ads

Sabtu, 18 Jun 2011

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


PILIHANRAYA KINI: Pilihan Raya Kecil <b>Di Kuala Krai</b>

Posted: 16 Mar 2011 08:25 PM PDT

Malang sungguh nasib PAS dan juga penjilat penjilat tegar parti ini yang menyundalkan agama islam semata mata mahu merasai nikmat memegang tampuk kuasa kerajaan…

PAS sudah semakin meyimpang jauh dari asas penubuhan parti itu berbanding dengan zaman perjuangan mereka beberapa dekad yang lalu. Setelah berlangsungnya PRK 12 tahun 2008 dan sebaik sahaja BN mengalami kekalahan yang teruk hilang 5 kerajaan negeri, diwaktu yang sama tidak lagi memiliki 2/3 majoriti, PAS yang tumpang sekaki kejayaan Pakatan dibawah telunjuk Anwar dan Lim Kit Siang sudah semakin meroyan dan hilang nilai perjuangan parti tersebut.

Dinegeri seperti Perak dan Selangor peranan dan watak pimpinan PAS tak ubah seperti pencacai tukang basuh berak DAP dan PKR..! Manakala dalam peringkat Dewan Rakyat yang menyaksikan PAS mempunyai lebih 20 orang wakil rakyat, ramai diantara mereka yang menempatkan diri menyertai kumpulan ERDOGAN menjilat jilat lubang dubur Anwar dan pimpinan DAP…

Semalam dalam sesi perbahasan di Dewan Rakyat, Ahli Parlimen Kuala Krai PAS Dr Hatta Ramli telah menyamakan Anwar Ibrahim dengan Nabi Yusuf a.s….!!! Hatta Ramli dah gila….!!! Dah biol bebal rupa rupanya tahap taksub pimpinan PAS terhadap Anwar…

Hatta yang bengong itu dalam hujah dangkalnya itu cuba mengaitkan kisah Siti Zulaikha dengan Nabi Yusuf dalam kes liwat Anwar terhadap Saiful Bukhari Azlan..! Inilah tahap minda pemikiran pimpinan PAS yang telah diliwat enak oleh fahaman Anwarisme!


Anwar Ibrahim yang meliwat itu Hatta sanjunginya ke tahap seorang nabi..? Hatta Ramli tergamak mahu umpamakan Anwar Ibrahim itu seperti Nabi Yusuf..?? Astaghfirullaaaahhh…!! Memang sah Hatta Ramli sudah nazak, iya.., sudah nazak cara pemikirannya..., memang sudah rosak dan tidak berfungsi dengan baik lagi otaknya tak ubah seperti seorang pesakit terlantar dalam ICU..

Secara logik akal kita faham sifat sifat Nabi Yusuf itu seorang yang memiliki paras rupa yang boleh mencairkan hati wanita sehinggakan Siti Zulaikha wanita paling cantik dan anggun di Mesir terpaksa mencari helah agar dapat "memaksa" Nabi Yusuf menghampirinya….

Anwar Ibrahim pula sangat berbeza! Hawa nafsu yang pelik, boleh berselera rakus membontoti kaum sejenisnya…! Konsep sama rata sama rasa.., depan belakang sama saja...! Wanita dia rembat, lelaki dia sebat..! Dimana ciri ciri Nabi Yusuf pada si Anwar Ibrahim...? Belum pernah kita dengar mana mana wanita dalam negara ini tergila gilakan dan memuja muja Anwar itu seorang handsome sehingga membuatkan wanita dan gadis gadis tidak tidur malam….

Dalam kisah kisah nabi yang kita pelajari, Nabi Yusuf mengelak dan tidak mahu melakukan maksiat..! Walaupun digoda cuba digomol oleh Zulaikha namun Nabi Yusuf berkeras tidak mahu melibatkan diri dengan dosa maksiat, terpaksa lari mahu meninggalkan kamar Zulaikha…

Berbeza dengan Anwar Ibrahim..!! Dengarlah dengan hati yang terbuka pengakuan dari mulut Saiful Bukhari Azlan yang menceritakan dalam kenyataan bersumpah dikandang saksi perbicaraan Mahkamah bagaimana Anwar berkata "Can I Fuck You Today..?"

Jangan kita sewenang wenangnya juga mahu ketepikan secara terperinci cerita Ummi Hafilda bagaimana hubungan sulit Anwar-Shamsidar. Walaupun juak juak murahan penjilat penjilat tegar Anwar mencerca caci Ummi tetapi kita wajib bertanya kepada diri sendiri, sekiranya Ummi berbohong kenapa Anwar tidak mahu saman Ummi sedangkan Anwar bertindak mengambil tindakan undang undang terhadap Tun Mahathir, Khairy Jamaluddin dan Tan Sri Muhyiddin apabila membuat kenyataan negatif terhadapnya…

Tontonilah video klip dibawah ini dengan berlapang dada dan minda yang terbuka luas. Berfikiranlah secara terbuka tanpa sebarang idealisme politik..!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


MalaysiaDaily: Strategi PRU 13 : Guru Kafa diarah tukar alamat IC?

Posted: 13 Jun 2011 06:54 AM PDT

Posted by malaysiadaily | Monday, 13 June 2011 | 0 comments

Impian Umno mahu merampas Kelantan rupa-rupanya berselindung di sebalik agenda sulit dengan memperalat Jabatan Pelajaran Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD).

Difahamkan PPD diminta menyenaraikan nama-nama guru Kelas al Quran dan Fardhu Ain (Kafa) yang mengajar di sekitar Kota Bharu untuk ditukar alamat kad pengenalan (IC) ke kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Bunut Payong.

Modus operandi sulit tersebut berjaya dikesan pada 28 Mei lalu apabila ramai guru Kafa dilihat berada di perkarangan Wisma Persekutuan bagi menukar alamat kad pengenalan.

Setiausaha Majlis Tindakan Dun Bunut Payong, Shaari Mat Yaman (gambar) berkata, seramai hampir 50 guru Kafa dilihat berada di sebuah wakaf dalam kawasan Wisma Persekutuan antara jam 9 hingga 11 pagi 28 Mei lalu.

Katanya, seorang lelaki mengaku bertanggungjawab membekalkan borang pertukaran alamat kepada setiap guru Kafa yang datang.

"Kemudian seorang demi seorang guru Kafa diminta lelaki terbabit naik ke pejabat Jabatan Pendaftaran Negara untuk menyerahkan borang yang telah diisi di wakaf.

"Lelaki itu memberitahu alamat-alamat baru yang diisi guru Kafa terbabit menggunakan alamat milik anggota jawatankuasa Umno Kota Bharu yang tinggal di Dun Bunut Payong," katanya di sini.

Shaari berkata, beliau bersama empat lagi jawatankuasa MTD Bunut Payong dan penghulu melihat sendiri tindak tanduk agen yang mungkin dilantik Umno bagi membekalkan borang pertukaran alamat kad pengenalan kepada guru Kafa.

Menurutnya guru Kafa yang selesai urusan di pejabat JPN kemudian dilihat turun semula ke wakaf menemui lelaki terbabit.

Difahamkan juga guru Kafa yang sedia menukar alamat diberi sedikit habuan.

Sementara itu tinjauan Harakahdaily di perkarangan Wisma Persekutuan dan pejabat JPN pagi tadi tidak lagi kelihatan kelibat agen berkenaan.

Difahamkan juga Umno cuba mempengaruhi pegawai di JPN bagi membolehkan pertukaran alamat dilakukan secara berkumpulan bagi mempercepatkan urusan pertukaran alamat kad pengenalan pemohon.

Satu sumber memberitahu pemimpin Umno terbabit datang merayu kepada pegawai kanan di JPN bagi membolehkan proses pertukaran alamat dipercepatkan.

Bagaimanapun rancangan itu gagal memandangkan JPN Kelantan tidak melayan kerana menyalahi peraturan.

Difahamkan pertukaran alamat kad pengenalan pemohon hanya boleh dibuat di pejabat JPN bukan melalui agen tertentu. -HD

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Bershoppingan <b>di Rantau Panjang</b>.....

Posted: 16 Jun 2011 05:20 PM PDT

J

angan  di tanya mana muka mami time nih....mami of coz la ngan shopping kan..kata nak shopping...sambil dukung si Raissha..,sambil pilih brg...dh penat servis bertukar tangan..bg lak ddi dia dukung...opss!!daddi pun nak pilih brg jugak hokeyh!! lg hebat dr bini dia ni....

Ala pilih2 barang then tinggal..pilih2 lg kang teringat plak nak servey kedai sebelah..so tinggalla lg..lelama langsung lupa nk beli punya la rambang mata....tu pun sambil layan anak2 tue..kalo jln ala bujang trang tang tang..,kompem berplastik2 mami borong!!

Dah la tu malas nak ckp banyak..barang2 pun xsmpt nak snap..malam tu blk umah then terus susun2 brg dlm beg...lupa la nk tayang apa yg dibeli...xpe len kali pi beli lg na...

Mak & makcik mami (kedua2 pink kaler tue)...survey sana sini....sampai puas hati...




post signature

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


DARULNAIM, KECEMERLANGAN AKHIRAT: Tahap Ketiga ialah sebagai <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 09:14 AM PDT

Pada tahun 2006, Kerajaan Kelantan telah melancarkan Dinar Kelantan dalam tiga bentuk iaitu satu dinar penuh berukuran 23 mm dengan berat 4.25 gm bernilai RM332.25. Selain itu separuh dinar bersaiz 20 mm (1.06 gm) bernilai RM176.76) dan suku dinar bersaiz 21 mm (0.5 gm) bernilai RM99.38. 

Tahap Ketiga ialah merupakan tahap penting bagi seluruh rakyat dan pemimpin di negeri Kelantan iaitu supaya benar-benar beramal (to be practiced) dengan apa yang diketahui dan difahami tadi supaya proses 'Membangun Bersama Islam' terus dilaksanakan dengan cekap, berkesan dan beramanah

Sebab itu, didalam tahap ini, pemimpin memahami yang dia wajib melaksanakan tanggungjawabnya terhadap rakyat sebagai 'Khadimul Ummah' iaitu semata-mata mencari redha Allah SWT. Pemimpin, dengan kemampuan iatu Q atau Capability yang ada, berusaha sedaya upaya, melaksanakan tugas iaitu A dengan penuh rasa taqwa melibihi tuntutan integriti semasa. Disini, kepuasan rakyat diutamakan, selagi memenuhi tuntutan keredhaan Allah SWT, sesuai dengan prinsip amal soleh iaitu ikhlas, syar'iyyah dan berakeedahkan tauhid pada Allah SWT. Lalu, konsep UMMI iaitu Ubudiyyah, Mas'uliyyah, Muhasabah dan Itqan diperkenalkan dan dilaksanakan.

Antara proses yang di tekankan ialah melalui:

Jihad Ekonomi Negeri Kelantan Darulnaim: Dinar Emas dan Dirham Perak

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


Perkhidmatan helikopter swasta <b>di</b> Kertih dan <b>Pengkalan Chepa</b> <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2011 08:19 PM PDT

Pakar pengangkutan luar pantai, Weststar Aviation Services Sdn Bhd, telah menerima penyerahan tiga buah helikopter terakhir daripada sembilan buah helikopter Augusta Weststar (AW139) yang ditempahnya untuk digunakan bagi pelaksanaan misi pengangkutan luar pantai untuk menyokong operasi minyak dan gas luar pantai di negara ini.

Pengarah Urusan Kumpulan Weststar, Syed Azman Syed Ibrahim, berkata syarikat itu menyewa khas satu daripada kapal terbang terbesar di dunia, pesawat Antonov, untuk mengangkut helikopter itu.

Helikopter itu akan beroperasi secara rasminya awal bulan depan dengan enam helikopter ditempatkan di Kertih, Trengganu dan dan tiga lagi di Pengkalan Chepa, Kelantan, kata Syed Azman kepada Bernama selepas ketibaan tiga unit helikopter Augusta 139 itu di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah.

Weststar, pengusaha penerbangan luar pantai AW139 keempat terbesar di dunia itu menyediakan perkhidmatan helikopter kepada syarikat minyak dan gas seperti Esso Production Malaysia Inc. dan Petronas Carigali Sdn Bhd.

"Kami pasti AW139, dengan prestasi cemerlang, serta ciri-ciri keselesaan dan keselamatannya akan terbukti amat berjaya dalam pasaran luar pantai keseluruhannya di rantau ini," tegas Syed Azman.

Bagi masa depan, kata Syed Azman, syarikat itu akan berusaha untuk memperluas perniagaannya dalam operasi minyak dan gas luar pantai serantau.

Beliau juga berkata syarikat itu sedang mempertimbang untuk membeli beberapa unit helikopter tahun ini untuk memperluas lagi perniagaannya ke pasaran serantau.

Kumpulan itu juga pakar dalam kerja-kerja mengangkut pekerja ke pelantar pengeluaran dan pelantar penggerudian luar pantai serta satu daripada pembekal pesawat sewa awam, perkhidmatan mencari dan menyelamat, perubatan kecemasan serta perkhidmatan latihan, kejuruteraan dan teknikal.

–Bernama

Related article

KomunitiKini

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


BANGLO 1 tkt <b>di</b> blkg SEKOLAH <b>DEMIT</b> – Houses for sale <b>Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 31 Oct 2010 01:04 PM PDT

- masuk lorong tepi sek demit 600m- blh keluar ke panji (jpj)- LUAS RUMAH dr 1900sf- LUAS TANAH dr 5,274 sf- 4 bilik- fully tiles & plaster ceiling- pagar wrought iron- harga dr RM375,000- utk BUMIPUTERA & ANAK KELANTAN- bukan anak kelantan, tinggal dan bekerja di
kelantan lebih dr 5 thn, blh memohon- CALL : NOREEN : 017-9696788

Contact Seller Email This Post Email This Post

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tanah <b>Di</b> Kg. <b>Demit</b>, Kubang kerian – Land for sale <b>Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 31 Oct 2010 01:07 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Tanah di kampun Demit, KUbang Kerian Utk dijual-230 depa-sesuai untuk banglo-RM150000.00.

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


Destinasi Bajet + Homestay.....Jom <b>Melaka</b>: Masjid Selat <b>Di Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2011 09:09 AM PST


 Assalamualaikum + Salam Sejahtera,


Masjid Selat merupakan masjid yang terbaru dan terkini di Melaka. Ianya dibina di Pulau Melaka dan terletak di tepi Selat Melaka yang merupakan selat tersibuk dan terpanjang di dunia.

Pembinaan Masjid Selat ini menelan belanja hampir RM11 juta, dibina diatas tapak berkeluasan 1.8 hektar. Masjid Selat ini pastinya mempunyai karekter dan senibina yang unik seperti juga masjid-masjid  lama tersohor di Melaka.

Peruntukan sebanyak RM7 Juta juga diberikan oleh kerajaan Persekutuan bertujuan sebagai pelengkap kepada RM11 Juta. Untuk pengetahuan anda, Masjid Selat ini boleh menampung kapasiti lebih kurang 2 000 jemaah pada satu-satu masa.

Pembinaannya bermula pada Jun 2003 dan berakhir sepenuhnya pada 29 Ogos 2006. Ia dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Syed Sirajuddin Ibni Al-Marhum Tuanku Syed Putra Jamalullail pada 24 November 2006.

Untuk pengetahuan anda juga, Masjid Selat ini dibina di tengah-tengah kawasan pusat perniagaan di Banda Hilir. Merupakan satu mercu tanda terkini di negeri Melaka ini selain menunjukkan kesungguhan kerajaan negeri Melaka yang komited dalam meningkatkan syiar Islam.

Yang menariknya Masjid Selat ini ialah ianya dibina di atas permukaan laut di dalam kawasan pulau buatan yang diberi nama Pulau Melaka.

Dari segi senibina yang ditonjolkan, Masjid Selat mempunyai senibina yang amat menarik, unik dan cukup berbeza berbanding masjid-masjid lama tersohor di negeri Melaka. Menurut Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam, Masjid Selat hampir mirip kepada sebuah masjid terapung di Jeddah, Arab Saudi.

Dan yang menariknya, masjid tersebut merupakan cetusan idea daripada Datuk Seri Mohd. Ali Rustam sendiri yang pernah menyertai lawatan ke Jeddah suatu masa dahulu.

Suasana ketenangan dan kedamaian di Masjid Selat cukup membuatkan hati anda terusik. Lebih terasa ketenangan apabila anda bersolat di dalamnya, diselangi dan disulami hembusan bayu Selat Melaka yang pasti menenangkan jiwa.

Diantara yang dominan pada masjid ini sudah pastinya menaranya yang setinggi 30 meter itu. Menara yang terletak di sebelah kiri pintu gerbang Masjid Selat itu bukan hanya sekadar untuk mengumandangkan azan sahaja. Sebaliknya, ianya mempunyai dwifungsi iaitu sebagai Rumah Api.

Cahaya amaran diberikan melalui menara itu kepada kapal-kapal dan perahu-perahu yang melalui Selat Melaka itu. Selain itu, ia juga bertindak sebagai panduan kepada pesawat yang terbang di ruang udara.

Dari segi senibinanya pula, ianya cenderung memartabatkan konsep senibina Melayu. Konsep utama rekaan dalam Masjid Selat ini ialah elemen batang buluh yang pangkalnya dibelah dua dan membentuk beberapa bahagian.

Penggunaan empat kubah kecil yang terletak di setiap penjuru mengapit kubah yang besar. Di bawah kubah yang besar ini terletaknya Dewan Besar Solat yang berukuran 24 meter diameter.

Banyak lagi sebenarnya keunikan Masjid Selat ini untuk kami kupaskan dengan panjang lebar seperti seni kaligrafi, seni muqarnas dan sebagainya. Tidak lengkap jika anda bercuti ke Melaka tapi tidak berkunjung ke Masjid Selat.  

Berkunjunglah ke Melaka. Anda tidak akan rugi jika bercuti ke Melaka, Bandaraya Warisan Dunia!

p/s: Hubungi Akasia Holiday dengan klik DI SINI SEKARANG sekiranya anda sekeluarga inginkan pakej penginapan berupa Motel + Homestay Bajet yang bersih, selesa dan menjimatkan wang anda. Yang paling penting sekali, ianya terletak berhampiran dengan tempat-tempat menarik dan bersejarah di Melaka!

Destinasi Bajet + Homestay...Jom Melaka!
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved