ads

Khamis, 18 Ogos 2011

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


PAS <b>Mengkebang</b> » Blog Archive » Kerjasama jayakan sambutan Aidilfitri

Posted: 12 Oct 2009 08:42 PM PDT

KUALA KRAI - Kerjasama penghulu mukim dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Meng-kebang terserlah apabila masing-masing menyediakan satu hidangan untuk juadah sambutan Aidilfitri Majlis Tin-dakan DUN (MTD) itu, dekat sini, semalam.

Pengarah MTD yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mengkebang, Abdul Latiff Abdul Rahman berkata, antara hidangan disediakan 12 penghulu mukim terbabit ialah gulai kawah, sate, lemang, ketupat, roti jalan, kuih raya dan minuman.

Menurutnya, majlis sambutan itu turut mendapat kerjasama peserta Ladang Rakyat DUN Mengkebang yang membuat persiapan tempat dan membantu urusetia penganjur melayan kira-kira 3,000 tetamu yang hadir.

"Majlis sambutan yang men-jadi acara tahunan MTD ini adalah antara peluang terbaik bagi rakyat di daerah ini terutama di Mengkebang untuk hadir, bertemu mata dan mengeratkan lagi hubungan.

"Majlis seumpama ini juga dapat memberi gambaran jelas kerjasama erat dan semangat tinggi yang diberikan semua penghulu mukim dan petugas bagi menjayakan pelbagai aktiviti MTD Mengkebang," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Sinar Harian pada majlis sambutan Aidifltri anjuran MTD Mengkebang di Dataran Sungai Durian, dekat sini, semalam, yang bermula dari jam 12 tengah hari hingga 3 petang.

Hadir sama Pegawai Agama Jajahan Kuala Krai, Alias Abdul Rahman; Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan, Mahadi Mat Zin; Naib Ketua Dewan Muslimah Pas kawasan, Hazimah Khalipah dan Setiausaha MTD Manek Urai, Mohamad Harun.

Abdul Latiff berkata, pihaknya tidak menganjurkan majlis sambutan itu lebih awal kerana bimbang tidak ramai yang dapat hadir kerana masing-masing masih 'sibuk' berhari raya dan memenuhi jemputan banyak rumah terbuka lain.

Katanya, majlis sambutan yang turut dihadiri pelbagai lapisan masyarakat tanpa mengira kaum itu dimeriahkan juga dengan pengagihan kira-kira 100 sampul duit raya kepada kanak-kanak yang hadir.-sinar harian

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 09:02 AM PDT


j-QAF SK <b>CHIKU</b> 03: Asal Usul Sek. Keb. <b>Chiku</b> 03

Posted: 31 May 2011 11:59 PM PDT

Bermulanya pembukaan tanah baru di kawasan hulu negeri Kelantan, telah banyak memberi peluang-peluang pekerjaan dan penempatan baru. Ini termasuklah di kawasan Gugusan Felda Chiku. Dari situlah lahirnya kepentingan memberi pendidikan kepada anak-anak peneroka..

Sekolah ini mula dibuka pada 1.1.1987. Pada awalnya ia merupakan sekolah cawangan di bawah kelolaan Guru Besar Sekolah Kebangsaan Chiku 02. Guru besar yang pertama ialah En. Jaafar B. Yussof. Sekolah ini bermula dengan 10 bilik darjah yang di tempatkan sementara di bangunan lama Pejabat Felda Chiku 03.

Sekolah ini dimerdekakan pada 1.4.1988. Masih berada di lokasi lama tetapi sudah mendapat bangunan tambahan untuk menampung bilangan murid yang bertambah dengan pesat. Tuan Haji Mat Hussain b. Awang Hamat telah dilantik menjadi Guru besar yang pertama selepas dimerdekakan. Beliau bersara secara pilihan pada 31.12.1993.

Satu lokasi baru telah dikenalpasti untuk membina bangunan baru. Sebidang tapak seluas 13.22 ekar di Bandar Baru Chiku dikenal pasti. Bermula dengan detik inilah sekolah ini diberi nama Sekolah Kebangsaan Chiku 03 pada 1.12.1991. Nama ini diberi bertepatan sekali dengan lokasi sekolah ini yang terletak di kawasan Felda Chiku 03.Tambahan pula pada suatu waktu kawasan ini dipenuhi dengan pokok-pokok ciku.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


FORUM <b>DI KOTA BAHRU</b> ESOK PAGI SABTU | TukarTiub | Berita Terkini <b>...</b>

Posted: 18 Aug 2011 03:18 PM PDT

FORUM DI KOTA BAHRU ESOK PAGI SABTU

SEMUA DI JEMPUT DATANG

nota:

forum anak muda

sabtu pagi di kota bahru

sesiapa yang berdekatan

dengan kota bahru

di jemput hadir


Video Wajib Tengok


Sumber: www.youtube.com



Kredit tο: http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/sUBgxPKoBCY/forum-di-kota-bahru-esok-pagi-sabtu.html

Artikel Berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

JOM BELI MERCUN <b>DI KOTA BHARU</b>

Posted: 16 Aug 2011 01:25 PM PDT

Memang berleluasa tahap gaban dah penjualan mercun dan bunga api di Kota Bharu ni. Mana ada jual sorok-sorok dah, mereka jual depan-depan je. Macam jual kuih muih di bazar Ramadhan.

Well… mungkin bisnes ini bukan kesalahan di sini walaupun semaklum aku dah enam orang di wadkan sebab tak pandai main mercun sehingga mengakibatkan kecederaan.

Korang, kalau rasa susah nak dapatkan mercun kat tempat korang.. sila lah datang ke Kota Bharu. Kat sini, sebut je nak beli mercun. Terus boleh beli. Kat mana-mana pun ada jual.

Barang demand tinggi, beb. Sebabnya orang Kelantan ni kaya, nak bakar duit rasa tak tergamak sangat.. so bakar duit melalui mercun.

mercun di kelantan

mercun

Penjual pun budak-budak je. Bukan orang tua pun. haaa.. mungkin secara tak langsung memupuk semangat keusahawanan di kalangan kanak-kanak di Kelantan.

Hmm.. bagus la tu. Yang tak bagusnya kalau jadi macam ni. Umi aku cakap, budak-budak macam ni.. main mercun kalau tak putus jari, tak sampai makhraj!

mercun di kota bharu Aloh… Tetiba rasa loya pulak ni..isk.

MPKBoy ni.. kalau bangunan orang duk bina dia nampak sangat. Yang macam ni tak nampak pulak ya?

Number of View :85
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


FARIZ RAZALI.: PENGEMBARAAN <b>DI RANTAU PANJANG</b>.

Posted: 04 Aug 2011 02:42 AM PDT

penat yer.. fuhhh...memang dari 28/7 - 3/8 aku tak cukup tidur sebab menghadiri program OPKIM DI RANTAU PANJANG ANJURAN KEFAJAR.. maka selaku urusetia program ni.. faham-faham jelah.. memang sibuk.. tapi actually kerja aku tak laa sibuk sangat berbanding kawan-kawan aku yang jadi AJK utama.. kerja aku sepanjang program tu just jadi...
agak hancur juga nasyid kami disebabkan tiba-tiba mikrofon kawan aku rosak laa... minus one tiba-tiba hilang dan yang paling penting di saat akhir nak menyanyi.. MIKROFON DAN MINUS ONE TERPADAM.. memang malang.. tapi kami tetap bersemangat.. akhirnya tetap mendapat tepukan dan pujian ramai.. hehe.. bangga sangat...!!
Ini pula keluarga angkat aku... nama bapa angkat aku PAK SU dan mak angkat aku ialah MAK SU.. mereka sangat baik.. huhu~~ sebenarnya adik beradik angkat aku dua lelaki dan dua perempuan.. lagi seekor laki tengah tangkap gambar ni... kesian dia tak ada dalam ini gambar.. wahahaah...
KALAU DITANYA APA KERJA YANG AKU BUAT DI  SANA.. JAWAPANNYA IALAH......
Memang(orang kelantan panggil MEMA.. cute sgt bila dorg sebut.. wahaha) dari pagi sampai ke tengah malam asyik makan nasi jer tak henti-henti.. nak kembung perut aku dibuatnya.. TAMBAHAN PULA PAK SU DAN MAK SU ADA WARUNG DEPAN RUMAH.. so kalian bayangkanlah sendiri betapa sedapnya mak su masak.. hehe.. 
aku dari tak makan budu.. terus makan setiap masa... hehehe... yang penting masa tu musim DURIAN.. jadi apa lagi melantak DURIAN LAAAA....!!!
Sampai kami adik-beradik angkat declared DURIAN sebagai pencuci mulut yang wajib dimakan selepas makan nasi.. hehehe.. teruk kan.. dengan ulam, petai, sambal, NASI KERABU memang semua aku sapu.. sampai kembung perut... nasib baik dapat merasa dua hari puasa di sana.. jadi terkawal laa juga.. cuma masa Sahur dan Berbuka puasa tak payah tanya laa... hehehe...
ANTARA BENDA YANG MEMANG BEST NAK BUNUH DIRI AKU BUAT KAT SANA IALAH....
DAN YANG PALING PENTING IALAH....
Biar aku cerita satu-satu.. masa naik motor.. semua penduduk kampung asyik pandang aku.. kenapa?? aku bawa motor berbahayakan ker?? ataupun sebab aku ni kacak sangat?? hehehe... semua salah sebenarnya sebab aku dah laa bawa motor pakai kopiah.. dan dan bawa kakak angkat aku iaitu perempuan(mmg laa kakak perempuan.. wahaha) kat belakang.. tak cukup dengan itu.. boleh pula kami bergelak ketawa, memekik melolong dan mennyanyi over-over kat atas motor.. wahahaha.. memang laa semua orang pandang pelik.. hehe.. best sangat time tu...
SETERUSNYA.. kami jalan-jalan ke empangan, sungai dan yang penting kami melangkah setapak ke Thailand.. huhu~~ tapi tak kesampaian nak pergi nak shopping kat sana~~
percaya atau tidak masa gambar ini ditangkap kami memang dah pun melebihi sempadan Malaysia Thailand.. kalau terus jer ikut jalan tu dah sampai Thailand.. hehe.. SAWADIKAP!!!
SHOPPING kat situ memang HEAVEN.. murah nak mati... walaupun orang kata tak original.. tapi sebijik sebijun macam original.. so aku kesah habis pasal ori.. janji murah dan branded.. wahahaa... BAYANGKAN.. JEANS LEVIS SATU RM25 jer.,.... BAJU T-SHIRT JENAMA ZARA(my favourite) HARGA RM20, BAJU KEMEJA PAUL SMITH HARGA RM40..(kalau kat KL paling lopek kemeja tak ada jenama pun RM50) memang murah sangat-sangat.. lain kali kalau aku nak shopping puas-puas aku nak pergi sini jer.. malas nak pergi PAVILION.. hehee(shopping kat situ ker?? propa jer...)
PASAL MAKAN BENDA BARU... sebenarnya tu kisah aku makan KUIH THAILAND.. very the unique... cer tengok video ni...
SEBENARNYA.. program yang aku pergi ni ialah program kemasyarakatan.. jadi kami pun bergotong-royong sama-sama, berbuka puasa bersama-sama, bermian sukan rakyat bersama-sama dan sebaginya.. memang best..!! Yang paling menarik ialah kami sempat membuat program motivasi di SMK RANTAU PANJANG.. walaupun sekejap tapi kesannya amat mendalam..

AKHIR KATA.. aku berharap kenangan terindah macam ni akan berlaku lagi....  PENGEMBARAAN DI JOHOR BHARU dah... lepas ni nak pergi mana pula yek.. hehehe... CUTI CUTI SATU MALAYSIA..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


Perbanyak amalan kebajikan dibulan mulia – Menteri Besar <b>Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 05:11 PM PDT

Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengingatkan umat Islam agar memperbanyakkan amalan kebajikan termasuk menderma bagi membantu mereka yang terkena musibah.

Gesaan itu juga turut disaran kepada masyarakat bukan Islam memandangkan amalan tersebut dapat meringankan bebanan masyarakat yang susah terutama yang terkena musibah.

Beliau berkata demikian kepada media selepas menziarahi mangsa kebakaran Siti Azlina Muhamed, di Kampung Chicha, dekat sini, kelmarin.

Turut menziarahi mangsa, anggota exco kerajaan negeri, Abdul Fatah Mahmod, Adun Demit, Muhammad Mustapha, Setiausaha Sulit Menteri Besar, Rosdi Abdullah serta lain-lain pimpinan.

Menurutnya, amalan bantu membantu termasuk menziarahi golongan itu telah menjadi amalan Nabi Muhammad s.a.w. sebelum dilantik menjadi Nabi lagi.

"Ini kerana dengan amalan ziarah serta membantu mereka dapat menghiburkan mereka yang ditimpa musibah. Datang tanpa membawa sebarang sumbanganpun tak apa andainya tidak mampu tanda simpati kita.

"Hari ini orang lain terkena musibah, esok luas mana tahu keluarga kita pula, ini tanggungjawab kita umat Islam dan bermasyarakat," ujarnya.

Pada masa yang sama beliau berharap mangsa kebakaran terbabit bersabar menerima ujian Allah pada 1 Ramadan lalu itu kerana ianya tidak menimpa secara sia-sia, sebaliknya ada hikmah yang lebih besar menanti.

Sementara itu, Azlina tidak dapat menahan sebaknya sewaktu menerima kunjungan Tuan Guru di tapak kebakaran kerana terharu dengan kunjungan mengejut dari Menteri Besar itu.

Ibu kepada empat orang anak itu melahirkan rasa gembira dan terharu di atas kunjungan Tuan Guru yang langsung tidak diduganya itu.

Selain itu, beliau turut menerima sumbangan dari kakitangan Air Kelantan Sdn Bhd yang disampaikan oleh Komunikasi Korporat, Azhari Abdul Rahman.

Pada petang 1 Ramadan lalu, kediaman Siti Azlina yang turut dihuni oleh 11 orang anggota yang lain termasuk enam orang adik beradiknya hangus dijilat api.

Enam orang adik beradiknya yang berusia antara 11 hingga 21 tahun turut mendiami rumah ini sejak kematian ibu bapanya beberapa tahun lalu.

Beliau bersama suami Mohammad Nazri serta adik beradiknya yang lain menumpang sementara rumah saudara sepupunya, Rohani Mohd Zain.

//HARAKAHDAILY.NET

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


TEKONG MANJUNG: KATAK <b>PASIR MAS DI</b> FLYING KICK

Posted: 19 Jul 2011 07:38 AM PDT

Tindakan UiTM membuka pencalonan bagi Anugerah Ibrahim Ali kepada pelajar universiti itu yang membuktikan komitmen dan sumbangan mereka dalam memartabatkan bangsa Melayu dibidas pelbagai pihak.

Penubuhan anugerah itu datang daripada Datuk Ibrahim Ali sendiri dan hadiahnya juga ditaja oleh presiden kumpulan pendesak Melayu, PERKASA itu. Ia dianjurkan oleh Institut Pemikiran dan Kepimpinan Melayu (Impak) 

Ahli parlimen Pasir Mas itu juga adalah bekas pelajar UiTM dan menuntut dari tahun 1971 hingga 1974.

NONEMenurut Pesuruhjaya PAS Pahang Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, yang pernah menjadi pensyarah di UiTM terdapat ramai lagi pemimpin yang jasa mereka lebih besar.

"Nama pemimpin lain lebih berhak. Arsyad Ayub, Ani Arope, Ishak Mohamad, Dr Awang Had Salleh, dan (bekas naib canselor UiTM) Ibrahim Abu Shah akan tersenyum bila mengetahui ada anugerah dinamakan atas nama Ibrahim Ali!" kata Tuan Ibrahim kepadaHarakahdaily semalam.

Ketua Penerangan PAS itu berkata anugerah berkenaan akan terkubur kerana Ibrahim bukan orang yang dipandang tinggi oleh masyarakat.

"Penerima anugerah mesti berbangga dengan anugerah mereka. Jika sesuatu anugerah itu hanya mendatangkan cemuhan dan menjadi stigma kepada penerimanya, saya pasti anugerah itu akan gagal," katanya.

NONEBerkongsi pendapat yang sama adalah setiausaha agung Pemuda MCA Chai Kim Sen yang kecewa dengankeputusan UiTM.

Katanya, Ibrahim tidak layak mendapat pengiktirafan seumpama itu.

"Ibrahim adalah individu kontroversi. Tindakannya dan kenyataannya gagal menyatukan masyarakat. Sebaliknya menjejaskan pembangunan negara dan perpaduan dan tidak harus dijadikan teladan bagi orang lain," katanya dalam satu kenyataan.


- Malaysiakini Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


ada sesuatu....: Lawatan II : Rantau Panjang dan <b>Wakaf Che Yeh</b>

Posted: 19 Jun 2011 06:11 PM PDT

 Kami bertolak dari Taman Tamadun Islam ke Rantau Panjang pada pukul 11.30 pagi. Kami tiba di Rantau Panjang pada pukul 3.30 petang Aku rasa semua orang tahu apa yang bestnya kat Rantau Panjang ni. Banyak jugak barang yang aku beli. Selain baju, beg dan aksesori untuk diri sendiri, aku belikan untuk mak aku barang-barang dapur. 2 jam meround macam tak cukup je kan...apa taknya aku shopping dengan Cikgu Rahimah (kaunselor SMKBT2) dan kamilah orang terakhir yang naik bas.



Pukul 5.30 petang kami bertolak ke Kota Bharu dan kami makan malam di rumah Cikgu Fadli (guru sains sukan SMKBT2). Selesai makan malam, kami bertolak ke homestay untuk mandi dan solat. Di awal perancangan, kami ke wakaf che yeh pada pukul 9.00 malam. Tetapi disebabkan bilik air cuma ada dua (satu untuk lelaki dan satu untuk perempuan), kami hanya dapat bergerak pada pukul 11 malam.
Wakaf Che Yeh juga terkenal dengan syurga membeli-belah. Disebabkan petang tadi aku dah berhabis kat Rantau Panjang, jadi di sini aku hanya membeli 2 helai baju jersi, kasut sukan serta makan-makan. Apa yang boleh diperhatikan, harga barang di Rantau Panjang dan Wakaf Che Yeh agak ketara juga bezanya. Contohnya, toto dijual pada harga RM32 di Rantau Panjang dan di Wakaf Che Yeh toto yang sama harganya RM60. Yelah, peniaga-peniaga di Wakaf Che Yeh sendiri memborong barang-barang yang mereka jual di Rantau Panjang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Semarak Ramadan pererat hubungan : N9 Kini

Posted: 17 Aug 2011 05:38 PM PDT

KOTA BHARU: 18 Ogos – Lokasi keenam Semarak Ramadan Berita Harian-AmIslamic Bank, yang singgah di Masjid al-Quddus, Paya Bemban, di sini, semalam, berjaya memupuk semangat ukhuwah antara penganjur dengan jawatankuasa masjid serta masyarakat setempat.

Majlis yang memang dinantikan masyarakat sekitar bagi menghidupkan kemuliaan Ramadan al-Mubarak, dirasmikan Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh dan turut sama Pengurus Besar AmIslamic Bank, Datuk Zainal Abidin Mohamed.

Program Semarak Ramadan dimulakan dengan penyembelihan seekor lembu sumbangan AmIslamic bagi menjayakan kenduri rakyat di kawasan berhampiran masjid berkenaan dengan dihadiri penduduk setempat.

AmIslamic Bank menyerahkan sumbangan cek kepada Mohd Fatmi sebelum diserahkan kepada pegawai masjid berkenaan dengan disaksikan Pengarang Rencana Berita Harian, Azhar Abu Samah serta Ketua Biro Berita Harian Kelantan, Anwar Hussin.

Program itu disemarakkan lagi dengan penyerahan 50 kampit beras dan 60 kotak kurma sumbangan AmIslamic bagi menyediakan juadah berbuka puasa yang disampaikan Mohd Fatmi kepada Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Masjid Al-Quddus, Abdullah Saad.

Sempena bulan penuh berkat ini juga, Semarak Ramadan diteruskan dengan majlis penyampaian zakat membabitkan RM5,000 kepada 100 anak yatim serta orang miskin sebelum disudahi dengan majlis berbuka serta solat Maghrib.
Selain itu, program berkenaan turut diserikan dengan penyerahan 80 apron, topi, minuman dan akhbar Berita Harian kepada peniaga dan orang ramai di Bazar Ramadan Berek 12 pada jam 5 petang, yang turut membabitkan Zainal Abidin, Pengarang Eksekutif (Pengeluaran) BH, Abdul Razak Rafflis serta Pengurus Wilayah Timur Ambank, Mohd Nawi Mohd Yusoff.

Sementara itu, Mohd Fatmi mengucapkan terima kasih kepada AmIslamic Bank dan Berita Harian kerana memilih Kota Bharu sebagai lokasi program itu dan pemilihannya adalah tepat kerana masjid berkenaan antara masjid terbaik di Kota Bharu selain di Kelantan.

DI TUMPAT: Nasib malang lima sekeluarga yang tinggal sehelai sepinggang selepas rumah mereka terbakar di Kampung Tanjung Che Mas, dekat Kelaboran, di sini, mendapat perhatian AmIslamic.

Zainal bergegas ke kampung berkenaan bagi menghulurkan bantuan selepas mendapat berita itu walaupun sedang mengikuti program Semarak Ramadan bersama Berita Harian di Masjid Al-Quddus.

"Kami menghulurkan bantuan wang tunai dan barang keperluan harian kepada keluarga mangsa sebagai tanggungjawab sosial korporat dalam membantu golongan memerlukan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

- berita harian

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Dun <b>Kelaboran</b>: Ziarah Rumah AJK Pemuda Dun <b>Di</b> Kg <b>Kelaboran</b>

Posted: 30 Mar 2010 11:44 PM PDT



YB Kelaboran ,Mohamad Zaki Ibrahim bersama AJK Pemuda Dun Kelaboran dalam program ziarah di rumah AJK Pemuda Dun Saudara Zaidi di Kampung Kelaboran.Saudara Zaidi baru menerima cahaya mata yang ke 7. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


renungan: <b>Gua Musang</b> : Kubu kuat Ku Li

Posted: 11 Aug 2011 07:48 AM PDT


BILA Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) dan beberapa bekas menteri menubuhkan Angkatan Amanah Merdeka atau Amanah; sebuah NGO yang bertujuan menegur dan memperbaiki kelemahan kerajaan, masa depan beliau dalam Pilihanraya Umum ke 13 menjadi tanda tanya.

Ini ditambah lagi dengan spekulasi mengatakan pihak pembangkang telah menawarkan beliau untuk menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang. Sehingga kini Ku Li membisu dan tidak memberi sebarang respon.

Apakah Ku Li akan bertanding dan mempertahankan kerusinya di Gua Musang atas tiket Barisan Nasional (BN) ?

Satu hakikat yang harus diterima ialah Gua Musang merupakan kubu kuat Ku Li hampir tiga dekad. Tidak ada calon yang boleh mengalahkan beliau di situ. Bila Ku Li berada dalam parti Semangat 46 dan bergabung dengan PAS dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU), beliau menang di Gua Musang dengan majoriti yang besar.

Dan bila Ku Li kembali pada UMNO dan bertanding atas tiket BN, sekali lagi beliau berjaya memenanginya dengan selesa. Begitu juga dalam pilihanraya kecil di Galas beberapa bulan dahulu beliau menjadi Pengarah Pilihanraya BN menewaskan calon PAS dengan majoriti selesa.

Jelas Ku Li begitu berpengaruh di kawasan Gua Musang; di mana Galas berada di dalam kawasan parlimen tersebut.

Jadi, Ku Li tidak bimbang penglibatannya dalam Amanah dan desas-desus dia akan menjadi Ketua Pembangkang tajaan Pakatan Rakyat. Kerana beliau tahu kedudukkan beliau sebagai wakil di Gua Musang tidak akan tergugat.

Status Ku Li sebagai ahli parlimen tidak sama dengan status Datuk Ibrahim Ali sebagai wakil rakyat di Pasir Mas. Ibrahim Ali menang di kawasan itu di atas ehsan PAS. Pada PRU 13 nanti PAS tidak akan memberi laluan mudah pada Presiden Perkasa itu.

Ibrahim Ali tidak dapat menandingi pengaruh dan kekuatan Ku Li di Gua Musang dengan pengaruhnya di Pasir Mas. Ku Li tetap akan menang di kubu kuatnya itu, hatta dia bertanding di atas tiket Bebas.  Manakala nasib Ibrahim Ali dalam PRU 13 nanti masih menjadi tanda tanya. Apa yang jelas beliau tidak mungkin dapat mempertahankan kerusi Pasir Mas itu lagi.

Pada PRU 13 UMNO pusat dan negeri tidak mempunyai banyak pilihan melainkan terpaksa memilih Ku Li mempertahankan kerusi di Gua Musang. Bagi Ku Li, barangkali beliau tidak peduli; apakah UMNO akan memilihnya atau tidak, beliau tetap bertanding di kubu kuatnya, Gua Musang. Kerana hingga kini tidak ada calon yang mampu menumbangkannya di situ.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


Taman Tema Arab City <b>di Melaka</b> ~ Budak Technician

Posted: 17 Jul 2011 09:54 PM PDT

Arab City yang dikatakan pertama seumpamanya di dunia, merupakan satu usaha berani yang akan melihat saluran tanah di pulau indah, Pulau Melaka berubah menjadi destinasi pelancong-bertemakan Arab bertaraf dunia yang menawarkan kombinasi sempurna iklim yang harmoni, budaya, makanan,glamor, mewah, hiburan dan mesra rakyat.

Arab City adalah inisiatif  pertama seumpamanya, dan Malaysia telah dipilih sebagai negara dari mana visi untuk Arab City akan menjadi kenyataan. Konsep Bandar Raya Arab adalah untuk berkhidmat sebagai jambatan antara dunia Arab dan negara tuan rumah, dan di peringkat yang lebih besar sebagai pautan untuk menubuhkan dan menggalakkan peluang pelancongan, hubungan perdagangan dan pertukaran kebudayaan pada skala global.
  • Ia di bangunkan di Pulau Melaka dan disebahagian tanah tebus guna di persisiran pantai Melaka. 
  • Projek ini dibangunkan hasil usaha sama antara syarikat pemaju, Golden Corporate Heritage Sdn Bhd (GCH) dan kerajaan Melaka. GCH yang berpangkalan di Kuala Lumpur merupakan usaha sama antara rakan kongsi Dubai, Arab Saudi dan Malaysia. Syarikat itu mempunyai pejabat cawangan di Dubai dan Arab Saudi dengan kepentingan dalam hartanah, perdagangan serta minyak dan gas.
  • Projek bernilai RM250 juta ini akan mempunyai tiga lokasi utama iaitu Pulau Melaka, Klebang dan Sungai Melaka (Kampung Jawa).  
  • Ia diterapkan dengan unsur-unsur kebudayaan masyarakat Arab dengan menyediakan muzium Mesir Kuno, taman tema, teater, spa untuk golongan lelaki dan wanita serta 20 restoran makanan asli Arab, persisiran berpasir oasis, bazar dan gerai kraftangan.
  • Fasa pertama projek itu di Pulau Melaka dijangka siap Disember 2011 manakala keseluruhan projek dijangka siap pada 2013.

Gambar sekitar tapak pembinaan:
sumber: http://malaysiawaterfront.blogspot.com, http://www.skyscrapercity.com/billyinfo Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Taman Tema Arab City Akan Dibuka <b>Di Melaka</b> | ! Oh New Beb !

Posted: 11 Jul 2011 05:30 PM PDT

Nak menang laptop? Lihat iklan daripada Intel, PUSH YOUR BUSINESS FURTHER! Klik dan isikan butiran anda. Pihak intel akan menghubungi anda nanti.Senang Bukan?Jom menang!
Arab City yang dikatakan pertama seumpamanya di dunia, merupakan satu usaha beraniyang akan melihat saluran tanah di pulau indahPulau Melaka berubah menjadi destinasipelancong-bertemakan Arab bertaraf dunia yang menawarkan kombinasi sempurna iklimyang harmoni, budaya, makanan,glamor, mewah, hiburan dan mesra rakyat.
Arab City adalah inisiatif  pertama seumpamanya, dan Malaysia telah dipilih sebagai negara dari mana visi untuk Arab City akan menjadi kenyataan. Konsep Bandar Raya Arab adalahuntuk berkhidmat sebagai jambatan antara dunia Arab dan negara tuan rumah, dan di peringkat yang lebih besar sebagai pautan untuk menubuhkan dan menggalakkan peluangpelancongan, hubungan perdagangan dan pertukaran kebudayaan pada skala global.
  • Ia di bangunkan di Pulau Melaka dan disebahagian tanah tebus guna di persisiran pantai Melaka. 
  • Projek ini dibangunkan hasil usaha sama antara syarikat pemaju, Golden Corporate Heritage Sdn Bhd (GCH) dan kerajaan Melaka. GCH yang berpangkalan di Kuala Lumpur merupakan usaha sama antara rakan kongsi Dubai, Arab Saudi dan Malaysia. Syarikat itu mempunyai pejabat cawangan di Dubai dan Arab Saudi dengan kepentingan dalam hartanah, perdagangan serta minyak dan gas.
  • Projek bernilai RM250 juta ini akan mempunyai tiga lokasi utama iaitu PulauMelaka, Klebang dan Sungai Melaka (Kampung Jawa).  
  • Ia diterapkan dengan unsur-unsur kebudayaan masyarakat Arab dengan menyediakan muzium Mesir Kuno, taman tema, teater, spa untuk golongan lelaki dan wanita serta 20 restoran makanan asli Arab, persisiran berpasir oasis, bazar dan gerai kraftangan.
  • Fasa pertama projek itu di Pulau Melaka dijangka siap Disember 2011 manakala keseluruhan projek dijangka siap pada 2013.

Gambar sekitar tapak pembinaan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved