

Orang awam yang me-nyaksikan kejadian segera membantu mangsa selepas api mula marak dari hadapan kereta tersebut.

"Kami menggunakan kira-kira enam pemadam api dari stesen minyak berdekatan untuk meredakan api sebelum berusaha mengeluarkan mangsa dari keretanya," kata seorang daripada orang awam yang membantu mengeluarkan mangsa.

Mangsa yang dilaporkan melecur separuh badan, kemudian dikejarkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan.

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Voices of My Heart: terkandas <b>di Wakaf Che Yeh</b>

Posted: 02 Sep 2012 03:00 PM PDT

tu la.. masa kami nk grak gi Wakaf Che Yeh pd malam raya ke3 tu,
dah cun abis dah DA.DA mohon dr Allah agar jalan ke sana tak jem 
(yakni, pd siang hari tu, dan 3 hari berturut2 sblm itu, mmg super jem nk masuk KB nun!).. 
siap gambar kan lagi tempat parking kami..
and minta2 lah tak ramai orang utk mudahkan kami bershopping2an.

dan alhamdulillah semuanya dimakbulkan Allah.. syukur..
cuma silap kami, tak DA.DA smpai pulang ke rumah. hihi..
akibatnya, elok je abis beli brg yg terakhir, 
terus hujan turut dgn selebat2nya. huahuahua..!!
keta parking, xde la jauh mana pun.. 2 @ 3 minit je dari situ
tp sbb mmg hujan.. dgn the kids tanpa payung..
mmg xbleh nk redah lah hujan nun..
maka nya, ter kandas kami di sini :
Ayra dgn topi serkup versi baru :
 so, nak x nak, lepak la kami sat kt situ sementara tunggu en.hubby pusing gi amik keta..
Ayra lak, saje je nk biar hujan bertambah lebat tu,
duk nyanyi sekuat2nya kt situ, tanpa lah segan silu. haiya..!
gambar kt bawah ni, adalah cubaan Ayra utk amik gambar kami.
muka den pun tinggal separuh je.
lenkali, klau nk DA.DA tu, pastikan DA.DA sampai abis ye..
jgn separuh jalan je.. asal boleh. hihihi...

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


SKST2: MURID SKST2 <b>DI</b> MTQ ZON <b>KELABORAN</b>

Posted: 21 Mar 2012 10:23 PM PDT

Pada 20.3.2012 iaitu 2 hari yang lalu sekolah SKST2 telah menyertai majlis tilawah al-quran , bercerita dan nasyid  yang telah diadakan di Sk Berangan 1. Dalam acara ini sekolah menyertai semua acara keculai pertandingan nasyid. Ini kerana masalah teknikal yang tidak dapat diatasi.
SKST2 hanya memenangi naib johan hafazan, manakala acara lain  tidak mendapat apa-apa tempat.Namun kami warga sekolah mengucapkan syabas atas daya usaha mereka yang  melatih dan
kesungguhan peserta menyertai pertandingan ini amat kami hargai.
 Dalam majlis ini, adik Maisarah Shukri tahun 5 NIlam telah mendapat naib Johan dalam acara hafazan Al-Quran Juz Amma.( gambar atas )

                    Adik Roslina ( acara Tilawah) adik Sahirah bercerita  dan Maisarah (Hafazan)
bergambar di pentas sebaik acara berakhir.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved