ads

Rabu, 3 Julai 2013

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 11:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 21 May 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 11:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kesabaran itu ada batasnya...

Posted: 12 Mar 2013 08:36 PM PDT


Kita sebagai manusia biasa, tak lari dari dugaan. Tak lari dari diuji. Samada kita dihina, dicaci, dipandang rendah, tidak dipedulikan, dipermainkan dan tidak mendapat izin kahwin (aik??). Ujian akan datang melanda samada kita bersedia atau tidak. Kebiasaannya, sahabat-sahabat prihatin di sekeliling, mahupun kaum keluarga hanya mampu memberikan kata-kata ~ sabar. sabar. sabar...
Manusia. Lama mana sekalipun dia cuba bersabar, pasti akan sampai di satu tahap batasnya, di mana sebagai manusia biasa yang tidak maksum, ditambah dengan hasutan syaitan kiri dan kanan telinga, yang bergayut di hujung-hujung hati, sabar itu pasti sampai jua di penghujungnya. Meletup, meletus dan mencetuskan api yang marak membara. 
Aku juga hanya manusia biasa. Yang diuji di kiri kanan jalan penghidupan. Yang telah lelah dengan ujian, yang masih cuba bersabar walau dugaan demi dugaan menyapa ruang jiwa. Namun adakalanya aku tewas.
Gambar dah pandai edit guna PhotoGrid ok...
Sejak kemunculan Note, hati ini dipagut rasa cinta pandang pertama. Tak tau kenapa tapi segala SII, SII, S beam, iphone segala tak berjaya mencurik hatiku ini. Entah mengapa perasaan cinta itu mendalam sekali. Sangat cinta. 
Tapi aku hanya pandang. Rasa macam tak perlu and tak mampu pun nak beli. Kemudian teman-teman mula membakar api dalam sekam. eyh?? Diorang beli dulu! Cis sungguh! Tiba-tiba Note II keluar. Kemudian seorang teman lagi rembat. Apalagi, makin rancak la kata-kata hinaan daku terima. Sehingga 1 hari yang dingin, daku tak mampu lagi menahan kesabaran ini. Alhamdulillah, kini dalam genggaman. Hasil titik peluh sendiri. 
The black one is mommy punya. Sibuk nak Note II jugak. hahahhaa... I took the white one. The pink cover, gua pow mak gua. Tq mommy.
Sony Ericsson Walkman W660i
the reason mengapa mereka menghina i
Masih guna. masih in good condition.

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 May 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

Pelajar Tingkatan Empat Dijumpai Mati Tergantung - Anak Jati Malaya

Posted: 19 Mar 2013 08:05 AM PDT


"Saya dakap seerat-eratnya sebaik melihat dia (arwah) tergantung, dengan harapan dia masih selamat, tetapi meninggal dunia beberapa minit selepas itu." kata Che Mat Daud, 65, bapa kepada pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chiku 2, yang mati tergantung, petang kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang di rumahnya di Tanah Rancangan Felda Chiku 2, ketika pelajar tersebut berada dalam bilik tidur seorang diri.
Che Mat berkata, dia menyedari kejadian berkenaan ketika terdengar jeritan kuat daripada abang mangsa, Mohamad, 22, yang terkejut melihat adiknya tergantung dalam bilik tidur.
Katanya, ketika itu dia baru pulang dari bekerja sebagai tukang rumah dan mangsa bersama abangnya sahaja yang berada di rumah.
"Saya pulang dari kerja, terus menunaikan solat Asar dan keluar semula dari rumah untuk membersihkan kereta sambil memeriksa bateri kerana ingin ke luar lagi.
"Ketika sedang melakukan kerja, saya terdengar suara kuat abang mangsa yang menjerit, lalu saya bergegas naik ke rumah menuju ke bilik," katanya.
Menurut Che Mat yang juga peneroka Felda, hanya beberapa minit selepas dia memotong tali yang menjerut leher anaknya, terus meninggal dunia dan gagal diselamatkan.
"Setahu saya, dia (arwah) tidak bercinta dengan mana-mana budak perempuan hingga sanggup bertindak demikian, tetapi yang saya tahu dia berkeadaan muram selepas kemalangan jalan raya sejak lima bulan lalu," katanya.
Che Ma berkata, arwah pernah terbabit dengan kemalangan jalan raya apabila motosikal ditunggangi dirempuh sebuah kereta dan kepalanya terhantuk di permukaan jalan.
"Bermula dari situ, dia anak bongsu daripada 13 beradik, tidak lagi ceria dan kerap berkurung dalam bilik, tetapi dia memang bersedia untuk bersekolah semula di tingkatan lima apabila persekolahan dibuka Januari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan motifnya dalam siasatan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Rancangan Felda Chiku 2, pagi semalam. – SINAR HARIAN

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di pasir puteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 11:00 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

.: Nik Abduh ke <b>Pasir Puteh</b>, Biar Mengemas Bukan Mencelarukan

Posted: 26 Mar 2013 12:39 AM PDT

FOKUS PAS PASIR PUTEH LESET SIKIT PAS RANTAU PANJANG                          

Malam semalam khabarnya Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berada di Pasir Puteh Kelantan. Dia dibawa berjalan ke beberapa tempat menemui pemimpin PAS kawasan Pasir Puteh. Apakah kunjungan Nik Abduh itu menandakan dia akan bertanding di parlimen Pasir Puteh? Kata orang kalau tidak ada mengada masakan tempua bersarang rendah.

Atau pun lantaran kawannya Ketua Penerangan Dewan Pemuda, Riduan Mohd Nor yang disebut-sebut akan bertanding di kerusai parlimen Besut yang bersebelahan dengan Pasir Puteh menjadikan Nik Abduh berselera untuk 'beradu dan beradu' di Pasir Puteh?

Sebelum ini anak MB Kelantan itu disebut-sebut untuk bertanding di kerusi parlimen Pasir Mas ataupun juga parlimen Rantau Panjang. Mungkin desas desus sebelum ini hanya sebagai test merket sahaja. Mencari keserasian dan mahu melihat reaksi penyokong PAS di kawasan itu. Saya sendiri memberi pandangan berhubung ura-ura untuk meletakkan Nik Abduh di Pasir Mas dalam dua catatan sebelum ini. Saya mengingatkan dan memberi pandangan cadangan itu kurang 'menarik'.

Dari perhatian saya bukan mudah untuk PAS merampas kerusi parlimen Pasir Mas yang kini dipegang oleh Inchek Ibrahim Ali kalau menerusi Nik Abduh. Walaupun Ibrahim dulu menang atas tikit PAS, tidak semestinya kerusi itu akan kekal ditangan PAS. Bagi saya Nik Abduh bukan lawan sebenar kepada Ibrahim Ali. Kecualilah kalau parlimen Pasir Mas berlaku perlawanan tiga penjuru di mana Ibrahim tidak diberikan laluan oleh UBN menyebabkan dia akan bertanding sebagai calon Bebas, peluang atau laluan Nik Abduh untuk ke parlimen agak mudah.

Justeru saya berpandangan kalau Tokguru Nik Aziz merestui dan mahu menurunkan puteranya ke gelanggang politik, kerusi parlimenh Rantau Panjang adalah lebih afdal. Alasannya bapa mertua Nik Abduh, Abdul Fatah Haron adalah Yang Dipertua PAS Rantau Panjang. Sudah pasti pengaruh Abdul Fatah boleh membantu menantunya itu.Lagipun Abdul Fatah adalah bekas ahli parlimen Rantau Panjang, biasa kalau menantu mengganti bapa mertua dalam politik.

Bagaimana pun impian itu berkecai apabila penyandang kerusi parlimen Rantau Panjang kini agak liat untuk melepaskan kerusi itu. Siti Zailah Yusuf yang juga Ketua Dewan Muslimat katanya berkeras untuk kekal di parlimen dan tidak mahu bertukar kerusi ke DUN Gual Periok yang dilihat sukar untuk Adun kini, Ahmad Awang mengekalkan kerusi berkenaan. Sebenarnya strategi menurunkan Zailah ke DUN untuk menyelamatkan kerusi berkenaan di samping untuk menaikkan pangkatnya sebagai Exco memenuhi kuota muslimat.

Tidak ada masalah atau bantahan kalau Ahmad Awang digugurkan sebagai calon kerana beliau sendiri pernah melapazkan kata-kata dan janji untuk tidak bertanding lagi dalam pilihan raya kerana ingin menumpukan kepada pembangunan pondoknya di Tanah Merah. Bumi Tenang Johor menjadi saksi atas lapaz dan janji Ahmad Awang itu.

Keperluan Zailah menduduki jabatan itu (Exco) bagi membantu atau pemudah cara untuknya dalam berbuat kebajikan kepada rakyat. Dengan kapasiti sebagai Exco dunia kebajikannya lebih luas dan tidak berlegar di Rantau Panjang semata-mata. Beliau boleh berkhidmat dan mencurah bakti ke seluruh bumi Kelantan. Demikian juga kalau beliau berpendapat jawatan itu tidak sesuai dengan kedudukannya sebagai ketua muslimat ia juga tidak berapa tepat. Zailah sendiri harus menyedari akan sumbangan beliau sebagai ahli parlimen sama ada berbaloi atau pun tidak? Bukan sahaja Zailah semua pihak kena ikhlas untuk melakukan mahasabah diri dan jangan sesekali berlaku 'munafik khufi'.

Kalau Zailah turun ke DUN, kekosongan tempatnya boleh di isi dengan Nik Abduh. Apabila Zailah tetap mahu kekal di parlimen Rantau Panjang kini berlaku kekosongan untuk kerusi DUN Gual Periok. Tiada nama-nama sesuai yang dikira mampu mengekalkan kerusi berkenaan, kecualilah bekas Ketua Penerangan PAS Rantau Panjang Rushdan Mustapa diletakkan di Gual Periok. Semua pihak perlu sedar DUN Gual Periok kini di dalam keadaan kritikal. Rasanya Abdul Fatah sendiri arif mengenai hal ini. Kajian sikap dan analisa awal menunjukkan Adun sekarang ini tidak 'rok' untuk terus pikul kerusi Gual Periok.

Banyak kelemahan mengenai Adun Gual Periok itu diperkatakan. Masalah paling ketara yang tidak disukai rakyat ialah beliau tidak berada dalam kawasan. Maksudnya kediamannya di Tanah Merah. Ini menyebabkan konteksnya dengan rakyat agak terlewat. Hal yang sama dilakukan bekas ADUN sebelum ini Abdullah Razak berulang di mana Abdullah tidak mendiami di dalam kawasan dan 'kelalaian' itu menyebabkan salah satu faktor Abdullah dilihat tidak hemah dengan rakyat, kemudian kalah tahun 2004.

Pemilihan Rushdan untuk diletakkan di situ bagi memastikan DUN Gual Periok menang. Dengan pengalaman, pengaruh Rushdan dikatakan mampu untuk berdepan dengan mana-mana calon dari BN. Kelebihan Rushdan bukan saja dengan pengundi di dalam kawasan tetapi pengundi luar juga. Hubungan beliau dengan penyokong Umno yang pernah menjadi pengikutnya juga ramai. Atas kapasiti dan kelebihan ini Rushdan dikira mampu untuk dijadikan penyendal bagi mempertahankan kerusi DUN Gual Periok.

Menjadi tradisi kerusi itu setiap wakil rakyatnya hanya sepenggal sahaja. Ia bergilir diantara calon bertitle ulama dengan calon bukan ulama atau lebih tepatnya 'makan empat tapan'. Kawasan sempadan yang coraknya agak 'rencam', politik yang agresif sesuai kalau Rushdan diletakkan di Gual Periok.

Bagaimana pun keperluan dan ketepatan itu menimbulkan sedikit masalah apabila Abdul Fatah dikatakan kurang mesra dengan Rushdan. Tiada jalinan kerjasama di antara keduanya. Puncanya ialah kerana Rushdan pernah mencabar Abdul Fatah untuk jawatan YDP PAS Rantau Panjang. Gara-gara itu Abdul Fatah menjadi 'celika' dan terkilan dengan Rushdan. Rushdan yang sebelum ini menjadi Ketua Penerangan PAS Rantau Panjang efektif dan banyak membantu Abdul Fatah tidak dilantik dan dibiarkan terkontang kanting di luar hierarki PAS Rantau Panjang. Tindakan Abdul Fatah itu sedikit sebanyak merugikan PAS Rantau Panjang.

Namun keadaan itu tidak menjadikan Rushdan terus sepi dari segala aktiviti kemasyarakatannya di Rantau Panjang. Sebagai seorang yang berjiwa kebajikan, beliau terus membantu rakyat dan hubungan dengan akar umbi tidak terjejas. Rushdan juga mempunyai kawanan sekumpulan anak muda yang aktif bergerak dan berkomunikasi menerusi alam maya dalam membuat apa-apa teguran atau pun perubahan ke atas sosial politik di Rantau Panjang. Kawanan itu bergabung dalam group SMRP - Suara Anak Muda Rantau Panjang yang kini menjadi agen maklumat, timba balas di Rantau Panjang.

Demi kemenangan PAS rasanya semua pihak perlu berkorban di Rantau Panjang, terutamanya Abdul Fatah Haron. Sengketa kecil atau rasa terkilan beliau terhadap Rushdan harus dipencilkan dari jiwanya. Sebagai orang tua seharusnya Abdul Fatah meninggal legasi kepimpinanya di Rantau Panjang dan salah seorang yang boleh diharapkan ialah aktivis masyarakat itu, Rushdan Mustafa.

Perihal Nik Abduh

Berbalik cerita Nik Abduh di Pasir Puteh tadi. Disebabkan masa telah semput dan tidak ada banyak ruang lagi untuk melakukan uji kaji dan test merket eloklah kalau PAS Kelantan terus memasungkan Nik Abdul di Pasir Puteh. Rasanya orang di Pasir Puteh boleh menerima Nik Abduh sebagai balasan jasa dan mengenang budi Tokguru Nik Aziz. Umum tahu Nik Abdul adalah permata siasah buat Tokguru. Tokguru tidak ada dua atau tiga dalam zuiratnya untuk dijadikan penerus perjuangannya kecuali Nik Abduh.

Sebagai orang baru ke mana Nik Abduh diletak ia tetap menimbulkan masalah. PAS perlu bekerja berat untuk mendokong calon dari daerah asing seperti Nik Abduh itu. Namun itu bukan menjadi persoalan dalaman PAS. Nik Abduh hanya datang dari Pulau Melaka cuba berdagang politik di Pasir Puteh. Itu saja. Daerah Pasri Puteh juga tidak asing buatnya kerana beliau mempunyai kaum keluarga di situ.

Seperkara apa yang boleh disebut disini, kehadiran Nik Abduh akan lebih mudah kalau ia didokong oleh semua pihak. Jangan ada di antara mana-mana pihak di Pasir Puteh merasakan kedatangan itu sebagai menganggu plan yang telah diaturkan. Tidak perlu ditimbulkan kalau kedatangan Nik Abduh itu sebagai hendak merampas tempat orang lain. Kalaulah tanggapan ini ada ia bakal memberi masalah.

Kalau tertakdir Nik Abduh diletakkan di kerusi parlimen, ganjakan calon boleh berlaku kalau ia sudah ada plan. Yuganu Yunus yang sebelum ini dilihat orang yang berkelayakan dan munasabah untuk bertanding di parlimen boleh digeser ke Gaal. Jangan tinggal dan cicir langsung Yuganu atas apa juga alasan dan cakap-cakap negatif mengenainya hendaklah dilupakan. Nampaknya ahli Parlimen Pasir Puteh, Muhammad Hussein pun semacam telah merestui Yuganu untuk menggantinya.

Jadi pembawaan Nik Abduh ke Pasir Puteh ini jangan sampai menjadi masalah kepada PAS Pasir Puteh. Kalau ia menjadi trouble maker  ia tidak baik buat PAS. Yuganu atau sesiapa saja yang diharapkan untuk diletakkan di kerusi parlimen boleh menerima sesiapa saja. Tetapi penilaian dari sudut-sudut lain, keperluan dan kemunasabahan juga hendaklah diambil kira. Apa yang tidak diingini lagi kalau kedatangan Nik Abduh itu sebagai kerana menumpang tuah atau kerana kuasa ayahnya sebagai Pesuruhjaya PAS Kelantan sesuatu yang mendukacitakan. Biarlah kalau Nik Abduh ke Pasir Puteh atas undangan dan jemputan dan kekuatan batang tubuhnya sendiri.

Kehadiran Nik Abduh ini janganlah ia merosakkan plan di Pasir Puteh dan semua pihak perlu menerimanya dengan hati terbuka. Sekiranya PAS meletakkan Yuganu di Gaal sudah tentu pengaruh dan kaum kerabat beliau juga akan turut membantu. Keadaan menjadi kuat dan mantap lagi kalau Wan Hassan Wan Ibrahim dikekalkan di Semerak yang boleh menjadi pemangkin. Mungkin yang orang PAS Pasir Puteh tidak mahu lihat, Yuganu tercecer di mana-mana kerusi? Ada orang luar melihat Yuganu cemar di Pasir Puteh tetapi ada orang Pasir Puteh melihat Yuganu sangat putih.

Dengan dua orang kuat PAS itu, ia akan menjadi kuat dan mantap kalau dua lagi calon di Selising dan Limbongan juga 'semakan'. Khabarnya Saiful Bahari tidak lagi akan dicalonkan di Selising dan begitu juga dengan Drs Zainuddin Awang Hamat yang sudah mempersarakan dirinya dengan ikhlas. Semasa di Sabah beliau ada menyebut perkara ini kepada saya, yang beliau (Zainuddin) sudah siap untuk berundur.

PAS Pasir Puteh khasnya dan amnya PAS, kena mempastikan pengganti kedua mereka itu 'semakan molek' dan orang yang boleh membantu menapu Nik Abduh. Terdengar desas desus di Limbongan tiga nama yang menjadi sebutan iaitu, Ketua Pemuda Nazlan dan Mat Yudin orang kanan Zainuddin. Satu nama lagi ialah Zarir Yaacob bekas bendahari Pemuda PAS, bekas guru dan kini berkhidmat di Majlis Daerah Pasir Puteh.

Sekiranya Nik Abduh sahih bertanding dii Pasir Puteh maka Nazlan sudah tidak relevan lagi. Masakan dua orang pemuda untuk diletak bertanding dalam satu kawasan. Ia akan dilihat melampau dan membelakangkan orang lain. Kini tinggal dua nama Mat Yudin dan Cikgu Zarir. Untuk Limbongan ini PAS boleh pilih dan tilik 'mmolek' di antara dua nama ini.

Manakala di Selising ada dua nama Tuan Saifuddin Tuan Ismail dan Nik Soh. Kedua mereka adalah AJK kawasan seorang AJK biasa dan seorang lagi bendahari. Yang pastinya PAS perlu memastikan nama-nama, baik di Limbongan dan Selising boleh bekerjasama dan memberi kerjasama mantap kepada Nik Abduh si pengembara itu.

Dalam memperhalusi calon dan mencongak kemenangan ini sesuatu yang perlu disedari juga bahawa Umno beriya untuk merampas semua kerusi di Pasir Puteh. Jangan perlekeh dan perkecilkan cita-cita dan harapan Umno itu. Tidak mustahil kalau tidak ada persatuan di kalangan PAS, Umno akan goncang kerusi di Pasir Puteh menyebab semua akan berputih mata. Soal pemilihan calon perlulah diwaspadai dengan sebenar-benarnya. Dalam hal ini saya rasa Nik Mazian Nik Mohamad, Muhamad Hussein dan Zainuddin Awang Hamat perlu menjadi jurupandu yang ikhlas untuk mencetak kemenangan di Pasir Puteh. Mereka harus ikhlas dan meletakkan sesuatu yang betul di Pasir Puteh tanpa bias kepada sentimen dan kehendak nafsu masing-masing.

Semua pemimpin PAS Pasir Puteh kena memastikan kemenangan Nik Abduh bukan saja demi pengukuhan PAS serta mengenap jumlah kerusi untuk membeli tikit ke Putrajaya, tetapi yang tidak kurang pentingnya juga untuk dijadikan hadiah atau souvenir kepada Tokguruku Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Sekali lagi  ditegaskan, kehadiran Nik Abduh ke Pasir Puteh jangan sesekali kerana ianya anak kepada Nik Aziz tetapi biarlah kedatangannya sebagai seorang wira di dalam Pemuda yang dapat membantu dan menyumbangkan fikirah dan tenaga buat PAS.

Dan Nik Abduh sendiri perlu bijak dan pandai dalam menerima mereka yang bersedia dengan bunga mangga bagi menyambutnya, beliau harus cerdik membaca sepak terajang politik dan perlu berhati-hati serta memastikan kedatangannya menyenangkan semua orang kerana kepaduan sokongan baginya penting. Dan sekiranya kedatangannya bakal membawa kucar kacir wajar baginya memikir kembali dan membuat koreksi sama ada hendak berdagang siasah di bumi itu ataupun menangguhkan harap impinya menjadi wakil rakyat atau sedia diganjak ke kawasan lain. [wm.kl.8:16 am 26/03/13] 

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


BN Tetap Bina Hospital <b>Di Bachok</b> | Detik Perubahan

Posted: 06 Apr 2013 10:08 PM PDT

067

Oleh RAITINI RAHMAN

BACHOK – Timbalan Ketua UMNO Bahagian Bachok, Datuk Dr Ilias Hussain menafikan dakwaan pihak tidak bertanggungjawab yang menyifatkan janji kerajaan Barisan Nasional untuk membina sebuah hospital yang dianggarkan bernilai RM120 juta sebagai satu pembohongan.

Beliau berkata, dakwaan itu adalah fitnah memandangkan hospital berkenaan akan tetap dibina di lokasi yang telah dipilih iaitu di Kampung Bator Jelawat dekat sini.

Katanya, pembinaan hospital itu mungkin akan mengambil masa kerana ia membabitkan memerlukan pelbagai proses seperti pengambilan tanah.

"Setelah selesai semua urusan itu, kita dapat menjalankan pembinaannya seperti yang dirancang bagi menjaga kesihatan penduduk. Hospital berkenaan akan dilengkapi 76 buah bilik untuk permulaannya.

"Kita gembira dengan penubuhan pusat dialisis yang akan diadakan di Bachok ia akan memudahkan penduduk yang menghidap penyakit buah pinggang mendapatkan rawatan. Ini bukti keprihatinan kerajaan pusat yang mengutamakan rakyat," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis sambutan Hari Tibi Sedunia 2013 peringkat negeri Kelantan di Pasar Jelawat, dekat sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan pihak tidak bertanggungjawab yang mengatakan pembinaan hospital dijajahan Bachok yang dirancang kerajaan pusat sebagai satu pembohongan kepada rakyat di jajahan itu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan, Datuk Dr Ahmad Razin Ahmad Mahir berkata, segala urusan berkaitan tanah di kawasan pembinaan hospital sudahpun selesai dan majlis pecah tanah dijangka akan diadakan dalam seminggu dua ini.

"Kerja-kerja pembinaan hospital di kawasan seluas 23.068 hektar itu akan dilakukan pada tahun ini juga. Untuk permulaan, hospital itu akan beroperasi tanpa pakar dan kita lihat perkembangan pesakit, kalau perlu kita akan adakan hospital untuk pakar," katanya.

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2013 11:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 11:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 11:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 11:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gambar Ceramah Utz Kamarudin Omar <b>Di</b> Pekan <b>Jelawat Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2013 06:00 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2013 11:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rakyat <b>Kelantan</b> Diminta Sokong Tok Pa | Detik Perubahan

Posted: 16 Feb 2013 10:13 AM PST

tok pa3BACHOK – Rakyat Kelantan perlu memberi sokongan penuh kepada Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed untuk menerajui kepimpinan negeri ini, sekiranya mahu perubahan, pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata Mustapa mampu melakukan perubahan mengikut cita rasa rakyat, terutama tranformasi ekonomi, jika diberi peluang.

"Kelantan memerlukan kemasukan pelabur asing yang berskala besar untuk menjana ekonominya agar memberi peluang pekerjaan dan perniagaan kepada rakyat," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian zakat kepada 335 anggota Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di Kampung Kemudi hari ini.

Sebelum ini, Mustapa yang juga anggota Parlimen Jeli, disebut-sebut akan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Jeli dan bakal dilantik Menteri Besar Kelantan sekiranya Barisan Nasional (BN) dapat menawan negeri ini pada PRU-13.

Awang Adek, yang juga Timbalan Menteri Kewangan, berkata kemampuan Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, telah terbukti apabila beliau berjaya menarik sejumlah besar pelaburan asing ke negara ini.

Sementara itu, ketika bercakap kepada pemberita pada majlis ramah mesra bersama pesara polis di Jelawat, Awang Adek berkata dengan sokongan padu kerajaan pusat, kemampuan Mustapa semakin terserlah untuk membangunkan negeri ini agar setanding negeri lain.

Beliau berkata ini termasuk janji tujuh projek besar oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Baharu, pembinaan stadium baharu, pembinaan 3,000 unit perumahan rakyat dan pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang boleh memuatkan 5,000 pelajar.

Selain itu, pembinaan masjid terbesar yang menjadi ikon di negeri ini, mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Baharu serta menyelesaikan masalah air.

"Inilah peluang terbaik untuk rakyat Kelantan berubah, dan saya memberi sokongan penuh terhadap kemampuan beliau," katanya. – BERNAMA

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2013 11:51 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tasya Amir: Last week Kenduri <b>di Jelawat</b>, Esok kat Taman Ria.

Posted: 18 Mar 2011 06:45 PM PDT

Malam ni, kami baru je balik dari majlis Marhaban.
Esok kenduri lah. Majlis ni kat Taman Ria.
Photo pengantin kat bawah ni, selepas majlis
akad nikah last week, yang berlansung di Masjid
Taman Ria. Tiga kali makan kenduri lah. Kenduri
makan masa hari akad nikah, lepas tu makan-makan
di Majlis Doa selamat dan Marhaban, esok pulak
Kenduri Kahwin. Ahad nanti berarak ke Majlis
Kenduri belah Pengantin Lelaki pulak.
 
Lokasi: Taman Ria, Sungai Petani
Rumah: Pak Ndak Shid
Pengantin: Nurul Amira
Kakak Kak Laila dan Kak Nadia

Minggu lepas punya kenduri di Jelawat Kelantan,
tak sempat nak ambik photo banyak-banyak.

Jadual berarak dari Pasir Tumbuh ke Jelawat
sepatutnya pukul 12 tgh hari. Tapi tertangguh tiga
jam pasal hujan lebat. Tiba di Pekan Jelawat pukul
3.30 petang. Rombongan Ayah Nik dari Tanah
Merah tersangkut kat jam dua jam. Banyak
kemalangan di Ketereh katanya.

Kat bawah ni la... photo kami semasa makan
kenduri di Jelawat. Cuaca hujan tak berenti,
jadi photo nye tak berapa elok. Tak sempat
nak ambik banyak-banyak kerana Abang
Amir asyik sakit perut. Cirit dari pagi sampai
malam. Cari tandas merata tempat. Kat Jeli, Tanah
Merah, Kota Bharu dan Jelawat.

Lokasi: Pekan Jelawat, Bachuk
Rumah: Pengantin Lelaki
Besan kepada Ngah Usop, Banggul Besi

Lepas ni pun ada lagi Pesta Kenduri Kahwin.
Meriah sungguh, maklum lah musim cuti. Masing
masing berebut nak buat majlis kenduri.
Tasya tumpang gembira dan seronok. Lagi pun
dapat ramai kawan baru.
See you....

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 11:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PSSKJELAWAT2: Taklimat SPKS

Posted: 01 Jan 2013 04:56 AM PST

Bertempat di Bilik Mesyuarat Utama SK Jelawat 2, 30 Disember 2012, satu taklimat khas Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) telah diadakan. Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti JPN Kelantan, iaitu Tuan Haji Zuni bin Mohamed, Penolong Pengarah Bahagian Kualiti, dan Encik Mohd. Ruslam bin Ab. Rahman telah sudi meluangkan masa untuk menyampaikan taklimat tersebut. Puan Hajah Anawiyah bt Abu Samah, selaku Penghulu Nita SK Jelawat 2, merangkap Pegawai Kualiti, PPD Bachok turut sama hadir.
Banyak input berguna yang diperolehi guru-guru berkaitan penyelenggaraan fail secara sistematik merangkumi pengurusan-pengurusan panitia, jadual waktu, pengajaran dan pembelajaran, pencerapan, peperiksaan, hasil kerja murid, mesyuarat, maklum balas pelanggan, PSS, perkembangan staf, perolehan dan pembelian, serta bimbingan dan kaunseling.
Di atas penerangan dan perkongsian yang amat berguna ini warga sekolah merakamkan berbanyak terima kasih. Semoga SK Jelawat 2 terus perkasa dalam pendidikan. Insya Allah.
Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti, JPN Kelantan berkongsi ilmu dan pengalaman bersama guru-guru SK Jelawat 2.

Tuan Guru Besar SK Jelawat 2, Encik C.M. Sabri bin Ibrahim menyampaikan cenderahati sebagai kenangan.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 11:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PSSKJELAWAT2: Taklimat SPKS

Posted: 01 Jan 2013 04:56 AM PST

Bertempat di Bilik Mesyuarat Utama SK Jelawat 2, 30 Disember 2012, satu taklimat khas Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) telah diadakan. Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti JPN Kelantan, iaitu Tuan Haji Zuni bin Mohamed, Penolong Pengarah Bahagian Kualiti, dan Encik Mohd. Ruslam bin Ab. Rahman telah sudi meluangkan masa untuk menyampaikan taklimat tersebut. Puan Hajah Anawiyah bt Abu Samah, selaku Penghulu Nita SK Jelawat 2, merangkap Pegawai Kualiti, PPD Bachok turut sama hadir.
Banyak input berguna yang diperolehi guru-guru berkaitan penyelenggaraan fail secara sistematik merangkumi pengurusan-pengurusan panitia, jadual waktu, pengajaran dan pembelajaran, pencerapan, peperiksaan, hasil kerja murid, mesyuarat, maklum balas pelanggan, PSS, perkembangan staf, perolehan dan pembelian, serta bimbingan dan kaunseling.
Di atas penerangan dan perkongsian yang amat berguna ini warga sekolah merakamkan berbanyak terima kasih. Semoga SK Jelawat 2 terus perkasa dalam pendidikan. Insya Allah.
Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti, JPN Kelantan berkongsi ilmu dan pengalaman bersama guru-guru SK Jelawat 2.

Tuan Guru Besar SK Jelawat 2, Encik C.M. Sabri bin Ibrahim menyampaikan cenderahati sebagai kenangan.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


gugusan homestay: HOMESTAY <b>BUNUT PAYONG</b> KOTA BHARU

Posted: 30 Jun 2013 09:36 PM PDT

SENARAI HOMESTAY DI BUNUT PAYONG 
SILA KLIK PADA ALAMAT WEB/BLOG UNTUK KETERANGAN LANJUT
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved