ads

Selasa, 17 Disember 2013

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


pelajar tahfiz ditemui mati tergantung didalam tandas <b>di kok lanas</b>

Posted: 12 Dec 2013 10:49 PM PST

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ) | Berita yang sangat mengejutkan. Kejadian pula berlaku di sebuah sekolah agama di Kelantan. Semestinya kes ini disiasat dengan lebih terperinci. Berdasarkan komen-komen yang terdapat dalam internet, ada yang ragu-ragu dengan punca kematian arwah sebagaimana yang dilaporkan media.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Anda boleh baca laporan penuh Sinar Harian dibawah:

pelajar lelaki bunuh diri asrama kok lanas

Misteri bau busuk dalam tandas asrama di sebuah sekolah di Kok Lanas pagi semalam, terbongkar apabila penyelia asrama terbabit, menemui mayat seorang pelajar dalam keadaan tergantung dengan kain pelekat dalam tandas yang terkunci.

Penyelia terbabit, Zul Atfi Mohamad, 37, berkata, sebagai rutin setiap pagi dia melakukan pemeriksaan bersama pengetua sekolah bagi meninjau setiap keadaan kawasan sekitar sebelum pelajar memulakan kelas al-Quran pada setiap pagi selepas bermulanya cuti sekolah awal Disember lalu.

Menurutnya, hanya apabila sampai di kawasan bilik air di tingkat bawah, dia tercium bau yang amat busuk dan mendapati pintu salah sebuah tandas dalam bilik air asrama terkunci dari dalam.

"Curiga dengan keadaan itu, saya mengambil kerusi yang berada di luar dan cuba memanjatnya bagi meninjau keadaan dari dalam tandas yang terkunci itu. Ketika saya memanjat dinding bilik air berdekatan dengan siling tandas, saya mendapati mayat seorang lelaki separuh bogel dengan hanya memakai baju dan jaket manakala lehernya diikat dengan kain pelekat tergantung dalam tandas dan terdapat kesan darah dan najis di lantai bilik air itu," katanya.

Kata Zul Atfi lagi, sebelum ini sepanjang lima hari bertugas di situ, dia turut melakukan pemeriksaan di seluruh kawasan termasuk di bilik air ini hampir setiap hari bermula Selasa lalu, namun tidak pula tercium bau
busuk.

"Apa pun pihak sekolah menyerahkan kes ini kepada polis untuk tindakan lanjut bagi mengenal pasti identiti mangsa," katanya.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, sehingga ini pihaknya sudah mengenal pasti mayat mangsa dan hasil semakan yang dibuat melalui pengetua sekolah itu, mendapati salah seorang pelajar lelaki yang berusia 16 tahun tidak pulang ke rumah.

"Pihak sekolah telah menghubungi keluarga mangsa dan difahamkan pelajar itu tidak pulang ke kampungnya di Pasir Mas, selepas cuti bermula pada 7 Disember lalu," katanya.

Berdasarkan pengecaman yang dilakukan oleh kedua-dua ibu bapa mangsa, mereka sudah mengenal pasti dan mengecam pakaian serta cermin mata yang dijumpai di tempat kejadian.

"Dari hasil siasatan terhadap mayatnya, pelajar itu sudah tiga hari berada dalam keadaan demikian. Melalui pengamatan yang dijalankan, kejadian terbabit tiada kaitan dengan unsur jenayah dan kes diklafikasikan sebagai kematian mengejut," katanya.

Kini terserah kepada pihak polis untuk membuat siasatan. Manakala orang ramai yang berikan pelbagai andaian kerana ia mungkin boleh mengganggu siasatan polis. Kenapa keluarga arwah, diharapkan tabah dengan apa yang berlaku.

Tags: , , , , , ,

Category: INFO SEMASA

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Langsuir Ganggu Penduduk <b>Di Pasir Puteh</b> | Waazin

Posted: 25 Nov 2013 05:58 PM PST


Pasir Puteh - Cerita langsuir mengganggu penduduk yang sebelum ini hanya diketahui penduduk di beberapa kampung di sini dan Jerteh, Terengganu akhir-akhir ini menjadi perbualan hangat apabila isu itu tersebar melalui laman sosial.

Cerita itu menarik perhatian penduduk dari luar kawasan yang memasuki kampung terlibat seperti Kampung Gong Tinggi, Gong Pasir, Kampung Tasek, Gong Lapang (Pasir Puteh) dan Kampung Penaga Putar (Jerteh) secara berkumpulan.

Tinjauan Sinar Harian mendapati ada penduduk mengakui terserempak dengan lembaga berambut panjang yang berterbangan sambil mengilai dengan suara mengerikan tapi ada sesetengah penduduk menafikannya.

Rujuk mereka yang layak

Pegawai Agama Jajahan, Ahmad Talhah Ab Rahman berkata, beliau tidak jelas mengenai perkara itu kerana hanya mengetahui cerita mengenai langsuir itu melalui Facebook.

"Susah nak cakap sebenarnya. Tak nak percaya tak boleh juga kerana kita kena ingat Islam juga mengajar umatnya mempercayai perkara ghaib seperti wujudnya jin dan syaitan.

"Cuma jangan kita panik dan terlalu takut kerana ia boleh menjejaskan iman. Kena sama-sama jaga akidah dengan sentiasa merujuk kepada pakar atau orang yang layak membicarakannya," katanya.

Beliau tidak menafikan ada mendengar cerita mengenai bomoh yang berjaya 'menangkap hantu' namun katanya, perlu berhati-hati kerana jin juga mungkin menipu dengan berpura- pura terperangkap.

Ahmad Talhah berkata, sekali pun langsuir didakwa penduduk itu betul, makhluk itu tidak memudaratkan kerana ia mungkin jin yang mahu mengganggu manusia.

Suara mengerikan

Penduduk Kampung Penaga Putar, Tuan Muda Tuan Mat, 48, berkata, dia melihat kelibat lembaga yang berterbangan sambil mengilai panjang ketika pulang ke rumah dengan menunggang motosikal jam 12 tengah malam, minggu lalu.

Katanya, walaupun tidak nampak dengan jelas ketika dia memberhentikan motosikal, suara lembaga itu menyebabkan bulu romanya meremang dan memaksanya bergegas pulang.

Perasaan takut datang lagi ketika saya tersedar dari tidur pada malam itu. Sebelum ini saya ada dengar orang kampung cerita pasal langsuir tetapi saya tidak percaya sehinggalah saya berdepan dengannya.

"Saya pernah beberapa kali terserempak dengan hantu. Suara langsuir menyeramkan tapi saya tak endahkan,' katanya...

Sudah dipasung

Seorang bomoh dari Kampung Gong Manak, Ramli Yusof, 41, ketika ditemui mendakwa telah menangkap kesemua empat langsuir yang mengganggu penduduk iaitu dua di Gong Pasir, satu di Gong Tinggi dan satu di Gong Lapang.

Katanya, lembaga dengan ketinggian paras pinggangnya itu ditangkap dengan bantuan seorang rakan tidak sampai 10 minit dengan menggunakan ayat al-Quran...

"Saya 'memasungkannya' di satu tempat khusus dan akan 'menghantarnya balik ke tempat asal' selepas 40 hari ditangkap. Saya tidak tahu dari mana ia datang kerana inilah kali pertama saya menangkap langsuir.

"Sebelum menangkap, saya membaca jampi di rumah dan ketika itu, penduduk memberitahu terdengar langsuir berteriak seperti kesakitan, bukan lagi mengilai," katanya yang terlibat dengan aktiviti seperti itu sejak empat tahun lalu.

Wa Allahu'alam..

Ditulis oleh: Admin Pada 26 November 2013
Perhatian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar blog yang diutarakan melalui laman sosial facebook. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 11:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Aug 2013 11:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2013 11:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 11:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku II

Posted: 28 Feb 2013 11:19 PM PST

<Kuku di jemariku>
Oleh kerana banyak bahagian kuku yang telah mati dan kering lalu tercunggit keluar hingga nampak annoying di mataku dan juga dihatiku, maka kuku itu telah ku semadikan dia...
Daku cuba kikis-kikis bahagian yang masih bersambung dengan isi itu untuk menyingkirkan semua bahagian kuku di atas. tetapi alangkah malangnya kerana usahaku sia-sia belaka. Kuku yang masih bersambung dengan isi itu tidak dapat daku singkirkan dia. Maka kekallah ia buat sementara disitu, menunggu kuku baru menolaknya hingga terAFUNDI keluar.
Kuku yang telah mati itu, ku korek-korek, kemudian ku potong-potong ia.. sehingga terjadilah begini....

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 24 Mar 2013 09:24 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 08:18 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki dan 131 pelajar ...

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 09:34 AM PST

Lembaran Sebuah Kehidupan: Satay Kambing.

Posted: 20 Mar 2013 09:24 PM PDT


Kambing adalah haiwan kegemaranku. Maksud aku, bila aku nampak kambing, aku nampak dia sebagai sedap. Walaupun dia masih berjalan di tepi padang sambil meragut-ragut rumput bersama kawanan kambing yang lain di waktu petang. Sekiranya dia berkawanan, aku akan kata, 1 kawanan yang sedap. Haish... sambil menaip ni pun dah kecur air liur terbayangkan kambing.
Sewaktu zaman muda remajaku, di zaman aku dan teman-teman masih belum pasti akan masa depan, - kawin dengan siapa, anak berapa orang, di saat kami hanya memikirkan.. ok... lepas ni apa nak buat? lepas ni nak pergi mana? - kami akan berkumpul boleh dikatakan tiap hari makan malam bersama. 
Antara port kegemaran kami waktu itu adalah Nasi Lemak and Char Koew Teow Mali di Taman Bunga Raya.  Kami menghurung Mali hampir setiap malam. Sejak dari zaman menghidang dari meja ke meja hinggalah sekarang harus layan diri, saat dia masih belum ada cawangan di Danau Kota.. Style pelayan dia masih sama. Ada seorang yang biasa jaga cashier. Manis wajahnya. sentiasa senyum. Yang lain-lain? Hampeh sikit. Hahahhaha... Tapi mereka cekap dan pantas. Tak kisahla nak muka macam bagus or macam sombong, tapi mereka pantas di kaunter. Tak perlu tunggu lama. (itu dulu..zaman kami melepak sana. sekarang dah tak sure macam mana)
Waktu cawangan buka di Danau Kota, pekerja-pekerja kaunter mereka juga macam style sombong gitu. ehh...kena train macam ni ke diorang ni? Tapi waktu aku pergi masa itu, perkhidmatannya tobat lembap bikin aku panas hati. Tak macam Mali, Taman Bunga Raya. Aku dah lama tak pergi cawangan Danau Kota. Sekarang tak tau macam mana. 
Jadi antara dua tempat ini, masih aku pilih ke Mali, Taman Bunga Raya (TBR).
Kat Mali TBR ni ada sorang makcik ni jual satay. Selain makan nasik lemak n koew toew, kami akan order dengan makcik ni satay. Keistimewaan makcik ni, dia ada satay kambing. Kami yang gila kambing ni, memang biasanya akan order satay kambing dengan makcik ni. Biasanya sorang 4 cucuk. Satay kambing dia memang terbaekkk... Lemak-lemak gittew.
Setelah few of us dah berkahwin ni, kami jarang lagi lepak di situ. Baru-baru ini rindu dengan satay kambing makcik itu, kami decide untuk gathering dah buat port luck bertema Mali. Aku ditugaskan untuk cari makcik itu dan order satay kambing dengan dia. Malangnya, setelah 2 hari pemantauan ke atas Mali TBR, aku gagal menemui makcik itu. 
Mana lagi nak cari satay kambing eyh???

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

Pelajar Tingkatan Empat Dijumpai Mati Tergantung - Anak Jati Malaya

Posted: 19 Mar 2013 08:05 AM PDT


"Saya dakap seerat-eratnya sebaik melihat dia (arwah) tergantung, dengan harapan dia masih selamat, tetapi meninggal dunia beberapa minit selepas itu." kata Che Mat Daud, 65, bapa kepada pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chiku 2, yang mati tergantung, petang kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang di rumahnya di Tanah Rancangan Felda Chiku 2, ketika pelajar tersebut berada dalam bilik tidur seorang diri.
Che Mat berkata, dia menyedari kejadian berkenaan ketika terdengar jeritan kuat daripada abang mangsa, Mohamad, 22, yang terkejut melihat adiknya tergantung dalam bilik tidur.
Katanya, ketika itu dia baru pulang dari bekerja sebagai tukang rumah dan mangsa bersama abangnya sahaja yang berada di rumah.
"Saya pulang dari kerja, terus menunaikan solat Asar dan keluar semula dari rumah untuk membersihkan kereta sambil memeriksa bateri kerana ingin ke luar lagi.
"Ketika sedang melakukan kerja, saya terdengar suara kuat abang mangsa yang menjerit, lalu saya bergegas naik ke rumah menuju ke bilik," katanya.
Menurut Che Mat yang juga peneroka Felda, hanya beberapa minit selepas dia memotong tali yang menjerut leher anaknya, terus meninggal dunia dan gagal diselamatkan.
"Setahu saya, dia (arwah) tidak bercinta dengan mana-mana budak perempuan hingga sanggup bertindak demikian, tetapi yang saya tahu dia berkeadaan muram selepas kemalangan jalan raya sejak lima bulan lalu," katanya.
Che Ma berkata, arwah pernah terbabit dengan kemalangan jalan raya apabila motosikal ditunggangi dirempuh sebuah kereta dan kepalanya terhantuk di permukaan jalan.
"Bermula dari situ, dia anak bongsu daripada 13 beradik, tidak lagi ceria dan kerap berkurung dalam bilik, tetapi dia memang bersedia untuk bersekolah semula di tingkatan lima apabila persekolahan dibuka Januari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan motifnya dalam siasatan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Rancangan Felda Chiku 2, pagi semalam. – SINAR HARIAN

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku

Posted: 18 Feb 2013 12:39 AM PST


Aicewah... Nak tulis jemari runcing kang, kena cop stamp kat muka plak. memang idok le jari aku runcing. sikit je lagi macam  jari jantan. jari adik-adik jantan aku lebih runcing dan ayu dari jari-jemari aku. memang rasa nak kerat-kerat je jari mereka dan amek plaster pada jari sendiri.  
Beginilah progress kuku di jemariku ini. Kejadian berlaku sekitar Oktober (link). sikit lagi dah boleh tanggal. Sekarang tinggal 1 bahagian aje yang masih melekat, menyukarkan untuk aku mengopeknyer sehingga terbuka terus.

sebelah sini (kiri) yang boleh dikatakan sepenuhnya dah boleh terangkat terus.
bahagian tengah yang aku dah try korek-korek sikit supaya dia tertanggal cepat sikit.
bahagian kanan yang aku tak berjaya korek. masih attach dgn kuku baru. 
ni kalau aku tersalah sauk kuku ni, mau menjerit aku dibuatnya....
see... aku tolak sikit ke atas kuku tu dengan jemariku maka ternampak dia sudah boleh terangkat. kalau angkat lagi dan terus backflip kuku tersebut, maka patahla ia. tapi daku tak setabah itu. wuuuuuuuuuuuuuuu~~~~
Oleh kerana hati pun taklah secekal mana nak korek jugak kuku tu, maka biarlah ia berlaku secara semulajadi. tak perlu sebarang paksaan... harap-harap time kuku baru dah cantik naik, sudah tiba lah masanya untuk aku disarungkan cincin secara rasminya. Boleh nampak cantik di dalam gambar. Amin......

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 11:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2012 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sekupangdua: SEPERTI YANG DIJANGKA, PAS AKHIRNYA IKUT <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 09:38 PM PST

Seperti yang dijangka memang PAS yang menjadi pencacai kepada DAP akan disuruh menyerang Dato Hamidah Osman bila beliau membuat pendedahan terhadap Rasuah Politik semasa Sidang Dun baru- baru nie, Nyata pendedahan nie tidak terjawab dengan pelbagai dokumen bukti seperti yang Dato Hamidah dedahkan termasuk semakan di SSM bila tertera nama Dua pupu nie terpampang menjadi pemilik syarikat mendapat eset lebih 10 526 ekar tanah di Gua Musang. 
Ternyata seperti yang kita telah agak bagaimana kesudahannya, PAS sekali lagi dilembukan, manakan tidak kalau kita selidiki tentu terjawab bila mana Kes Tanah tersebut yang sebenarnya bukan ada kaitan dengan PAS pun, ia sebenarnya diantara Dato Hamidah dan Dua Sepupu Di A Pig xsebagai pemegang saham terbesar dan pemilik Upayapadu.  
Penyewa rumah yang mahu dijadikan tempat ceramah tersebut yg dimilik Cikgu Nazri (bekas AJK UMNO Gopeng yang dibuang kerana kes salahguna Dana Parti) begitu kecewa bila laman rumah yang disewa dijadiakan tapak Ceramah PAS Lembu De A Pig , beliau terus membuat laporan POLIS ekoran perancangan Jahat PAS yang angguk akur dengan Kedua-dua Big Boss yang memgecewakan rakan PAS sendiri yang kehilangan tanah yang diusahakan mereka.  
Kali ini ada perancangan yang dirancangkan dengan menglembukan PAS. bukan kita tak tau kemelut  isu nie  yang sebenarnya antara Hamidah dengan Taukey Upayapadu, kenapa pulak PAS batu gajah beriya-iya nak buat ceramah berhampiran Kediaman Hamidah nie? Kononnya nak buat cermah penjelasan terhadap isu Tanah dan upayapadu, Apa pulak kaitan dengan PAS melainkan dari PAS  rancangan ini diarahkan oleh bukan Pemimpin PAS sendiri supaya PAS dilembukan, Siapa pulak berdendam dengan Hamidah bila pendedahan dibongkar?       
Sudah tentu ada kuasa Besar dari Di A Pig megerahkan supaya PAS dilembukan, atas dasar apa yang  rasanya berkaitan?.. Termakan BUDI? untuk Balas dendam? sudah terasa Parti makin hancur, menduga tak kan menang PRU ataupun memang azali kaki angguk dan taraf pencacai? Kenapa PAS pulak yang kelam kelibut tak tentu arah nak buat ceramah dan macam kata orang perak, Berguling lentang ngelusir bergulung pering (tak tentu arah dan kelam kabut). kenapa tak DAP jer  yang buat? kenapa nak serang sedekat yang boleh dengan rumah Hamidah? Ini membuktikan bagaimana PAS hanya layak sekadar cacaian yg dilembukan... Rakyat sudah bijak dengan niat jahat komer yop!
Bertambah pelik bila PAS tak lansung membela saudara mereka sendiri di Chiku, Gua Musang yang telah lama ahli PAS usahakan pelbagai tanaman dari dulu yang kini tiba-tiba menjadi milik orang lain pulak, orang luar pulak tu... secara logiknya dan diterima akal dema mungkin diantara yang kecewa dengan pimpinan bila tanah yg diusahakan diambil alih dan diberikan kepada kafir yang bukan orang asal disini, apakah kerana terletak di Gua Musang yang menjadi kubu kuat kepada BN ( Tengku Razaligh ) PAS tidak rasa rugi dengan kehilangan seluas tanah tersebut?
Tanah yg diusahakan diambil alih? @ PAS chiku
Pas kalau sepatutnya mahu membela, bela lah mereka yang terinaya di Chiku, Gua Musang apatah lagi tanah tersebut yang diusahakan oleh saudara separti mereka, Perjuangkanlah hak saudara kamu, setidak-tidaknya kembalikan hak mereka semula demi prinsip parti,macam nie ke yang dikatakan sebagai kearah berkebajikan? ataupun ' sudah tukar' kepada rakyat kena berkebajikan kepada pemimpin terus mewah, kalau sejengkal dua tak ler kisah sangat, ini kalau dihitung guna jari tangan dan kaki pun perlu ada lebih seribu orang yang sempurna dan tidak cacat kurang jari tangan ataupun  kaki. Ceramahlah hingga kesubuh safie setiap hari,tak da sapa nak marahpun... 

Pemimpin PAS Chiku Gua Musang, ustaz Zulkifli dan ketua pemuda Pas Dun Paloh, Ustaz Rizuan Ali adalah antara individu yang paling kecewa  apabila mendapat tahu tanah ini sudah diserahkan kepada pemimpin cina DAP Perak.
Tanah ini mereka telah usahakan sejak tahun 1990 oleh penyokong PAS di mukim Relai, Gua Musang terpaksa diserahkan kepada DAP dalam rundingan sulit antara DAP dan PAS. 
 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS  Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata :  di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Ch iku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan  penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini

 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.  
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini
Haji Baharom juga menjadi agen ceramah yang akan diadakan pada 26 Dis 2012. Haji Baharom membenci kerajaan kerana beliau ditahan dan dibicara atas tuduhan rasuah.
Penceramah pada majlis itu nanti Nazri Nordin yang juga memegang lesen orang gila (Pesakit Mental) 
 Menurut SRO lagi...   Orang kampung Seri Indah amat berharap  pihak Polis tidak akan memberi sebarang Ceramah Fitnah  PAS yang lansung tiada kaitan dengan PAS dan Kaw Gopeng  sendiri dan rakyat faham  semuanya dilakukan dengan Arahan dari seseorang untuk melembukan PAS sendiri. Paling membuatkan mereka marah bila yang hadir  kebanyakannya adalah orang luar yang diimport utk meramaikan serta tentunya menggangu kententeraman penduduk kampung selain pastinya mengakibatkan kawasan kampung akan kotor dan bakal berlaku banyak kerosakan serta kemusnahan kampung  
Penduduk juga berharap Pihak Polis bertindak dengan orang Luar yang menjadi dalang menggerakkan ceramah bodoh ini adalah Haji Ali bin Hussain @ Bloggers Al Husyn @ bloggers KM (Kencin Manith)   yang menetap di Kampung Sungai Rokam.  Haji mangkok ini juga pernah mencetus pergaduhan di Kampung Ara Payung dengan memasuki kawasan ceramah YB Dato Hamidah Osman dan buat provokasi @ Sungai Rapat Online    

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

Pelajar Tingkatan Empat Dijumpai Mati Tergantung - Anak Jati Malaya

Posted: 19 Mar 2013 08:05 AM PDT


"Saya dakap seerat-eratnya sebaik melihat dia (arwah) tergantung, dengan harapan dia masih selamat, tetapi meninggal dunia beberapa minit selepas itu." kata Che Mat Daud, 65, bapa kepada pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chiku 2, yang mati tergantung, petang kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang di rumahnya di Tanah Rancangan Felda Chiku 2, ketika pelajar tersebut berada dalam bilik tidur seorang diri.
Che Mat berkata, dia menyedari kejadian berkenaan ketika terdengar jeritan kuat daripada abang mangsa, Mohamad, 22, yang terkejut melihat adiknya tergantung dalam bilik tidur.
Katanya, ketika itu dia baru pulang dari bekerja sebagai tukang rumah dan mangsa bersama abangnya sahaja yang berada di rumah.
"Saya pulang dari kerja, terus menunaikan solat Asar dan keluar semula dari rumah untuk membersihkan kereta sambil memeriksa bateri kerana ingin ke luar lagi.
"Ketika sedang melakukan kerja, saya terdengar suara kuat abang mangsa yang menjerit, lalu saya bergegas naik ke rumah menuju ke bilik," katanya.
Menurut Che Mat yang juga peneroka Felda, hanya beberapa minit selepas dia memotong tali yang menjerut leher anaknya, terus meninggal dunia dan gagal diselamatkan.
"Setahu saya, dia (arwah) tidak bercinta dengan mana-mana budak perempuan hingga sanggup bertindak demikian, tetapi yang saya tahu dia berkeadaan muram selepas kemalangan jalan raya sejak lima bulan lalu," katanya.
Che Ma berkata, arwah pernah terbabit dengan kemalangan jalan raya apabila motosikal ditunggangi dirempuh sebuah kereta dan kepalanya terhantuk di permukaan jalan.
"Bermula dari situ, dia anak bongsu daripada 13 beradik, tidak lagi ceria dan kerap berkurung dalam bilik, tetapi dia memang bersedia untuk bersekolah semula di tingkatan lima apabila persekolahan dibuka Januari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan motifnya dalam siasatan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Rancangan Felda Chiku 2, pagi semalam. – SINAR HARIAN

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 11:55 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 24 May 2013 11:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku

Posted: 18 Feb 2013 12:39 AM PST


Aicewah... Nak tulis jemari runcing kang, kena cop stamp kat muka plak. memang idok le jari aku runcing. sikit je lagi macam  jari jantan. jari adik-adik jantan aku lebih runcing dan ayu dari jari-jemari aku. memang rasa nak kerat-kerat je jari mereka dan amek plaster pada jari sendiri.  
Beginilah progress kuku di jemariku ini. Kejadian berlaku sekitar Oktober (link). sikit lagi dah boleh tanggal. Sekarang tinggal 1 bahagian aje yang masih melekat, menyukarkan untuk aku mengopeknyer sehingga terbuka terus.

sebelah sini (kiri) yang boleh dikatakan sepenuhnya dah boleh terangkat terus.
bahagian tengah yang aku dah try korek-korek sikit supaya dia tertanggal cepat sikit.
bahagian kanan yang aku tak berjaya korek. masih attach dgn kuku baru. 
ni kalau aku tersalah sauk kuku ni, mau menjerit aku dibuatnya....
see... aku tolak sikit ke atas kuku tu dengan jemariku maka ternampak dia sudah boleh terangkat. kalau angkat lagi dan terus backflip kuku tersebut, maka patahla ia. tapi daku tak setabah itu. wuuuuuuuuuuuuuuu~~~~
Oleh kerana hati pun taklah secekal mana nak korek jugak kuku tu, maka biarlah ia berlaku secara semulajadi. tak perlu sebarang paksaan... harap-harap time kuku baru dah cantik naik, sudah tiba lah masanya untuk aku disarungkan cincin secara rasminya. Boleh nampak cantik di dalam gambar. Amin......

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 11:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2012 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sekupangdua: SEPERTI YANG DIJANGKA, PAS AKHIRNYA IKUT <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 09:38 PM PST

Seperti yang dijangka memang PAS yang menjadi pencacai kepada DAP akan disuruh menyerang Dato Hamidah Osman bila beliau membuat pendedahan terhadap Rasuah Politik semasa Sidang Dun baru- baru nie, Nyata pendedahan nie tidak terjawab dengan pelbagai dokumen bukti seperti yang Dato Hamidah dedahkan termasuk semakan di SSM bila tertera nama Dua pupu nie terpampang menjadi pemilik syarikat mendapat eset lebih 10 526 ekar tanah di Gua Musang. 
Ternyata seperti yang kita telah agak bagaimana kesudahannya, PAS sekali lagi dilembukan, manakan tidak kalau kita selidiki tentu terjawab bila mana Kes Tanah tersebut yang sebenarnya bukan ada kaitan dengan PAS pun, ia sebenarnya diantara Dato Hamidah dan Dua Sepupu Di A Pig xsebagai pemegang saham terbesar dan pemilik Upayapadu.  
Penyewa rumah yang mahu dijadikan tempat ceramah tersebut yg dimilik Cikgu Nazri (bekas AJK UMNO Gopeng yang dibuang kerana kes salahguna Dana Parti) begitu kecewa bila laman rumah yang disewa dijadiakan tapak Ceramah PAS Lembu De A Pig , beliau terus membuat laporan POLIS ekoran perancangan Jahat PAS yang angguk akur dengan Kedua-dua Big Boss yang memgecewakan rakan PAS sendiri yang kehilangan tanah yang diusahakan mereka.  
Kali ini ada perancangan yang dirancangkan dengan menglembukan PAS. bukan kita tak tau kemelut  isu nie  yang sebenarnya antara Hamidah dengan Taukey Upayapadu, kenapa pulak PAS batu gajah beriya-iya nak buat ceramah berhampiran Kediaman Hamidah nie? Kononnya nak buat cermah penjelasan terhadap isu Tanah dan upayapadu, Apa pulak kaitan dengan PAS melainkan dari PAS  rancangan ini diarahkan oleh bukan Pemimpin PAS sendiri supaya PAS dilembukan, Siapa pulak berdendam dengan Hamidah bila pendedahan dibongkar?       
Sudah tentu ada kuasa Besar dari Di A Pig megerahkan supaya PAS dilembukan, atas dasar apa yang  rasanya berkaitan?.. Termakan BUDI? untuk Balas dendam? sudah terasa Parti makin hancur, menduga tak kan menang PRU ataupun memang azali kaki angguk dan taraf pencacai? Kenapa PAS pulak yang kelam kelibut tak tentu arah nak buat ceramah dan macam kata orang perak, Berguling lentang ngelusir bergulung pering (tak tentu arah dan kelam kabut). kenapa tak DAP jer  yang buat? kenapa nak serang sedekat yang boleh dengan rumah Hamidah? Ini membuktikan bagaimana PAS hanya layak sekadar cacaian yg dilembukan... Rakyat sudah bijak dengan niat jahat komer yop!
Bertambah pelik bila PAS tak lansung membela saudara mereka sendiri di Chiku, Gua Musang yang telah lama ahli PAS usahakan pelbagai tanaman dari dulu yang kini tiba-tiba menjadi milik orang lain pulak, orang luar pulak tu... secara logiknya dan diterima akal dema mungkin diantara yang kecewa dengan pimpinan bila tanah yg diusahakan diambil alih dan diberikan kepada kafir yang bukan orang asal disini, apakah kerana terletak di Gua Musang yang menjadi kubu kuat kepada BN ( Tengku Razaligh ) PAS tidak rasa rugi dengan kehilangan seluas tanah tersebut?
Tanah yg diusahakan diambil alih? @ PAS chiku
Pas kalau sepatutnya mahu membela, bela lah mereka yang terinaya di Chiku, Gua Musang apatah lagi tanah tersebut yang diusahakan oleh saudara separti mereka, Perjuangkanlah hak saudara kamu, setidak-tidaknya kembalikan hak mereka semula demi prinsip parti,macam nie ke yang dikatakan sebagai kearah berkebajikan? ataupun ' sudah tukar' kepada rakyat kena berkebajikan kepada pemimpin terus mewah, kalau sejengkal dua tak ler kisah sangat, ini kalau dihitung guna jari tangan dan kaki pun perlu ada lebih seribu orang yang sempurna dan tidak cacat kurang jari tangan ataupun  kaki. Ceramahlah hingga kesubuh safie setiap hari,tak da sapa nak marahpun... 

Pemimpin PAS Chiku Gua Musang, ustaz Zulkifli dan ketua pemuda Pas Dun Paloh, Ustaz Rizuan Ali adalah antara individu yang paling kecewa  apabila mendapat tahu tanah ini sudah diserahkan kepada pemimpin cina DAP Perak.
Tanah ini mereka telah usahakan sejak tahun 1990 oleh penyokong PAS di mukim Relai, Gua Musang terpaksa diserahkan kepada DAP dalam rundingan sulit antara DAP dan PAS. 
 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS  Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata :  di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Ch iku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan  penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini

 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.  
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini
Haji Baharom juga menjadi agen ceramah yang akan diadakan pada 26 Dis 2012. Haji Baharom membenci kerajaan kerana beliau ditahan dan dibicara atas tuduhan rasuah.
Penceramah pada majlis itu nanti Nazri Nordin yang juga memegang lesen orang gila (Pesakit Mental) 
 Menurut SRO lagi...   Orang kampung Seri Indah amat berharap  pihak Polis tidak akan memberi sebarang Ceramah Fitnah  PAS yang lansung tiada kaitan dengan PAS dan Kaw Gopeng  sendiri dan rakyat faham  semuanya dilakukan dengan Arahan dari seseorang untuk melembukan PAS sendiri. Paling membuatkan mereka marah bila yang hadir  kebanyakannya adalah orang luar yang diimport utk meramaikan serta tentunya menggangu kententeraman penduduk kampung selain pastinya mengakibatkan kawasan kampung akan kotor dan bakal berlaku banyak kerosakan serta kemusnahan kampung  
Penduduk juga berharap Pihak Polis bertindak dengan orang Luar yang menjadi dalang menggerakkan ceramah bodoh ini adalah Haji Ali bin Hussain @ Bloggers Al Husyn @ bloggers KM (Kencin Manith)   yang menetap di Kampung Sungai Rokam.  Haji mangkok ini juga pernah mencetus pergaduhan di Kampung Ara Payung dengan memasuki kawasan ceramah YB Dato Hamidah Osman dan buat provokasi @ Sungai Rapat Online    

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Dec 2013 11:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Nov 2013 11:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 02 Nov 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

bijih <b>di chiku</b> gua musang - wisma maju resources berhad

Posted: 20 Nov 2012 10:45 PM PST

[unable to retrieve full-text content]BIJIH DI CHIKU GUA MUSANG. Posted in Labels: PERLOMBONGAN BIJIH | 10:45 PM. NO LESEN : PL 18/2012. TARIKH DIKELUARKAN : 11 SEP 2012. TARIKH HABIS TEMPOH : 10 SEP 2014. OWNER NAK JV DAN TERM AKAN ...

PAS <b>Di</b> Gugusan FELDA <b>Chiku</b> Berkubur Selepas Semua Ahli Sertai <b>...</b>

Posted: 03 Apr 2013 06:26 AM PDT

PAS Di Gugusan FELDA Chiku Berkubur Selepas Semua Ahli Sertai UMNO

GUA MUSANG – Pas Cawangan Chiku 7 berkubur selepas 20 ahlinya yang menggerakkan parti itu secara aktif di Gugusan Felda Chiku sejak tahun 1990 mengisytiharkan keluar parti untuk menjadi ahli UMNO dan menyokong Barisan Nasional (BN).

Kesemua mereka membuat keputusan tersebut bersama ahli keluarga masing-masing selepas kecewa dengan pemimpin Pas yang tidak menghargai perjuangan mereka malah pemimpin tertinggi Pas didakwa langsung tidak pernah melawat ahlinya di situ.

Wakil mereka, Ayob Jaafar, 51, berkata, tingkah laku pemimpin Pas Kelantan itu berbeza dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh, Datuk Norzula Mat Diah daripada BN yang bukan sahaja tinggal di kawasan berhampiran sebaliknya seorang yang sangat mesra dan berkhidmat untuk rakyat.

"Saya datang ke sini pada tahun 1989 dan menjadi penyokong kuat Pas ketika kali pertama mengundi setahun selepas itu lalu terus berjuang bersama Pas tetapi pemimpin atasan pula tidak melakukan kerja.

"Saya sokong Pas sebab Tok Guru (Datuk Nik Aziz Nik Mat) tetapi lama-kelamaan saya tengok apa yang Pas lakukan semua tidak betul, malah mereka meniru apa sahaja yang UMNO lakukan," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Bikri Samad, 50, berkata, meskipun baru hendak menjadi ahli UMNO namun sejak beberapa tahun lalu dia bersama keluarga sudah jatuh hati dengan sikap pemimpin UMNO yang cakna kepada rakyat dan sentiasa memberi sokongan.

"Jadi kali ini saya akan mengisi borang untuk menjadi ahli UMNO supaya penduduk kampung lain percaya kerana memang selama ini saya sudah memilih UMNO dan menyokongnya," jelasnya.

Sementara itu, seorang ibu tunggal, Rohani Yahya, 47, berkata, dia memilih menjadi ahli UMNO sebagai ucapan terima kasih kepada pelbagai bantuan yang diterimanya daripada Kerajaan Pusat.

"UMNO tidak pernah mengabaikan saya dalam apa sahaja perkara. Saya dapat bantuan kebajikan untuk ibu tunggal, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan pelbagai lagi bantuan persekolahan untuk anak-anak.

"Kali ini sokongan saya kepada BN. Saya akan memberi undi kepada calon BN dalam pilihan raya nanti untuk membalas budi mereka," katanya.

Ahli Pas sejak 1989, Suhaibah Abdul Rahman, 43, berkata, dia kecewa dengan Kerajaan Pas Kelantan yang langsung tidak pernah memberi sebarang bantuan serta menjaga kebajikan keluarganya.

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berikan durian runtuh kepada semua peneroka dan banyak lagi. Ini semua saya hargai dan bersyukur kerana dapat membantu keluarga saya.

"Saya tidak pernah merasa sedikit pun bantuan daripada Pas Kelantan, tidak kiralah dalam apa bentuk sekalipun," ujarnya. – UTUSAN

Artikel disiar pada April 3, 2013 - 9:26 pm oleh Darlina Shasha

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved