ads

Isnin, 31 Disember 2012

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


SUMBER HARTANAH MALAYSIA -DIREKTORI JUAL BELI <b>...</b>

Posted: 29 Dec 2012 10:04 PM PST

[unable to retrieve full-text content]7 Unit banglo di taman Mesira,Kedai Lalat Kota Bharu; 2 Unit Banglo di Pantai Sabak Berdekatan Sekolah Sabak; 4 Unit Banglo di Belakang Sekolah Bunut Payong Kota bharu; 34 Unit Teres Setingkat di Bandar Pasir Putih ...

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Pusat Daerah Mengundi <b>Manek Urai</b> Baru diaktifkan.

Posted: 05 Dec 2012 12:03 AM PST

Manek Urai November 2012-Satu taklimat pentadbiran bagi Pusat Daerah Mengundi [PDM] Manek Urai Baru telah diadakan di bilik Gerakan DUN Manek Urai,baru-baru ini.Ketua PDM,En.Mohamad Bin Awang Mat memberitahu,taklimat tersebut diadakan sebagai menyahut saranan UMNO pusat untuk mengaktifkan setiap Pusat Daerah Mengundi dengan aktiviti dan program Setiap Hari Ada Program' (SHAP).
Menurut beliau,peruntukan kewangan juga telah diberikan oleh UMNO Negeri dan Bahagian sebagai kos perbelanjaan mengatur aktiviti yang boleh dirancangkan di peringkat PDM bila-bila masa.Sehubungan itu,menurutnya lagi,PDM Manek Urai Baru yang turut membuat pelantikan semula Portfolio bersetuju membuat penyusunan semula sebagai langkah penambahbaikan untuk menggerakan program dan aktiviti PDM Manek Urai Baru secara lebih berkesan.
'Kita akan mempastikan setiap Ketua Portfolio baru mempunyai j/kuasa dan memahami fungsi tugas sebenar,'Ujarnya yang bercadang mengatur jadual khusus untuk merancakkan aktiviti di PDM Manek Urai Baru.Beliau juga memberitahu,pengubahsuaian telah dilakukan di bilik PDM yang mempunyai dua bilik untuk mesyuarat dan pentadbiran sementara alatan memasak turut disediakan untuk penyediaan makan minum.

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


ANAK MAMA MANJA: Cerita <b>di rantau panjang</b>

Posted: 26 Dec 2012 07:43 PM PST

Salam...

Cerita pasal balik kampung suami plak kali ni..kami balik 2 hari je..tak lama sbb suami cuti pun tak panjang...tak kisah la lama atau tak yang penting balik melawat org tua kan..balik akli ni terasa singkat sgt2 masa... Dah la hujan tak berhenti2 selama 2 hari 3 mlm tu...tak byk aktiviti nak buat..just duduk rumah je...

Hari pertama di kampung suami tak kemana pun...kami bersiap nk p klinik mulanya..batuk ikhlas tak baik2 dr duduk kg saya lagi...risau jugak kot2 infection..lagi pun ank sedara saya masuk wad sbb infection..so baik mencegah awal2 kan...tengah2 syok siapkan ank2, tiba2 bapak mertua saya call suami bagitahu dia eksiden... Terlanggar kereta org.... So mintak tolong anak dia p tengok la kan....so suami saya cepat2 keluar p tengok abah dia...saya plak duduk rumah je la...mak mertua plak ada kursus so aktiviti masak tgh hari nampaknyer...kebetulan adik ipar pun ada...suruh dia p beli ayam and sayur2...masak sup je la...hujan2 ni mkn sup best jugak kan....so lepas masak terus sup ank2 mkn..lepas mkn aktif bukan main budak2 ni..try tengok gambar kat bawah..heheh..

Perut kenyang terus bertugas menyepahkan rumah tok mi and tok bah..hahaha...

Saya plak tugas tengok ank2 je hari tu..suami maghrib baru balik..lambat gak bt report eksiden tu...so duk diam2 je la kat rumah..heheh

Hari ke 2... Suami awal2 lagi dah keluar rumah ngan abah dia..nak urus workshop kereta abah...saya and ank2? Still di rumah..tp hari ni urusan suami and bapak mertua saya tak lama..dlm pukul 3 suami dah balik...suami ajak keluar p kedai di rantau pjg lepas tu p pasir mas...p pasir mas sbb nak bwk ikhlas ke klinik...di kedai tak beli apa pun...susah jugak nak ber shopping sbb hujan...nak angkut budak2 time hujan la paling bermasalah...tp sempat gak beli piring luminarc..tu pun sbb nak cukupkan set pinggan tu..tu je la...past tu bergerak p pasir mas....smp pasir mas pun dah dekat magrib...di klinik doc kata paru2 ikhlas ok...dia pun tak demam cuma kahak byk dlm paru2.. So dia bg ubat batuk je la..satu lagi doktor ajar cara menepuk belakang ikhlas utk tujuan membuang kahak dia...bagus jugak doktor ni...detail sikit cara check dia...Sebelum balik kami singgah beli sate dulu..past tu zasss balik....nak jln2 pun susah sbb hujan boleh tahan lebatnyer...So lagi sekali duk diam2 kat rumah mlm tu.. Hehe

Pagi hari ke 3... Alhamdullilah cuaca ok hari ni...2 hari hujan tak berhenti henti..tp korang tahu..bila hujan tak berhenti turun and tiba2 cuaca ok, time tu la air akan naik and berlakunya banjir di rantau panjang..di tempat lain saya tak tahu la..ni org kat sini ckp la..rumah mak saudara and atuk suami pun terlibat ngan banjir ni...rumah mak mertua ni tak naik air pun sbb tempatnya tinggi..so rumah ni jadi tumpuan sanak saudara and kenalan mertua utk tumpang parking kereta...lepas breakfast pagi tu, mertua and suami ajak saya p tengok banjir..tengok banjir tu... Hehe..1 st time saya tengok banjir tau....arae kampung saya tak pernah banjir..kalau setakat air naik sikit, lepas hujan berhenti air surut tu biasala kan..ni betul2 banjir tau...seronok jugak..mcm pesta plak org2 kat rantau panjang ni bila banjir..budak2 siap mandi lagi...suami suruh sofia main air...sofia terus kata tak nak..hahah....jom layan gambar banjir...

Trafik light dah tak ada fungsi...heheTenggelam kedai2..Posing sikit..nak bgtau rahsia ni..saya tak mandi lagi time ni..hahahah....Hasben plak posing

Lepas tengok banjir, kitaorg balik rumah..saya plak cepat2 siapkan budak2 ni sbb nak cepat2 bertolak balik takut hujan turun plak..kalau hujan turun nanti jln akn ditutup...tak pasal2 tak boleh balik nanti...lusa dah meeting..esok pun suami kerja...dlm pukul 12.30 kami bertolak balik...

Balik kali ni byk jugak dugaannya...dugaan pertama ialah tersekat jem di kuala krai...berejam2... Alahai..seksa betul...dengan kerenah ank2 lagi....dugaan kedua lagi mengganggu emosi...tengah2 tersekat jem, boleh plak temperature kereta naik...check punya check, kipas radiator satunya tak berpusing..ni mesti sbb redah banjir...so slow2 hasben bwk kereta cari workshop berdekatan...alhamdullilah jumpa jugak workshop..dlm sejam jugak baru siap kereta tu dibaiki...seratus lebih jugak habis kat situ..tak kisah la kan..asal kereta elok and selamat smp kajang sudah la..so kami pun teruskan perjalanan yang jauh lagi tu..dlm pukul 3 baru selamat smp rumah...penatnyer la.... Smp je terus membuta.....now duk meeting pertama disekolah..sempat lagi update blog..hahah..ok la..nanti cerita pasal tugas saya di sekolah tahun depan....


Posted via DraftCraft app

Flood | <b>Rantau Panjang</b> | 2012 « S A M S U L S A I D | M A L A Y S I A

Posted: 27 Dec 2012 02:05 AM PST

_MG_1349 copy

A boy plays with floodwater outside his house in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000, The Star daily reported on Wednesday. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER ENVIRONMENT)

_MG_1044  copy

Villagers help flood victims in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000, The Star daily reported. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER ENVIRONMENT)

_MG_1255 copy

A resident wades through his flooded village of Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000, The Star daily reported on Wednesday. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER)

_MG_1186 copy

A girl plays with floodwater outside her house in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000, The Star daily reported on Wednesday. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER ENVIRONMENT)

_MG_1407  copy

A villager prepares food at her flooded house in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000, The Star daily reported on Wednesday. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER)

_MG_1372 copy

Children share their food in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of Peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000 on Wednesday morning, The Star daily reported. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER ENVIRONMENT)

_MG_1291 copy

Children use a boat to move around in floodwaters in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of Peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000 on Wednesday morning, The Star daily reported. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER ENVIRONMENT)

_MG_1383 copy

A shop owner moves his items on to a shelf in his flooded shop in Rantau Panjang, a Malaysian town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of Peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000 on Wednesday morning, The Star daily reported. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: BUSINESS ENVIRONMENT DISASTER)

_MG_1161  copy

A general view of the flooded town of Rantau Panjang, a Malaysiam town bordering Thailand, 500 km (310 miles) northeast of Kuala Lumpur December 27, 2012. The flood situation in the northeastern states of peninsula Malaysia has worsened as the number of residents evacuated to relief centres reached nearly 14,000, The Star daily reported. REUTERS/Samsul Said (MALAYSIA – Tags: SOCIETY DISASTER ENVIRONMENT)

www.samsulsaid.com | Rantau Panjang

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


KEMBALI MENCARI: PRU 13: Nasution serah <b>Machang</b> kepada BN?

Posted: 15 Dec 2012 04:32 AM PST

Machang pernah menjadi kubu kuat UMNO di kelantan satu ketika dulu dan dalam PRU 12 Nasution dari Kedah berjaya memecah Kubu tersebut dengan pertolongan keluarga isterinya yang menyokong PAS tegar di Machang.Kini dalam perancangan dan perkiraan PR untuk takluk Putrajaya Nasution tiada keyakinan dalam dirinya bahawa kerusi di machang boleh memberi kepadanya jawatan Menteri dalam Kerajaan PR di Putrajaya.
Nasution adalah aset PR jika berjaya perintah malaysia ,PR tidak sanggup untuk hilang harta intelek yang bernilai ini dalam PRU 13 nanti. Menyedari hakikat ini maka tiada pilihan lain lagi bagi PR untuk menyelamatkan Nasution dari kalah dengan keluarkan beliau dari Machang.Persoalannya kenapa Machang tidak selamat untuk Nasution dalam PRU 13 nanti?.
Pelik dan ajaib ketika PR digembar gemburkan akan perintah Malaysia selepas PRU 13 nanti tapi orang kanan bakal PM Malaysia yang baru ini tiada keyakinan untuk pertahankan kerusi yang di menanginya...kenapa?.Pertarungan perang saraf PRU dalam sudut ini tidak memberi kelebihan kepada PR untuk mendapat keyakinan dari Rakyat Kelate dan Machang khususnya.Pengumuman awal oleh pihak PR bahawa Nasution untuk keluar dari Machang juga tidak sepatutnya berlaku kerana ini membayangkan orang machang tolak PKR dan PR di Kelantan sedangkan momokan yang dibuat secara besar besaran bahawa 1 Malaysia akan tolak BN dalam PRU 13 di seluruh negara.
Dalam satu perkembangan lain juga Ketua PKR Kelantan telah mengesahkan bahawa PKR tiada kekuatan lagi di Machang untuk memikul amanah PR melawan BN yang kalah dalam pru 12 yang lalu. Dalam keghairahan Ketua PKR Kelantan mahu menyediakan satu kerusi kepada sahabatnya di Bachok beliau tanpa rasa bersalah telah menyatakan bahawa tiada calon lain yang layak dari PKR untuk mengambil tempat Nasution di Machang dan formula yang dicadangkan adalah menukar kerusi tersebut dengan PAS.
Satu tindakan yang amat dangkal dari Ketua PKR Kelantan dan Nasution kerana tiada keyakinan dalam diri sendiri untuk pertahankan kerusi yang mereka menangi TETAPI dalam masa yang sama mereka berani untuk memberi keyakinan kepada rakyat Malaysia bahawa PR akan tawan Putrajaya.Apa pun perkara tersebut telah berlaku dan pihak PAS telah menolak tawaran dari Ketua PKR Kelantan itu maknanya pihak PKR perlu selesaikan masalah mereka sendiri di Machang samada Nasution di kekalkan atau cari calon lain untuk ganti Nasution .
Tidak payah untuk mencari seorang calon PKR untuk gantikan tempat Nasution di Machang itu TAPI yang susahnya adalah untuk kekalkan kerusi Parlimen Machang itu sebagai milik PR sahaja.Secara logiknya jika seorang SetiaUsaha Agung PKR tidak berani untuk pertahankan kerusinya maka amat sukar bagi calon PKR yang lain untuk memenangi kerusi tersebut .
Sasaran pihak BN meletakkan kerusi Parlimen Machang adalah kerusi yang perlu mereka menang nampaknya berada dalam zon yang selesa dengan percaturan dan perancangan yang mereka aturkan setakat ini. Strategi awal pihak BN di Machang pada peringkat awalnya hanya perlu buat Nasution rasa tidak selamat di Machang dan gerakan dari BN itu telah berjaya hinggakan memaksa Nasution tinggalkan Machang untuk mencari kawasan selamat di negeri Kelahiran sendiri.
Strategi saraf yang kedua pihak BN pula adalah mencipta persepsi bahawa tiada sesiapa pun dari kalangan calon PKR yang layak dan mampu untuk ganti tempat Nasution di Machang.Dengan keghairahan kurang cermat dari Ketua PKR Kelantan juga BN mampu memenangi dalam saraf itu bila secara terbuka pihak PKR mengaku mereka tiada calon yang wibawa untuk ganti Nasution di Machang.
Dalam peringkat ketiga atau peringkat akhir sebelum loceng PRU 13 dibunyikan pihak BN hanya perlu merosakkan imej PAS dimata dan dihati pengundi Machang sahaja . BN tahu kekuatan sebenar PR di Machang 70% bergantung kepada kekuatan PAS .Maknanya BN sedang membawa pertarungan PRU 13 nanti dengan hanya kekuatan 70% PR di Machang .Secara semulajadinya jentera PAS nanti akan kekurangan semangat juang mereka bila terpaksa memikul calon PKR yang tidak bermaya untk memenangi PRU .Harus diingat bahawa dalam usaha memenangi PRU semangat yang kental dari pasukan jentera amat amat penting.
Secara tidak langsung juga jentera PKR tidak akan bekerja bermatian matian di Machang kerana ketua mereka sudah menyerah kalah sebelum masuk ke medan pertempuran lagi.Dengan keadaan moral jentera PAS dan PKR yang tidak berada dalam keadaan 100% bersemangat ini memberi ruang dan peluang yang agak selesa kepada BN di Machang merampas kerusi tersebut.
Kawe meletakkan di saat ini bahawa 60% kerusi Parlimen Machang adalah milik BN dalam PRU 13 nanti.Harapan kawe juga supaya penyokong PR dan peneruja PR yang berkobar kobar untuk takluk Putrajaya supaya tidak bersetuju dengan peratusan dari kawe ini.Namun begitu kawe melihat amat sukar bagi PR untuk meraih kemenangan jika faktor perbalahan Sazmiah dan Jazlan diambil sebagai penyumbang peratusan tertinggi kemenangan PR nanti;
Pada pandangan kawe pihak PR hanya mampu melonjakkan peratusan mereka semula untuk mengekalkan kerusi Machang dengan KEKALKAN Nasution di Machang atau serahkan kerusi PKR kepada PAS ,walaupun kelihatan kedua dua keputusan tersebut tidak masuk akal TAPI kemenangan dalam pertandingan politik banyak keputusan yang tidak masuk akal telah berlaku.

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


Pondok Rahmat: Dari L.T.<b>Pengkalan Chepa</b> Ke L.T. Subang

Posted: 28 Dec 2012 05:48 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Waktu saya sampai di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa, yang dikenali dengan nama Lapangan Terbang Ismail Petra, pagi tadi [Jumaat 28 Disember] lapangan terbang itu hampir sunyi. Masih belum ramai orang.

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


AMK Kota Raja Rakam Aksi Seks <b>Di</b> Indon - AAKJ.COM - Blogspot

Posted: 30 Dec 2012 08:22 PM PST

Adehhhh giloOO ni hahaha mampusss..tak abis-abis..pening wehhh ambo !!
Aakj terkejut itik jah ni hahaha...rakyat Malaysia terkejut ? adehhh jangan terkejut..puok kera ni dah biasa sangat dengan aktiviti moral yang amat hina ini..
Dari mat sabu..adun selising..adun perupok..adun semerak..anwar bin ibrahim..nurul izzah..elli kangkang..wan jijah..hadi awang..menantu nik aziz..semuanya hampehh..moral tahap jamban..bukan aakj tuduh depa ni berzina..tapi moral !! macam binatang !! perghhhh bahasa penutup bagi 2012!
Cu baca d SINI apa cerita sebenarnya hahaha puok kera ni dok pesta d indon rupanya hahaha tuihHHH !!

Ahad, 30 Disember 2012

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Cinta Travel: KAWASAN BEBAS CUKAI <b>RANTAU PANJANG</b>

Posted: 27 Nov 2012 11:09 PM PST


RANTAU PANJANG, KELANTAN

Mengenai Rantau Panjang

Bandar Rantau Panjang adalah terletak bersempadan dengan Sungai Golok, Thailand merupakan pintu keluar – masuk dan pusat membeli belah yang utama di Jajahan Pasir Mas khususnya dan Negeri Kelantan amnya. Jaraknya hanya 25 km dari bandar Pasir Mas dan 40 km dari bandar Kota Bharu.
Rantau Panjang merupakan tempat kawasan bebas cukai yang kedua di Kelantan selepas Pengkalan Kubor Tumpat Kelantan. Bagi mereka yang gemar membeli belah barang-barang seperti pakaian, periuk, pinggang mangkuk, set tilam, dan sebagainya disini lah syurga membeli belah terbesar di Pantai Timur.
 
 Kemudahan Di Rantau Panjang
Bagi mereka yang baru saja menjejak kaki ke Rantau Panjang, tidak perlu risau mengenai kemudahan awam yang terdapat disini. Dari segi tempat letak kereta Majlis Daerah Pasir Mas menyediakan tempat yang lapang untuk meletakkan kereta dan bas persiaran/pelancongan. Kemudahan seperti surau dan tandas juga di sediakan di kawasan sekitar Pekan Rantau Panjang ini. Kemudahan seperti bank juga terdapat seperti ATM (Mybank). Jadi musim sekolah ini merupakan peluang bagi mereka yang gemar bercuti untuk membeli belah sambil makan angin di negeri Cik Siti Wan Kembang.
 
Masjid Yang Unik berlatar belakangkan pembinaan masjid di cina juga dibina di Pekan Rantau Panjang ini.

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


The Red Colony: <b>Kelantan galas</b> misi sukar <b>di</b> Paroi

Posted: 03 Jul 2012 03:36 AM PDT


KOTA BHARU – Hanya 16 pemain ke Seremban. Itulah jumlah pemain yang dibawa oleh Kelantan dalam meneruskan misi memburu tiga mata apabila berhadapan Negeri Sembilan di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi malam ini.
Nasib malang terus menimpa The Red Warriors, selepas kehilangan Obinna Nwaneri dan Mohd Nurul Azwan Roya kerana mengumpul tiga kad kuning, pengendali pasukan, Bojan Hodak terus pening kepala apabila giliran Norshahrul  Idlan Talaha pula terpaksa disisihkan kerana mengalami kecederaan.
"Saya tidak ada banyak pilihan. Itu sahaja yang kami ada tetapi misi memburu tiga mata perlu diteruskan. "Perlawanan ini cukup penting dan kita datang ke Seremban untuk meraih tiga mata.
"Separuh kekuatan pasukan kita hilang. Tetapi saya tidak boleh berputus asa dan perlu memandang ke depan. "Baki empat perlawanan cukup penting dan saya perlu menyuntik sedikit motivasi kepada pemain untuk mereka membawa  pulang tiga mata ke Kota Bharu," katanya kepada Sinar Harian semalam.
Ketiadaan penyerang kebangsaan memaksa jurulatih dari Croatia itu menyenaraikan Muhammad Ramzul Zahini bergandingan dengan Mohd Norfarhan Muhammad setelah peluang penjaring terbanyak Kelantan dengan tujuh gol  setakat ini, Mohammad Ghaddar untuk diturunkan masih samar.
"Dia (Mohammad Ghaddar) dan Piya (Mohd Badhri Radzi) masih 50-50 untuk diturunkan tetapi saya tetap bawa mereka ke sana. "Saya tidak bimbang kerana pemain muda seperti Khairul Izuan (Rosli) juga boleh beraksi dengan baik,"  katanya.
Dalam pada itu, Hodak tidak menganggap penggantungan tiga tonggak skuad Jang iaitu Jean Emmanuel Effa Owona, Rashid Mamud dan Mohd Aliff Samsuddin memberi laluan mudah kepada anak buahnya untuk mengganas di Paroi.
"Jangan cepat memandang rendah pasukan lawan. Mereka pasti mahu bangkit setelah tewas 1-2 kepada PKNS FC tempoh hari. "Ketika itu Mohd Shukor (Adan) tidak beraksi dan malam ini dia kembali bersama Negeri Sembilan.
"Begitu pun pemain veteran, Idris (Abdul Karim) yang boleh mengemudi jentera mereka dengan baik. "Saya akan mengarahkan S Subramaniam atau Mohd Rizal Fahmi (Ab Rosid) mengawal ketat ayam tambatan mereka, Mohd Shakir  (Ali) dalam pertemuan malam ini," katanya.
Untuk rekod, Kelantan berjaya menewaskan Negeri Sembilan 2-1 dalam pusingan pertama di Kota Bharu pada 4 Mac lalu menerusi gol kemenangan S Chanturu pada minit-minit akhir perlawanan. 


03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


.: Masa Depan Pas <b>Kelantan</b> 20 Tahun Akan Datang

Posted: 23 Dec 2012 08:36 PM PST

RENCANA KHAS                                                                                               

Pengenalan:

Selalu orang bertanya siapa akan memimpin Kelantan selepas Tokguru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Ada beberapa nama disebut-sebut tetapi tiada siapa pula berani menegaskan nama disebut itu akan jadi MB. Ironisnya pula Timbalan Menteri Besar Kelantan, selalunya akan ternafi ditengah jalan. Keadaan ini menjadi kenan dan menyebabkan persoalan siapa MB selepas Nik Aziz menjadi tanda tanya. Catatan kecil ini akan cuba merungkaikan permasalahan. "

Walaupun Tokguruku Nik Abdul Aziz Nik Mat nekad untuk berjuang sampai ke akhir hayatnya dalam PAS, dan sanggup mati di atas kerusi pemerintah atas alasan kerana Umno berdegil mempertahankan doktrin sekularismenya, tetapi hakikatnya beliau akan berhenti juga bila sudah sampai masanya nanti. Masa untuk itu sebenarnya sudah terlalu hampir dan rapat. Mengenai semangat dan nekadnya tidak siapa boleh menafikan. Saya sendiri yakin dia akan meneruskan nekad murni itu. Mungkin cita-citanya 'syahid' dalam perjuangan adalah rahsia yang tidak terucap kepada umum dan menjadi rahsia peribadinya.

Walaupun selepas pilihan raya ke- 13 nanti beliau dikatakan tidak akan meneruskan tugasnya, sebagai MB, tetapi saya percaya selagi Nik Aziz mampu mengangkat tangannya ke atas untuk angkat sumpah, beliau akan terus menjadi MB. Alasannya mudah, PAS masih memerlukan dia.

Apakah selepas ini, kalau tertakdir PAS menang besar, alasan ataupun keperluan itu masih berlaku; PAS mahukan Tokguru? Firasat saya mengatakan ia tetap akan berlaku.

Sebabnya tidak akan ada sesiapa tergamak untuk mengatakan; Tokguru, silalah berhenti locing sudah berbunyi. Tidak akan ada walaupun beliau sangat letih dan berhajat begitu untuk menyudahi game seterusnya dan menamatkan permainan. Bukankah ini satu penganiayaan dan zalim? Ketaksuban dan rasa sayang kepadanya begitu tinggi. Kerana itu bila ada yang tersalah cakap, atau ikhlas cakap memberi nasihat orang itu akan menjadi mangsa kritikan dan dicemuh.

Adun Gaal Nik Mazian Nik Mohamad telah memberi pandangan secara umum mengenai keadaan wakil-wakil rakyat yang tidak sihat atau sering uzur agar berundur secara terhormat. Maksud beliau jauh sekali untuk dituju kepada tokguru, namun apa yang terpaksa diterima dicemuh dan disalah anggap kononnya beliau menasihati tokguru. Begitulah tangkasnya persepsi umum sesetengah orang PAS dalam menjaga dan menghormati tokguru.

Sama-sama kita menanti dan menyusuri perjalanan ini yang tidak begitu berliku sangat. Sebenar tidak menjadi masalah apakah selepas pilihan raya umum ke -13 nanti tokguru hendak terus memegang jawatan MB atau tidak, itu bukan perkara pokok. Apa yang hendak disuluh menerusi tulisan kecil ini ialah bagaimanakah PAS dalam tempoh 20 tahun lagi sesudah mahaguru itu tiada? Saya akan cuba menyuluh perkara ini sebagai persiapan melihat futuristik jemaah bernama PAS.

Untuk... membuat perhitungan kewujudan sesuatu empayar dan pengaruh peribadi kita ambil atau meletakan tempoh itu selama 20 tahun. Dalam tempoh ini boleh dijadikan periode jaya atau gagal seseorang pemimpin itu. Masa selama ini cukup munasabah. Allahyarham Mohd Asri Muda merupakan orang pertama mencipta empayar dan menguasai Kelantan menerusi PAS. Walaupun PAS di zamannya memerintah Kelantan selama 18 tahun tetapi Asri terus memimpin PAS selepas itu hinggalah tahun 1982. Asri meninggalkan 'cekandi' perjuangan PAS kepada Nik Aziz selepas tahun 1982.

Tokguru pula sudah melangkah ke tahun 28 sebagai ketua PAS Kelantan dan berjaya membentuk kerajaan selama 22 tahun. Dari segi jangka masa ternyata Nik Aziz lebih cemerlang dan gemilang berbanding Asri. Apalah rekod kedua-dua pemimpin itu akan terpecah di masa akan datang?

Dalam tempoh lebih 20 tahun Asri menguasai PAS beliau berjaya melahirkan beberapa nama yang menjadi pemuka PAS. Antara nama-nama itu ialah Wan Ismail Wan Ibrahim, Abdul Halim Abdul Rahman, (kedua-dua bekas MB Kelantan), Muhammad Nasir (MB), Omar Muhammad, Allahyarham Wan Mohamad Jamil, Zahari Awang dan lain-lain.

Malahan kalau hendak diambil kira Nik Abdul Aziz sendiri lahir dizamannya. Asrilah yang melahirkan Nik Aziz dalam persada politik. Asrilah yang memperkenalkan Nik Aziz pertama kali dalam arina politik dengan menjadikan beliau sebagai calon pada pilihan raya kecil Pengkalan Chepa tahun 1967. Tetapi disebabkan pengakhiran Asri bukan bersama PAS menyebabkan jasa dan budi Asri terhadap Nik Aziz ini jarang dikenang orang. Kemarahan dan kebencian kerana sentimen mengambuskan segala-galanya.

Sejarah telah mencatat Asri sudah meninggalkan legasi dalam hidupnya dengan terzahirnya Nik Aziz sebagai MB sama dia suka atau tidak atau pun sama ada orang ikhtiraf (mengenang) jasa Asri ini waima pun tidak. Walaupun mereka berbeza politik dan Asri tidak pun pernah berjabat tangan secara rasmi dengan Nik Aziz mengucap tahniah kerana menjadi MB, tetapi hakikat mereka ada kaitan tidak boleh dinafikan. Bukti itu sejarah saja boleh mendedahkan dan sejarah juga tidak boleh direka kerena kalau direka ia akan merosakkan sendi dan saraf sejarah. Tokguru sendiri tidak boleh menafikan realiti ini.

Kerja dan amanah perjuangan sudah diberesi oleh Asri apabila Tokguru muncul menjadi wira baru di Kelantan dan penyambung kepada perjuangan PAS. Lebih memberangsangkan lagi wira baru ini berjaya meletakkan nama Kelantan dan PAS di persada alam, ia merupakan kehebatan PAS dan peribadi Nik Aziz sendiri yang juga tentunya terbenih dari Asri. Atas kehebatan itulah menyebabkan orang semacam menjadi gila dengan tokguru ada kalanya terkeluar dari lunas-lunas sepatutnya kalau pun tidak sampai syirik.

Persoalan kini, bagaimana pula dengan Nik Aziz? Orang tidak perlu persoal dalam tempoh 22 tahun dia menjadi MB, tetapi orang akan menilai ke depan bagaiman 20 tahun akan datang. Siapakah yang akan memimpin PAS Kelanhtan dan menjadi hero 20 tahun akan datang? Yang akan menjadi legasi kepada tokguru seperti legasi Asri melahir beliau sehingga memimpin Kelantan dan menjadi MB lebih lama darinya.

Bersambung ke siri (2). [wm.kl. 12:17 t/hari 24/12/12]

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


Jalan-Jalan <b>Di</b> Malaysia: Kampung Biak, <b>Dabong</b>, Kelantan

Posted: 14 Dec 2012 05:52 AM PST




Gambar ini diambil semasa berkhidmat di Ladang Fokus Bonanza. Untuk sampai ke kampung ini anda perlu menaiki perahu dari Kampung Kandek.

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


pru 13: pr menikus <b>di jeli</b> dan gua musang? - kembali mencari

Posted: 16 Dec 2012 05:06 AM PST

Kerusi BN yang dijamin selamat oleh PAS dan PR Kelantan ialah kerusi Parlimen Jeli dan Parlimen Gua Musang.Kedua dua kerusi ini tidak menjadi sasaran oleh PR walaupun BN mensasarkan 7 kerusi PR yang lain di Kelantan.Pelik juga bila memikirkan cita cita besar PR nak tawan Putrajaya ini ,PR tidak mensasarkan untuk memenangi kedua dua kerusi ini tetapi PR juga seolah olah membiarkan BN kuasai kerusi ini dan memberi ruang kepada BN untuk mensasarkan 7 kerusi Parlimen yang lain di Kelantan.
PR mensasarkan Putrajaya sebagai harapan mereka dalam PRU 13 kali ini untuk sekian kalinya.Bila sasaran takluk Putrajaya diletakkan maka tidak boleh tidak kerusi kerusi Parlimen yang ditandingi oleh PR perlu di menangi sebanyak mungkin.Kehilangan satu kerusi disetipa negeri bermakna 14 kerusi yang hilang oleh itu pihak PR sepatutnya mensasarkan tiada satu pun kerusi yang tidak dapat mereka tawani.

Mendasari kehendak berkobar kobar pihak PR ini kawe merasa sedikit sangsi dengan kesungguhan pihak PR di kelantan untuk menuju ke matlamat tersebut.Berpaksikan perkara tersebut kawe tidak dapat melihat kesungguhan yang nyata dari mereka dalam memastikan tiada kerusi Perlimen yang terlepas ke tangan BN di  Kelantan.Tiada minat yang ditunjukkan oleh PR Kelantan untuk menawan kerusi Jeli dan Gua Musang apatah lagi untuk berusaha untuk memastikan Ku Li dan Stopa berputih mata dalam PRU 13 nanti.

Pihak PAS awal awal lagi tanpa usaha telah menyerahkan kedua kedua kerusi tersebut kepada BN dengan alasan tidak mampu untuk menang.Mengaku kalah sebelum bertempur boleh merentap semangat rakyat untuk membantu PR tawan Putrajaya.Rakyat akan hilang keyakinan jika kesungguhan untuk berjuang dikalangan PR gagal diserlahkan.

Memberi kemenangan mudah kepada Ku Li merupakan satu kesilapan yang terancang dilakukan oleh PAS kelantan dalam PRU 13 nanti.Pihak PAS seharusnya peka bahawa terdapat kumpulan kumpulan tertentu dalam UMNO sendiri yang mahu melihat Ku Li kecundang di Gua Musang.Dalam erti kata lain rakyat Gua Musang telah mula menolak Ku Li.Jika kesempatan ini tidak diambil oleh PAS bahawa Gua Musang adalah kerusi yang boleh menyumbang utk takluk Putrajaya maka perkataan yang wajar kawe lafazkan untuk PR Kelantan adalah LEMAH daya fikir.

Dikala Najib berkira kira dalam ragu ragu untuk meletakkan Ku Li semula di Gua Musang kerana takut kerusi tersebut hilang dari penguasaan BN ,PAS pula melihat Ku Li sebagai gergasi yang tidak boleh ditewaskan selamanya oleh mereka.Masih ada sedikit ruang masa untuk PAS aturkan strategi mereka memastikan Parlimen Gua Musang milik PR.

Begitu juga dengan kerusi Jeli ,tiada usaha langsung dari PR untuk menghalau Stopa dari selesa di jeli. PAS hanya GAH melabelkan Stopa lemah ,Stopa hina rakyat Kelate , Stopa kejam kepada Rakyat kelate , Tapi hakikat sebenarnya PAS masih takut dengan kekuatan Stopa di Jeli .Hinggakan bayang Stopa di Jeli pun PAS tidak berani untuk memandangnya.

Jika kedua dua kerusi ini pihak PR tidak ada keyakinan untuk menawannya JANGAN bermimpilah untuk mengajak rakyat tawan Putrajaya.Stopa di Jeli dikhabarkan bukanlah kuat sangat TAPI pihak PAS tiada tokoh atau calon yang boleh di ketengahkan untuk menewaskan Stopa.

Pihak PAS sewajarnya menampilkan 2 orang calon yang bertaraf calon menteri PR jika tawan Putrajaya nanti. Husam Musa wajar dipertaruhkan untuk menentang Stopa di Jeli.Siapa di Gua Musang untuk nyahkan Ku Li??

Pihak UMNO tidak mensasarkan dalam PRU 13 ini untuk tawan Kerajaan Kelantan dari PAS kerana mereka lebih berminat untk pertahankan Putrajaya sahaja.Namun begitu mereka tetap sasarkan Parlimen Kota Bharu dan Rantau Panjang sebagai milik mereka sebagai pengagah semangat.

Sabtu, 29 Disember 2012

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 09:34 AM PST

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:45 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2012 12:00 AM PDT

    Leave a Reply

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 13 Jul 2012 09:05 AM PDT

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 18 Jun 2012 09:13 AM PDT

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Apr 2012 12:00 AM PDT

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Apr 2012 12:00 AM PDT


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Apr 2012 09:24 AM PDT


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 07 Apr 2012 09:39 AM PDT


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    [unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki ...

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST

    [unable to retrieve full-text content]Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search. Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST. Xpdc ke Felda Chiku Gua Musang bahagian 1. Kali ini penceritaan agak panjang dan saya terpaksa bahagikan kepada 2 bahagian. Part 1 and part 2.

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    KOLEKSI LENCANA SEKOLAH ABAH: Lencana Sekolah / School <b>...</b>

    Posted: 26 Feb 2012 05:29 AM PST

    Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2.
    Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki dan 131 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 239 orang. Ia mempunyai seramai 24 orang guru.2009

    Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2)
    Felda Chiku 2
    18300, Gua Musang
    Kelantan, Malaysia


    Telefon = 6099284230
    Fax = 6099284231

    # Lencana ini merupakan sumbangan daripada pihak admin fb dari Sekolah Kebangsaan Sri Chiku 2, Gua Musang , Kelantan.

    # Diterima oleh KOLEKSI LENCANA SEKOLAH ABAH pada 20 Feb 2012.

    # Jutaan terima kasih  diatas sumbangan ini. 

    # Sumbangan lencana ini adalah hasil daripada maklumbalas pihak sekolah di Facebook Koleksi Lencana Sekolah..

     

    BLOG KELANTAN

    Copyright 2010 All Rights Reserved