ads

Khamis, 1 Ogos 2013

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2013 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Beranikah Kerajaan PAS Kelantan Mencontohi Penyelaras DUN <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 02:01 AM PST


CTS ingin bertanya kepada kepada Menteri Besar, Timbalan Menteri Besar, EXCO dan ADUN-ADUN PAS Kelantan, beranikah mencontohi cara kerja yang dilakukan oleh Penyelaras DUN Mengkebang? Haji Azizzuddin Hj Hussein, bekas ADUN di DUN berkenaan sebelum tewas kepada calon PAS di dalam PRU12 bukan sahaja meletakkan alamat Facebooknya di kain rentang, malah beliau juga meletakkan nombor telefon peribadi sekiranya Rakyat ingin bertanyakan mengenai pembinaan madrasah baru di Kampung Mial. 
Ini bukan perletakan batu asas yang sering dilakukan oleh Kerajaan PAS Kelantan yang hanya akan tinggal batu asas selepas itu. Ini adalah pembinaan betul-betul madrasah! Kata Kerajaan Kelantan hendak berkhdimat kepada rakyat hendak membuat negara berkebajikan? Kalau nombor telefon pun takut nak bagi kepada Rakyat nampak sangat tidak berani berdepan dengan Rakyat. Ke guano?

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 11:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2013 11:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 11:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 21 May 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 11:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kesabaran itu ada batasnya...

Posted: 12 Mar 2013 08:36 PM PDT


Kita sebagai manusia biasa, tak lari dari dugaan. Tak lari dari diuji. Samada kita dihina, dicaci, dipandang rendah, tidak dipedulikan, dipermainkan dan tidak mendapat izin kahwin (aik??). Ujian akan datang melanda samada kita bersedia atau tidak. Kebiasaannya, sahabat-sahabat prihatin di sekeliling, mahupun kaum keluarga hanya mampu memberikan kata-kata ~ sabar. sabar. sabar...
Manusia. Lama mana sekalipun dia cuba bersabar, pasti akan sampai di satu tahap batasnya, di mana sebagai manusia biasa yang tidak maksum, ditambah dengan hasutan syaitan kiri dan kanan telinga, yang bergayut di hujung-hujung hati, sabar itu pasti sampai jua di penghujungnya. Meletup, meletus dan mencetuskan api yang marak membara. 
Aku juga hanya manusia biasa. Yang diuji di kiri kanan jalan penghidupan. Yang telah lelah dengan ujian, yang masih cuba bersabar walau dugaan demi dugaan menyapa ruang jiwa. Namun adakalanya aku tewas.
Gambar dah pandai edit guna PhotoGrid ok...
Sejak kemunculan Note, hati ini dipagut rasa cinta pandang pertama. Tak tau kenapa tapi segala SII, SII, S beam, iphone segala tak berjaya mencurik hatiku ini. Entah mengapa perasaan cinta itu mendalam sekali. Sangat cinta. 
Tapi aku hanya pandang. Rasa macam tak perlu and tak mampu pun nak beli. Kemudian teman-teman mula membakar api dalam sekam. eyh?? Diorang beli dulu! Cis sungguh! Tiba-tiba Note II keluar. Kemudian seorang teman lagi rembat. Apalagi, makin rancak la kata-kata hinaan daku terima. Sehingga 1 hari yang dingin, daku tak mampu lagi menahan kesabaran ini. Alhamdulillah, kini dalam genggaman. Hasil titik peluh sendiri. 
The black one is mommy punya. Sibuk nak Note II jugak. hahahhaa... I took the white one. The pink cover, gua pow mak gua. Tq mommy.
Sony Ericsson Walkman W660i
the reason mengapa mereka menghina i
Masih guna. masih in good condition.

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 May 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

Pelajar Tingkatan Empat Dijumpai Mati Tergantung - Anak Jati Malaya

Posted: 19 Mar 2013 08:05 AM PDT


"Saya dakap seerat-eratnya sebaik melihat dia (arwah) tergantung, dengan harapan dia masih selamat, tetapi meninggal dunia beberapa minit selepas itu." kata Che Mat Daud, 65, bapa kepada pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chiku 2, yang mati tergantung, petang kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang di rumahnya di Tanah Rancangan Felda Chiku 2, ketika pelajar tersebut berada dalam bilik tidur seorang diri.
Che Mat berkata, dia menyedari kejadian berkenaan ketika terdengar jeritan kuat daripada abang mangsa, Mohamad, 22, yang terkejut melihat adiknya tergantung dalam bilik tidur.
Katanya, ketika itu dia baru pulang dari bekerja sebagai tukang rumah dan mangsa bersama abangnya sahaja yang berada di rumah.
"Saya pulang dari kerja, terus menunaikan solat Asar dan keluar semula dari rumah untuk membersihkan kereta sambil memeriksa bateri kerana ingin ke luar lagi.
"Ketika sedang melakukan kerja, saya terdengar suara kuat abang mangsa yang menjerit, lalu saya bergegas naik ke rumah menuju ke bilik," katanya.
Menurut Che Mat yang juga peneroka Felda, hanya beberapa minit selepas dia memotong tali yang menjerut leher anaknya, terus meninggal dunia dan gagal diselamatkan.
"Setahu saya, dia (arwah) tidak bercinta dengan mana-mana budak perempuan hingga sanggup bertindak demikian, tetapi yang saya tahu dia berkeadaan muram selepas kemalangan jalan raya sejak lima bulan lalu," katanya.
Che Ma berkata, arwah pernah terbabit dengan kemalangan jalan raya apabila motosikal ditunggangi dirempuh sebuah kereta dan kepalanya terhantuk di permukaan jalan.
"Bermula dari situ, dia anak bongsu daripada 13 beradik, tidak lagi ceria dan kerap berkurung dalam bilik, tetapi dia memang bersedia untuk bersekolah semula di tingkatan lima apabila persekolahan dibuka Januari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan motifnya dalam siasatan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Rancangan Felda Chiku 2, pagi semalam. – SINAR HARIAN

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


Rapid Bus <b>di Kota Bharu</b> tahun ini - Utusan Online

Posted: 25 Jul 2013 12:06 PM PDT

ketika ini, perkhidmatan Rapid Bus beroperasi di ibu negara, Pulau Pinang dan Kuantan .

PULAU PINANG 25 Julai - Rapid Bus Sdn. Bhd. (Rapid Bus) kini dalam perancangan untuk meluaskan perkhidmatannya ke seluruh negara secara berperingkat mulai tahun ini.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ir. Zohari Sulaiman berkata, pelan berkenaan selaras dengan hasrat kerajaan yang mahu menyediakan perkhidmatan awam terbaik, cekap dan berkualiti kepada rakyat.

"Untuk tahun ini, syarikat telah merancang untuk memulakan perkhidmatan di Kota Bharu, Kelantan dan persediaan awal telah dibuat namun ditangguhkan seketika.

"Selepas kerajaan memberi lampu hijau, projek berkenaan dijangka bermula tahun ini juga bagi memastikan penduduk di negeri berkenaan mendapat manfaat.

"Selain itu, beberapa ibu negeri lain juga bakal dilengkapi dengan sistem pengangkutan Rapid Bus," katanya selepas majlis berbuka puasa di sini malam tadi.

Zohari berkata, ketika ini perkhidmatan Rapid Bus yang beroperasi di ibu negara, Pulau Pinang dan Kuantan memberi manfaat kepada ratusan ribu pengguna setiap hari yang menggunakan pengangkutan awam berkenaan.

Mengulas lanjut, beliau memberitahu, antara bandar dan ibu negeri yang dijangka disediakan sistem pengangkutan Rapid Bus ialah Ipoh, Seremban, Johor Bahru dan Kota Kinabalu.

"Ia selaras dengan slogan Janji Ditepati yang dilaungkan kerajaan dan sebenarnya kita mempunyai pelan yang lebih menyeluruh iaitu mahu meluaskan perkhidmatan di setiap negeri," katanya.

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2013 03:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2013 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2013 03:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

TUKAR KELATE!: [VIDEO] N42 DUN <b>Dabong</b> : Dato Ramzi harapan <b>...</b>

Posted: 02 May 2013 06:30 PM PDT


Rakyat Kelantan yang mengundi di N42 DUN Dabong diseru supaya memilih Dato Ramzi Abdul Rahman dari Barisan Nasional sebagai wakil rakyat.

Dato Ramzi yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai pernah menjadi ADUN Dabong dari tahun 2004 sehingga 2008.

Sepanjang tempoh tersebut, BN telah banyak membawa pembangunan di Dabong. Antara pembangunan yang dibuat BN adalah Jambatan Dabong yang menjadi ikon kepada rakyat di sana.

Dato Ramzi juga sewaktu berkhidmat sebagai ADUN Dabong telah membawa masuk perkhidmatan telefon ke Dabong. Sebelum itu, tiada perkhidmatan telefon di sana.

Masalah bekalan elektrik juga telah berjaya diselesaikan oleh BN ketika itu. Banyak kawasan di Dabong yang tidak mendapat bekalan elektrik sebelum itu.

Jika BN sekali lagi diberi mandat untuk mewakili rakyat Dabong ke sidang DUN Kelantan, Dato Ramzi berjanji akan menyambung pembangunan yang terhenti sejak DUN tersebut diambilalih oleh calon PAS pada PRU12 yang lepas.

Jelas Dato Ramzi, Dabong adalah kawasan pedalaman yang memerlukan pembelaan dari kerajaan Barisan Nasional. Beliau berjanji akan memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat Dabong.

Ditanya mengenai kepimpinan Dato Seri Najib, beliau berkata Dato Seri Najib telah berjaya membawa transformasi kepada negara dalam pelbagai bidang.

Contoh sumbangan kerajaan yang banyak membantu rakyat adalah Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M). Pada tahun 2012, seramai 22,000 ketua isi rumah menerima BR1M di Kuala Krai. Pada tahun 2013, 28,800 termasuk golongan muda menerima BR1M 2.0.

Dato Ramzi berharap rakyat akan terus memberi mandat dan sokongan kepada BN kerana BN terbukti sebuah parti yang menepati janji.

Beliau mengingatkan supaya membuat keputusan dengan tenang dan tidak mengikut emosi.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2013 03:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 03:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 03:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DUNIA ITU: Isu sampah <b>di Dabong</b> selesai

Posted: 27 Sep 2012 11:30 PM PDT


KUALA KRAI - PEMBUKAAN tapak pelupusan sisa pepejal baru di Dabong, awal minggu ini, meletakkan Majlis Daerah Dabong (MDD) kini di landasan betul ke arah menjadikan daerah pedalaman itu sebuah penempatan yang bersih, indah dan sejahtera.

Bukan sahaja mampu menampung sampah penduduk, malah pembukaan kawasan seluas 3.6 hektar itu menamatkan usaha MDD mencari lokasi sesuai untuk dijadikan tapak pelupusan sisa pepejal kekal sejak sekian lama.

Perkhidmatan majlis daerah itu selaku pihak berkuasa tempatan (PBT) dalam menguruskan sisa pepejal dan pembersihan awam juga dijangka lebih efisien terutama dari segi penjimatan kos dan kepuasan pengguna.

Selain itu, pelbagai masalah berkaitan seperti tempat pembuangan sampah haram; pemandangan kurang menyenangkan; punca penyakit serta pencemaran alam sekitar dan bau diharap dapat diatasi.

Tapak lama ditutup

SETIAUSAHA MDD, Md Yani Mat Zin berkata, dengan pembukaan tapak baru itu, tapak pembuangan sampah di Jalan Sungai Sam--Dabong dan Jalan Kemubu, dekat sini, ditutup sepenuhnya.

Menurutnya, usaha mencari kawasan bagi pembinaan tapak pelupusan itu sudah lama dilakukan MDD namun kini baru berhasil disebabkan halangan tertentu seperti kekangan peruntukan dan kesesuaian lokasi.

Katanya, kejayaan menamatkan pencarian MDD selama bertahun-tahun untuk tapak pelupusan baru itu hasil sokongan banyak pihak terutama Kerajaan Negeri, pejabat tanah dan wakil rakyat.

"Kita (MDD) sudah ada tapak pelupusan sisa pepejal di Bukit Tembeling tetapi jarak dari sini (pekan Dabong) ke sana lebih kurang 55 kilometer, jadi kos pengangkutan agak tinggi.

"Sebab itu, kita perlu tapak pelupusan baru yang lebih dekat untuk sampah dari Dabong dan beberapa penempatan sekitar seperti Kemubu dan Kuala Geris," katanya.

Hanya sementara

DITANYA tapak pelupusan sampah di Jalan Sungai Sam-Dabong yang menimbulkan rungutan ramai kerana terletak di tepi laluan utama, Md Yani berkata, kawasan itu tapak sementara dan dalam proses ditutup sehingga lokasi baru ditemui.

Malahan katanya, ketika laporan akhbar menyiarkan aduan mengenai longgokan sampah di tapak lama itu pada 16 September lalu, kerja menyiapkan tapak baharu sedang berjalan.

"Sebelum ini, tidak jadi masalah kerana tapak ini jauh dari kediaman dan hanya dilalui penduduk tetapi selepas jadi jalan raya dan digunakan orang luar, baru sampah di kawasan ini jadi isu.

"Dulu memang bila musim hujan atau banjir, kita buang sampah di tapak lama tetapi dengan pembukaan tapak pelupusan baru ini, tapak lama ditutup sepenuhnya," katanya.

Kerjasama semua pihak

SUSULAN pembukaan tapak pelupusan baharu itu, Md Yani meminta penduduk dan pihak luar seperti pengusaha asrama dan pelaksana projek pembangunan di Dabong agar lebih prihatin terhadap aspek kebersihan awam.

Katanya, biar pun belum ada tindakan undang-undang diambil ke atas pihak yang membuang sampah di kawasan larangan, MDD memandang serius perbuatan itu dan tidak teragak-agak mengenakan tindakan tegas.

"Jika terpaksa uruskan sampah dalam jumlah banyak seperti pengusaha asrama, mereka boleh minta khidmat kami untuk bantu melupuskannya dengan sedikit caj perkhidmatan," katanya.

Menurutnya, antara lokasi dikenal pasti menjadi tempat pembuangan sampah dan sisa pepejal secara haram sebelum ini ialah di laluan utama ke Kampung Kemubu, dekat Dabong.

Mampu bertahan lama

SEMENTARA itu, tinjauan di Jalan Kemubu mendapati, masih ada pihak berdegil terus membuang sampah di kira dan kanan laluan berkenaan walaupun terdapat papan tanda larangan dipasang MDD.

Manakala, di tapak pembuangan lama yang ditutup di Kilometer 7, Jalan Sungai Sam-Dabong pula, longgokan sampah dan sisa pepejal di tepi laluan utama itu sudah dibersihkan.

Logiknya, dengan jumlah sisa pepejal diuruskan MDD tidak sampai satu tan atau 100 kilogram sehari, tapak pelupusan baru berhampiran simpang masuk ke pekan Dabong itu dilihat mampu bertahan untuk jangka masa panjang.

Sinar Harian 28 Sep 2012

BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 25 May 2013 03:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kandungan Jurnal Kandungan Jurnal - Majlis Daerah <b>Dabong</b>

Posted: 12 May 2013 06:22 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]... maklumat menyeluruh tentang perkhidmatan dan kemudahan yang dikendalikan oleh MD Dabong beserta informasi yang menarik terutama berkaitan dengan produk-produk pelancongan yang terdapat di Dabong.

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


RM160,000 UMNO <b>Tanah Merah</b> Belanjakan Untuk Tiket Bola <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2013 10:00 PM PDT


CTS terpanggil untuk memberi komen mengenai kesediaan UMNO Tanah Merah untuk menaja tiket bola percuma ke perlawanan Akhir Piala FA sebanyak 4,000 keping untuk ahli Persatuan Anak-Anak Tanah Merah Di Perantauan (PERTAMA) dan Persatuan Mahasiswa Tanah Merah (PERMATA). Harga tiket bola untuk Final Piala FA adalah RM40. Jadi UMNO Tanah Merah telah membelanjakan RM160,000 untuk satu perlawanan. Kita faham betapa emosinya dan berharganya Kelantan melangkah ke perlawanan akhir. Err ... bukankah mereka pernah ke perlawanan akhir Piala FA sebelum ini?
Dengan 4,000 tiket ini kita boleh mengembirakan 4,000 penonton Kelantan. Kalau sayalah, saya lebih suka wang sebanyak RM160,000 ini digunakan untuk kegiatan atau peruntukan yang lebih berfaedah. Contohnya, saya boleh membina rumah kos murah yang berharga RM40,000 setiap satu. Dengan peruntukan berkenaan, saya boleh mengembirakan 4 keluarga yang miskin untuk memiliki rumah sendiri. Rumah yang dimiliki oleh keluarga ini akan berkekalan hingga ke anak cucu dan tidak untuk kegembiraan hanya satu malam. Atau mungkinkah Rakyat di Tanah Merah semuanya sudah kaya raya dan tiada keluarga miskin yang perlu dibantu? Itu tak pastilah saya.

.: Majlis Najib <b>di Tanah Merah</b> DiBaham Ribut? - MSO

Posted: 16 Mar 2013 12:36 AM PDT

LAPORAN LEWAT                                                                                                            

Majlis Bewah Anak Kelantan Dengan Najib Tun Razak di Tanah Merah semalam ditimpa musibah apabila ribut kencang telah melanda majlis tersebut. Lima buah khemah yang menempatkan orang ramai telah tumbang dan diterbanngkan angin.


50,000 yang hadir seperti mana dilapor dalam protol berita bertempiaran lari menyelamatkan diri. Sehingga ini tidak ada laporan penuh kejadian berkenaan melainkan foto dan juga klik video pendek mengenai kejadian berkenaan yang dimasukkan dalam Face book.

"Bewah Anak Kelantan" bersama Najib itu sempena kunjungan Najib ke empat kawasan parlimen di Kelantan dalam rangka kempen disaat-saat akhir menjelang pilihan raya. Lawatan bermula di kawasan Kuala Krai, diikuti dengan Jeli kemudian ke Kota Bharu.

Liputan majlis berkenaan juga tidak ada di dalam akhbar dan televisyen. Tidak ada juga siaran langsung (telecast) seperti biasa. Sedutan ucapan Najib di Kelantan semalam hanya di Kuala Krai sahaja. Di laporkan majlis di Maktab Rendah Sains Mara Kuala Krai dikatakan paling berjaya apabila seramai 40,000 yang hadir.

Majlis Bewah Anak Kelantan dengan Najib di Tanah Merah mulanya paling grand apabila ia disediakan cabutan bertuah untuk para pengunjung yang menghadiahkan sebuah kereta Viva. Beberapa hari sebelum majlis itu 50,000 borang penyertaan cabutan bertuah diedarkan dan habis teredar.

Berdasarkan borang berkenaan yang habis diedarkan anggaran yang hadir di majlis itu 50,000.

Namun disebabkan angin ribut itu menyebabkan cabutan bertuah tidak dapat diadakan semalam ia ditangguhkan ke suatu masa yang tidak ditetapkan lagi. Ada juga sumber menyebut hadiah cabutan bertuah itu juga diturunkan dari Viva ke sebuah kereta terpakai? Kenapa pulak?

Mengenai kejadian di Tanah Merah itu ia agak anih. Menurut saksi kejadian ribut itu hanya melanda majlis itu sahaja tetapi tidak kawasan sekitarnya. Di samping ribut ia disusuli dengan hujan. Bagaimana di kawasan luar Tanah Merah keadaan cuaca tidak mengalami apa-apa gangguan.

"Mungkin ia fenomena biasa, tetapi apa yang berlaku semalam agak pelik sedikit," begitulah kata seorang saksi mata yang berada di majlis berkenaan. Menurutnya ribut mulai melanda semasa Najib sedang berucap menyenaraikan tujuh dosa PAS di Kelantan.

"Langit tiba-tiba menjadi gelap di kawasan majlis itu, sebaliknya di kawasan luar terang benderang. Tidak beberapa lama hujan turun diikuti angin ribut," tambahnya lagi yang masih merasai anih dengan kejadian itu.

Kejadian itu itu berlaku kira-kira jam 4:30 minit petang. Gara-gara itu juga majlis tidak berjalan mengikut jadual sepatutnya. Kesan itu satu lagi majlis pecah tanah untuk membina perumahan rakyat di Kota Bharu juga turut ternggedala bila mana Najib lewat tiba disebabkan kejadian itu.

Difaham juga Najib yang patut berlepas ke Kuala Lumpur jam 6:00 lewat lebih satu jam.

Terdahulu dari itu, sesuatu yang tidak sepatutnya telah berlaku di lapangan terbang Sultan Ismail Petra di Kota Bharu semasa ketibaan Najib jam 10:10 pagi. Para pemimpin Umno, ketua bahagian termasuk Annuar Musa dan lain-lain katanya awal-awal lagi tiba di airport untuk menanti ketibaan Najib.

Permaidani merah sudah dibentang dari pintu keluar balai ketibaan untuk laluan Najib. Malangnya Najib tidak keluar dari bilik ketibaan dan terus menaiki halekopter untuk ke Kuala Krai. Tindakan Najib itu mengecewakan pemimpin Umno yang datang menanti ketibaannya.

"Kita tidak marah kalau diberi tahu awal-awal dia tidak keluar dan terus naik halekopter ke Kuala Krai, tetapi kenapa tidak bagi tahu... royatlah sakit mulut ke." kata dan marah seorang pemimpin yang enggan disebut namanya. Katanya walaupun pemimpin perlu menanti PM sebagai tanda hormat, tetapi bukan caranya dengan perlakukan begitu.

Beliau yang benar-benar marah mengingatkan supaya perkara seperti itu jangan berulang sampai dua kali kerana ia memberi kesan buruk kepada Najib. [wm.kl.3:35 pm 16/03/13]

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Kanak-kanak diperalat mengemis <b>di</b> Pasar <b>Wakaf Che Yeh</b> - N9Kini

Posted: 28 Jul 2013 08:27 AM PDT

KOTA BHARU, 29 Julai – Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kelantan mengesan sebuah sindiket yang memperalat kanak-kanak untuk mengemis di sekitar Pasar Borong Wakaf Che Yeh, destinasi tumpuan orang ramai membeli-belah di sini.

Pengarahnya, Md Noor Chik berkata, berdasarkan maklumat awam, aktiviti itu dikatakan berlarutan sejak beberapa bulan lepas.

"Dalam serbuan malam tadi, kita menahan seorang kanak-kanak dan tiga pengemis dewasa, termasuk seorang warga asing, di sekitar kawasan itu.

"Kanak-kanak terbabit bergerak secara solo, namun kita percaya masih terdapat kumpulan mereka yang berpecah bagi mengelak daripada dikesan pihak berkuasa," katanya kepada pemberita selepas menyertai Ops bersepadu Ramadan JKM dan Majlis Perbandaran Kota Baharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) di sini.

Beliau berkata, kanak-kanak berusia sembilan tahun itu masih ditahan untuk siasatan, dua pengemis dewasa warga tempatan dihantar ke Rumah Sri Kenangan, Pengkalan Chepa untuk penempatan sementara manakala pengemis warga asing diserah kepada Jabatan Imigresen untuk tindakan lanjut.

Md. Noor berkata, operasi itu akan diteruskan dari semasa ke semasa bagi membanteras kegiatan mengemis di negeri ini. – BERNAMA

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved